« Föregående · 335267 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Marc-André Fleury
Inatt visade Fleury prov på storspel igen men det räckte inte till seger då Pittsburgh endast mäktade med ett mål framåt.
Sv: Marc-André Fleury
Fleury släppte in 14 mål på hans 7 första matcher. Då hade han ligans bästa räddningsprocent.
På hans 3 senaste matcher har han släppt in 15 mål...
På hans 3 senaste matcher har han släppt in 15 mål...
Sv: Marc-André Fleury
WarhawK: Som Pittsburgh fan har humöret verkligen gått från euforisk 2001 till en plågsam bottennivå.
2001 såg de två förstakedjorna ut såhär:
Lemieux - Hrdina - Jagr
Kovalev - Straka - Lang
Vid denna tid ifjol var man också rätt glad, Pittsburgh låg på slutspelsplats och en 37 år Mario var den klart bäste spelaren. Men nu...Jag hoppas Mario lägger av innan han förlorat sitt poängsnittsrekord. Laget måste byta ägare annars sjunker nog skeppet ganska snart....
2001 såg de två förstakedjorna ut såhär:
Lemieux - Hrdina - Jagr
Kovalev - Straka - Lang
Vid denna tid ifjol var man också rätt glad, Pittsburgh låg på slutspelsplats och en 37 år Mario var den klart bäste spelaren. Men nu...Jag hoppas Mario lägger av innan han förlorat sitt poängsnittsrekord. Laget måste byta ägare annars sjunker nog skeppet ganska snart....
Sv: Marc-André Fleury
Salle:
Ja lite trist för han att han kom till en klubb med ekonomiska bekymmer . Men man kan ju iofs förstå lite hur klubben tänker oxå , dom skulle ju tjäna 3M$ på flytta ner han , mycket pengar för en klubb med ekonomiska problem Sedan med tanke på hur lite dom andra tjänar kan det vara dåligt för laget om en rookie 5 av lagets 26M$ i lön.
Ja lite trist för han att han kom till en klubb med ekonomiska bekymmer . Men man kan ju iofs förstå lite hur klubben tänker oxå , dom skulle ju tjäna 3M$ på flytta ner han , mycket pengar för en klubb med ekonomiska problem Sedan med tanke på hur lite dom andra tjänar kan det vara dåligt för laget om en rookie 5 av lagets 26M$ i lön.
Sv: Marc-André Fleury
WarhawK: Det verkar som om han är på fallrepet igen. Och inte av sportsliga orsaker utan ekonomiska...
Sv: Niklas Lidström 700 poäng
Jensa! Ryser när man tänker på när jensa är på topp.. ooh så vackert *drömmer, klockan är trotsallt kvart över 1 på natten..;)* :)
Sv: Foppa borta två veckor.
Deas:
Verkar som skadeproblemen håller i sig för Colorado . Nu är Kariya skadat igen oxå , se länk för mer info
Verkar som skadeproblemen håller i sig för Colorado . Nu är Kariya skadat igen oxå , se länk för mer info
Foppa borta två veckor.
Han kan fortfarande komma upp i ca 70 matcher och det kanske kan räcka för Art Ross.
Sv: Niklas Lidström 700 poäng
Ford Prefect:
hehe jo jag förstog det , undrar när vi får se en brynäsare göra lika i ES
hehe jo jag förstog det , undrar när vi får se en brynäsare göra lika i ES
Sv: Niklas Lidström 700 poäng
WarhawK: Självklart. Jag menade bara att det såg så förbannat lätt ut. Det var det som gjorde det så snyggt också. :)
Sv: Niklas Lidström 700 poäng
Ford Prefect:
Det kanske inte var komplicerat för han , men för oss vanliga döda så kanske ;->
Det kanske inte var komplicerat för han , men för oss vanliga döda så kanske ;->
Sv: Niklas Lidström 700 poäng
WarhawK: Instämmer. Och det såg inte så komplicerat ut heller. Mycket läckert. Turco var väl i en annan delstat... :)
Sv: Niklas Lidström 700 poäng
danoj:
Menar du hans 2:a mål så ja visst det var det snyggaste man sett på ett tag. Snygga dragningar och iskallt avslut
Menar du hans 2:a mål så ja visst det var det snyggaste man sett på ett tag. Snygga dragningar och iskallt avslut
Sv: Niklas Lidström 700 poäng
WarhawK:
Datsyks (rätt stavning?) mål mot Dallas vart en förbannat fin läckerhet, det är väll bara en enda spelare i ES som kan göra något liknande och det är Magnus Kahnberg :)
Datsyks (rätt stavning?) mål mot Dallas vart en förbannat fin läckerhet, det är väll bara en enda spelare i ES som kan göra något liknande och det är Magnus Kahnberg :)
Niklas Lidström 700 poäng
Lidström gjorde sin 700:e poäng inattens match mot dallas . Han spelade fram till detroits 2:a mål. Gratulerar till detta !
Sv: Marc-André Fleury
Deas:
Jo han verkar var ett riktigt lovande , bara hoppas dom inte gör pressen för stor på han och det knäcker han , man har ju sett sånna fall förr så
Jo han verkar var ett riktigt lovande , bara hoppas dom inte gör pressen för stor på han och det knäcker han , man har ju sett sånna fall förr så
Sv: Marc-André Fleury
Despite being badly outshot every time out, Fleury has never failed to make his team competitive. He has never been less than a third star in any start, home or away, and he already has a shutout on his resume.
Tre Fleury artiklar på ESPN's första sida nu. Verkar som Pittsburgh satsar på att ha honom kvar trots eventuella extra kostnader. Personligen är jag väldigt positiv över det hela och ser fram emot att följa detta fenomen även i fortsättningen.
Tre Fleury artiklar på ESPN's första sida nu. Verkar som Pittsburgh satsar på att ha honom kvar trots eventuella extra kostnader. Personligen är jag väldigt positiv över det hela och ser fram emot att följa detta fenomen även i fortsättningen.
Sv: Dopade
willysson:
Brukar sällan skriva här, men gör ett undantag för rätt ska vara rätt.
Händelsen med de svenska spelarna som vägrade låta sig dopningstestas för ett par år sen blev en stor sak. Men nånting som är väldigt viktigt att påpeka är att SAMTLIGA svenskar ville göra testet. Det är dock förbjudet av spelarfacket i NHL. Låter du dig testas blir du utesluten. Detta är givetvis förödande för en spelare då fack håller i saker som lön, rättigheter och försäkringar.
Någon av de svenska spelarna (minns ej vem) kollade till och med på stående fot om en undantag kunde göras, detta med sin agent. Han avrådde å det starkaste och menade att spelfacket aldrig skulle accepterade detta och direkt ge spelaren foten från facket...
Därför vägrade de svenksa spelarna, och jag förstår dem till fullo.
Brukar sällan skriva här, men gör ett undantag för rätt ska vara rätt.
Händelsen med de svenska spelarna som vägrade låta sig dopningstestas för ett par år sen blev en stor sak. Men nånting som är väldigt viktigt att påpeka är att SAMTLIGA svenskar ville göra testet. Det är dock förbjudet av spelarfacket i NHL. Låter du dig testas blir du utesluten. Detta är givetvis förödande för en spelare då fack håller i saker som lön, rättigheter och försäkringar.
Någon av de svenska spelarna (minns ej vem) kollade till och med på stående fot om en undantag kunde göras, detta med sin agent. Han avrådde å det starkaste och menade att spelfacket aldrig skulle accepterade detta och direkt ge spelaren foten från facket...
Därför vägrade de svenksa spelarna, och jag förstår dem till fullo.
Foppa skadad igen
Foppa saknades i nattens match mellan Colorado och San Jose pga av samma skada som höll honom borta i från spel för en vekca sedan.
Tydligen så spökar ljumsken fortfarande (om man nu skall tro på den officiella förklaringen) och han fick ge upp på uppvärmningen före nattens match.
Tydligen så spökar ljumsken fortfarande (om man nu skall tro på den officiella förklaringen) och han fick ge upp på uppvärmningen före nattens match.
Sv: Salo skadad
Mattias - 74:
Enligt uppgift handlar det om en skadad höft.
Följ länken för mer infomation
Enligt uppgift handlar det om en skadad höft.
Följ länken för mer infomation
Sv: Salo skadad
Sannes:
Enligt mina källor så verkar det inte vara så allvarligt.
De vann ju i natt utan SALO :)
Mitt kära Edmonton :)
Enligt mina källor så verkar det inte vara så allvarligt.
De vann ju i natt utan SALO :)
Mitt kära Edmonton :)
Salo skadad
Enligt Radiosporten så är Tommy Salo skadad, dock visste man inte hur allvarligt det var.
Sv: Hurricanes vs Lightnings
jalla:
ja 14 skott / period är ju bra , nästan det PIT sköt på hela den matchen ju
ja 14 skott / period är ju bra , nästan det PIT sköt på hela den matchen ju
Sv: Hurricanes vs Lightnings
jalla:
Tur man inte var publik då , iofs TB fansen är nog nöjd med deras utdelning iaf med 9 mål på 42 skott
Tur man inte var publik då , iofs TB fansen är nog nöjd med deras utdelning iaf med 9 mål på 42 skott
Sv: Hurricanes vs Lightnings
WarhawK: Ja fan,15 skott...Det skjuter ju mer skott på Disney on ice för fan...Man blir ju trött på sådana grejer ju...Det ska skjuta mycket i hockey annsaer jag
Sv: Hurricanes vs Lightnings
WarhawK: Måste ju hålla med att det är ju pinsamt för att vara ett NHL lag...
Sv: Hurricanes vs Lightnings
WarhawK: Tittade på NHL.com och deras Inofficiella skottstatistik på den matchen och det var 15 skott.
Sv: Hurricanes vs Lightnings
GuldIndianen:
Kommentator på canal + sa det iaf , har inte dubbelkollat det dock
Kommentator på canal + sa det iaf , har inte dubbelkollat det dock
Sv: Hurricanes vs Lightnings
WarhawK: Nu det är riktigt uselt. 15 skott??? till och med ett korplag i ungdomserien skjuter mer. :)
Sv: Hurricanes vs Lightnings
Portello:
PIT hade tydligen bara förmått skjutit 15 skott på mål i den matchen, inte så imponerande det
PIT hade tydligen bara förmått skjutit 15 skott på mål i den matchen, inte så imponerande det
Steve Thomas
Detroit har skrivit ett ettårs kontrakt för att ev fylla Zetterbergs plats men samtidigt för att tillföra rutin och kompitens till laget...Kan bli intressant...
Sv: Hurricanes vs Lightnings
Bagman: Ska bli intressant och se om Tampa får en reaktion efter deras senaste match mot Pittsburgh då dom gjorde nio mål.
Sv: Keenan sparkad
Predatore:
Åfan , där ser man . men har ju inte gått vidare bra för florida hitills heller ju . Har hållt på mycket med news och vet därför att man inte ska tro allt man ser "okända" skriva särskilt om det inte finns länkar eller andra bevis.
Åfan , där ser man . men har ju inte gått vidare bra för florida hitills heller ju . Har hållt på mycket med news och vet därför att man inte ska tro allt man ser "okända" skriva särskilt om det inte finns länkar eller andra bevis.
New jersey..
Dom verkar ha en strålande offensiv dom, vann med 0-1 i nattens möte med Ottawa... kan dom inte göra fler än 1 mål per match, måste vara hur tråkiga som helst att se på
Hurricanes vs Lightnings
Svårtippad derbymatch, Tampa verkar ha fin form men spöar de verkligen Carolina på bortais? Såg på dagensodds att matchen sänds på Canal+ i kväll!!!
Länkar:
http://www.dagensodds.se
http://www.dagensodds.se
Sv: Keenan sparkad
Predatore:
Vore ju bra med en källa till detta påstående , varken nhl , espn , TSN eller floridas hemsida kan bekräfta detta så tror inte det ligger så mycket sanning i dessa rykten
Vore ju bra med en källa till detta påstående , varken nhl , espn , TSN eller floridas hemsida kan bekräfta detta så tror inte det ligger så mycket sanning i dessa rykten
Sv: Keenan sparkad
Predatore: Ja det kan han ju behöva..Han har ju suttit i en lite trång sitts den senaste tiden...Han är ju en bra spelare men även han behöver utrymme.....
Keenan sparkad
Kanadensisk TV/Radio rapporterar att Florida har sparkat Mike Keenan. Bra nyhet för Huselius onekligen som nu kanske får större förtroende.
Sv: Dopade
GuldIndianen: Håller med dig, att det ska vara lika villkor.. Men jag tror faktiskt att många av våra stjärnor är "tvugna" att dopa sig för att hålla måttet och klara pressen.. Menar att det finns ju inte ens tester i NHL, så jag tror att det inte är nån stor grej därboreta, gör bara vad som krävs...
« Föregående · 335267 · Nästa »