Bad_Brett: Nja, det är nog ingen amerikansk president som så många deltagare från det egna landet tagit avstånd ifrån. Snarare så har han på många sätt förstört en del av patriotismen i USA därmed. Väldigt många amerikaner är numera inte stolta över sitt ursprung. Hans approval rating är också extremt låga.
En av de minst intelligenta presidenterna man haft på länge. Till och med George W Bush anses ha högre intelligens. Definitivt den enligt idéhistoriker och forskare den sämsta i hela landets historia. Han spöar Buchanan (som anses ligga bakom inbördeskriget) med råge numera.
NuMo: Men ja, på den punkten tycker vi olika. Jag tycker att det är lite coolare att när en av världens mest älskade och smartaste demokratiskt valda person ringer upp guldlaget i omklädningsrummet och bjuder in dem till State of the Union, än att någon sorts skattefinansierad maskot för Sverige firar ett losergäng på någon död restaurang långt efter loppet.
Jag tror ärligt talat inte att USA hade vunnit med någon annan president. Det är Trump som har väckt patriotismen igen, och det är patriotism och nationalism som är botet på all inhemsk ondska.
Bad_Brett: Såklart gillar du mig. Jag försökte inte förklara det med typ:2-300 politiska ord varför jag tycker Kungens ord är mer vacker och mer äkta än det malplacerade du lade i den här gästboken.
NuMo: Jag gillar dig NuMo. Du är en bra pöjk. Ska ge dig en kram om vi träffas på någon match och bjuda dig på öl eller valfri alkoholfri dryck ifall du kör.
NuMo: Det här är något vi har glömt bort de senaste 10-20 åren. Vi kan ha olika politisk åskådning eller ogilla varandra rent generellt, men när Sverige representeras så står vi alla enade som svenskar, oavsett vem som är statsminister.
Det låter kanske som en självklarhet, men för bara några år sedan ansågs det rasistiskt att sjunga "Du gamla, du fria". Vissa spelare lät bli att sjunga med.
Jag vill inte se ett överkonservativt samhälle, men jag är glad att vi på väg något som känns "normalt" (åtminstone för mig). Det blir så mycket trevligare stämning när vi alla kan hitta någonting att samsas om.
Zource: Målvaktstränaren kanske. Ingen sportchef som inte har en historik som målvakt värvar målvakter då, men jag misstänker att du försökte dig på det tusende skämtet på liknande premisser.
Sigge: Ska jag analysera så tror jag det bara är om vi kommer ihop som ett lag som vi kommer gå långt i slutspelet. Jag tror inte alls det hjälper om några få enskilda spelare gör sina bäst slutspel utan vi måste ha ett komplett lag där alla bidrar, då kan det gå bra.
Nucky: kan vi gå in med ett jävligt bra bp , en Werner i stormform och lite krut i tylers och jeppes bössa blir vi jäääävligt svårslagna. Men lutar mer åt platt fall haha
snowden: känns nästa som om AIK inte vill sluta femma för att slippa MoDo. Oskars är nog sugna på att möta MoDo. Södertälje blir att räkna med tror jag. De har börjat komma igång. De vill nog inte heller möta Löven eller Kalmar så de har lite att spela om. Vips kan AIK hamna sjua. Löven möter väl Oskars och Tälje nu. Intressant hur de matcherna slutar
modomille: Minns att HV kom åtta i serien och vann guld. Brynäs var helt utspelade och massor av poäng bakom de överlägsna seriesegrarna och vann också ett smutsigt guld I sådana fall.
Visst känns det bättre att vinna om man verkligen förtjänat det genom en bra grundserie, men jag skulle inte klaga.
Gavelo: Tror vi har en del gossar som mest glider runt och väntar på allvaret. Men för den skull tror jag inte vi går upp, men viktigt att gå så långt som möjligt i slutspelet för ekonomins skull och kommande års satsningar.
jonsson: Svårt att veta. AIKs tränare som fick sparken ska tydligen vara en väldigt bra andretränare, men inte huvudtränare. I hans fall verkar det främst handla om att han passar bättre att verka i det tysta utan att ta intervjuer, ta de obekväma besluten och helt enkelt stå i centrum för uppmärksamheten. Har Rhodin vad som krävs för att passa som HC? Ingen aning, men kanske.
Dock är det uppenbart att han också ser någonting i Berglund som uppenbarligen inte syns på isen under match.
jonsson: Det luktar Oskars i kvarten. Inte bra. Gnaget har en svag form. Mora möter Gnaget nästa vecka. Kanske dom kan vara med i matchen om 5e platsen. Skulle vara bra mycket bättre än Oskars.
En av de minst intelligenta presidenterna man haft på länge. Till och med George W Bush anses ha högre intelligens. Definitivt den enligt idéhistoriker och forskare den sämsta i hela landets historia. Han spöar Buchanan (som anses ligga bakom inbördeskriget) med råge numera.