1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 98017 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lundqvist
Nibbe:
Tack för påminnelsen.
Jag som precis hade förträngt skräckfärden mellan Sala och Enköping i våras...huvaligen.

Nibbe: Varför ska du köra till "Sveriges närmaste stad" för att gå på dass ?
Mitt dass har dygnet runt öppet ;-)

Svenne: Jag vill med ;-) Man börjar längta grymt efter sega hemresor. Och vad anbelangar nackdelarna med Avesta, så är det att närmsta nattöppna toalett ligger i Enköping.

När vi är på bortamatch.......

Sv: Nya sånger
Svenne: Håller med

Fransson:
Varför ska vi köra samma som Kärnan ? Kan inte vi hitta på eget ?
Sen känns det faktiskt rätt fattigt att inte hitta på en egen text till en känd melodi som knyter an till Rögle.
Men det är Kärnans problem, inte vårt.

Sv: Nya spelare???
Håller på rbk: Isträningen börjar den 29 juli ungefär. Jag håller med dej om när kommer nyförvärven till Rögle.

Nya spelare???
Var blir de två sista nyförvärven klara?
Det har ju inte stått något om rbk i tidningen på hur länge som helst....
Man börjar ju bli nyfiken på vad som händer?!!

När är första isträningen? någon som vet?

Joinzzon:
Jag får väl stanna till där nästa gång, det blir väl till Mora-matchen skulle jag tro.
Jag lovar att hålla hastighetsbegränsningen den gången. :-)

Rögle Fans: Nä det är exakt 7,2 mil mellan Västerås o Avesta ......

Svenne: Ja då har du ju missat Avesta forsens brus ;-)
Du ska inte ha så bråttom med den "röda faran" ;-)

Med tanke på den kärlek som vi känner till Rögle och det hjärta vi har för klubben Rögle BK, borde vi har en ramsa som t. ex Elvis
"I can´t help falling in love with you"

Jag vet att kärnan kör den, men kan det hindrar väl inte oss?

Texten: "Whise man said, only fools rush in,
but I cant help, falling in love with you
Take my hand, take my whole life too,
But I can´t help, falling in love with you
But I can´t help, falling in love with you"

Den kommer eka i hallen!!!!

Sv: Halmstad´s festivalen
Jag, junior och 6-7 andra ska dit och sjunga fram vårt rbk, vi ringer nästa vecka och bokar stuga eller fina laxen...

Det ör inte bara hokey för er som trpr det, utan öltält, en jävla massa liveband (Hasse A kanske he he ) och så givetvisdet viktigaste av allt..VÅRT KÄRA RÖGLE!!!

Det kommer bli en helg ni sent kommer att glömma!!!!

Gå in på min profil för tips på logier!!

Sv: Halmstad´s festivalen
Junior: Jag ska dit och kolla på vårat kära lag Rögle och att dom vinner turneringen i Halmstad. Jag hoppas att det är bra matcher i Halmstad.

Svenne: Han är född och uppvuxen i Avesta, därför valde han att spelar i Västerås, och mellan Västerås och Avesta är det ca. 5 mil ungefär och har nära till sin hemort.

Joinzzon:
Jag har också undrat hur man kan vilja bo i Avesta... :-)
Måste vara något speciellt med orten jag missat när jag kommit förbi där..

Junior: Det e sant. Den passar bra in på herr Melin. Men jag hade tänkt mig några mer "roliga" ramsor. AIA:s egna märke så att säga. Wallins ramsa sjungs på nästan alla arenor, med det undantaget att man ändrar namnet i ramsan så att den istället passar in på en spelare i det egna laget.

Jonas:
Jo det är ett j**la nerköp rent idrottsligt, men om sambon nu är så kåt på att bo i Avesta (hur f#n man nu kan va det :-().
O valet var familjen (2 Barn) eller hockeyn så fanns det inte så många allternativ.

Joinzzon:
Inte särskilt svårt att gissa vem som går med byxorna i det förhållandet ;-)
Från Skellefteå till VIK Ungdom, är inte det ett rejält nerköp rent idrottsligt?

Kingen: I det här fallet vet jag det mesta men om "frun" fick gratis tamponger vet jag "tyvärr" inte ;-)
Men frugan är inte fru utan sambo o hon heter Petra .....
Lägg det på minnet Kingen ;-)

Joinzzon: Lustig kommentar från spelaren i hockeymagasinet "- Eftersom allt stämde så bra socialt med jobb till mig och plugg till frun och bra avstånd till Avesta kändes det rätt att skriva ett långt kontrakt."

Fick frun gratis tamponger?? eller...

Halmstad´s festivalen
Jag vet att det är lite mer än 1månad till festivalen men boka in det redan nu. Hockey,Öl tält, live musik mm..

Vore så jävla skoj om vi blev många Rögle fans där uppe. Så se till att dra med era polare osv. Det är ju FEST!!!!

Ok, kul att det har blivit lite diskussioner om det här med nya sånger och att man inte blev idiotförklarad.

Dock måste det väl ändå vara så att man kan höra av sig till nån som brukar ta tag i det här med sångerna, eller? Jag är medveten om den desorganisation som råder i AIA och är själv av den åsikten att man inte måste ha en aktiv klubb med styrelse, klubblokal m.m.

Däremot vet ju alla att det finns en liten klick som allmänt betraktas som AIA's frontfigurer, dvs dom i hörnet bakom gamla pojklagsavspärrningen (för dom som var med på den tiden...) Någon av dessa personer må väl vara kontaktbara på något sätt, eller?

/P

Mygel: Är inte låten om Daniel Wallin given till Roger Melin?
Tycker den ska eeeekkkkkkaaaa i hallarna runt om i Sverige..

Svenne: Ännu en påhittad artikel från en semester törstande journalist :-(
"Lidas" har ingenting med det o göra.
Är "Lunkan" så anonym så att inte VIK skulle känna till honom, jag tror inte det ;-)
Artiklen från hockeymagasinet (se länk) är därimot "nästan" korrekt.

Fransson: Hade varit kul om någon/några kom på lite nya fyndiga ramsor om spelarna eller tränarna. Var ett tag sen som vi fick några "roliga" ramsor om hjältarna. Tänker mest på ramsorna om Stass, Lundmark, Lindén o.s.v.

Ishockey Fantræf 2002
Hiya Hockeyfans...!!!

Så er vi oppe på 60 tilmeldte fanklubber fra ind- og udland til Ishockey Fantræf 2002 i Vojens, Danmark d. 2-4 august.

Sidste tilmeldte fanklub: Soloambri fra den schweiziske klub HC Ambri-Piotta.

Se listen over deltagende fanklubber på: www.viksupport.dk
(under menuen Fantræf)

HUSK!
Sidste tilmeldingsfrist: 15. juli...!!!

Jag sitter och filar på ett par nya sånger, det gäller ju attt folk lär sig dom så snabbt som möjligt....
OK att de "gamla" ramsorna börjar bli slitna, men det är dom ramsorna som låter bäst, för det ärdom som alla kan, men en uppdatering är aldrig fel....

Lägger in dom när jag är färdig med dom

MVH/ Mozart

Lundqvist
Skellefteå's Stefan Lundqvist har ju stötts och blötts här ett antal gånger... Nu kan vi glömma honom, för tydligen är han klar för Västerås...
Tydligen är det Nicklas Lidström, som är Lundqvists svåger, som tipsat sin gamla moderförening om honom...

P: Bra initiativ. Hade varit kul om fler folk hade komponerat ihop lite fler sånger. Problemet är, precis som Jonas skriver, att det är oftast bara ett fåtal som startar sångerna samt att du måste ha med dig någon annan på en sång. Kontentan är att om folk skriver in förslag här så är det upp till den lilla klicken personer som startar sångerna om sången sjungs eller ej.

Detta är visserligen ett annat problem med detta. Jag har många gånger sett folk som försökt starta upp en sång och är det då inte de "rätta" personerna som gör det så får den som startar ett antal mörka blickar. Rögle klacken är inte speciellt enhetlig. Det är kanske där huvud problemet, vad vet jag. Hade kanske varit lite roligare om man i klacken mer kände sig som EN hel grupp än ett antal mindre grupper.

P:
Kan du inte lägga ut noterna också? Jag kan inte den Sprängsten-låten ;-)
Förslag på nya sånger haglar från och till, men de enda nya som tas upp är de som "uppfinns" av ett fåtal, och då ofta med genrep på bussen, på väg till bortamatch. Rätt eller fel, jag vet inte.
Visst börjar de gamla ramsorna bli lite slitna och naggade i kanten, men faktum kvarstår att få (om någon) har så många olika ramsor och sånger som Rögles följe? Låt gå att vissa av dom är ytterst tveksamma, men det är bättre med ramsor som alla kan än tre nya som 5 pers står och sjunger.
"Problemet" är organisation, något som saknas och som de flesta inte vill ha. Då blir det som det blir. Som sagt, rätt eller fel vet jag inte.

P: Bra text till och med VG= väl godtjänt

Nya sånger
Tjena!

Härom veckan la jag in ett inlägg om att jag tyckte att sångförfattandet förfallit de senaste åren och att jag ofta blev besviken då jag ibland vände hemåt för att kolla läget i isladan.

Då jag aldrig har haft nån framträdande roll i AIA eller fixat fram några sånger själv så kan det ju tyckas att man inte ska kacka i eget bo. Därför tog jag mig friheten att författa en egen liten ramsa som jag gärna vill ha synpunkter på. Detta kanske är helt fel forum för sådana här 'grepp' eller så kan det vara så att folk inte vill ha mina förslag helt enkelt för att de kanske är åt helvete för dåliga.

Nåväl, här kommer det i alla fall:

Melodi: Racing in the streets (Bruce Springsteen)

Ja, vi är Rögle BK, skånes stolthet
Vi ska tillbaka till Elitserien
Se upp på läktar'n Malmö och HV Blå
Här kommer AIA igen

( Ursrungstext:)

( 'Cause tonight tonight the strip's just right )
( I wanna blow 'em off in my first heat )
( The summer is here and the time is right )
( We're goin' racin' in the street )

Bra, kass, jag-vill-ändra, jag-kan-inte-bry-mig-mindre eller kanske
dra-åt-helvete-sluta-skriv-sånger-din-fjant? Tyck till!

Adjö!

/P

Första isträningen
Tror det är den 29:e juli???

Ska ni dit????
Det hade varit roligt med lite folk på läktarna.

Sv: Brett Harkins!
Junior: Oki, då vet vi de´. Alla har vi olika åsikter, vilket väl speglar det dilemma RBK har...kvalitét eller kvantitet. Att få båda delar kostar för mycket, så man måste välja.

Over and out i denna "diskussion" med likasinnade ;-9

För övrigt längtar jag till den 8/8 utan att för den skull vilja vara av med sommaren...fan vet hur det går ihop!

Ha de bra alla Röglefans.

Eder

Kingen>> Ja det är inte många lag som värvar spelare som är lika bra som sina juniorer. Sen om den nya spelaren passar in och trivs är ju en annan sak.

Jag hade blivit överlycklig om Rögle hade köpt en spelare som spelat 25 NHL matcher förra säsongen.

Jag vill iaf att Rbk ska köpa rutinerade spelare. Inte spelare som är födda -81 osv.

QP: De e OK QP.

Junior: Ja, om dessa hade haft kvalitet att platsa så anser jag det bättre att satsa på juniorerna än en (eller två) lika duktiga "köbe-spelare".

Kingen>> Menar du att du hade blivit gladare om Rögle flyttat upp 2juniorer istället för att värva två spelare nu?

Kingen:

Hur kan man då tala/skriva om grisen i säcken om man inte har en anaing om spelarens kvaliteter?? Och lite humor trodde jag du hade, men jag ska tänka på det i fortsättningen, förlåt det var inte meningen att såra dig.

QP: Lägg av...bara för att han kommer från västerlandet kan ju inte kvalificera någon. Jag har inte hört talas om Brett Harkins nån gång förut. Har du??
Sverige är en bra plantskola för talanger. Ta tillvara på dessa först och främst. annars måste någon *talang från Sverige stå åt sidan bara för att någon som kanske är lika bra talar ett annat språk.

Sluta sen att mästra folk med att kalla dem för tokar bara för att man inte har samma synpunkt som "ödmjuke" QP.

daniel josefsson...
...måste ni ta hand om...
om han inte kommer tebax te säsongen efter den här, kommer lillen själv o hämtar honom =)) ;)
iaf... hoppas ni tar han dom honom nu o att han får mer istid än vad han fick i HV förra säsongen =(
lycka till!

/stille.

Snart börjar det
Jag längtat till säsongen, börjar och hoppas att det går bra för Rögle.
Och spännande lag och se som Nybro och Västerås och serien blir i jäme och bra matcher som spelas.

Sv: Jersmyr
Hoppas att han gör sitt bästa för Rögle och att det blir till en framgång på ekonomin. Jag tror att han kan blir en bra ordförande i Rögle.

Sv: HJÄLP!
Jonas:

It was Klez the worm, datorn har fått solsting och jag själv scrollar
ner, va de det du sa Jonas? Jag är alldeles förvildad f.n.v så Lööw
låt bomben brisera snart, säg att ........... skrivit på för 2 år.

Sv: HJÄLP!
QP:
Scrolla ner, så hittar du nog inläggen. Bara för att det postats mer än 3 inlägg under en dag behöver du inte bli alldeles förvillad ;-) Eller det är kanske solsting?

Kingen:

En *spelare från öst kan hålla högre klass en en svensk och kosta mindre pengar och ha lägre krav i övrigt, bara han får komma hit och visa upp sig. Nackdelen är att han troligen bara blir ettårig i klubben då vi får agera "språngbräda", men det får vi ju ta.
Beträffande jänkare o kanadicker så har väl RBK haft erfarenheter,
de flesta goda, av sådana typ Poulin, Mullholland, St.Laurent, Brown, Hackborn etc etc. Spelare som lyfter ett helt lag med sin inställning. (ja, jag vet att vi har fått hit en del stolpskott med)
Att sen kalla Brett Harkins för grisen i säcken, det är väl att TA i.

* väl kartlagd och dokumenterad sådan.

HJÄLP!
Satt här och skulle besvara ett inlägg, det var nån tok som håll med Jonas till 100%. Så förvann båda hans o mitt inlägg? Kan
nån av moderatorerna justera detta? Eller har jag blivit moderator själv och raderar som jag vill, wow.....

Ska bli kul å se vad Melin kan göra med Rögle. Han hade ju en handfull "stjärnor" i Brynäs. Det har han inte i Rögle. Men hoppas det passar honom perfekt

Rögle Fans: Fan vad alla här inne är tjatig, Det finns inget hemligt nyförvärv i garederoben..har ni inte fattat det, och sen hoppas på burra..tja skrev inte han kontrakt med någon dansk klubb?? för den delen skulle iaf inte jag vilja se honom i våran tröja..Vi får vara nöjda med det vi har, och om det kommer en eller 2 spelare av allsvensk klass till, ja då får vi vara nöjda med det...men för en gångs skull har vi en vettig tränare som förhoppningsvis kan plocka fram det bästa av det materialet vi har att tillgå, det behövs inga fixstjärnor i laget, finns det inga så kommer någon i laget att kliva fram och bli det under säsongen..personligen håller jag en slant Tomas Andersson...

Jonas: Visst, det kunde väl vara kul med en "artist" men då skall det ju vara ett stort namn och det faller ju på minst två saker, dels ekonomin och dels att en "artist" i den klassen knappast söker sig till ett lag i allsvenskan. Hellre då nån hungrig ungtupp på väg upp. Dels är han säkert mycket mera motiverad än nån gammal räv på dekis och sen kostar det som sagt inte lika mycket.

Sen tror jag att det kan bli problem om man tar hit nån medelmåttig farmarlagsspelare från overthere som plötsligt kommer hit och blir "stjärna". Diva fasoner osv. Kan förstöra ett helt lag.

Nej, satsa hellre på unga killar.

Bobcats 4ever!!

Sv: J18
När böjar träningsmatcherna för J-18 och J-20. Och när börjar serien för dessa lagen. Jag hoppas att Rögle vinner J-20 serien.

« · 98017 · »