Vargen: Undrar vilket hat??? Jag hatar inte er men rivalitet finns de man ska inte hata man ska ge o ta då blir de spännande mellan oss som de alltid har varit! Lite syrliga kommentarer hit o dit de köper nog alla i våra böcker men inte fula ord om spelare,skribenter, de e inte okej eller som nån kallade oss horungar rent åt helvete de och att hoppas något av våra lag ska göra konkurs!! Hoppas du förstår vad jag menar!🤣😎🇱🇸🇱🇸
Enligt mig så säger inte poängen han har hela sanningen, även om man jämför grundserien. Är det realistiskt att Kelleher inte gör samma fundamentala fel som han gjort hittills under grundspelet, bara för att det är slutspel?
Om det är sant så är det å ens sidan bra, men å andra sidan en stor karaktärsbrist.
Såklart så vill jag att han skall spela så framgångsrikt som han gjort nu. Men?
Oavsett ett bra värv av Hinken. Fitz verkar haka på. Björselius går från klarhet till klarhet. Olofsson spelar bättre än under hela säsongen. Sebbe är otrolig. OP gör verkligen sitt jobb.
Berg oavsett om det var Hollywood eller en reflex går in i kaklet.
Ser klara förbättringar på många spelare.
Det är verkligen inte ett självspelande piano, men det börjar klinka lite själv.
Timrå är ingen rival så länge vi inte spelar i samma serie. Timrå är säkert ett bra alternativ för honom. Nära hem och en bra möjlighet att spela i en högra serie med betydligt högre lön.
En dag får vi tillbaks han kanske. Om han nu inte är "död" för MoDo och dess supportrar.
Men innan dess. Har han inte bevisat att han vill spela för MoDo?
SpecterV2: Nänomän finns redan alternativ och gästrin kommer att växa om han hamnar i Timrå o tunt knappast ingen fara men ni får väl harva vidare i HA tills de snöar i hwtet o bra sällskap har ni ju i Lif!!😎🇱🇸
Heyerdal: Ska han gå till ett SHL-lag är väl Timrå ett bra alternativ. De lär ha väldigt lite spets, så han kommer få speltid i rätt roll. Timrå kan bli SHLs sämsta lag nästa vinter... Slippa vaska fem år som Niederbach.
Dock är jag inte alls säker på att han utvecklas mer där än i HA med massor av speltid.
Jag gillar den unge tränaren Johan Andersson AIK har. Ödmjuk, bra förlorare, bra vinnare. Såklart saknar han erfarenhet och han ser blyg ut så han blir nog talför senare. Fin person.
Riktigt starkt att grabbarna går ut och gör en sådan match efter 2 rejäla nederlag. Bara lyfta på hatten nu är allt bonus för mig jag sa innan säsongen top 4 och minst semifinal så är jag nöjd 👍😁.
Där håller jag med dig. Vi hade farliga chanser från dem på vår sida idag.
I övrigt så spelade vi mestadel så vi skall spela idag. Disciplinerat. Tar vara på chanserna. En viss svårighet med den balansen, men det är så i alla matcher för alla lag.
ForzaMoDo1921: Hellsten har väl gjort bra inhopp överlag i MoDo. Bra plockhandske men samtidigt tycker jag att vi har haft mkt tur idag också. Väldigt mkt returer och lite dräll där man ser att han tappar bort pucken. Men absolut man ser ju målvakter dyka upp som jokrar och överprestera under ett helt slutspel.
Han har ju en morot i att spela upp MoDo och få bort största konkurrenten för Leksand nästa säsong samt bevisa för Leksand att han håller för HA.
ForzaMoDo1921: Gillar åtminstone att han bevisar för Freddan/Zacke att supportrarna vet vad de pratar om ibland. Att kunna avlasta förstemålvakten är en stor fördel - men de ville inte se den aspekten förrän han redan hade bränts ut.