Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Draftordningen
www.nhl.com/news/2006/04/269532.html
North America
Skaters
cdn.nhl.com/futures/cssrankings/2006final/naskaters.pdf
Goalies
cdn.nhl.com/futures/cssrankings/2006final/nagoalies.pdf
Europe:
Skaters
cdn.nhl.com/futures/cssrankings/2006final/euroskaters.pdf
Goalies
cdn.nhl.com/futures/cssrankings/2006final/eurogoalies.pdf
Iof kanske alternativ två innebär att Affe tradas. Han sägs vara lite impopulär nu då de aldrig vinner i slutspelet. Dags för kaptensbyte?
Deas: Nu lär väl Silly Season-ryktena komma igång på allvar, nu när sista matchen för säsongen spelats.
Ok, då kör vi då.
"Reports out of the Czech Republic say free agent Patrik Elias has hired lifelong best friend Martin Havlat's agent, Allan Walsh, to represent him. What does this mean for the Sens and Devils?
Well, according to the New York Post, it could mean one of the following:
1) that Elias would take less money to sign with the Senators
2) Ottawa would convince free-agent defensemen Zdeno Chara and Wade Redden to both take less to remain with the Sens than each would command independently on the open market if doing so would allow the team to add Elias
3) the Devils would sign Elias and then make a trade with the Sens for Havlat."
Cam Ward vann Conn Smythe, måste kännas hårt för Chris Pronger men samtidigt är väl Ward förste rookiemålvakten sedan Roy att vinna Stanley Cup har jag för mig.
Däremot påstår nån rysk tidninge att Malkin har skrivit på ett 3 årskontrakt med Pittsburgh. Ett kontrakt kring maxnivån för en rookie. Jag väntar dock tills det är officiellt innan jag jublar, även om jag inte är orolig för att det inte kommer hända...
Aaron Ward blev rätt alternativ. Vi gratulerar Crolina Hurricanes, och Niklas Wallin, till lagets första Stanley Cup-trofe! Efter en tuff drabbning lyckades man hålla undan och vinna nattens möte med 3-1.
orkar inte se den så jag spelar in dne och ser imorron antingen är det bra eller dåligt =)
GO OILERS!!
Tänkte sitta uppe och kolla på matchen inatt, kan någon vara så snäll och berätta när den börjar?
Tyvärr ingen länk, såg bara en Ryss posta om det på annat forum.
"The taunts and jeers were crashing down over him in a relentless storm of ignorance, hate and bigotry. He heard words he knew could be directed only at him, the lone Ojibwa Indian on a tier II junior hockey team in Kenora, a map-dot town in western Ontario located just above Minnesota and right in the middle of a Ted Nolan nightmare.
It was 1975. He was 17 years old. He had to get out of there."
http://www.newsday.com/sports/hockey/ny-a4785577jun18,0,5144993.story?coll=ny-hockey-headlines
lite matchfakta från i natt!
Törs man våga tro att oilers vinner den sista matchen nu =)
Ulf Dahlén byter jobb inom Dallas Stars organisation, hans nya position blir som assistant coach i Dallas Stars.
Vad gör du?!
Snor du min Staal mitt framför näsan på mig?
Jag säger Staal ändå, sista var jag ju nära....
v2.hockeybuzz.com/blogworld/blog.aspx?blogger=16&post=2243
Carolina ville tydligen signa Jack innan trade-deadlinen och är sura då han tackade nej. Plus att de gör sin franchise player nöjd om han får spela med sin bror (som är ungefär lika lovande dessutom). Men hur troligt låter det? Vilken ung talang skulle tacka nej till att lira Stanley Cup med ett topplag?
Snopet för Carolina om det här händer och St Louis inte draftar Eric Johnsson, utan Jordan Staal. Då har de bara bytt Jack Johnsson mot Eric Johnsson vilket kan ses som lite onödigt. Eric är kanske lite mer hypad dock.
Hmm, det är alltså Pittsburgh som förlorar lite isåfall eftersom de får Jack istället för Eric :) Men men, onödig spekulation då St Louis säkert tar Eric med sitt 1a-val =)
Jag hoppas föresten Pens tar just Jordan Staal eller Kessel. Fast kan de trada till sig Jack Johnsson är det ännu bättre :)
Nu blir det väl Hemsky bara därför :P
www.post-gazette.com/pg/06166/698470-61.stm
Den jäkeln kommer säkert vilja ha 2-3 miljoner, och agenten verkar rätt hård på att det är högsta bud som gäller. Lite konstigt då Morozov sagt att han gillade Pittsburgh och nu skulle centras av Malkin.