« Föregående · 212155 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Melin nobbar MIF
Jonas: Kanske är det så att Rögle anpassar sina ambitioner utifrån verkligheten.
Sv: Melin nobbar MIF
anders:
DET får du faktiskt ta och fråga honom om!
Själv undrar jag vad Roger Melin har för ambitioner.
DET får du faktiskt ta och fråga honom om!
Själv undrar jag vad Roger Melin har för ambitioner.
Sv: Melin nobbar MIF
Jonas: Problemet är väl mer den att vi inte riktigt har resurserna än (fast vi år på god väg igen) och vi vill inte göra en sådan tok satsning som förra gången. Därför kör man med den gamla taktiken "skynda långsamt".
Sv: Melin nobbar MIF
anders:
Näe, det stämmer inte riktigt. Visst har Rögle ambitionen att ta sig upp och etablera sig i ES, och spöa MIF igen ;-)
Vem har sagt att Rögle INTE har den ambitionen?
Näe, det stämmer inte riktigt. Visst har Rögle ambitionen att ta sig upp och etablera sig i ES, och spöa MIF igen ;-)
Vem har sagt att Rögle INTE har den ambitionen?
Sv: Melin nobbar MIF
Att Rögle inte har resurserna längre är väl ingen nyhet men att de inte har de rätta ambitionerna är ju väldigt oroväckande. Är det så att ni fans går och hoppas i onödan bara. Är det så att ni har en styrelse som INTE VILL gå upp i elitserien???
Är det så kan ni lika gärna stiga av allsvenskan o lägga ner föreningen. Ambitionen ska alltid vara att nå högst. Det har varit Mifs ambition och vi har både lyckats o misslyckats, men ambitionen har alltid varit att bli bäst!!!!
Det är ju det idrott går ut på, att bli bäst!!!
Är det så kan ni lika gärna stiga av allsvenskan o lägga ner föreningen. Ambitionen ska alltid vara att nå högst. Det har varit Mifs ambition och vi har både lyckats o misslyckats, men ambitionen har alltid varit att bli bäst!!!!
Det är ju det idrott går ut på, att bli bäst!!!
Sv: Melin nobbar MIF
Fransson: När du säger att du förstår Roger till fullo så förstår du naturligtvis uttalandet han gjorde i pressen oxå:
"- Jag vill komma till en förening som har lite större resurser, lite större ambitioner än Rögle"
Med andra ord så ser inte Melin att Rögle kommer bli ett lag att räkna med inom den närmaste framtiden...
Och ja, med tanke på resurser och dylikt så kan man ju inte annat än att hålla med honom.
"- Jag vill komma till en förening som har lite större resurser, lite större ambitioner än Rögle"
Med andra ord så ser inte Melin att Rögle kommer bli ett lag att räkna med inom den närmaste framtiden...
Och ja, med tanke på resurser och dylikt så kan man ju inte annat än att hålla med honom.
Danmark - Norge 5 - 2
Frans Nielsen scorede 1-0 målet og var assist på 5-2 målet!!
Dermed vandt Danmark 4-nationers turneringen Intrum Justitia Cup.
Det lover godt for A-VM.
Dermed vandt Danmark 4-nationers turneringen Intrum Justitia Cup.
Det lover godt for A-VM.
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
CoolaKoffe: Nej det ryktet har funnits länge i luften att Jussi ska tebax till Kärpät för att sedan lägga skridskorna på hyllan för gott!
Sv: Melin nobbar MIF
Fransson:
Vi ses nog i kvalserien ja... Men det är för jag tänker se både Linköping och Brynäs matcher i Ängelholm, och hur säker är du att ens NI når dit!?
Vi ses nog i kvalserien ja... Men det är för jag tänker se både Linköping och Brynäs matcher i Ängelholm, och hur säker är du att ens NI når dit!?
Sv: Melin nobbar MIF
CoolaKoffe: Jag förstår Roger till fullo..Malmö är inte ett förstahandsval för en tränare som vill träna ett framgångsrikt elitserielag..
Ses i KS
Ses i KS
Unga killar
Vad tror ni om spelare som Erik Persson, Jimmie Svensson och Janos Vas, alla dessa är ju utlånade till Troja, kommer de vara utlånade även nästa säsong eller kommer de tillbaka till Malmö? Enl min mening har de gjort en väldigt bra säsong i Troja, och jag ser gärna att de stannar. Tror nog att de behöver ett år till i Allsvenskan.
Rödovre-MIF
d va juh match mellan Rödovre-MIF i förrgår så hur blev d?? vikka van?? å hur mkt?? å vikka gjorde målen??
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
Von Vettet:E ru Von Vettet lr?? Jussi te Kärpät han e trogen miffare så han stannar där tills hans kärriär e över
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
MIF: Jag har hört följande:
KOMMER:
* Mike Dunham - New York Rangers
* Joe Juneau - Monreal Canadiens
* Ed Jovanowski - Vancouver Canucks
* Bobby Holik - New York Rangers
* Scott Gomez - New Jersey Devils
* Brendan Shanahan - Detroit Red Wings
* Martin Straka - Pittsburgh Penguins
LÄMNAR:
* Roger Öhman - Inget Nytt kontrakt - Tyskland
* Peter Hasselblad - Inget Nytt Kontrakt - Rögle eller Utomlands
* Jan Hammar - ?
* Henrik Malmström - ?
* Juha Riihijärvi - Kärpät
* Marcus Thuresson - Ligger i förhandlingar med MIF - Rykten placerar honom i HV71 igen.
* Peter Andersson - Inget Nytt Kontrakt - Utomlands eller sluta
I love Silly Season!!!
KOMMER:
* Mike Dunham - New York Rangers
* Joe Juneau - Monreal Canadiens
* Ed Jovanowski - Vancouver Canucks
* Bobby Holik - New York Rangers
* Scott Gomez - New Jersey Devils
* Brendan Shanahan - Detroit Red Wings
* Martin Straka - Pittsburgh Penguins
LÄMNAR:
* Roger Öhman - Inget Nytt kontrakt - Tyskland
* Peter Hasselblad - Inget Nytt Kontrakt - Rögle eller Utomlands
* Jan Hammar - ?
* Henrik Malmström - ?
* Juha Riihijärvi - Kärpät
* Marcus Thuresson - Ligger i förhandlingar med MIF - Rykten placerar honom i HV71 igen.
* Peter Andersson - Inget Nytt Kontrakt - Utomlands eller sluta
I love Silly Season!!!
Sv: Framtida spelare
Stefan:Hoppas att han ser min skylt imorrn mot finland d står:HANNULA RULEZ (37,7 å 51 e bäst)
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
liepins:
helt seriöst så har jag ingen aning om vad han menar med det uttalandet =)
helt seriöst så har jag ingen aning om vad han menar med det uttalandet =)
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
CoolaKoffe: Va fan spelar det för roll om han är "van" mot Frölunda? Är han ovan mot FBK och därför ni släpper in fler mål mot dem? Låter som en klockren analys Koffe!*suck*
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Framtida spelare
Satt och kollade idag på SHG där Sverige förlorade mot Ryssland. Då fanns två spelare i Ryssland som jag var väldigt impad av. Först Alexander Suglobov, en kille född -82 som i mitt tycke kan bli en väldigt bra spelare. Är en forward som inte verkar vara rädd för att gå på mål.
Sen så var Igor Grigorenko oxå väldigt imponerande. Är oxå han en ung spelare, född -83. Gjorde ikväll tre mål, förvisso sista i öppen bur, men ändå. Är oxå han en forward som går på mål hela tiden och skjuter så fort han får chansen. Och han är oxå en högerskytt, en spelartyp som inte finns för många av i hockey.
Tänkte att om MIF letar efter nya spelare, kan kanske dessa vara något. Vi har förvisso en del bra forwards, men en av de stora problemen är att vi gör för få mål. MIF mot SM-Guld.
Sen så var Igor Grigorenko oxå väldigt imponerande. Är oxå han en ung spelare, född -83. Gjorde ikväll tre mål, förvisso sista i öppen bur, men ändå. Är oxå han en forward som går på mål hela tiden och skjuter så fort han får chansen. Och han är oxå en högerskytt, en spelartyp som inte finns för många av i hockey.
Tänkte att om MIF letar efter nya spelare, kan kanske dessa vara något. Vi har förvisso en del bra forwards, men en av de stora problemen är att vi gör för få mål. MIF mot SM-Guld.
Sv: Melin
Magnus: Ibland blir man skrämd över hur ni tänker där nere i fågelklubben. Jag vet inte vad ni har för relation gentemot era ledare i MIF, men i Rögle så har supportrar och ledare i Rögle väldigt nära kontakt. Om nu vår ordförande Jersmyr säger att Melin är klar för en ES klubben men att det INTE är MIF så kan jag lova att det är så. Jag VET att vår ordförande inte skulle ljuga för oss supportrar. Jersmy vet vilken klubb Melin ska till o det namnet kommer inte att släppas. Däremot så har han nu sagt att det INTE är MIF. Jag hoppas att detta nu kan tränga in bland fågelfröna.
Sv: Melin
Magnus:
Men snälla nån! Rögles ordförande Lars Jersmyr skriver att han vet vilken klubb Melin ska träna nästa säsong, men att han av förklarliga skäl inte kan/vill säga vilken. Han säger samtidigt att det INTE är MIF.
Jag vet inte vad ni har vant er vid vad gäller förhållandet tíll er ordförande, men Lasse är en ärlig, öppen och engagerad ordförande i RBK. I motsats till vad ni är vana vid, skulle han aldrig ljuga om en sådan sak. Hade Melin varit klar för MIF hade han skrivit INGENTING.
Ni kan sluta upp med att ha våta drömmar om Roger Melin. Han kommer inte att flytta söderut.
Men snälla nån! Rögles ordförande Lars Jersmyr skriver att han vet vilken klubb Melin ska träna nästa säsong, men att han av förklarliga skäl inte kan/vill säga vilken. Han säger samtidigt att det INTE är MIF.
Jag vet inte vad ni har vant er vid vad gäller förhållandet tíll er ordförande, men Lasse är en ärlig, öppen och engagerad ordförande i RBK. I motsats till vad ni är vana vid, skulle han aldrig ljuga om en sådan sak. Hade Melin varit klar för MIF hade han skrivit INGENTING.
Ni kan sluta upp med att ha våta drömmar om Roger Melin. Han kommer inte att flytta söderut.
Sv: Melin
Jonas: Det är som vanligt mycket som händer bakom kulisserna som inte kommer fram. Hur de till exempel ni reagerat om det redan nu stod klart att Melin tränar Mif nästa säsong? Hade ni hyllat honom då också? Vï får se vilka han tränar, jag tycker mycket talar för Mif oavsett vad som sägs officiellt.
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
CoolaKoffe: De gånger VF har mött MIF tycker jag Hadelöv har varit dominant. Problemet ligger inte där utan i att era backar är gamla och slöa. Ledningen borde testa att värva nån under 30 nästa gång.
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
anders:Vi har skitbra backar fast d e Hadelöv när d skjuter så släpper han bara returer
Sv: MIF Trupp 2003/2004?
CoolaKoffe: Nä, vi har en kanonmålvakt i Hadelöv. Får han bara ett FÖRSVAR framför sig så kommer han lätt att tillhöra de fem bästa målvakterna i elitserien. Men som det är nu så får han jobba grymt hårt för att hålla tätt. Allt beroende på våra alldeles för dåliga backar (dock inte alla)!!!
« Föregående · 212155 · Nästa »
tacksam för hjälp...
//andreas