Hägglundsmaffian: Bjerselius måste gjort sitt i modo. Linus Andersson, Emil Larsson, Måns Karlsson, Mattsson och OP är klippt odugliga . Vi har inte lyckats skapa en endaste en målchans mot Löven hemma. Med detta namnkunniga lag och detta resultat är det bara för Karlin att lämna skeppet, vi kan ju inte ens forcera när det är över. Pinsamt
Adam säger att dom bästa spelarna i Löven är bäst. Är Forsberg och Lilliz bäst på planen? Minst sagt tveksamt. Löven har en annan trygghet i spelsystemet som ger ett bättre lagspel. Dom är bättre som lag, inte att Forsberg och Lilliz dominerar..
Ja, det var ju det jag förtydligade. Det gick inte fort.
Och hittills har vi bara tränat på lågt tempo och dålig inställning. Så ja, det är det vi ser. Vi har inte vant oss att tävla med den kompetens vi borde ha.
Thors 22: Special teams har sett likadant ut hela tiden med Karlin.
Passivt boxplay och okej PP med Holmström. Men nu när man gett initiativet till spelarna i PP har det blivit uruselt. Vilket jag förutspådde innan säsongen.
Willow: Inte bara det. Spelarna åker och myser och istället för att ge järnet och vara först till pucken med marginal i sarghörnet gör man bara precis det man tror ska räcka och glider dit och hamnar i tidsnöd för att motståndaren minsann öste på och plötsligt checkar fast sig eller tvingar fram en dålig pass.
Zource: Om någon inför säsongen hade sagt: "Efter 23 omgångar kommer MoDo vara 17 poäng efter Björklöven"... tror ni är att någon hade sagt "helt okej, det är inte då vi ska vara som bäst!"...?
NuMo: De flesta spelat faktiskt efter hur man tränat. De vet var lagkompisen kommer vara. Det du skriver om att vi förlitar oss på spelsystemet så är det man måste göra när spelet går så fort.
Skillnaden mellan oss och andra lag är att de VET att lagkamraten är där och att den "chansning" som du beskriver det som inte är en chansning. Det är tvärtom vad man tränat på.
Bad_Brett: Jag tror inte ens att vi hade besegrat Björklöven om vi tvingats möta dem 2023. De ledande spelarna kissar på sig i matcher som dessa. Och den trenden har varat väldigt länge.
Zource: Om vi bara kunde titta på hur andra lag spelar PP så kanske vi skulle kunna lära nåt.. men nej nej, det är strutsbeteende. Huvudet i sanden för MoDo har den bästa PP-strategin i ishockeyns historia.