« Föregående · 2131788 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Har lite connections till Mariestad, Harald får övertala han.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Ja faktiskt, men antar att det blir Karlskoga och de är ju inget SHL - lag. Dålig juniorverksamhet också
Ja faktiskt, men antar att det blir Karlskoga och de är ju inget SHL - lag. Dålig juniorverksamhet också
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Tror detta kan vara ett framtidsnamn. Det som oroar mig lite är ifall det är rätt för oss i det läge vi är. Vågar vi chansa eller behöver vi rutin från någon som varit med i ha ett tag.
Andra frågetecken är ju hur länge han kommer bli kvar om det går bra. Familjesituationen är ju ett annat problem, var ju den officiella anledningen till att han lämnade khk.
Men visst verkar vara ett spännande namn som många pratar om men vad han står för som tränare och spelidé mm har jag dålig koll på.
Tror detta kan vara ett framtidsnamn. Det som oroar mig lite är ifall det är rätt för oss i det läge vi är. Vågar vi chansa eller behöver vi rutin från någon som varit med i ha ett tag.
Andra frågetecken är ju hur länge han kommer bli kvar om det går bra. Familjesituationen är ju ett annat problem, var ju den officiella anledningen till att han lämnade khk.
Men visst verkar vara ett spännande namn som många pratar om men vad han står för som tränare och spelidé mm har jag dålig koll på.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Tar de 20 raka tänker du😅😅. Förresten visst hade vi haft nytta av olhaver nu va?
Tar de 20 raka tänker du😅😅. Förresten visst hade vi haft nytta av olhaver nu va?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Aj faan , Väsby vann !!! Nu får nog Toker börja agera och förstå att varken Väsby eller KIK kommer förlora återstående matcher som är kvar!!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Tack för konstruktivt inlägg. Kom att tänka på Wolfgang Pichler. Han kan nog styra Modo med, haha. Hade ingen koll på denne Horsky alls faktiskt, men Vimmerby är ju t.o.m i en serie under MoDo
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Jag går mest på Sanny här, samt att jag får respekt för någon som flyttar till ett annat land lär sig språket och jobbar sig uppåt i hockeyhierarkin. Örebro J20 och nu Vimmerby. På något sätt vittnar det om karaktär. Mer kött än så har jag inte på benen.
Jag går mest på Sanny här, samt att jag får respekt för någon som flyttar till ett annat land lär sig språket och jobbar sig uppåt i hockeyhierarkin. Örebro J20 och nu Vimmerby. På något sätt vittnar det om karaktär. Mer kött än så har jag inte på benen.
Länkar:
Adios Hellqvist
Adios Hellqvist
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Väsbys tränare borde kanske vara lite ödmjuk nu, han raljerade ju över att vi var lika utspelade som nått div 1 gäng tidigare. Nu har dom tappat en 4-0 ledning mot oss och idag en 3-0 ledning. Kanske dom får möta sitt favorit div1 lag nästa år.
Väsbys tränare borde kanske vara lite ödmjuk nu, han raljerade ju över att vi var lika utspelade som nått div 1 gäng tidigare. Nu har dom tappat en 4-0 ledning mot oss och idag en 3-0 ledning. Kanske dom får möta sitt favorit div1 lag nästa år.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: givande inlägg minsann, från mannen som aldrig mött ödmjukhet. Är det ett problem att jag inte vet hur Horsky är som tränare èller mer konkret, vad menar du?
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: att du inte vet vad du pratar om har aldrig hindrat dig från att ha en åsikt tidigare.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Fast det jag var mest intresserad av. Horsky som ska ersätta Tommy i så fall. Vad gör han till vår tränare? jag vet inget om han , så vore kul att få veta hans uppsidor
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Att träna MoDo är inte att byta ner sej, men hoppas du har rätt att Tommy vill stanna.
Ska vi nödvändigtvis ta någon från Mariestad borde det vara kung Harald
Ska vi nödvändigtvis ta någon från Mariestad borde det vara kung Harald
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Ville, Andreas Johansson, Anders Forsberg har säkert glömt nån också. Tommy och Challe är inte i samma klass någonstans. Kanske om Tommy gillar trav det är jag osäker på. Tommy varit coach i framgångsrika lag i 20 år, kan ge stabilitet trygghet och trovärdighet som Modo verkligen behöver. Men som sagt inte nödvändigtvis Tommy han har ett fint jobb i Schweiz nu också så vill nog inte byta ner sig
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: menar du Ville, eller? Att få hit Tommy Samuelsson känns lika häftigt som att Challe Berglund gör comeback. Hoppas vi har större visioner (även om det är ett 'fult' uttryck)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Inte nödvändigtvis men hellre det än att chansa på tränare som varit tränare en pizzakvart
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Horsky var assisterande i österrike till en gammal svensk tränare som står för stabilitet trygghet och försvarsspel... ta båda och låt Phil ta över när Tommy går i pension och det finns en grund att stå på
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp: ”Försvar vinner dig titlar, anfall vinner dig matcher”😉
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Gillar också tanken på Horsky men vet vid närmare eftertanke egentligen inte varför😆
Han beskrevs av Fanny som en engagerad och passionerad hockeynörd, men vad har han för meriter?
Han beskrevs av Fanny som en engagerad och passionerad hockeynörd, men vad har han för meriter?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: bevisligen så är han bra på att sätta försvarsspelet, men det vinner man inga sm guld på! 😁
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp: Finns såklart inget facit men en spontan gissning är avancemang år 1 och SM-guld år 2 😎
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp:
Jag håller med, men tycker ändå att han lyckats med Västervik så många år att han förtjänar en chans. Även om jag primärt skulle föredra Horsky, rädd att det blir för saft och bulle annars.
Jag håller med, men tycker ändå att han lyckats med Västervik så många år att han förtjänar en chans. Även om jag primärt skulle föredra Horsky, rädd att det blir för saft och bulle annars.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Jo han gör det bra i ett kvarterslag, men vad händer om han kommer in i eran organisation?
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp: Tycker det Karlin gör är mer imponerande.
Förmodligen en av HA’s absolut lägsta budget, men fortsätter leverera år efter år.
Förmodligen en av HA’s absolut lägsta budget, men fortsätter leverera år efter år.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Ja, men bytte man namn under säsongen? Något man får forska i. Lovar att återkomma med eventuell fakta jag hittar. Skönt att kunna skingra tankarna från den trista MoDo-vardagen
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: det var väl mellan säsongerna 62/63 och 63/64 som Alfredshem bytte namn till MoDo
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Å vi hade en Jäger ifrån Björklöven .., en Back ja och bara en .
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Jag tror jag har nån samlar-bild med han i MoDo-dräkt också, hittar den inte nu, men jag återkommer i ärendet
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Ja och hela 11 stycket är från vår egen J-verksamhet.
Ja och hela 11 stycket är från vår egen J-verksamhet.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Det verkar som att Kjell spelade en säsong 62/63 i Alfredshem.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Jo han har väl en duktig J 18 spelare som ligger på gränsen till att få spela i J 20 !
Vi har nu i våran trupp 6 st som är födda 2001-2003
Löven har 1
Vi har nu i våran trupp 6 st som är födda 2001-2003
Löven har 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller: Oj, det visste jag inte, men det finaste med Kjell var(förutom att han var duktig inom den ädla puck-sporten), han gjorde dessutom några säsonger i Sveriges noblaste förening
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Det måste ha varit före 1970, för då slogs IFK Umeå och SAndåkerns SK ihop och blev Björklöven. Ulf Barrefjord fanns det någon som hette också.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno: Jag träffade en väldigt trevlig Umebo, men han höll på IFK Umeå, var nog några år sen, Kjell Barrefjord hette han väl visst
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Om du aldrig träffat en trevlig lövensupporter även trots du bott i staden så är risken stor att du är problemet och inte dom.
+ 9
« Föregående · 2131788 · Nästa »
