« Föregående · 2071946 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JFK, glöm min fråga om hur du kom till 100, Ser det nu, bry dej inte om Sune,dra bort hans 34 så är du på rätt spår. 66 är en bra början,
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: JFK är betydligt närmre. Utgå från 66(som ni summerat) o lägg till valfri siffra, men bara en (av 10 möjliga siffror) ger tyngd åt svaret. att lägga till behöver nödvändigtvis ej vara addition
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Jag gissar att skådisen är Max Martini född 1969 och filmen är Eli
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Kommer ihåg en match där Nubben drog ett stenhårt slagskott mot egen målvakt. Helt galet.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag förstår att 69:an inte var seriöst, men lite kul ändå. Om inte jag skrivit något litet fel(hatar alla vidriga MoDoiter som granskar allt med mikroskop) så är du nära . Nu är risken att jag inte varit korrekt(litar dock på min läsförståelse), men svara så får vi se. Jag tror jag har torrt på fötterna
Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
JoseGonzales: Och svåraste matchen lär ni väl gå mot skattmasen snart?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: jag tänker bara på the Omen, men 100 är inte en siffra gör mig, utan ett tal. Är nog något annat.
Var inte seriös med 69an.
Var inte seriös med 69an.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: {5647}: Ooops, osmakligt, men lite kul. Jag skulle aldrig nedlåta mej till att fråga om dylikt, men detta är nog värre ändå för pappan. En kombination av siffror man inte vill se i sin närhet
+ 1
Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
JoseGonzales: Tänkte skapa tabeller med Modo mot respektive motståndare, från den vi hade lättast mot till den vi tog minst poäng mot.
Kan göra det för Timrå och Löven om ni också vill se.
Kan göra det för Timrå och Löven om ni också vill se.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Hade han en 69a med sonen kan jag tänka mig att det blev problem.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Perfekt. Nu ska vi bara lägga till en valfri siffra för att gå vidare till varför fadern(skådespelaren alltså) fick problem med sin son. Nu övergår det till filmkunskap, briljant enligt mej, haha, för jag vet ju svaret. Men återigen, lägg till en siffra o pappan får akuta problem med sin jävla unge
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Linje 19 är 12+20+13=45 Daniel-Henrik-Weinhandl
Bjästamaffian 11 Ulf Norberg 10 Tommy Själin =21
Bjästamaffian 11 Ulf Norberg 10 Tommy Själin =21
Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
{5647}: Timrå var det laget vi hade lättast för av alla I serien. Pinsamt överlägsen i några matcher.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Du ska summera Linje 19 o Bjästamaffians tröjnummer. Bjästamaffian var ett oerhört giftigt anfallsvapen, Sune bör bytas ut. Tror det var legendariske Hasse Andersson som döpte dom till Bjästa-maffian
denna fråga blev ju bra, spänner över flera intressen, haha, får man ge sej själv cred.....
Du är så nära att få ihop första summan
denna fråga blev ju bra, spänner över flera intressen, haha, får man ge sej själv cred.....
Du är så nära att få ihop första summan
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Linje 19 12+20+13=45 Bjästamaffian Nubben o Ödling 11+24=35
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Nubben var en del av duon, Bjästamaffian var alltså bara 2 spelare
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Kan bara Linje 19, inte Bjästamaffian mer än att Sune Ödling var därifrån
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Gissningar är alltid bra, men inte rätt nu. Om man summerar tröjnumren på Linje 19 o Bjästamaffian är man en bra bit på väg
Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
{5647}: Nu har jag lyckats räkna fram tabeller med två eller fler lag i. Provade först Modo-Löven och sedan Löven-Timrå. Det ser ut att stämma. Eller fick verkligen starka Timrå noll poäng mot Löven?
MODO Hockey 4 8 12 10
IF Björklöven 4 4 10 12
IF Björklöven 4 12 18 7
Timrå IK 4 0 7 18
MODO Hockey 4 8 12 10
IF Björklöven 4 4 10 12
IF Björklöven 4 12 18 7
Timrå IK 4 0 7 18
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det har varit lite körigt senaste dagarna, men har kommer an akutpåhittad fråga då. Hoppas kunna göra nåt med bild i morgon.
jag eftersöker en skådespelare:
Han får vissa problem med sin son(vem har inte det, fast jag har enbart döttrar) när en kombination visar sej på sonen.
Ledtråd: 1. Summera tröjnumren på Linje 19 och Bjästamaffian
2. Lägg till valfri siffra, dock ger bara rätt siffra önskad effekt
räcker så tills vidare. Lite matte, MoDo -kunskap o lite filmhistoria, eller annars googlar man såklart
Lycka till!
jag eftersöker en skådespelare:
Han får vissa problem med sin son(vem har inte det, fast jag har enbart döttrar) när en kombination visar sej på sonen.
Ledtråd: 1. Summera tröjnumren på Linje 19 och Bjästamaffian
2. Lägg till valfri siffra, dock ger bara rätt siffra önskad effekt
räcker så tills vidare. Lite matte, MoDo -kunskap o lite filmhistoria, eller annars googlar man såklart
Lycka till!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Vad jag menade , Var att Norris kommer att ta en plats i Frölundas 1;a eller 2;a backpar oavsett om Sellgren kommer eller inte.
Så jag tror inte på en utlåning av honom från Frölunda!
Jag tror att Glader vill ha en back som kommer stanna helt 1 eller 2 säsonger.
Precis som Corrado!
Så jag tror inte på en utlåning av honom från Frölunda!
Jag tror att Glader vill ha en back som kommer stanna helt 1 eller 2 säsonger.
Precis som Corrado!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Spelare från NHL kan bli tillgängliga men HA säger nej tydligen till korttidskontrakt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Om Jesper kommer så har dom 8 backar. Dom är bara 7 nu!
Sedan ser inte deras backsida sæ offensiv ut, kommer så har dom nog tillräckligt bra, D är tar norris garanterat plats i något av 1o 2 paret
Sedan ser inte deras backsida sæ offensiv ut, kommer så har dom nog tillräckligt bra, D är tar norris garanterat plats i något av 1o 2 paret
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Frölunda måster väl ändå betecknas som i särklass gällande hyckleri. Särskilt många egna spelare utbildar man inte, utan man suger upp unga spelare utifrån samtidigt som man skeppar iväg sina egna talangfulla spelare. Det hade väl varit ok om man inte samtidigt försöker profilera sig som en klubb som satsar på egenutvecklare unga spelare.Hade jag varit junior så är nog Frölunda en av de sista klubbarna jag skulle valt.
Särskilt mysig verkar han inte heller vara den där Rönnberg, med tanke på att varenda andretränare drar så fort det bara går. Misstänker att Roger är en riktig despot som kör sitt eget race och skiter i andras åsikter.
Särskilt mysig verkar han inte heller vara den där Rönnberg, med tanke på att varenda andretränare drar så fort det bara går. Misstänker att Roger är en riktig despot som kör sitt eget race och skiter i andras åsikter.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Frölunda försöker låna in sellgren. Ansluter han blir det trångt i de första backparen. Kanske finns chans att vi kan få låna Norlinder om han inte tar plats i första två backparen så han får en roll som förstaback med mängder av istid i PP/BP.
Det vore en grym pusselbit till vårt lagbygge. Men chansen att han lånas ut till ha är nog liten.
Frölunda försöker låna in sellgren. Ansluter han blir det trångt i de första backparen. Kanske finns chans att vi kan få låna Norlinder om han inte tar plats i första två backparen så han får en roll som förstaback med mängder av istid i PP/BP.
Det vore en grym pusselbit till vårt lagbygge. Men chansen att han lånas ut till ha är nog liten.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Norris och Sellgren i samma backpar, då går de undan.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Ang backar : Jesper Sellgren ryktas till Frölunda , då borde ju Frölunda ha så pass många backar att Norlinder kanske få lite speltid.
Utlåning till Modo borde kunna funka då 😛🤔
Utlåning till Modo borde kunna funka då 😛🤔
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Vi får se om alla lag överlever detta. AHL vore ju smarta om de kunde minimera de långa resorna när det blir kortare säsong. Inte kuska runt i buss över halva kontinenten.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Ser på hockeynews att vår målvaktssida rankas som en trea. Har för mig att vi haft en fyra varje år i princip med Hanses. Nu har vi en bättre målvakt och får en trea.
Forwards tycker jag ser hyggligt ut, men med tanke på att de på papperet vassaste spelarna inte är värvade ännu så lär det bli väsentligt bättre än en trea...
www.hockeynews.se/articles/15092/
Forwards tycker jag ser hyggligt ut, men med tanke på att de på papperet vassaste spelarna inte är värvade ännu så lär det bli väsentligt bättre än en trea...
www.hockeynews.se/articles/15092/
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Precis, ingen vet med säkerhet att det blir säsong därborta. Bättre läge här och det är två långa månader kvar.
Hedman och Stamkos borde dyka upp i februari när NHL kastat in handduken. Nubben skulle tycka att det är orättvist.
Hedman och Stamkos borde dyka upp i februari när NHL kastat in handduken. Nubben skulle tycka att det är orättvist.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Antar att en drös kommer att söka sig mot Europa för spel, vem vill vänta till december innan man har nått klart.
Antar att en drös kommer att söka sig mot Europa för spel, vem vill vänta till december innan man har nått klart.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: haha.. Tänk hur många gånger man var ner och handla billig vodka av polacker och ryssar i Gävle hamn. Det var tider det!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lite smått orolig ändå att Metsä ska göra sitt årliga driftstopp i höst, och låta 800 pers resa in och jobba.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Lätt att bli full i Gävle. Brända Bocken är ju kanon efter hemmamatch. Minns ju vilket jävla spritparty det var i stan när jag bodde där. Om man ändå kunde få vara välbetald spelare i Brynäs och inte behöva bry sig.
+ 2
« Föregående · 2071946 · Nästa »