1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 548007 inlägg · 4166 ämnen
2979867 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Vimmerby HC: 2026-01-30
grimiss: jo där kan jag hålla med. På så sätt var Berg den perfekta förstärkningen. Både han och MoDo vet vad dom får från dag 1.

Anderson kom iofs in i det snabbt men han sa ju också redan på förhand att han skulle trivas på stor is.

Hägglundsmaffian: hade ju varit spääaand, men är det inte alldeles för sent för en import? Hur tusan ska han ens ha en suck att hinna komma in i det? Kommer han kommer det ju bli typ 5 matcher innan slutspelet drar igång? Sjukt otacksam sits

Gavelo: Ja, länge leve Bernie Boy!

Costanza: Länge leve Bernie

Peja: Sant. Överkörning är precis vad som hände. Kolla på NHL-klipp med Kronwall. Aldrig varit avstängd. Proppar helt enkelt.

Costanza: Tack !!😃😋

Nog för att Blondinen är från Dyngdiket men jag undvek en av dina !!

Gavelo: Giganten Gavelo genererar !

Smurfen: Tummen upp, Smurfy!

SPOODI: Kanske fått signaler på att han är påväg bort.

Berg klar , 2 raka segrar , helg å en blondin bredvid mig i sängen !!

Man är NÖJD !!!

Peja: Jag tycker absolut inte att det var någonting fult som hände utan mer en oförberedd spelare som duckade in i situationen. Men det tar i huvud så mindre straffet är ju aktuellt möjligtvis.

Hägglundsmaffian: Det är väl som det har varit sen innan jul, OM O?rourke lämnar så är det för MoDo men han kämpar för spel i AHL

Jag hade inte sett presskonferensen förrän nu men O'rourke känns väl typ klar? Hinken kan ju inte ens dra ner på smilet när han försöker.

Costanza: Hon håller på Luleå men jag hängde på henne en modotröja med chat gpt 🤣
Hon protesterade en del men Innerst inne vet jag att hon är nöjd för Modo är störst, de vet alla.
Uppladdat:

500x0-6e2046a8-b205-4a05-a197-3d61e78acf54.png

Gavelo: Jag är inte rätt person att recensera matchen, då jag var hos en kompis och bara såg delar av den. Men av det jag såg så skapade Modo mest. Vimmerby fick en jävla massa chanser i PP. Helt sjukt hur Matt kunde åka ut en sista gång där i tredje.

Skönt att Linus fixade två poäng iaf! Jobbigt för Kelleher dock. Hans frustration märks av nu när han har en måltorka.

Bad_Brett: Om jag minns rätt videogranskades inte tacklingar för 20 år sedan. Domarna har nog mer lättpåverkade av effekten (skadan) då. Enström blev ju inte avstängd i efterhand av disciplinnämnden. Återstår att se om Vimmerbyspelaren blir det. Om det hade hänt någon i mitt lag hade jag dock stört mig mer på ”självmordspassningen” som Hermansson fick och undrat över kommunikationen från medspelare, det är den typen av fel situationer där man ska göra medspelarnas varningar ända upp till läktaren. Hermansson blir satt i en dålig sits och det enda han kan göra är att, förvarnad av medspelarna, spela pucken vidare på en touch och därefter göra sig beredd på en överkörning.

Vad hände med Lövens jakt efter mest inspelade poäng på en säsong?

2979867 · »