1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543367 inlägg · 4152 ämnen
2946512 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Rosén hade varit en riktigt fin värvning men lite tveksam om Vojtechs fötter håller för hawaii hockeyn i HA.

Vikingmodo : Samtidigt hade det inte sett så här illa ut om bara Rundblad och Berglund kunde spela på sin egentliga nivå. Att dom skulle spela så här dåligt var ju svårt att ta med i beräkningen inför säsongen.

Gavelo: Jag tror Rosén hade varit en klockren värvning. Skadar ju inte heller att få in någon som gissningsvis har fått lära sig hur man spelar försvarsspel...

Framnäs: Elias Rosén känns som en spännande spelare!
Wojtech borde vara en klass spelare på HA nivå OM han är i gammal form, men vem vet egentligen.

Frontschwein: Jag kan förstå om Hinken inte vill slänga iväg pengar just nu på en spelare som ändå är stor risk för att bli en ny flopp. Den här gången måste det vara en rutinerad back som helst är +30 år och har spelat 300+ matcher totalt i SHL/allsvenskan. Då kan han gärna lägga ett överpris bara det inte blir en ny Persson/Bengtsson.

Sen håller jag helt med om att agerandet på backsidan Inför säsongen var inte tillräckligt bra. Alla såg det här komma och nu har vi skänkt bort förstaplatsen till stor del pga arrogans från den sportsliga ledningen, absolut är det så.

Greg P: Förhandlingar med Elias Rosén och Wojtech Mozik, där Hinken vill ha billig lön på den sistnämnda pga lång frånvaro och där den förstnämnda kan kräva lite för hög lön som spelare av SHL-klass. Så kanske inte blir någon av dem som dyker upp. Vi ska väl ha lite tur om någon av dem blir nöjd med Gradins villkor.

Frontschwein: ok vad har den fantastiska Kentää lyckats med under sina 6 år

Vikingmodo : bara hur hinken agerar när laggbygget svajar är skäl till uppsägning/ej förlängt. Han sitter bara på posten pga foppa.

Skylla på marknaden och ekonomin är skitsnack. Han jobbar max 30h i veckan och bör ha lön därefter. En sån som kentää hade redan värvat när han såg att flötet inte guppade. Dom är överlägsna men går ändå all in.

Hinken är anledningen till degraderingen vi kunde ha värvat oss ur men nöjde sig med bella. Han sänker oss ännu en gång genom att vara "iskall" men egentligen inte alert. Han sätter mångas jobb på spel , arrogant mot supportrarna att inte "toppa" på alla poster i klubben, men framförallt ifrågasätter jag om han skulle vunnit detta jobb i en annan klubb baserat på kunnande och utbildning. ? Jag är tveksam om han ens kan bli sportchef på sina premisser i en annan allsvensk klubb. I shl och nhl , omöjligt.

Alla verkar dessutom ha glömt hur värdelös han var i båset och högst delaktig i degraderingen.

Byt sportchef.

Greg P: Varför bryr du dig? Ni har redan gått upp. Det är klart!

Nämns det eller spekuleras det om något namn som ni försöker få in på backsidan?

2946512 · »