1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 548041 inlägg · 4166 ämnen
2981046 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: ja..hoppas pengarna trillar in så ni kan tillbaka Karlin så slipper vi honom😀

Smurfen: Detta hade jag missat !!

👍👏
Uppladdat:

500x0-screenshot20260131220038.jpg

SPOODI: Hörde jag nyss att Örnsköldsviks stolthet är 2 debutanter på Mellon 🤔🤔

Ur värld är tiden !!!

Zource: finns inget svårare än Oskarshamn borta!

Paninaro: Hihihi

Vi förlorar dessutom mot svårare motstånd.

Bra att Dif målar.
Alltid bra när Timrå sjunker i tabellen.

De hånar ju oss när vi förlorar så nu är det vår tur

Domsjö: Berg hade nån match mot SSK i slutspelet där han grisade sig som aldrig förr. Precis en sån spelare man vill ha så länge han inte drar på sig matchstraff.

Domsjö: Jag tror många glömmer att Berg hos oss sist knappast hade nått sin peak. Trots allt 3 år sedan och han är väl 26 år, har varit ledande i HA och även samlat lite mer erfarenhet i SHL sedan dess. Matcherna med honom hade en helt galen stabilitet för att han är precis det vi behöver. När han var här senast så hade vi både Folin och Wahlberg som var stabila bakåt med lite grit samt Bernhard och Näsén som var fenomenala i anfallszon. Året vi gick upp hade vi även Ingman som även han hade en del attityd och offrade sig.

Jag tror Berg kommer att sätta en standard med sin inställning och bidra till en betydligt stabilare backsida. Det kommer att vara svårt att slå in returer. Förhoppningsvis kan han axla den rollen och Rundblad får lite mer utrymme för kreativitet.

Zource: Rättvist

Costanza: Tuborg sänker Brynäs

Domsjö: Laget är byggt för griseri! Vi gillar det och hoppas vi är bäst då det smäller som mest.

Costanza: Håller Berg ihop kroppen så kommer det visa sig vara helt avgörande för MoDo! Jag siar och ger ett löfte om att utgången är sådan.
Tänk er Berg mot AIK:are😁 Kommer säkert att sitta i båset men kommer också ge energi till laget! AIK grisar och Berg kommer till undsättning💪

Costanza: Deras taniga knäveck darrar när de ser våra slutspelskaraktärer.

Zource: Du kan städning! Nä, Tarasov och jag är glada att Hinken köpte Berg, får gärna fortsätta öppna Plånkan. Två veckor kvar. Måste ju kittla Löven lite under fötterna så att det blir lite match i vår.

Costanza: Och deras medaljskåp är dammigare än bakom din spis!

MorganaLefaey: Enda sättet att jäklas lite med dem då de stänger av mig i 18 månader här, haha! Bryr mig om snälle JonteD som bjöd mig på dyr grogg, så de vet att jag också är snäll.

Hälge:
Jag hoppas att hv går om lhc och eller Örebro. Skulle njuta av att se något av de lagen i ett kval.

Costanza: vill ha dem kvar i SHL, så vi får möta dem nästa år.

Costanza: Jag tror att du har fel. Nästa säsong däremot...

Timrå ligger under och kommer att åka ur. Det tar vi med oss..

Sv: MoDo Hockey - Vimmerby HC: 2026-01-30
Costanza: Jag vill ha en lägesrapport från lövenland imorgon när Kalmar vunnit över AIK.

Modo-Målet: Skål! Nu ökar jag antalet fraser som: "Visst är väl ändå MoDo bäst?" när jag går på stan.

Zource: snusar sjögräs

Modo-Målet: Är de feminiserade mjölkallergiker?

Costanza: Mina löven-vänner har börjat leta reda på fjolårets klippkort till psykakuten.

När plånkan är för stor men hjärtat är för litet. Hååvee 71 åker ut ändå, vi sjunger HA!

Costanza: Tyckte fan det doftade sött, nu när du säger det.

2981046 · »