Vikingmodo : Det är skönt att både Gästrin, Hermansson och Hallin levererar nu för att annars vore det ännu jobbigare att se Lucas göra det så bra i Brynäs. Skönt att han inte känner att han bränt sitt rykte här. En spelare jag alltid kommer hålla högt.
Gavelo: ingen av de 3 förtjänar spela i en fjärdekedja. De förtjänar bättre. Däremot skulle Swett/Måns/Mattsson/Larsson kunna spela en fjärdekedja. Vi rullar ju alltid på 4 kedjor oavsett så och med PP/BP får de sin speltid oavsett
Willow: Ja skillnaden mellan HA och SHL har aldrig vart större. Skillnaden är extremt och därför skulle man vilja se Modo som degraderat lag vara betydligt aggressivare och visa vilka som är van med tempot.
Vargen: Helt ärligt så tycker jag att man kan sätta ihop en kedja med Hermansson - Gästrin - Falkenhäll och vila 4:e kedjan någon match, vore kul och se vad dom 3 skulle kunna göra i en sådan här match.
Sjukt att domarna släpper en sjuk hakning så Löven får behålla pucken och göra mål. Välförtjänt, men sorglig insats av domarna igen. Dock blir det inte sämre än Rönningens utvisning idag.
Andersson har en högre tänkt hierarki, självklart måste man försöka få honom dit man tänkt.
Elton är lovande och en positiv överraskning men ingen man tänkte ska ta ett huvudansvar. Det är orealistiskt.
Elton kommer man att ge chanser fortfarande, men det är inte konstigt att man går till huvudplanen. Jag vet att du gillar juniorer, men det är ju naturlagen. De få gånger man brutit mot den måste ha varit Foppa, Näslund, Sedinarna typ.
Vargen: Man har extremt höga krav på Modo men trots att spelet hittills i serien enligt mig är uddlöst och slött så är det ändå en styrka att man lyckas vända matcher och tillslut vinna. Nu är inte denna matchen färdigspelad men ändå. Man ser ljusglimtar av vad som komma skall däremellan.. Det blir ju kanske ännu bättre med Fitzgerald
Willow: Allsvenska domare skulle jag säga. Hade aldrig hänt i SHL.
Måste säga att den enskilt största skillnaden till att Modo har vänt är att backarna följer med i anfallen. Fw har alternativ och det syns extremt tydligt. Nästan så att Bengtsson spelar fw mer än back. Rönningen likaså
Spelmässigt så tycker jag att jag ser fler och fler uppsidor med Rönningen. Han kommer att lära sig det här och ta för sig ännu mer i det offensiva spelet, varefter han lär sig det defensiva.
NuMo: Rönninge får hålla in armarna lite när han sätter åt vid sargen , Använd den där stora kropoen i stället! När hans armarna kommer före kroppen så blir det aoutamatskt träff mot skallen för att han är så jädrans stor!
Min analys efter 2 st. 4:or wisky i kroppen när halva matchen har spelats 🙄