Varför är man inte nöjd med Matt Anderson? En av få spelare som får knappt godkänt, och det får han för att han inte har spelat så mkt.
Finns det något annat lag i världen där nykomlingar snabbt blir lagets bästa spelare och ju mer dom spelar i modotröjan desto sämre blir dom? Vanligtvis brukar det ju vara tvärtom.
Frontschwein: Det blir väldigt tydligt när man läser vissa kommentarer här, att snacket om "sekt" är mer än bara lite skoj.
För enligt dessa människor är man en hycklare om man ansåg att Hinken gjorde ett bra jobb när han värvade Bernhardt och Woods för 5 år sedan, men likväl har mage att kritisera hans arbete de senaste 3 åren.
De som kan hockey förstår att det behövs en stomme av det man har.
Relistiskt är att acceptera att vi har mindre spelarbudget näta säsong.
Men. Det innebär inte att man inte kan värva klokare. Att få tag i toppnamnen i alla kategorier är inte realistiskt däremot. Nu väljer vi på ännu lägre hylla än tidigare.
Så glöm krav om att vi går upp nästa säsong. Nu får vi mala och bygga. Basen blir det enda vi kan bygga på. För bra spelare försvinner. Så därför behöver grunden byggas.
När det faller väl ut mot eventuella toppar får vise. Det kan ta tjugo år. men vi ger ju inte upp. Eller så byter vi favoritlag. Då går det fortare.
Smurfen: tjänstefel att inte bryta berglunds kontrakt som skämt ut sig mer på en säsong än jag sett någon göra i modotröjan. Då inräknar jag tuzzolini, hensick, dimitrakos och anders Eriksson också
NuMo: är man inkompetent för att man kritiserar ett lagbygge som är rena rama julaskräpet. Jag har kritiserat DELAR av det hela året och påpekat att vissa spelare och delar av ledningen styr och när man får krav slutar man spela. Modo har blivit ett jävla dagcenter utan kravställan där man cashar in sista slanten innan pension utan motkrav på gamla meriter och detsamma gäller vissa kostymtjänster.
Jag var inte förvånad då vissa offras och vissa belönas. Så länge egna kontot göds. Scoutresorna är ett lysande exempel . Svindyrt. Har aldrig genererat ett skit. Nu pratas det om svagare budget. Hur fan är det möjligt i en vinnarkultur.? Ja , vissa poster är pengar i sjön. Då försvinner det. . Vill du betala för allt detta dravel utan redovisning. Varsågod. Jävla inavlade handhjärtan. Jag har sagt sanningen hur sekten försingrar hela klubben och det enda man blir är bannad och ifrågasatt. Många saker har jag sagt fan ett år innan det blir gnäll här. Mycket info kommer direkt från vettiga människor inom herrarnas alag.
Ändå tror ni jag bara vill kasta skit. Säger det en sista gång. Ställs det inga krav på ledningen nu blir det derbyn på skyttis inom tio år innan en allsvensk final är en dröm.
Shl är bara att glömma. Sälj arenan och köp etablerade nhlproffs för avkastningen och gör en sista satsning för snart är sista spiken i.
ja jag håller med. Det är jobbigt att vara Modosupporter.
Det var många år man satt nästan ensam på sitt programblad på ståplatsläktaren för att inte frysa rumpan av sig. När det plötsligt kom mer folk ville man inte resa sig upp, det ar ju bekvämare på rumpan och programbladet än att tvingas ställa sig upp..
Lars Janssons skott i ribban i avgörande finalen hemma mot Brynäs klingar fortfarande i mina öron. Snart därefter så avgjorde Ove Molin. Då pratar vi ändå om en positiv upplevelse, som jag vägrade se. Jag satte mig ner och vägrade se det jag förstod skulle hända.
Frontschwein: Testosteronet dalar med åren. En 53-årig Forsberg har knappast samma svarta ögon som han hade på 90-talet. Idag kastar han en plastmugg, käkar en trerättersmiddag på stan och åker på fisketur med Hinken, där han tipsar om några föredettingar i 4sports som söker ny arbetsgivare. Mer än så är det inte. I sådana fall hade de visat det vid det här laget.
dempa: kastar inte skit på modohjärtat foppa, men ingen i styrelsen , laget eller ledningen har i närheten vinnarskalle som nån från 73orna. Foppa sa så sent som i våras "hinken ska vara kvar" i stridens hetta hade foppa varit vansinnig på coachningen , lojheten och apatin. . Hinken är en katastrof för klubben, grannens grabb som spelar för att vinka åt polarna likaså. Resultatet ser ni i kväll mina damer.
NuMo: Är själv på väg att fundera hur man vill som nästa säsong , har gått gått matcherna i över 50 år men har nog aldrig varit så less och besviken när man har gått hem efter varje match även trots vinster (missade vinsterna mot Löven och AIK) som denna säsong.
Frågan hur länge man pallar med att hela tiden få vara besviken.
Vet att många i min generation har nästintill sluta att gå på matcherna !!
dempa: Det smärtar att säga det, men jag håller med.
Peter Forsberg har varit min absolut största förebild genom hela livet. Inte huvudsakligen för att han var så bra, utan framförallt för att han aldrig gav upp. När jag har varit nere på botten, så har jag tänkt på alla hans fotoperationer och hur mycket smärta han uthärdade, trots alla miljoner, enbart för att kunna fortsätta tävla.
Men... Titta på lite klipp från 73:ornas storhetstid. Det var inte samma sport då. Det blir som när Björn Borg skulle göra comeback med träracket. Forsberg och Hinken är fossiler. De begriper inget om dagens ishockey. De försöker applicera samma strategier som fungerade när de var unga, och blir frustrerade när dagens bortskämda hockeykids inte fattar grejen.
Om Peter verkligen vill att MoDo ska lyckas, så ska han inte agera puppet master åt Hinken, utan säkerställa att en långsiktig satsning kan göras, där fokus läggs på att få in de absolut mest kompetenta personerna i landet. Testa att ge Evertsson ett bud på 10 miljoner t.ex. Det hade varit djärvt och sexigt.
Om nu våra före detta NHL-proffs verkligen har så stora MoDo-hjärtan som de påstår, så borde inte vara några problem för dem att gå samman och skjuta till lite så att MoDo kan få ihop ett slagkraftigt lag och en sportchef som inte är oduglig. Men det tycks vara viktigare att ge polarna jobb än att föreningen ska lyckas...
dempa: ja, jag kastar skit på foppa för det är enbart pga foppa vi fått inkvoterat den sämsta sportchefen I svensk hockeys historia. Annars hade hinken aldrig fått ett jobb inom elitsport.
Smurfen: denna säsong såg väl ut ungefär som den föregående? Uselt backspel, inga stjärnor levererar, ingen spikad förstakedja, knappt någon fungerande kedja för den delen, vi ser inte ut som ett lag.
Det som känns viktigt när är att Karlberg väljer sina kollegor. Sen hoppas jag att man beaktar vikten av att ha en coach som är strategisk och påläst i special teams.
Jag ser gärna att man har minst 1 i staffen som kan mycket om statistik och underliggande siffror
Znark: Ja, det var ju inte Hinkens fel i varje fall. Han värvade ju rätt "karaktärer". Hur skulle Hinken kunna veta att dessa rätta karaktärer inte sedan skulle göra det som de hade kommit överens om...? Eller att de rätta karaktärerna han värvade året efter inte skulle göra det som de hade kommit överens om...? Eller att karaktärerna han värvade till denna säsong inte skulle göra vad de hade kommit överens om...?
Enbart korkade fans som inte begriper ishockey som har mage att kritisera detta hockeyorakel...!
Smurfen: rättare sagt vad som gick snett när vi tog steget upp. Visst vi gjorde en godkänd första säsong i shl men det var vår 1:a kedja från allsvenskan som bar oss.
Bad_Brett: sagt i flera år att hinken är den sämsta sportchefen vi någonsin haft , svartvadet inräknad. Hans enda avtryck som tränare var assisterande vid degraderingen.
Klipp alla band med foppa om han inte pyntar in typ 40 mille för riktiga spelare. Annars är han lika aktuell i moderna modo hockey som rolle stoltz och Ulf sterner.
Znark: Vore det samtidigt inte lite av en alibi-värvning?
"Oh, shit...! Fansen är arga! Vad göra???" "Ehhh... vi tar tillbaka Widebro. Och Berg. Och EJK. Och kanske Wahlberg kan göra sensationell comeback som kapten?"
Folk har fortfarande inte fattat att det inte är brist på kontinuitet som har gjort att MoDo harvar i Hockeyallsvenskan - Tvärtom är det allt fokus på nostalgi som är parian. "Vi är the heart of hockey!", "Vi är Sveriges bästa plantskola", "Vi fick fram Peter Forsberg och Markus Näslund". Det är den där förbannade självbilden som pajade allt. Att vi ständigt hade inställningen att vi var "lite bättre".
Det sista vi ska göra är att titta på varför vi gick upp 2023. Stjärnorna råkade stå rätt just då, men det går inte att peka på någonting specifikt Hinken eller Karlin gjorde som var förklaringen. I ärlighetens namn hade vi ett betydligt bättre namn under pandemisäsongen, som Glader hade värvat ihop, tillsammans med den föraktade Sundlöv. Sedan följe en fiaskosäsong efter att Karlkvist, Johnsson, Tambellini, Björklund, Olofsson, Rosdahl, Enström, Norlinder, Hedberg, Berglund, Bartosak, Hellkvist med flera lämnade. Där kan vi snacka om att börja om på ruta 1.
Glader värvade likväl spelare som Aagaard, EJK, Sebbe med flera som skulle bli nycklar till avancemanget. Men, det faktum att han inte lyckades ersätta alla tappen, gjorde att han direkt blev hängd av sekten. Botet var Hinken, som av en "slump" är Foppas bästa vän.
När Glader fick gå var det ingen som sade "Men, han byggde ju det bästa laget i Hockeyallsvenskans historia!", utan istället lades allt fokus på fiaskot säsongen efter.
Men Hinken verkar ha obegränsat med livlinor. "Han värvade ju några bra spelare sommaren 2021, så då kan han ju inte vara kass!!!".
henkeiskogen: Jeppe Olofsson har haft en intressant resa i MoDo.
Efter att MoDo har gått upp och klarat kontraktet första säsongen i SHL så vänder han hem och skriver på ett 5-årskontrakt. Han är sedan med och spelar ned laget och nu ryker vi i semi mot Karlskoga. Lite samma som med Freddan. Kliver in i båset under kvalet, vi förlorar, får sedan ta över huvudtränarjobbet och förlust mot Karlskoga.
NuMo: Du behöver mer kärlek från oss. Så fint att du gör allt jobbet att städa undan efter oss.
Jag var smart nog att inte titta på matchen, skulle se den i efterhand om vi vann. Är helt ärligt inte särskilt besviken, klart hoppet levde om ett mirakel, med vad tusan. Jag har varit en realist och när spelet inte klaffat på så länge är jag inte förvånad att vi åker ur i semin.
Det var ett ihophafsat lag där stommen inte levererat. Men vad skulle man göra när ingen vill komma och spela i Ö-vik? Våra egenproducerade stjärnor vill inte ens komma tillbaka längre. När de kommer hem får de mest skit (Olofsson).
Alla som är otroligt negativa och skriver i affekt och redan visste att det var kört, har ni inte lyckats assimilera att vi inte skulle gå upp när ni konstaterade att laget var helt kört redan i början av oktober? Lite märkligt ändå att ni inte var bättre förberedda på att åka ur.
Hägglundsmaffian: signa alla tre. Med en ny tränare kan dom nog bli en giftig kedja. Prio ett är bort med budgetsänkena berglund, rundblad och Olofsson.
Skicka HA på han med kontraktet och tvinga fram en flytt om det inte går att bryta kontraktet. Emil Wahlberg är en bättre back
Frontschwein: Riktigt oroligt också att läsa det Expressen Mattias skriver om det kaos som har varit i föreningen denna säsong , tydligen hela föreningen enligt han !!
Vad är felet ???
Kräver ett studiebesök 23 mil norrut av nån/några i föreningen inom kort !!!!