MIF - Linköping
« Föregående · 139547 Till forumet
Sv: MIF - Linköping
Stefan:
Fortfarande 1-0 till MIF efter första perioden
10-7 skott.
3utvisningar för MIF 2 för LHC.
Fortfarande 1-0 till MIF efter första perioden
10-7 skott.
3utvisningar för MIF 2 för LHC.
Sv: MIF - Linköping
Kan inte motstå! Virrborg dömer visst SSK-Luleå, bara en utvisning! Glömde han pipan hemma eller? :)
Sv: MIF - Linköping
Stefan: I och för sig har han skärpt sig och tagit tre i andra varav en på Magnus "vad-är-ishockey-för-något" Nilsson, han kanske skärpt sig trots allt! :)
Sv: MIF - Linköping
Är det detta som kallas "lura-motståndaren-att-somna-och krossa-honom-sedan"?
25.28 3 - 2 EQ FBK 37. BÄCKER, Pär
(7. LUNDELL, Per)
24.28 2 - 2 EQ FBK 20. ERIKSSON, Claes
(10. JANTUNEN, Marko
71. HAMMARSTRÖM, Peter)
23.22 1 - 2 EQ FBK 11. SÖDERSTRÖM, Ulf
(29. ARTURSSON, Greger
36. FAUST, André)
25.28 3 - 2 EQ FBK 37. BÄCKER, Pär
(7. LUNDELL, Per)
24.28 2 - 2 EQ FBK 20. ERIKSSON, Claes
(10. JANTUNEN, Marko
71. HAMMARSTRÖM, Peter)
23.22 1 - 2 EQ FBK 11. SÖDERSTRÖM, Ulf
(29. ARTURSSON, Greger
36. FAUST, André)
Sv: MIF - Linköping
Ahhh! Känns bra! Mif har spelat pp mest hela tiden i andra sen gör LHC mål så fort Mif får en utvisad. Använder Mif pp som rast och vilo period eller?
Sv: MIF - Linköping
I och för sig hade LHC den goda smaken att vänta med målet till 1 sekund efter att Thuresson kommit ifrån rasten så att Mif inte slipper ifrån minus i statistiken! :)
Sv: MIF - Linköping
Magnus:
motgångarna fortsätter..
Peter Andersson skadad.
Ett tveksamt mål godkänt i baken..
När ska det ta slut? Är inte förvånad om Jussi, Hadelöv och/eller Liimatainen blir skadad för resten av säsongen inom kort..
motgångarna fortsätter..
Peter Andersson skadad.
Ett tveksamt mål godkänt i baken..
När ska det ta slut? Är inte förvånad om Jussi, Hadelöv och/eller Liimatainen blir skadad för resten av säsongen inom kort..
Sv: MIF - Linköping
Ahhh igen! Vi är så bra på att göra mål! Eller också inte. Det är skönt att vara Miffare alla dagar!
1-2, hmmm...låter som från fotbolls VM 1990! :)
Det är ju skönt att vissa lag åtminstone kan fiddla in pucken, även om det nu tydligen inte direkt var något snyggt mål. Men, det är poängen som räknas och inte skönheten!
1-2, hmmm...låter som från fotbolls VM 1990! :)
Det är ju skönt att vissa lag åtminstone kan fiddla in pucken, även om det nu tydligen inte direkt var något snyggt mål. Men, det är poängen som räknas och inte skönheten!
Sv: MIF - Linköping
Ja men några skador till kan vi väl ta, med den bredd vi har på truppen är det väl inga problem!
Det kanske blir en HV säsong, de hade väl en i fjol(?) när de aldrig fick mönsta fullt lag.
Det kanske blir en HV säsong, de hade väl en i fjol(?) när de aldrig fick mönsta fullt lag.
Sv: MIF - Linköping
Jag är INTE pessimist men detta vänder vi nog inte tyvärr. En vecka till nästa poängchans. För mot Frölunda blir det dunderpisk dessvärre. :(
Sv: MIF - Linköping
Magnus:
notera att Fjuss har problem med sina ljumskar också utöver Andersson och Öhmans skador.
Vet iofs inte hur allvarligt det är med Andersson...
notera att Fjuss har problem med sina ljumskar också utöver Andersson och Öhmans skador.
Vet iofs inte hur allvarligt det är med Andersson...
Sv: MIF - Linköping
Jaha, nu hördes det som om Petrasek är skadad... Men om det fortsätter är det ju snart dags för Mif att byta sport. Någon där man inte behöver bvara så många...typ...eeeh, tennis kanske?
Sv: MIF - Linköping
Ebbe: Det är nog inget ni ska hoppas på, det kommer inte bli speciellt kul...för er.
Sv: MIF - Linköping
Åter igen stor DIF fördel på hemmaplan i domarinsats hör man här på radion..
och Vinnerborg lika dålig idag igen, håller inte Elitserieklass enligt kommentatorn :)
Fast det är ju bara Miffare som klagar på honom och media och Timrå och ....
och Vinnerborg lika dålig idag igen, håller inte Elitserieklass enligt kommentatorn :)
Fast det är ju bara Miffare som klagar på honom och media och Timrå och ....
Sv: MIF - Linköping
Stefan: Det var inte farligt tydligen. Men Rydmark, varför skjuter han inte oftare...det var tydligen regelrätta rökare båda två.
Sv: MIF - Linköping
Stefan:
3-3 Rydmark..
här satt man och skrattade åt polaren som har Rydmark som favoritspelare när han sa att Rydmark skulle hänga två :)
Har nu bara lyssnat 2perioder på radion..missade första och jag har "bara" hört från SSK och DIFs matcher..som nu konstant DIF-LIF och lite från ALLA andra matcherna utom den i Malmö..
fast som Carina säger: Ni har Stockholms komplex
3-3 Rydmark..
här satt man och skrattade åt polaren som har Rydmark som favoritspelare när han sa att Rydmark skulle hänga två :)
Har nu bara lyssnat 2perioder på radion..missade första och jag har "bara" hört från SSK och DIFs matcher..som nu konstant DIF-LIF och lite från ALLA andra matcherna utom den i Malmö..
fast som Carina säger: Ni har Stockholms komplex
Sv: MIF - Linköping
Det är väl ett välkänt faktum att 08-lag får föedelar på alla de märkliga kanter. Tror du MFF hade fått nöja sig med böter om någon kastat något på domaren? Knappast!
Sv: MIF - Linköping
Stefan: Tänkte på dethär med skador, snart är ju Sjögren tillbaka hoppas jag. Då kan man ju skola om Valdix och Vas till backar om nu Andersson och Hasselblad inte hållerihop! ;)
Sv: MIF - Linköping
Tittade just till SSK-Luleå på online efter att den slutat. Vad i själva h*lvete håller Vinnerborg på med? Är han med på isen överhuvudtaget eller?
Sv: MIF - Linköping
Ebbe: Alltså ursäkta mig men om Mif kan ta poäng av LHC utan en hel drös med nyckelspelare på isen skulle man, ursäkta uttrycket, polera isen blank med Rögle.
Sv: MIF - Linköping
Stefan: Tja, vad sägs om 58-66 i utvisningsminuter. Har man full koll på läget då eller?
Sv: MIF - Linköping
Magnus:
självklart följer de sista minuterna av DIF-LIF... ska bli kul att höra om vi får höra straffarna från MIF matchen :)
självklart följer de sista minuterna av DIF-LIF... ska bli kul att höra om vi får höra straffarna från MIF matchen :)
Sv: MIF - Linköping
Ebbe: Ja, nu är visserligen LHC inget topplag direkt men ca 100 gånger mer spelbegåvat än vad Rögle är. Dessutom hade spelare som Liimatainen, Riihijärvi och Rydmark haft lekstuga med Allsvenska backar. Elitseriens backar är det relativt låg standard på men jämfört med de som spelar i Allsvenskan är de näst intill landslagsmässiga hela bunten.
Sv: MIF - Linköping
Stefan: Hockeysnack har en "ny" funktion med direktrapport från varje match... finns på startsidan...
Sv: MIF - Linköping
Två poäng var välbehövligt och ganska bra med tanke på skadeläget. Fast nog var det slarvigt att inte avgöra i början av andra när man fick spela pp mest helatiden.
Nåja, nu är det som sagt en vecka till det blir aktuellt med poäng igen.
Nåja, nu är det som sagt en vecka till det blir aktuellt med poäng igen.
Sv: MIF - Linköping
Magnus: Får väl gratuler till vinsten, men ja vi ses snart igen förhoppningsvis..
Sv: MIF - Linköping
silfver:
trodde du menade här på Hockeysnack.... besöker nästintill aldrig Hockeyligans hemsida
trodde du menade här på Hockeysnack.... besöker nästintill aldrig Hockeyligans hemsida
Sv: MIF - Linköping
Stefan: okej, haha... Men jag loggar ju in på hockeysnack via hockeyligan.se!?... Finns det andra sidor där man också kan logga in? COM HEM eller?
Sv: MIF - Linköping
silfver:
vilket meningslöst skräp, rent plagiat från swehockey till och med swehockey som källa.
Då behåller jag min swehockey som rapportör ändå :)
vilket meningslöst skräp, rent plagiat från swehockey till och med swehockey som källa.
Då behåller jag min swehockey som rapportör ändå :)
Sv: MIF - Linköping
Stefan: Frölunda på lördag och Luleå på torsdag, man får alltså vila mellan lördag och torsdag. BEHÖVLIGT!
Sv: MIF - Linköping
silfver:
jag loggar in via MIFs hemsida... bara att klicka på diskussion.
Går att logga in från Redhawkssupports hemsida också.
Du kommer till samma ställe då Hockeysnack ligger på hockeyligans server.
jag loggar in via MIFs hemsida... bara att klicka på diskussion.
Går att logga in från Redhawkssupports hemsida också.
Du kommer till samma ställe då Hockeysnack ligger på hockeyligans server.
Sv: MIF - Linköping
Magnus:
mmm mycket behövligt. Snart även landslagsuppehåll... och tid att läka skador.
mmm mycket behövligt. Snart även landslagsuppehåll... och tid att läka skador.
Sv: MIF - Linköping
Stefan: just det... mif:s hemsida, haha... Sorry! Ja, jag villar lätt bort mig i internetträsket... Såg nu att hockeyligan hade swehockey som källa...
« Föregående · 139547
härligt grabbar...