modomille: Med Bengtsson, Persson, Johnsson och Berg är vi inte världsmästare på spelsinne och offensivt spel.
Berglund och Rundblad verkar inte riktigt rappa nog för att slå passen för närvarande. Går inte för fullt in i situationen och hamnar därmed ofta i tidsnöd helt I onödan.
Vi får väl se om han kommer ut med en tand mindre. Inga problem att spela hockey efter det dock. För en hockeyspelare är det ju antagligen något önskvärt.
Det är uppenbart att vi skall köra med samma recept som från förra matchen. Man försöker vara försiktig. Problemet är att vi hamnar på hälarna när vi skall vända spelet och vi blir långsamma och passiva när BIK går genom mittzonen. Vi kunde ha legat under redan, men nu gäller det att växla upp snart och inte bara köra tittapåhockey.
Jadu: Förfördelad betyder att någon har blivit orättvist behandlad eller fått sämre villkor än andra, typ att man lidit nackdel på grund av någon form av orättvisa eller diskriminering.
Zource: Man kan väl inte få filma sig till en utvisning? Det hade mycket väl kunnat bli en tvåa, men den den måste tagit extremt märkligt för att det ska göra så ont.
Också konstigt att vi verkar så obrydda om att det är match. Som om det vore en match utan betydelse på försäsongen.
Zource: Hoppas inte Werner släpper in en skymd puck här första 5, jag upplever det som att han inte söker pucken lika bra som Hellsten och därför släpper in väldigt många skott där han är lite skymd.
Willow: det jag menar, två matcher - har ju knappt hunnit bli varm i kläderna med tanke på hans speltid. Det är rätt galet att komma in och göra två så bra matcher med den speltid han haft under säsongen.
ForzaMoDo1921: Väldigt svårt att förstå val av målvakt. Det är inte direkt så att Hellsten stått matcher tätt, utan om han inte dragit på sig en skavank ser jag ingen anledning öht.
Förstår inte hur de tänker här. Hellsten har varit grym de 2 matcher han spelat och plötsligt tar man in Werner… Måste ligga något bakom de annars är Freddan helt från vettet
Vargen: tydligen, ser bekräftat ut. Minus ev skadekänning/sliten så ser jag noll, NOLL, argument för målvaktsbytet. Först segar vi som fan med att byta ut Werner men sen byter vi efter två klockrena insatser? Han kan väl inte vara sliten efter två matcher ?
Supertrött: Jag tänker att det kan vara bra och se om Werner har formen eller inte. Nu har vi ändå snott en borta match nere i Karlskoga. Om Werner inte är bra idag så har vi Hellsten i bra form för våra 2 hemma matcher.