« Föregående · 204456 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Juha Riihijärvi
I denna månadens tidning av Hockey är våran Jussi en av de som intervjuas. Kul att läsa mer om honom. På frågan om bästa arenan så svarar han // Malmö Ishall. Den kanske inte är den finaste av arenor, men publiken är härlig. Den håller ju på oss (skratt) //
På frågan om varför han har troget stannat i Malmö i sju säsonger svarar han med ett skratt // Det är inga andra klubbar som vill ha mig! Nä skämt och sido, vi trivs väldigt bra här, både jag och familjen //
Alltid kul att läsa sådant. Det står en massa annat oxå. Man kan ju hoppas att hans bästa säsong inte än har upplevts. MIF mot SM-Guld.
På frågan om varför han har troget stannat i Malmö i sju säsonger svarar han med ett skratt // Det är inga andra klubbar som vill ha mig! Nä skämt och sido, vi trivs väldigt bra här, både jag och familjen //
Alltid kul att läsa sådant. Det står en massa annat oxå. Man kan ju hoppas att hans bästa säsong inte än har upplevts. MIF mot SM-Guld.
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
Det är sånna här nyhter man vill se när man kommer hem från jobb ;)
Sen matchen igår tänker jag inte kommentera, 2 poäng borta mot höve är bra, men att tappa 5-0, det är snudd på skandal. Jaja nog om det, nu kanske slutspel kan bli av trots allt...
Sen matchen igår tänker jag inte kommentera, 2 poäng borta mot höve är bra, men att tappa 5-0, det är snudd på skandal. Jaja nog om det, nu kanske slutspel kan bli av trots allt...
Meddelande från Hockeyligan.se
Här kommer ett kort meddelande från redaktionen. På fredag sänds basketmatchen mellan S-vall Dragons och Malbas (från Malmö) direkt över Internet (300Kb bredband). Du som vill se den matchen måste anmäla dig först. Mer information finner du om du följer länktipset.
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
CoolaKoffe:
Rydmark har inte skrivit på något kontrakt även om nu Percy sagt det igår till Jojo...
Rydmark har inte skrivit på något kontrakt även om nu Percy sagt det igår till Jojo...
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
Stefan:D står bara att Norgren har förlängt inte Rydmark
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
FreddanVF:
sysslade med samma välgörenhet som Hv71 gjorde tydligen :(
MIF fick många mål till skänks av Hv och vice versa..
Men visst leder man med 5-0 skall man bara vinna oavsett motstånd så är det bara..
Som tur är fick vi lotteripoängen med oss.
sysslade med samma välgörenhet som Hv71 gjorde tydligen :(
MIF fick många mål till skänks av Hv och vice versa..
Men visst leder man med 5-0 skall man bara vinna oavsett motstånd så är det bara..
Som tur är fick vi lotteripoängen med oss.
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
Stefan: Hörru Stefan vad sysslar ni med egentligen? 5-0 på bortaplan och ni nästan förlorar? Får man ett handikapp på 5 mål så är det ju bara att ställa sig på egen blå och slå bort pucken. Vet inte om det är ni eller HV som va dåligt? Men men beklagligt att ni inte kunde vinna när ni får 5 kassar försprång.
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
JoJo:
har nu pratat med Sven-Åke Wikers och inget är klart med Daniel Rydmark än, diskussionerna har legat nere pga alla bortamatcher men togs upp igår igen.
Förhoppningsvis är man överrens inom kort.
har nu pratat med Sven-Åke Wikers och inget är klart med Daniel Rydmark än, diskussionerna har legat nere pga alla bortamatcher men togs upp igår igen.
Förhoppningsvis är man överrens inom kort.
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
JoJo: Vad är det för oseriöst webhotell eller domän du har på övergångssidan som försöker installera nått reklam skärp.
Sv: Rydmark & Norgren förlängde!
JoJo:
härligt... konstigt bara att klubben pysslar med kontraktsskrivande på bussresan till Jönköping med tanke på att de är noga med att de inte får störas av dittan och dattan timmarna före match.
Då jag pratade med Lillis som hade bråttom iväg till Jönköping tidigare idag och då var inga kontrakt påskrivna..
härligt... konstigt bara att klubben pysslar med kontraktsskrivande på bussresan till Jönköping med tanke på att de är noga med att de inte får störas av dittan och dattan timmarna före match.
Då jag pratade med Lillis som hade bråttom iväg till Jönköping tidigare idag och då var inga kontrakt påskrivna..
Rydmark & Norgren förlängde!
Idag kan vi konstatera att både Daniel Rydmark och Johan Norgren förlängt sina kontrakt med 2 resp 3 år. Detta bekräftades av Percy på parkeringen utanför Kinnarps Arena tidigare under kvällen.
Sv: Hv-Mif
anders: Korrekt, det man skrev innan var i stridens hetta. Då är hjärnan avstängd tydligen. :)
Laban26: Härligt att läsa ett genomtänkt och ganska ofärgat inlägg av motståndarsupporter, som alltid. HV-Mif är jämna i år det är bara att konstatera. Enda lag som lyckats med konststycket att vinna med mer än ett mål i år är HV, 3-1 i Malmö den 8/10. På de sex mötena i årets serie har vi tagit 9 poäng vardera vilket understyker jämnheten.
Laban26: Härligt att läsa ett genomtänkt och ganska ofärgat inlägg av motståndarsupporter, som alltid. HV-Mif är jämna i år det är bara att konstatera. Enda lag som lyckats med konststycket att vinna med mer än ett mål i år är HV, 3-1 i Malmö den 8/10. På de sex mötena i årets serie har vi tagit 9 poäng vardera vilket understyker jämnheten.
Sv: Hv-Mif
Magnus >>>>
Att Markus Winnerborg är Sveriges sämsta
domare kan jag hålla med om.
Personligen tyckte jag att MIF spelade en ett hyggligt
bortaspel.Har man i åttanke att MIF kämpar för att
slippa kvala så måste man förstå att MIF grisar lite
i bland.
Matchen då??
Malmö startade bäst och tog helt rättvist ledningen mot
ett HV71 som måste ha Elitseriens virrigaste försvar.
MIF var inte sena på att ta vara på bjudningarna
från HV71.MIF spelade smart och väntade ut Hv som
gick bort sig gång på gång i egen zon.Stefan Liv fick
ingen hjälp av sina utespelare.
Upphämtningen.....
I igentligen var inte HV:s spel så mycket bättre än i
början av matchen men nu studsade pucken rätt.
Visst MIF började fega men deras fem första mål
kom inte till för att de spelade mycket bättre än Hv ,mer en
kombination av gräsligt dåligt försvarsspel av Hv71 och
att MIF tog tillvara på sina chanser på ett imponerande sätt.
Domarn Crister Lärking då?
Gjorde en hyffsad match.Han missade lite i slutet på macthen
tex.när Skröder kom ren och blev nedragen blåste han för
utvisning.Hur mycket friare än Skröder var måste man vara
för att får straff????Han missade några fasthållningar av
klubbor men det var åt båda håll.
Att Markus Winnerborg är Sveriges sämsta
domare kan jag hålla med om.
Personligen tyckte jag att MIF spelade en ett hyggligt
bortaspel.Har man i åttanke att MIF kämpar för att
slippa kvala så måste man förstå att MIF grisar lite
i bland.
Matchen då??
Malmö startade bäst och tog helt rättvist ledningen mot
ett HV71 som måste ha Elitseriens virrigaste försvar.
MIF var inte sena på att ta vara på bjudningarna
från HV71.MIF spelade smart och väntade ut Hv som
gick bort sig gång på gång i egen zon.Stefan Liv fick
ingen hjälp av sina utespelare.
Upphämtningen.....
I igentligen var inte HV:s spel så mycket bättre än i
början av matchen men nu studsade pucken rätt.
Visst MIF började fega men deras fem första mål
kom inte till för att de spelade mycket bättre än Hv ,mer en
kombination av gräsligt dåligt försvarsspel av Hv71 och
att MIF tog tillvara på sina chanser på ett imponerande sätt.
Domarn Crister Lärking då?
Gjorde en hyffsad match.Han missade lite i slutet på macthen
tex.när Skröder kom ren och blev nedragen blåste han för
utvisning.Hur mycket friare än Skröder var måste man vara
för att får straff????Han missade några fasthållningar av
klubbor men det var åt båda håll.
Sv: Hv-Mif
HV-Hjärtat: Fråga hela hockeysverige, jag lovar att du kommer få höra av 90% av de du frågar att Vinnerborg inte kan döma Elithockey alls. Lärking håller hygglig klass men är inte ofelbar givetvis.
Hade Mif gjort sitt jobb hade ni inte fått någon poäng överhuvudtaget, var tacksam att vi föll i dvala efter 5-0 istället för att tracka på domaren.
Hade Mif gjort sitt jobb hade ni inte fått någon poäng överhuvudtaget, var tacksam att vi föll i dvala efter 5-0 istället för att tracka på domaren.
Sv: Hv-Mif
HV-Hjärtat:
och som vanligt när ett lag förlorar så har domaren gjort bort sig.
Var det domaren som gjorde MIFs fem första mål också?
Var det domaren som vann straffläggningen?
Det kanske var domaren som stod i Hv71s mål också?
Det kanske var domaren som var Hv71:s utespelare första 23minuterna?
Det kanske var domaren som var tränare i Hv71?
och som vanligt när ett lag förlorar så har domaren gjort bort sig.
Var det domaren som gjorde MIFs fem första mål också?
Var det domaren som vann straffläggningen?
Det kanske var domaren som stod i Hv71s mål också?
Det kanske var domaren som var Hv71:s utespelare första 23minuterna?
Det kanske var domaren som var tränare i Hv71?
Sv: Hv-Mif
HV-Hjärtat: det brukar låta så när man är beviken ja, det jämnar ut sig i längen kan jag lova. Jag har sett HV "spela" hockey i Malmö åtskilliga gånger och det är inte alltid speciellt snyggd det heller.
Att skylla på domaren är något jag INTE ägnar mig åt (utom Vinnerborg men han är ju knappt att betrakta som domare) och det är i 99% av fallen inte heller befogat för gör man bara tillräckligt med mål så spelar domaren ingen roll. Dessutom om Mif spelat diciplinerat eftet 5-0 hade matchen mer sannolikt slutat 1-7 istället för 5-6 sd.
Att skylla på domaren är något jag INTE ägnar mig åt (utom Vinnerborg men han är ju knappt att betrakta som domare) och det är i 99% av fallen inte heller befogat för gör man bara tillräckligt med mål så spelar domaren ingen roll. Dessutom om Mif spelat diciplinerat eftet 5-0 hade matchen mer sannolikt slutat 1-7 istället för 5-6 sd.
Sv: Hv-Mif
Magnus: Nöjd??? Du ska för 17 vara nöjd. Lärking gav er matchen. Påstå inte annat, du var inte där!Nä MIF, börja spela hockey istället för att slåss. MIF borde haft minst 10 utvisningar mer än de fick. Hadelöve sopade tex till en HV-spelare utan åtgärd. Minst två strafflägen sket Lärking i. Han ignorerade ju tom Lückners tecken för time-out! "Grattis" till segern, bjud Lärking på fest - om ni inte redan gjort det.
Sv: Hv-Mif
Efter att ha lugnat ner mig lite är jag ändå ganska nöjd med 2 poäng, hade räknat med 0 i min tabell beräkning så det var ju positivt. Men eftersmaken är ändå bitter, detta spelat håller INTE hemma mot MoDo. Hoppas att spelarna tagit lärdom av vad som hände idag och spelar diciplinerat i 60 minuter även om det känns motigt. Då ska vi bara ha tre poäng mot MoDo. Kan berätta att jag "bara" räknat med 1 poäng i den matchen när jag simulerade tabellen efter 50 omgångar.
« Föregående · 204456 · Nästa »