1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534348 inlägg · 4126 ämnen
« · 136300 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey
Wewillwintoday:

Vi har innan dagens omgång spelat FYRA matcher på bortaplan, av dessa räknar jag med att ska förlora matchen mot Frölunda klart, derbyn mot Timrå har aldrig varit någon given sak.

Återstår gör MIF och LHC-matcherna. MIF-matchen såg jag själv och kan intyga att vi presterade verkligen bra, att sedan tappa en sådan kreativ kraft som Lindström är mer symtomatiskt för årets säsong än att vi har förlorat en (LHC) match klart mot ett motstånd som vi ska vara jämbördigt med.

Att tre matcher skulle vara något slags statistiskt underlag? Tja, visst kan det vara det, men jag skulle aldrig använda det i en situation som jag vill veta något om utvecklingen under en 50-matcherssäsong.

Sedan: #19, #24, #28 .

Wewillwintoday: Såg att comhem sänkt priserna till mer rimliga nivåer detta år. 15 kr/match eller 100kr/mån (tror jag det var?)

samjo: Webb

samjo: Måste få börja ha lite tur i så fall. MODO presterar bra spel match efter match, men maken om ineffektivet får man leta efter.

Jaha ännu en utvisning. Nej, det ser riktigt tungt ut det här...

Wewillwintoday: Vad lyssnar du på? webbradio eller P4?

MODO har höjt tempot och pressar SSK just nu..

Wewillwintoday: Jag tippade 2-2 efter 60 minuter. Det tipset kan fortfarande gå in! ... *den evige optimisten*

Björn VII: Visst. Håller delvis med. Men MODO har tagit 2 poäng på bortaplan. Att ha ett sånt dåligt bortafacit gör att man får för stor press på att prestera bra på hemmaplan att det aldrig kommer att hålla..

samjo: Riktigt tuff tempo från båda lagen i början av andra..

Aftonbladets måltjänst funkar ju iaf, men är ganska bristfällig. Lite surt att jag inte har en radio tillgänglig. P3 sänder ju via nätet men tyvärr gör inte P4 det.

Wewillwintoday: Gahh...jag kommer inte in varken på swehockeys onlinerapportering eller den som finns i rubriken här ovan.

Bemström öser ju in mål varenda match nuförtiden verkar det som. Landslaget nästa eller?

Taddy:

Jag förstår inte...

Tragisk inledning i förhållande till vad? Att MODO spelat SM-final de tre av de fyra senaste säsongerna, eller är den tragisk i förhållande till det material vi har?

Det sistnämnda kommer du aldrig at få med mig på i en situation där MODO har en god chans till slutspel, vinner sina hemmamatcher och spelar jämnt mot lag jag anser skall vara i samma del av tabellen i slutet av säsongen.

Jim Brithén gör ett mycket bra arbete.

Lumber Jack:
1973 KARL LILJA STOCKHOLM
1974 TOMAS NORD SMÅLAND
1975 TOMAS JONSSON DALARNA
1976 LARS KARLSSON NORRBOTTEN
1977 HÅKAN NORDIN DALARNA
1978 HÅKAN GRANSTRÖM STOCKHOLM
1979 JENS JOHANSSON NORRBOTTEN
1980 PER LIDSTRÖM VÄSTERBOTTEN
1981 CARSTEN BOKSTRÖM STOCKHOLM
1982 NICKLAS GÄLLSTEDT SÖDERMANLAND
1983 PER LJUSTERÄNG DALARNA
1984 HÅKAN GALIAMOUTSAS STOCKHOLM
1985 TORBJÖRN LINDBERG NORRBOTTEN
1986 FREDRIK LUNDQVIST ÅNGERMANLAND
1987 JAKOB KARLSSON SMÅLAND
1988 FREDRIK BERGQUIST ÅNGERMANLAND
1989 MATTIAS HEDLUND VÄSTERBOTTEN
1990 ANDERS ERIKSSON HÄLSINGLAND
1991 STEFAN BJÖRK STOCKHOLM
1992 HENRIK REHNBERG VÄRMLAND
1993 PIERRE HEDIN ÅNGERMANLAND
1994 HENRIK PETRÈ STOCKHOLM
1995 JONAS FRÖGREN DALARNA
1996 JONAS FÄNDRIKS DALARNA
1997 LARS JONSSON DALARNA
1998 CALLE ÅSLUND STOCKHOLM
1999 ANDREAS FRISK STOCKHOLM
2000 ALEXANDER TÄNG GÖTEBORG
2001 VILLE VIKEVÄINEN NORRBOTTEN
2002 NIKLAS ÖMAN ÅNGERMANLAND OCH SOLLEFTEÅ

Jag bugar mig....!!!

Wewillwintoday:

Tycker det nu har gått så lång tid utav serien att man faktiskt kan kalla det för en tragisk inledning och att man verkligen hoppas på att det händer någon snart.

Staal är tillbaka om ett tag men frågan är hur bra han är efter en så lång frånvaro. Karlin har varit borta länge och kommer fortsätta vara borta ett bra tag till.
Det måste komma någon förändring och det snart.
Alla poäng är lika viktiga och det är fel att inte försöka ändra något så fort som möjligt. Man måste kunna vara ärlig och erkänna att man inte ersatt någon spelare man tappat frammåt och på backsidan är det väl ok (enligt min mening) men det tar tid att spela ihop ett helt nytt försvar.

Sedan kan man fundera på varför man skall alterera med målisarna istället för att ge dem förtroende..... . Trevligt att hålla nollan och vara ruskigt bra för att sedan bli utbytt inför nästa match.

Äh jag är less men hoppas i alla fall på en ganska trevlig säsong med mycket tjo och stoj. Men man kan vara ärlig med sig själv och säga att det inte ser ljust ut.

Wewillwintoday: otur igen.. Hedin väldigt nära...

Wewillwintoday: Vi har tammefan otur också.. Wernblom skjuter i stolpen....

Wewillwintoday: Det känns kört...2-0

Wewillwintoday: 4 mot 5. Riksman spelar bra.

Wewillwintoday: Mer jämnt spel nu, modo haft 2 vassa målchanser.

Wewillwintoday: Ställde en fråga angående Hedlund till kommentatorerna, de svarade att de ska ta reda på det..

Wewillwintoday: 1-0 ssk, bemström

Frisco: SSk trycker på mycket hårt mot modo de första minuterna...

Alla: Nån som vet varför Megnus Hedlund inte är med idag?

Deas:

Satsade 20 kronor varje match en säsong på seger för modo om jag inte minns fel med 8-4 eller något och sedan när jag var sjuk så går de jäklarna och vinner med den summan.

Minns inte eftersom det var så länge sen men det hade get ganska mycket,

Deas:

Jag körde också med den där taktiken ett tag. Det var på den tiden MoDo faktiskt vann med stora siffror ibland.

Sv: Efter regn kommer solsken
All Daigle. All the time.

Vad pratar ni om egentligen? =)

Jag kör hårt på mitt tips 8-0 till modo
Jag har tippat det flera matcher irad nu på modos hemsida.

Nån gång denna säsong kan jag får ett rätt, och då kommer jag vara ensam om mitt tips ;)

Sv: TV-pucken
If only we could draft one big french guy...dumdidum *sjunger*

WDVE - French Canadian guy, skitbra låt ;)

Den gruppen har gjort en massa hockeylåtar och de är riktigt bra/roliga!

knaskamilla:

Ok, jag ska försöka vara lika snäll som er andra här! :)

Vader:

Nåja. Bara för att du är nybörjare ska du inte förvänta dig vänlig särbehandling... ;P

Vader:

Åh, en tråd med ämnesrelevant rubrik. Coolt.

Egentligen tycker jag att det är rätt onödigt att spekulera i hur det kommer att gå i matcherna, men jag antar att det var lite för länge sedan jag skrev ngt hockeyrelaterat här... ;)

Jag tror SSK vinner. Tippade 4-1 i modohockey.se, under en av mina "härma Frisco"-dagar.

knaskamilla:

Jag bara skojja, inte bli sur på den stackars lilla nybörjaren nu...:)

Vader:

Hörrudu, det ska jag tala om för dig, att sedan de inte hade råd att ha kvar det hus jag gått i skola i under mina två år här i stan, har jag bara besökt skolans datasal för att jobba på en Hyperstudiopresentation som ingick i en kurs. En gång satt jag i datasalen på bibblan också, men det var efter skoltid. Så det så!

Södertälje SK - MODO Hockey
Äh nu är ju jag ute och cyklar jag med, vad har det där med tv-pucken att göra? :)

Hur går det i kvällens match? Jag tror det blir jämnt jag, sudden eller straffar sen vinner modo!

knaskamilla: Hehe, du kanske g å r där men nån kanske borde stänga av datorerna så du får nåt gjort? :)
Förutom att disskutera "hockey" då ;)

Vader:

Vem går inte i skola? ;P

MartinSedin:

Förra årets lag var också mycket bra. Dom förlorade mot göteborg(i semi tror jag?) med mindre siffror än vad det andra finallaget gjorde mot gbg.

knaskamilla:

Haha ja nåt sånt måste det vara, men för mig blir det dock lite svårt att hinna med mitt på dagen pga av att man oftast går i skola då :(

westerlind:

Det där kom ju som ett brev på posten. Jag SA ju att det var sådär!

Vader:

Se till att vara vaken och närvarande på dagen, det är då de seriösa diskussionera har en chans att förbli seriösa ett tag. Vad som händer när det blir kväll/natt är en gåta. Måste vara något virus som flamsar till alla diskussioner.

Vader:

Den mörkaste hemligheten med denna gästbok och dess strikta och hårt reglerade subkultur är att man, så fort man börjat skriva inlägg på allvar, KOMMER att förlora sin anonymitet. Vi kommer att veta vem du är inom en snar framtid, därmed känner vi dig och du kan inte komma undan en sk*tsnackssession någon gång/vecka. ;-)

Enjoy!

Då var det färdig spelat för Ångermanland i årets TV Puck

Totalt 8 matcher, 7 vinster och endast 1 förlust 34-21 i målskillnad och en femte plats i årets upplaga av TV Pucken.

Alexander Lundqvist poängbäst med 12 poäng. Johan Nilsson 11 poäng(totalt 12 mål på två år i TV Pucken). Bästa målskytt blev Andreas Molinder med 9 mål på 8 matcher.

Verkar också som om årets lag var de starkaste på länge för Ångermanland men en förlust i fel match räkte.

westerlind: Jo men det är lite svårt att kliva in i era personliga diskussioner menar jag, förstår ju att det är på skoj =)

Jag förstår också att dom som sitter här är insatta i hockey, blir dock lite tungt om man kliver in 50-100 inlägg för sent för att se hur diskussionen började, det är oftast nåt seriöst det börjar med, alla har dock en tendens att glida ifrån ämnet...ganska mycket dessutom :)

Vader:

Ääh, det ska du inte bry dig om. Även om det ibland kan se ut som att vi är ovänner, så är det en otroligt varm och hjärtlig stämning. Sen att jag oftast skriver inlägg som de inte begriper, det kan jag ta. Jag försöker sänka mig till deras nivå så gott det går. Men de är snälla allihopa. Knas också.

Det görs faktiskt en hel del seriösa inlägg, och då upptäcker du att det här är inga dussinlirare. Alla är mycket väl insatta i hockey, och gör när de vill genomtänkta inlägg. Skriver man egna inlägg blir man alltid trevligt bemött. Utom jag.

westerlind: Hehe desamma! Jag brukar inte skriva så mycket här annars pga att det är så konstiga diskussioner här hela tiden, alla ni som känner varann har en massa personligt tjafs, man fattar oftast ingenting :)
Men nu vågar man ju kliva fram och posta lite, dessutom finns det inte sååå mycket annat att göra den här tiden.

Vader:
Hmm, nu blev jag lite ställd. Jag är inte van vid att MoDoiter har något vettigt att säga. :-) knas håller på att gnabbas med mig via sms, annars har de flytt fältet hela bunten. Trevligt att det finns någon MoDoit med råg i ryggen...

westerlind:

Jag är vaken, faktum är att jag kom nyss hem.
Har du nåt hett ämne vi kan diskutera? :)

Juniorer, ska ni gå och lägga er just när jag är tillbaka? Bedrövligt. Nåja Kärran dyker säkert upp snart. Henne är det krut i...

knaskamilla:

Nöff..förlåt: gonatt på dig själv.

Björn VII: Nej, nu är det bäst att önska dig och Knas godnatt och tacka för en trevlig stund.
God natt med er och....

YYYYYyyyyYYYYyyyyra på!

Björn VII:

Jaja. Isf skulle jag vilja hävda att individ a inte låter som att han ska strypa sig själv när han sover. Tror jag.

Godnatt på er!

« · 136300 · »