Matchen igår är inget att deppa över. Hade själv inte räknat med några poäng. Men om man tittar på resterande spelschema så har vi bland de lättaste. Tippar fullpott de resterande hemmamatcherna, sen så vet man ju inte hur motiverade Mora är när vi möter dem. Antagligen så kommer de att vara totalt avsågade vi det läget. Löven borta blir nog en 0 p dock. Precis som någon sa innan så passar inte Norrland o Rögle ihop precis. Men slår mitt tips ut så ser jag det som att vi har en god chans på en av de första 2 platserna.
Varför lägger man så mycket pengar på att flyga hem när det tar över 8 timmar !?! Spelarna är ju inte hemma förren 22 timmar efter matchen slutade. Det är ju värre än man var i Australien o i lirade igår.
Kan sveriges samlade tv-team hålla sig borta från Rögles matcher i fortsättningen. Idag förlorar Rögle och självklart är SVT på plats och visar bilder från matchen.. Suck.
Haribo: eeh, de fick ju 10 av 12 möjliga från mej. Logon fick ju dessutom 3 av 3.
Svenåke är tillbaka efter sin roadtrip i början av veckan, då ska han sätta sina betyg och omdömen på Mora och Bofors. Det lär alltså rassla till mer i Dräktligans poäng...
shorty: AIA var förmodligen först i Sverige. Men ursprungligen kommer ramsan från England. "...i'd fly over Tottenham Hotspur, and shit down at all I could se...".
Det här såg jag på Frölunda (Goa Gubbars) hemsida:
Om jag hade vingar som Örnen och vaknade med diare då skulle jag flyga till Ö-vik å skita på allt jag han se, han se, å skita på allt jag han se, han se.
Sebbe: rögle vinner med 2 mål iaf, en riktigt rysare, sista målet i öppen bur. Ja tror att Rögle leder med 3-1 med 2 min kvar av matchen, då reducerar Skellefteå och sen gör Rögle 4-2 i öppet mål med 18 sekunder kvar
Jonas: Samma känsla här.. Glöm inte att Skellefteå har två riktiga holmgångar mot Hammarby i kroppen. Det kan också fälla avgörandet, med tanke på att Rögle är väldigt starka även fysiskt i år.
...inför dagens match! Skellefteå har rätt hyggligt stor press på sig att vinna. Vinner Rögle och Bajen idag, har man 6 poäng upp och bara 5 matcher kvar. Rögle å andra sidan har visat upp imponerande "bortaspel" (Bofors undantaget) som vi inte trodde laget var kapabelt till. Tror det finns bra chanser till poäng (plural) idag.
Hoppas att det ar manga som soker sig till onlinechatten idag...forra gangen var vi ett bra gang. Det ar viktigt att halla igang. Sjalv ar jag med fran Balkan's sodra delar. GO RBK
Mygel: aja vad har jag nu sagt? Iaf så har vi kvar skellefteå o Björklöven på bortaplan, det är väl dom som ligger högst i publikligan på hemmaplan! Så även om vi inte drar mycket publik på bortaplan så lär vi nog klättra några placeringar efter de två matcherna.
Studenten: Det är självklart inget tvivel om det...den matchen har jag längtat efter i ett halvår. Bara jag inte blir lika besviken som sist när Rögle var i Umeå...=) Men det är nog ingen risk... Om en timme...mot Skellefteå!!! Go RBK!!!
HasseT: Vem bryr sig om RBK drar mycket folk på bortaplan? Vi har aldig varit nå´t "poplag" eller ett lag med djup förankring utanför NV Skåne. Nu spelar det ingen större roll. Man delar ju inte intäkterna mellan klubbarna längre - allt går till hemmalaget. Dessutom är det väl bättre att spela inför halvtomma läktare, utan tryck, borta. Vi vet ju vad en fanatisk hemmapublik kan göra emot ett bortalag, eller hur?
Mygel: Låter som trevliga, men ack så dyra önskemål Mygel. En ev träningshall blir säkerligen inte lika hög som den nuvarande, så du får nog nöja dig med att klättra även i fortsättningen. Om jag inte missminner mig kostade den "nya" läktaren lika mycket som en träningshall skulle kostat - vilket utesluter ngn ombyggnad av densamma.
Joinzzon: Ärligt talat HasseT o FredrikM. Jag vill inte vara så taskig eller pessimistisk men hur länge har ni följt Rögle?? Ni verkar inte ha mycket koll på hur publiken funkar här i NV skåne. Mer publik i ES????? Jag skulle vara glad om vi lockade 3500 pers på en vanlig match i ES om vi gick dit. Detta baserar jag på tidigare erfarenheter o hur publiken beter sig i vårt hörn av det landet. Rögle ÄR ett klassiskt lag, men långt ifrån det mest klassiska o populäraste. Dags o inse det. " Bara för att man ogillar kinesiska muren så kan man inte bara få den att försvinna"
FredrikM: Vi lär ju få nån minut i TV iallafall...
På tal om arenor. Hur kommer det egentligen att gå med nya Stångebro Arena? Om man ska bygga en hall som rymmer 8100, dubbelt så mycket som deras nuvarande snitt/match så tror jag nog man får tänka efter lite. Jag vet inte hur mycket den rymmer, men 4100 är inte fullsatt. Deras högsta publiksiffra ligger än så länge på 4700. Går De ner i år, tror inte jag det blir speciellt kul att titta på ishockey där. med 5000 lediga platser.. Det blir ju nästan eko.. Men varför bry sig? Såna här ideer om stora hallar för 285(?) miljoner kronor får nog komma när man etablerat sig i elitserien.
Skellefteå-Rögle imorgon. Jag tror det kommer bli en mycket svår match. Vi vann över dem först efter sudden hemma, då kan man ju tänka sig hur det blir borta?? mvh Hasse
Nu är Dräktligan ute med nytt lag. Dessutom är smygfotot ute. Grattis till Dig som vann!
Vår vän Svenåke Svensson är förnärvarande ute på roadtrip i sitt Scoutyrke. Men så fort han kommit hem till sin dator har han lovat att skriva in kommentarer och betyg på Mora och Bofors dräkter.
Skellefteå är nästa lag ut i Dräktligan. Och under uppehållet kommer... RBK!!!
Om det blir 4500 i Skellefte ishall så blir det jobbigt för mig att lyfta fram Rögle ensam då...synd att inte fler hjälper mig, men det är kanske lite långt att åka, om man inte råkar bo i Umeå nu...=)
Ja, tack Joinzzon. Men tyvärr så hittar jag inte genomsnittet på bortaplan. Finns det nåt sådant? Björklöven-IKO 2900 var ju inte mycket att komma med. Jag tror att vi drar mer publik där uppe. Men man vet aldrig. Jag kan inte förstå hur Rögle skulle vara så opopulära. ha det bra. Hasse.
OE: javisst toppen! Men sen så när Rögle gått till kvalserien och får fullsatt varje match och sen går till elitserien och får ännnu mer publik så blir det nödvändigt o bygga nytt! Då har jag ett förslag som lyder; att man kan bygga en arena typ ovanpå Åhlens inne i Ängelholms centrum,, lugna er trafiken blir inga problem, för man kommer dessutom bygga ut parkeringshuset som ligger under Åhlens så det blir gigantiskt... sen tjo hopp har vi Sveriges vackraste arena!... jag drömmer jag drömmer jag drömmer om . . .
Joinzzon: Finns det nån sida som visar det? Nu när vi vi ligger etta borde vi dra mer än Oskarshamn, Bofors och Mora. Jag tror Skellefteåborna och Umeborna hellre ser Björklöven-Rögle resp. SAIK-Rögle än Oskarshamn och liknande. Dessutom så har Björklöven och SAIK inte spelat mot Rögle än! Så jag tror nog att det ändras snart! Imorgon kanske! Vi har än så länge spelat borta mot AIK Oskarshamn Hammarby Bofors AIk, IKO och hammarby har knappt nån publik, så de tjänar vi inte mycket på! I oskarshamn var det dessutom fulla hus när vi kom! intresset kan då inte bli större! Bofors hade därimot 500 mer än mot SAIK än mot Rögle. Hammarby hade mer mot SAIK också. Nej, imorgon blir det näst intill fulla hus i skellefte. Iallafall mer än 4500 tror jag. trevlig kväll.
Men slår mitt tips ut så ser jag det som att vi har en god chans på en av de första 2 platserna.