Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Slaven82: tror vi har Max 3 Kl18 hemmamatcher kvar för resten av säsongen
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: det som jag gillar var att i lördags var scheoder bästa match för säsongen och fortsätta med den femman och kanske tvinga Oskar att ta större ansvar samtidigt som rödin och scott och vesel är gott förmögna att skapa framåt
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: det jag tycker om med svedman är det sätt han har arbetat, att våga behålla alcen förra året genialt medans dom flesta av oss sa sparka honom och se nu, inte många fel på honom sen dess hittills. När de kommer de kinnvall och lindstein så minns jag att första podden med Gällstedt på gd så sa ju Gällstedt att han helst vill ha tre leftare och tre rightare och med tanke på hur jämnt det är mellan kinnvall och lindstein så får de mig att tro att kinnvall kommer behålla sin plats bredvid bertilsson
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Silfver: känslan är att han följer med och om han inte spelar torsdag så spelar han nog lördag, tror inte Lindblom rycker då det är bra att ha 13 forwards. Man undrar ju hur dom ställer upp backsidan med djoos tillbaks då djoos innan skada spelade med astous men han är väldigt bra med Söderström och Söderström hade man velat ha med djoos också
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
saile39: borde väl vara spelklar på torsdag kan man tycka, ska bli intressant med backsidan idag med tanke på lindstein bänkningen mot Malmö, blir de persson-Andersson och astous-söderström eller fortsätter man med lindstein-Andersson och Persson 7:a
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: efter allt han har varit med om tror jag det krävs jävligt mycket tålamod och tid innan saker kommer hända men tror att får han de i den rollen han har nu så tror jag han kommer bli jävligt bra men det som sagts i media om Gällstedt till Lindblom kommer han få det
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: tror nog alcen är ändrar synsätt och kommer gå för svenskar först och sen Nordamerikaner och sen kommer det krävas något extra tills vi får se en finne eller en europeisk spelare utöver indrasis som kommer komma till Brynäs och då tror jag främst de handlar om gruppen och att kommer de nordamerikaner så pratas de engelska som alla svenskar i laget kan och då blir de lättare att svetsa ihop gruppen
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: tror de blir
Bertilsson-kinnvall
Lindstein-andersson
Persson-Söderström
Tror Persson kommer få kontrakt över en kort period på grund av skador och kommer gå före Larsen och tror du är långt ute med att splittra på Bertilsson-kinnvall
Det backparet är Gällstedt väldigt bekväm med och kommer inte splittra upp dom alls tror jag oavsett vad
Bertilsson-kinnvall
Lindstein-andersson
Persson-Söderström
Tror Persson kommer få kontrakt över en kort period på grund av skador och kommer gå före Larsen och tror du är långt ute med att splittra på Bertilsson-kinnvall
Det backparet är Gällstedt väldigt bekväm med och kommer inte splittra upp dom alls tror jag oavsett vad
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
brunkaren: tycker Söderström är helt perfekt och kommer förhoppningsvis kunna utvecklas ännu mer hos oss, men alltså hade Johan alcen kunnat gjort något mer eller något bättre med denna trupp och pengarna som fanns? Sen hoppas jag lite att Gällstedt kör Söderström-djoos i ett första backpar tänk se dom på isen
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: får vi in Söderström så kommer man till premiären kunna spela
Söderström-astous
Bertilsson-kinnvall
Lindstein-Andersson.
Problemet kommer när djoos kommer in då hoppas jag Astous ner i tredje med Andersson och djoos i första med Söderström. Tror verkligen inte Gällstedt splittrar på bertilsson-kinnvall i första taget
Söderström-astous
Bertilsson-kinnvall
Lindstein-Andersson.
Problemet kommer när djoos kommer in då hoppas jag Astous ner i tredje med Andersson och djoos i första med Söderström. Tror verkligen inte Gällstedt splittrar på bertilsson-kinnvall i första taget
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5647}: tycker snarare att man ska kolla i Ahl efter en nordamerikan som kan vara här hela säsongen, tror alcen sa att de såg bra ut på marknaden där borta så förhoppningsvis
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: kan vara något Ahl namn också, men dom första tio matcherna kan avgöra hela säsongen för oss och att inte ha djoos med och spela Larsen på 6 backar kommer bli direkt livsfarligt och då får man spendera extra för att inte förlora shl pengarna
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee: jag håller med om det rödin är inte längre en topp sex spelare en grym topp nio dock men kopacka är i mitt tycke just nu alldeles för ojämn för att vara en topp sex spelare också just nu. Jag hade helst sett en till topp sex forward men av dom två så tror jag rödin spelar topp sex på grund av den enda anledningen att Gällstedt gillar rödin i en topp sex roll och tror mer på de än kopacka just nu
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee: enda skillnaden du har gjort mot Gällstedt är Kopacka för rödin, vilket jag tycker är fel som det är just nu där man vet inte vad man kommer få av kopacka medans man ändå vet vad man får av rödin vilket kommer vara garanterat minst 30 poäng tror jag
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: kul för oss att Mattias Persson på Hockeynews flyttar till Gävle och ska tydligen bli som gd på Brynäs fast hockeynews
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: håller med handlar snarare om kvalitet. Lindstein för exempel är fortfarande junior men har kvaliteten för att vara shl back. Sen hade jag gärna sett att man lyckades behålla Nordh och kört han i femman med kopacka och ölund för han har också en jävla kvalitet och sticker ut och tycker egentligen Lindblom jr inte borde ha fått vara kvar efter säsongen i HA där han inte ens platsade i fyra femmor och gå från de till att starta i shl är helt sjukt enligt mig. Hade hellre tagit in en lovande 03 för hans lön och spela honom med kosacka och ölund som de ser ut som just nu
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee: nej men han har inte bevisat sig i SHL alls, är han en ruggigt bra fjärdecenter ja, är han bra i bp ja men annars har jag just nu inte höga förhoppningar om honom och tror inte han kommer spela pp heller och sen att själv väntade länge med att skriva på var ju för att hans roll förmodligen kommer bli fjärdecenter och spela lite bp
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mogel: Nepp för tycker potentialen i kinnvall som skytt är högre och visat mer i shl, men samtidigt får kopacka starta som skytt tycker jag det är rätt också, men problemet var att det finns bara ett visst antal platser att slåss om och tror kopacka till en början skulle må bra av att bara bli van bli tempot i Shl och inte känna press att producera.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: hur tror ni powerplayuppställningarna blir då?
Mina två ser ut i första djoos point, Lindblom och silfverberg varsin kant Larsson framför mål och rödin bakom. I andra ceda point, schroder och kinnvall varsin kant ölund framför mål och indrasis bakom.
Mina två ser ut i första djoos point, Lindblom och silfverberg varsin kant Larsson framför mål och rödin bakom. I andra ceda point, schroder och kinnvall varsin kant ölund framför mål och indrasis bakom.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: jo men känner mig mer trygg att ha ölund som man vet vad man får i SHL med kopacka och Trivigno som är debutanter i SHL och som man inte vet vad man får gör att jag känner mig tryggare med den femman än med vesel där och tror vesel blir bättre i shl av att spela med scott än med kopacka och Trivigno också
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: så ölund som säsongen innan vi åkte ut hade varit med landslaget två år i rad är för dålig i en tredjefemma, glöm inte att GÄLLSTEDT även sa i en intervju att ölund är en sån spelare som spelar exakt så som vi vill ungefär så sa han. Så då kan ju masken sagt vesel är lagets DNA men det har dom ju också sagt om ölund så jag vet inte jag, tycker ölunds tyngd med kopackas tyngd och Trivigno tyngd och orädsla att gå mot mål gör den femman mer intressant än med vesel som jag tror mår bättre med mindre press och få spela med en erfaren shl forward i scott än att spela i en femma med ingen shl erfarenhet alls med kopacka och Trivigno smart.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: men du kan inte säga så i SHL, i HA ja då är vesel bättre än ölund och borde få starta som tredjecenter men nu i SHL så blev han bänkad i Hv när han var där så han platsade inte ens i hans förra lag i SHL som var en plats högre upp än oss då, och sen har ölund gjort mer än vesel, sen att han är lagets dna så är de ju bättre att ha han i en fjärde med skott som han har kemi med innan, det spelar ingen roll vad vi tycker för ledarstaben tycker just nu som mig och det var därför vesel tänkte längre innan han skrev på då han visste vilken roll han skulle få
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: vet inte vad alla får ifrån att vesel skulle vara bättre som tredjecenter än Ölund? Vesel har bevisat noll i SHL medans ölund som tredjecenter får tre år sen eller om två fick chansen i landslaget och var inte direkt tredjecentern som var problemet när vi åkte ut, sen tror jag kemin kopacka-ölund som skapades förra säsongen ska behållas och sen lägga till Trivigno där så går den femman för mig väldigt mycket mer spännande än med vesel som center
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: hoppas mer på kopacka-ölund-Trivigno och scott-vesel-ny, den tredjefemman hade inte varit rolig att möta samt kunnat skapa mycket framåt
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee: man kan ju också ge en av spelarna en mic och köra en micdup och bara följa det eller sätta en go PRO eller liknande på en spelare och köra en spelar perspektiv grej, tycker bara när man utöker den avdelningen också så höjs ju kraven att få ut material speciellt när man själv lägger ut det på sociala medier
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: börjar bli ruggigt besviken på vår kommunikationsteam, dom har utökats med en till person så totalt fyra personer, fick igår en fem minuters video med två intervjuer ( för lite i min åsikt, borde vara första dagen med laget ett 20 min klipp som flera andra SHL gör,) sen idag endast några få bilder, inga intervjuer med nya spelare som man vill höra eller följ med en ny spelare andra dagen på jobbet, något iallafall när dom ändå har blivit flera och det är nu i början speciellt man vill se mycket content med all hockey abstinens
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: håller med, tror det också är viktigt att bygga vidare på det som var förra året med gruppen och spelet och bygga vidare på de och ändra på att vara ännu bättre defensivt men fortsätta med samma offensiv, tycker om bygget alcen gjort nu i förväg många svenskar i truppen och nordamerikaner, ska bli intressant och se djoos och Lindblom, dom två jag har högst förväntningar på och sen strax bakom silfverberg
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ticko : jag tycker om våran forwardsbredd enormt mycket en fjärde med scott och vesel har vi inte haft så bra på jag vet inte hur länge och jag tror trivingo kan bli väldigt bra i en tredjefemma utan press att producera och med kopacka och ölund fortfarande skapa framåt och vara jobbiga att möta
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: med trivingo in och hela laget klart så kände jag att de var dags att visa min laguppställning till kommande säsong
Källgren Persson
Djoos-andersson
Ceda-kinnvall
Bertilsson-lindstein
Larsen
Silfverberg-schroeder-Lindblom
Indrasis-Larsson-rödin
trivingo-ölund-kopacka
Scott-vesel-lejon
Lindblom
Källgren Persson
Djoos-andersson
Ceda-kinnvall
Bertilsson-lindstein
Larsen
Silfverberg-schroeder-Lindblom
Indrasis-Larsson-rödin
trivingo-ölund-kopacka
Scott-vesel-lejon
Lindblom
+ 3
Föregående · 2 · Nästa