1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507955 inlägg · 4189 ämnen
« · 513894 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Weinis straffar sig till 3-2.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Och vips så har Weinis straffat sig själv i topp.

Sv: Kents efterträdare?
Modoante: Har han hört det så har han hört det.

Sv: Kents efterträdare?
modo_foppa: Byskvaller kan vi vara utan enligt mig.

Sv: Kents efterträdare?
Hörde från simons nere i ishallen (FM mattson arena)
mora förhandlar med en ny tränare(ULF TAULO)

Sv: Kents efterträdare?
modo_foppa: Att skicka med en länk hör liksom till.

Sv: Kents efterträdare?
modo_foppa: Källa?

Sv: Kents efterträdare?
Harald Lückner blir inte kvar i mora 100% klart

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Salle: Så gjorde han ju bara för att det skulle bli svårare att rädda.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Zakke tappar pucken och tik gör 3-1.

NuMo: Ofta saknar man inte Petters bakommålutflykter.


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
El Maco: Ibland så saknar man Petters ljumskar i modo.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Rox: Nej det gör det inte. Det går ut på att göra fler mål än motståndarlaget. Du får nog revidera din uppfattning.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Rox: Äh, sånt är bara kuriosa. Alla vet ju att det handlar om snyggaste överstegsåkningen och hur många minuter man kan snurra i sarghörnen.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Modoante: Visst är det så. Men som El Maco säger är väl detta inte helt oavhängigt det försvarsspel man presterat under säsongen. Ett försvarsspel man med all säkerhet lär föra vidare traditionen av i ett slutspel...

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
NuMo: Petter kvalar till elitserien i år. Han kanske håller en massa nollor för Almtuna efter att de petat ner Brynäs nästa säsong.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Rox: Det var som f-n... Det hade vi nog inte en aning om.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Paddan: Jo, men spelet går ut på att göra många mål framåt och släppa in lite bakåt...

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
El Maco: Berg gör 2-1 till Tik.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
El Maco: Jag tror att det har med Petter Rönnqvist att göra.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
AM: Det har med försvarsspelet att göra till exempel

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Dream Team: Det är helt irrelevant hur många nollor man har i grundserien det är i slutspelet det gäller att hålla nollan

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Rox: Jag har ingen aning om vad du menar, vi har ju varit hur bra som helst på att hålla nollan åt andra lag.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
AM: Hm.. har det med nån viss målvakt att göra, kanske..

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
AM: Lite kuriosa bara....

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Rox: Och det har med vad att göra...

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Salle: Det är bara ett lag i årets elitserie som INTE hållt nollan denna säsong, gissa vilket ;P

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
El Maco: Verkar som Västkusten är före Östdito med gipsnyheter.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Frisco: Intressant att artikeln skrivits i Los Angeles. Det kan man inte tro, lysande gipsbevakning i Californien.


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Salle: Aucoin gör 1-1 i pp. Målvaktstabbe tydligen.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Tik målar genom Mats Hansson. MoDo hade ett pp innan.


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

miiike66: På något sätt fick ditt banan-inlägg mig att tänka på Farbror Frippes Skafferi.

Tycker förresten det var väldigt osjyst av Hockeykväll att utpeka Zäta som skoterraggare, han kan ju inte rå för att han har en raggarmusch och allt. Nu väntar vi med spänning på att få se den handrollade 142:an med eldflammor...


Sv: Falcon Rinksite
Frisco: Hur ligger vi till fru Gill?

Sv: Falcon Rinksite
Frisco: Hur ligger vi till fru Gill?

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Frisco: Inte för att jag vill veta vad en pösmunk är för något men nån sån vill jag inte vara - men du är en.

Trevligt med lite aktiviteter uti Nolbylandet. Tyvärr så missade jag som alltid solen, snöklädda Tallar vs träsprit och järn-nubbar...!

Nångång i framtiden innan jag kilar vidare så ska jag nog ändå ta mig ut till banan och käka en banan...

Sv: Vad händer modo?

shinzawai:

Jag har väldigt svårt att tro att Salle inte spelar p.g.a. att han kommit ihop sig med Kent. Jag kanske är naiv, men det känns ändå troligare att han har lunginflammation. Fast iofs, skumt att ÖA inte skrivit något...


Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
miiike66: Pösmunk kan du vara själv. I söndags var det fina tävlingar i Nolby. Ångrar att jag inte var dit.
www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=450922

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Frisco din gamla pösmunk. Ikväll går det för MoDo som det gick för Nygatan mot fettona i Experteleven...

Timrå IK är dom bästa - heja heja MoDo och Nolby FC...


miiikes månstärtips: TIK-MOD....4 - 2...!

Sv: Vad händer modo?
Nikki: Jaaa det har du rätt i att stämningen är viktig.

Sv: Vad händer modo?
Sampi:

Jag ser hellre att man sparkar Salle än att han ska stöta sig med alla tränare, oavsett hur Salle nu är. Stämningen inom laget är viktigast.

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Poffa: Man ska väl vara snäll med de som fyller år inte åka till Timrå med dem.

Sv: Vad händer modo?
shinzawai: Nej sparka salle skulle vara mer än fel han har ett stort hjärta i mod

Sv: Vad händer modo?
momaroria: Du har säkert rätt gällande Salle. Detta är väl i så fall tredje raka tränaren han kommer ihop sig med? Jag skrev ifjol att han får vara hur duktig han vill, om han ska förstöra stämningen i laget och bråka med tränarna så kanske MODO borde sparka honom.

Vad händer modo?
Var på modos träning i dag kl 11:00. Det anmärkningsvärda var att varken Kent eller mellinder deltog i träningen. Är det bara för att det är matchdag eller var det något speciellt? Kunde oxå konstatera att Näslund har problem igen. Idag hann han knappt hann värma upp innan han lämnade isen.

Tror eller känner att det knakar i fogarna gällande Kent. Andreas salomonsson har varit borta ca två veckor nu, är det den influensan som går han drabbats av eller är det ett nytt problem mellan spelare och tränare som uppstått?

Träffade ett antal MoDoiter som hade rest upp från stockholm i lördags (matchen mot HV71) och de hade samma kännsla gällande salle. På Bäckmans tid var det något som inte stämmde, var det därför han for till Dif även om han skyllde på att han ville ha ett guld (?)

Det possitiva är att Zacke får visa vad han går för som ska stå kvällens match och att det såg fartfyllt ut på träningen, dock väldigt slamsigt..så det är bara vänta och se hur kul dom får ikväll...

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

AM:

Nu mot Timrå för att spexa lite med en trettioåring. Jag vill inte se en massa dumheter här på HS nu, bara för att Farsan Baloo lämnar.


Sv: Kents efterträdare?
Poffa: sorry visste inte att Kent inte forsätter men jag skulle iallafall vilja ha honom kvar = (

Sv: Kents efterträdare?
modorules:

Inte ska? Det är redan klart att Kent INTE kommer fortsätta efter denna säsong, så vi blir nog så illa tvingade.

Sv: Kents efterträdare?
Jag tycker inte att vi ska byta tränare men här e nåra heta tips:luckner,bäckman,lillis,och dahlen.
det skulle nog vara bra med nån av dem

Sv: Kents efterträdare?
Det känns som att det nästan vore för sent att få en bra tränare nästa säsong.
MoDo skulle behövt en bra den här säsongen

Sv: Kents efterträdare?
Poffa:

Varför inte Lückner som huvudtränare med Dahlén som assisterande?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:

Och läser man mitt inlägg idag kan man läsa en VK-artikel om Fuppes materialistiska sidor. Dessutom gillar han Huvudstaden, som i sin tur verkar gilla MoDo - i smyg.

Observera att länken försvinner vid, typ, midnatt.

« · 513894 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB