Gavelo: jag väntar fortfarande på den topp2 back som skulle värvas in i november. Då så inte skett så gissar jag på att november inte vart än och det är alldeles för tidigt att prata om slutspel o sånt.
Väntar på att spelsystemet ska sätta sig o fladderpassen ska försvinna. När det sker så kan vi nog klättra o få en fin position inför det slutspel som nån gång kommer.
Vargen: Det här utvecklar sig från ordinär insats till en riktig skitmatch. Dock börjar det bli tröttsamt, har sett ett antal matcher den här säsongen som just har det epitetet.
Domsjö: Han skjuter mycket, fjärde mest i laget, vilket är en bedrift med tanke på att 95% av hans skott går i täck. Så min bedömning är att Berglund har skjutit ca 1600 skott den här säsongen, varav 80 har gått på mål.
Bad_Brett: Nu har jag helt och hållet tröttnat på Berglund! Har försökt haft tålamod med hans agerande i hopp om att det ska bli bättre men nu har han passerat min gräns iallafall. Kolla utvisningssituationen också. Vad gör han?
SPOODI: Spolade tillbaka för att se vad som hände med Bellas klubba. Han hamnar på efterkälken, försöker haka istället för att åka skridskor men håller så löst i klubben att han tappar den istället. Som en 95-åring som försöker påkalla personalens uppmärksamhet genom att dra käppen i knävecket, men det hela slutar med att rullstolen tippar och han skiter ner sig.
Blake: många mål man kan lasta Berglund för denna säsong, detta mål är dock tveksamt. Men svårt när alla stirrat puck istället för sätta stopp med kroppen.
Komikerna har tagit över gästboken. Ungefär som på en rolig fest. De som skriver avhandlingar för att få ett like på en tes de har är som vanligt betydelselösa på festen. ;)
"Drivande" är ju lite överdrivet tycker jag. I vanliga fall brukar gästboken vara överfull med fördömanden. Men av någon konstig anledning så verkar matchen inte ha stimulerat dessa skribenter tillräckligt mycket ännu. Varför skriva så länge det ser ok ut?
Så fältet är öppet, precis som vanligt. Skämtsamt, ironiskt, eller överväldigande hatfullt.
Nu släppte vi ju in ett mål efter samma principer. Chansa in med pucken, fullfölj och fullfölj, mal in pucken. Det blir slumpmässigt men malandet för chansen större.
Angående spel på djupet som du nämner så tror jag det är den taktik man försöker få för att en press. Eftersom vi inte är tillräckligt spelskickliga för att spela in pucken på konstruktiva sätt (vilket vi borde vara) så kör vi enkelhetsprincipen. Vi skall kämpa ner motståndet primitivt. Vi tvingas gå tillbaks på dinusarisestatiet. för att därifrån justera.
Att vi tvingas gå in i kampstadiet i stället för att konstruktivt och fysiskt vinna matcherna är inte så roligt, men kanske är det nödvändigt. Själva kampen har ju inte varit så bra, men som någon så om Tre Kronor nyss. Bästa sättet att komma in i en match är att gå in i närkamperna på en gång, inte att få till ett spel.
Zource: Nä men eftersom vi aldrig haft ett samspelt lag med tydlig spelidé får dem det ändå.
Varje gång vi tar ett steg framåt är det två steg bakåt nästa match igen. 12 matcher ska vinnas i ett slutspel. Jag kan inte se det hända, särskilt med vår historia.
NuMo: Fortsatt mycket som måste förbättras som lag. Ser väl rätt stabilt men idefattigt ut. På individuell nivå fortsätter man att förbryllas över en del. Oscar Pettersson ramlar i nästan varenda närkamp?!
Evigt duttande i egen zon.