1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507994 inlägg · 4189 ämnen
« · 514160 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Unknown: Andra straffen var för att en tikare blockerade pucken i målgården om jag fattade webradiokommentatorerna rätt.

Apropå webradiokommentatorerna så var det kul att höra TIKarens vördnad i rösten då Martin expertade sig titt som tätt. Fast lillebröder brukar ju se upp till sina storebröder.


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Hands? Trodde det hette blockering jag ;) Hur som helst om en utespelare blockerar pucken i målgården så är det straff.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Aha, där ser man, missade den alldeles trots att jag stirrade på pucken=)

Sv: Falcon Rinksite

Frisco:

Nåväl. Jag är glad att det fortfarande går ganska bra i den enda tippningstävling jag lagt ner lite energi på... ;)


Sv: Falcon Rinksite
Salle: Kan väl ta sluställningen i Villakioskens tippning när jag ändå håller på:

1. Frisco 50 15.3 765
2. AB Millan 50 14.2 710
3. Bandyboll 50 14.2 708
---
62. Salle 50 9.1 455

128. Poffa 7 10.6 74

130. knaskamilla 5 13.2 66



Gissar att den stängda tippningen snart läggs ut också.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Unknown: Det var hands i målområdet.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
knaskamilla: Har redan ett slagord på gång.

Vägra våga strejka
Vinn, vinn, vinn!

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Några funderingar så här efter matchen, varför spelade inte Macke? Tyckte jag såg honom i början på värmningen, inte säker dock då jag med berått mod och skräcken lysandes ur ögonen försökte bestiga läktaren i Ior arena samtidigt. ¨

Sen den andra straffen, vad var den för egentligen? Det är så tunn luft ända där uppe på läktaren så man vart lite yr i bollen emellanåt, vilket även Rönnmark var för den delen, trots att han befann sej på havsnivå.

Intrycken i övrigt såhär efteråt, löjligt lojt försvarsspel för det mesta, Timmy tex, törs han inte gå på kropp? Spelar puck hela tiden. Sen allas våran Enström, riktigt bra match men fortfarande lika skotträdd, men man är hård som spelar back då tycker jag=)

Var väl på det hela taget ingen höjdarmatch tycker jag, mest vänskapsmatch utom vid nått enstaka tillfälle när det brann till lite.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

NuMo:

Spännande. Håll oss gärna uppdaterade!


Sv: Falcon Rinksite
miiike66:
1 frisco 139 0 35 Modo
4 mike66 130 6 30 Timrå
Fast då är inte de sista två omgångarna med.
Tror jag hade 7 rätt av 12 på den.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
knaskamilla: Det kommer att bli en ny strejk varje gång. det enda som skulle stoppa mig är om jag plötsligt började strejka mot mina strejker.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

NuMo:

Strejka, säger du. Det kanske är det jag ska göra om min styrelse vägrar ge mig ledigt på tisdag? Det vore ju förjävligt om man satt fast i Sollefteå när MoDo spelar hemma!


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Nämen, nu stavade du fel igen. Det heter streaking, tror jag, och inte strejkning.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Äh, var lite nöjd istället nu att MoDo äntligen fick bli bättre än Timrå i inbördes möten under en säsong. Strejka? Har det inte varit nog med lockouter och andra arbetskonfliktrelaterade (oj, vliket långt ord..) problem den här säsongen, eller?

Sv: Kvartsfinaltråd FBK-MoDo
Frisco: Skall tänka på det när jag startar semifinaltråden.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
knaskamilla: Själv skiter jag nu hur säsongen slutartar sig. När vi inte kunde vinna ikväll så får det vara för min del. Från och med nu skall jag strejka varenda match som Modo vinner. Ser redan fram emot min första strejk på fredag.

Sv: Kvartsfinaltråd FBK-MoDo
Salle: Inget årtal i rubriken. Hmm. Hur kommer det att se ut om 50 år?

Kvartsfinaltråd FBK-MoDo

Jaha då blir det Färjestad som vi skall slå ut först. Det känns rätt bra då jag tycker vi spelat rätt bra mot dom under säsongen. En bortavinst är vad som krävs för hemma i Kempis så tror jag FBK får det tungt.

Nu vill man att det snabbt skall bli fredag...


Sv: SLUTSPEL
Nalle Sjuh: Heja Blattnicksele IF och Banafjäl Flyers

Sv: SLUTSPEL
Frisco: Drar till med en gammal klassiker:

"Sopa på
EfBeKÅ" :-)

Sv: SLUTSPEL
Frisco:

Heja Halmstad och Leksand.

ZZZ.

Sv: SLUTSPEL
knaskamilla: [Heja Skellefteå och Malmö]

Heja Malmö och Leksand.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
knaskamilla: Kunde tyvärr inte svara då jag stängde av webradion efter andra perioden i något fåfängt försök att vända matchen i rätt riktning.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Får väl svara mig själv, eftersom ingen annan svarar. Matchens lirare ikväll blev Tobias Enström. Hurra!


Sv: SLUTSPEL

65selander:

Ja, det blir en intressant kvalserie. Heja Skellefteå och Malmö!


Sv: SLUTSPEL
65selander: Hehe, upptäckte först efter jag skrev inlägget vilken trådrubrik det var. Quel nånting nånting

Sv: SLUTSPEL
Paddan: Vet inte om du har tappat brillorna men nu handlade det om FBK-MoDo och inte om KS ;-)

Sv: SLUTSPEL
65selander: Åfan, ska du överge Brynäs? ;)

Sv: SLUTSPEL
knaskamilla: ¨Hur man än vrider och vänder på det så blir jag av med ett skitlag iaf ;-)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Äh, vafaan så det blev det svenska försöket att skapa ett Broadstreet Bullies som blev vår kvartsfinalmotståndare. Bara att förbereda sig på ett jäkla huggande och slående då, med andra ord.

Sv: SLUTSPEL

Grattis till oss som både får se matcher mot FulFärjestad och kommer att få njuta av många intelligenta motståndarsupporterinlägg i vår gästbok framöver. Ograttis till alla lulingar som satt och såg fram emot kriget MoDo-TIK, både på isen och HS.

Eller nå't.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: De måste samla in pengar inför nästa säsong...

Vad jag plötsligt fick MoDo-hjärta...
Uppmaning:

Fysiskt spel, 100% på kropparna, döda FBK:s drömmar om SM-guld. Håller till 100% på MoDo i denna kvartsfinalserie. INGET kan ändra på det!

Finns inga spelare jag hatar mer än Jönsson, Kåberg, Souray. Kötta sönder dom! Slå ut tänderna - heja MoDo!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Ojdå, det var inte nådiga priser på de där tröjorna. Ett utgångsbud på 3000 kronor. Är de gjorda av guld där nere i Moratrakten? Eller säljer de handmålade träskorna så bra?

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Paddan:

På tal om pengar - en förklaring till hur LHC-vinst kunde ge 2,30 gånger pengarna på Expekt skulle jag tacksamt ta emot.



Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
knaskamilla: Döv och dum som dom säger.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Ni som följt matchen: Vem blev matchens lirare, tro? Nu är det nästan nagelbitarspänning...

Såg för övrigt att TIK-fansen fortsätter dryga sig med att Jonasson skulle vara MoDoit, trots att han berättat hur det ligger till. Suck. Jag tror de är enörade.


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Synd. Weinis hade chansen att gå upp på bra många poäng.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: missad av wenis

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Paddan: Straff igen

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Salle: Jepp, men det är mycket större sport att spela ett resultat på varje match.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Paddan: Du vet om att man kan lira system på bomben...

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Salle: Hade Weinis låtit bli straffmålet och SSK och Luleå slutat spela efter 3-2 så hade jag varit oerhört nöjd.

Fast mest missnöjd hittills var jag väl när jag hade 7-1 och 0-4 på Bomben och det blev 7-0 och 1-4


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Paddan: Nu förstörde väl Modin din rad ändå... 4-2 till tik

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Paddan: Äsch, där sprack jag på lulematchen också. Hmm...det var nog ganska bra ändå att Weinis gjorde mål. Något positivt att ta med oss till kvarten.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Frisco: Äh, när jag för en gångs skull är riktigt nära att få in Bomben då ska den där jävla Weinis göra mål. Varför kunde han inte ha gjort det i någon annan match...jäkla blindstyre...

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: snypp=snygg.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Salle: Bra wenis en till nu då

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Snypp straff sam vanligt av Weinis, det hörde jag helt säkert. Inte lika snygg straff som den Z:a gjorde när de vann stort mot något säckgäng för ett tag sen, men å andra sidan är det ingen som skjuter snyggare straff än "straffen".

« · 514160 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB