1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 201639 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Bofors
Hur många har anmält sig till bussresan mot Bofors?

Med Skellefteå-ögon
Det är intressant att läsa era inlägg, och att man kan se på saker relativt olika beroende på vilket lag man håller på. Jag tycker AIK bjöd upp till en bra match, körde inte bruklig igelkottstaktik på bortaplan.
Jag håller med om att AIK:s andra och tredje mål kan ha varit tveksamma, å andra sidan tyckte jag att Röglespelarna verkar ha en fin teaterutbildning. Man faller likt tjecker, väldigt lätt. Och vackert, det måste medges.
Vad som var värre är att jag, pga av en SAIK-dekal på bilen fick den vandaliserad, nånting jag aldrig råkat ut för någon annanstans i Sverige. Oerhört tråkigt och kostsamt för mig, och jag hoppas inte det ingår i någon vedertagen Rögle-anda. Jag kan garantera att ingen med Rögledekal på bilen kommer att få några som helst problem uppe bland renarna och isbjörnarna i norr.

Sv: Klacken??
Odium: Att efter matchen så hoppade ju alla men I matchen så hoppade 5-10 personer med sången RBK nananananana!
Varför kunde inte alla hoppa i matchen istället??
I Dackehallen för något år sen när Rögle fyllade bortasektionen så hoppade varannan rad åt vänster och andra raden åt höger!
Det skulle kunna upprepas i Ängelholm någon gång!

Sv: Skandal
Ebbe: För att man betalar för att se på det man vill.

HasseT: Varför slösa energi på att bli arg för att de inte visar Rögle på sporten?
Lägg den energin åt att stötta laget istället!

Hörde att de skulle visa det i morgonsändingarna.. tur det.. men varför inte ikväll? problem med kontakten eller nåt?!

Nya AIA ???
Det har ständigt i denna gästabok tjatats från den så kallade klacken om musiken´s vara eller icke vara.
När nu över 4400 personer väl kommer till hallen och man har möjlighet att ge denna match en fantastisk inramnig så sviker klacken totalt. Inte förrän grabbarna på plan har gjort ett hästjobb och jobbat ikapp ett 0-2 underläge börjar man sjunga och mana på de sina.
Nog f-n borde Ni vara smartare än att tro att man bara skall sjunga när det egna laget leder ??

Skandal
Hejsan.
Jag ville bara säga att det var REN skandal att inte Tv4 eller SVT visade nånting av SuperAllsvenskan.
KALKON! Tv4 visade inte ens tabellen!
Tv4 visade Linköping-FBK.
SVT visade Södertälje-Timrå.
Jag vet inte om dessa lagen hade mer publik än 4426. Jag kan ju knappast tro det.
Jag såg en man med en kamera innan matchen som interjuade Melin, var tog detta vägen?!
Nej fy fan. Det tyckte jag inte om. Jag vill se mitt favoritlag på sporten!
hej då!

Aia:s matchreferat
Matchreferat ligger på AIAsidan nu.

Sv: Elitserien
Hardmen: Jag håller med fullständigt... PER var mycket duktig ikväll... och bättre kan han nog bli när han blivit mer "en i gänget"...

Bilder
Matchbilderna från kvällens match mellan Rögle-Skellefteå är uppe på bildsidan.

Haribo: Det kan ju bero på att vissa bara tycker att det är OK att skrika och sjunga om de som startar sången till hör en viss klick. Det är så det verkar vara iallafall.

Hörde precis en interjuv med Per Arlbrant på radion, han var väldigt glad över att han har fått komma till Rögle och han trodde att han fick pris som bästa spelare bara för att var ny, men priset tycker jag att han var värd även många andra spelare var lika bra.

Ha det bra alla Röglefans!!!

ribba9: Självklart kan vi slå alla lagen i SA, när serien vänder på fredag, har vi inte förlorat under ordinarie =)! Svårast blir väl Saik eller Löven borta.

Haribo: hmm "hoppade 5-10personer"... vad vill du säga?

Odium: Ja det kan det bero på! Det var ju mäktigt efter matchen närhela klacken hoppade i takt! Vid ett tillfälle i matchen (tror jag) så hoppade ca 5-10 personer!

Odium: Ja håller med dig, när Skellefteå gjorde 2-0 var det knäpptyst i klacken under resten av perioden, det är då klacken behövs som mest.

Vilket klipp Rögle gjorde när man värvade Arlbrant, sicken blick för spelet och vilken skridskoåkning.

När det var som mest kört (0-2), så kämpade alla spelarna helt kopiöst, otroligt imponerande. Nu ska vi f*n i mig gå till kvalserien för det är spelarna värda.

GRATTIS TILL 2 POÄNG och FORTSATT SERIELEDNING.

3april: kan ni ta alla lag i super allsvenskan?????vilka blir dem svåraste motståndarna??

ribba9: Allt är möjligt men det krävs mycket för att ta steget upp och jag tror inte vi är redo riktigt än..

ribba9: KAN vara svårt att säga såhär tidigt... men det ser ljust ut...

Haribo: för vissa sjunger tyvärr, bara när de vet att rögle tagit hem segern... under matchen ängnar de sig åt att gnälla på rögle... vad de än gör...

Elitserien
Blir det elitserien nästa säsong för rögle???

Klacken??
Hur kan det vara bättre tryck efter matchen än i matchen??

Sv: 0-2?
HasseT:
Nä, Tossbrink hade ingen bra eftermiddag på jobbet. Det vi fick mot oss vid 0-2 (tveksamt) och 3-3 (också tveksamt) hade vi med oss i utvisningsbedömningarna. Det spelarna fick göra i första, fick de absolut inte göra i andra. Fast de flesta av SAIK's utvisningar var rätt korkade. Hur svårt är det t.ex. att räkna till tre (sudden)?

Härlig moral att komma igen, och OJ vilken vitamininjektion Arlbrandt var. Synd att han inte fick sätta friläget i tredje. Då hade han förmodligen redan varit en legend i Ängelholm ;-)
Nordas 3-2 gick heller inte av för hackor.
Skönt att sätta renjägarna på plats.

0-2?
var 0-2 rätt eller fel?
jag såg bara att wennström inte kom upp.
på honom låg en röglespelare(?) och en saikspelare.
Jag tror ju inte att Röglespelaren höll ner Wennström med meningen!?
SAIK-spelaren därimot måste gjort det med meningen.
Wennström skulle ju absolut inte bara legat där.
Men är det som vissa säger att Röglespelaren "höll fast" SAIKspelaren ovanpå Wennström..?
Tyckte iallafall att domslutet var Mycket tveksamt.
Dessutom så var inte domaren alls bra idag. Han kunde hittat många fler hakningar m m. Nej vi behöver verkligen bättre domare. Så får det inte gå till.
Domare brukar falla för trycket ju. SAIKs klack (om inte hela deras läktare bestod av rögleanhängare) skapade inte Nåt tryck. Jag hörde inte dom nån gång. Dom fick väl inte ta sina renbjällror med sig in så det är väl klart.
Synd att hulliganjävlarna skulle moppsa sig lite i början, vi måste ha bort dom. ingen får absolut fortsätta på Deras ramsor.
Jag vill ge ett stort + till Arhlbrant som gjorde en underbar match! Han hade suveräna passningar!
jag tyckte att domaren spelade en liten avgörande roll ...
trevlig kväll! älska Rögle!!
/MVH Hasse.

Sv: RBK-SAIK
HasseT: Härligt med seger och att vi lyckas i sudden för en gångs skull... Det är bra för självförtroendet..

Jag tror inte det är flyt om ett lag ofta gör mål i slutet, det kan också tyda på att de är vältränade att de orkar mer än motståndarna..

Du är omnämnd i tipparligan hasse, ta en titt.. :-)

STARKT RÖGLE!
Tack så otroligt mycket för en underhållande kväll!... Rögle behövde verkligen en seger på förlängning, för det har de aldrig haft förut i SA, men klart att en 3poängare skulle satt bättre. men jag är otroligt nöjd! VI ses mot bofors!

VI RÖGLES GRÖNA HJÄLTAR!!!!!

Faan va gött! Straffarna skulle vi nog inte klarat, tur att vi gjorde mål i sudden!
Men fy fan va gött, synd att vissa delar av ståplatsen var lite såsiga och inte hjälpte till att sjunga.
Jag hade 4425 i publik fuck asså.... äsch jag hade ju jacke ändå!
=)
oooh va gött!!!
Synd att Hammarby ska ha sånt jävla flyt och göra mål i slutminuterna! Men!! vi är serieledare!!
GÖTT! VI ÄLSKAR RÖGLE!
Nu väntar en svår match på onsdag borta mot Bofors, och sedan hemma!
Men de svåraste matcherna är SAIK borta och Björklöven borta, de kan ställa till problem för OSS.
Hasse

Pyttemjuk: Men vi får fler chanser nu,...
Följ länken in på chatten

RBK-SAIK
Svenne: jo... fast då går ju Hammerstad å blir utvisad istællet... *børjar leta efter Losec-burken*

Sv: Va?
Pyttemjuk: Som till exempel nu när det är powerplay.. En bra chans att få kontakt igen...

Svenne: Jotack, så brukar det vara. NEEJ F-N OXÅ! Nu kom allt på en gång... 0-1 å sedan 0-2... Sikken øken!! Vakna RBK!

Svenne: Och precis när jag klagar kommer det igång. Men det var definitivt inget kul besked man fick.. 0-2 efter drygt 11 minuter. Kämpa nu Rögle !!!!!!!

Pyttemjuk: Det är det säkert. Det är fler matcher som inte har startat enligt de. Det är likadant som vanligt...
Söndag 16.00 när de behövs som bäst, fungerar de som sämst...

Va?
Vad hænder i ladan, egentligen?!? Klockan ær 16.13 och på Swehockey Online står det "Game Not Started"... Ær det Swehockey som ballat ur i vanlig ordning?

Sv: snart
half: Ja gött som fan. Nu måste jag snarrt dra.. eller jag är väl där 5 över tre.. annars får man aldrig plats asså.
Men jag har en ungdomsbiljett över! :/
finns säkert nån att sälja den till där ute.
3-2 är faktiskt mitt med!
4425 i publik!
kanske kan bli mer.. men jag vet ej.
Perfekt väder för dom som vill cykla dit ju!
så det blir nog nmånga!
jaja nu ska jag dra.
Ses alla RBK-fans så spöar vi SAIK!!!
/hasse

Sv: snart
Fransson: F-n vad jag ont i magen nu!! Vet ej varför.. det är ju inte jag som ska spela. Jag har varit på toa tusen gånger nu! =)) Det ska bler så j-lva gott i kväll... plus att det kommer bler fult hus i kväll!

Min tipps 3-2!

Sv: Tipparligan
Joinzzon och alla ni andra:

Arlbrandt går nu att välja som förste målskytt. Bättre sent än aldrig.

snart
Endats 2 h och 50 min kvar till match....fan va man ska behöva bli nervös,.,.,.,.,bara vi får en bra start, det är det viktigaste

cha la la la la

Sticker nu
Ses ikväll!!

Sv: Ahrlberg tar Stoffes plats
Zeke65: Arlbrandt!!!!!!! Skriver med boxhandkar.

Jonas: OOPS! Bra med observanta personer, Ahlbrandt ska det naturligtvis vara. Nåja Pär var rätt i alla fall. ;-)

Hardmen: Jupp, man går bara i väntans tider.
Själv kör jag om ca 30 min. Ska hämta en polare i Viken.
Har lockat med lillebrorsan från Hässleholm (Tyringe-fan) samt systersonen (12 år, håller på Brynäs, inte sett hockey live).
De ska få en kväll att minnas!!!

Publik ikväll: 4514

Zeke65:
Här ramlar det ena nyförvärvet efter det andra in i laguppställningen. Först Arlbrandt och nu en Ahrlberg. Lustigt nog heter dom Per bägge. Vems plats tar denne Ahrlberg i förstaformationen?

Zeke65: Ja det ska bli väldigt intressant att se Arlbrandt, han verkar vara samma spelartyp som Starck, lika små och ettriga.

Men mest längtar man till matchen, hoppas nu att AIA skapar riktigt bra tryck idag, försök att få med sittplatspubliken så mycket som möjligt också så att spelarna inte kan prata med varandra.

Tips: 4-2 och 4222 pers på läktarn.

Ahrlberg tar Stoffes plats
Häftigt att Pär Ahrlberg går direkt in i 1:a femman i debuten.
Men det var förstås därför han kom hit ;-)
Det ger AIA en utmärkt möjlighet att se om hyllningssången "sitter".

Idag lyfter vi RBK till vinst!!!!

Tips: 5-1

Jacke sätter första pytsen.

Sv: -Domare i dagens match-
HasseT: Det är ingen Ljungby-domare, han är från Stockholmstrakten.
Det var denne domare som gav Elvis en tiominutare och sa att han var ful för några år sen i Mora...

Sv: Slutsålt...nää, eller?
HasseT: Han får nog komma redan kl. 15 om han ska ha någon biljett, varför vänta till slutet av matchen???

Det börjar dra ihop sig!
Hoppas att pulsen börjat höjas! Kommer med en Mazda från sydligare breddgrader. Med mig har jag ett gäng oäktingar som kommer konverteras till RBK:are fortare än kvickt!

Tror på tre fräscha!!!

Sv: -Domare i dagens match-
Fan va gott bara 12 timmar kvar nu!! Det kommer bli ett enormt tryck idag känner jag på mig!
Kom nu i tid så vi kan hylla hjältarna på uppvärmningen!!!

Vi ska vinna, vinna denna matchen, vinna här på läktarn........

« · 201639 · »