1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 202859 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Pausmusik
Killer Bob: Undertecknad undrar precis detsamma! Sticky ær ju kung! Vethut, mænniska!

Killer Bob:
Kamma dig Mördarn! Var placerar du Sticky Bomb någonstans ;-)

Härligt med idee´r Fritte !
När det gäller pausmusik finns det en genuin tradtion från NHL (inte orgel !!) som jag tycker att dj:n skall kolla på.
Visst har Wilmer kanske lite anknytning till stan men med tanke på att de är ett utpräglat Malmöband och dessutom inte speciellt bra längre så finns det ju helt klart andra alternativ eller hur ?

Sv: Sånger
Jonas: Ok, No prob. Visste bara inte riktigt vart du ville komma..

Killer Bob:

Förslag på musik i pauserna:)

Wilmer X "teknikens Under" tex efter ett bra anfall fr RBK
Beck " I´m a looser baby... " vid motståndarutvisning
Coolio " See u when u get there" kanske som ovan
Will Smith "wild,wild west" kanske vid lite gruff

Wilmer X kan aldrig vara fel, bandet har ju dessutom en hel del med Ängelholm & Rögle att göra!!!!

Furca:
Sorry, jag glömde sätta ut semikolon, bindestreck och slutparentes för att förtydliga att jag bara skojade lite.

Klacken
Det var en mäktig och fin start som våran klack drog igång.Men vad hände efter Skellefteås andra mål? Tog bensinen slut, för de blev så gott som heltyst. Björklöven var här, med Slettvold som coach och mötte Rögle i superallsvenskan för (2-3 år sedan?). Löven ledde med flera mål, och våra grön/vita hjältar gav järnet. Men de som kämpade mest och tapprast var den härliga klacken. Efterhand som "löven" gjorde mål, trampades gasen botten och adrenalinet fullkomligt pumpades in i våra spelare. en helt otrolig upplevelse.Rögle kvitterade, men det räckte tyvärr inte ända hem.Klacken var den stora vinnaren den kvällen.Slettvold åkte hem till Umeå, och för tidningarna beskrev den fantastiska klacken och stämningen.De var då de,men vi kan bli minst lika bra och bättre.Idag är resurserna mycket större och därmed möjligheterna stora.Hur skall vi gå till väga? Först och främst måste trycket vara störst då det som mest behövs,alltså då laget är i underläge.Samtidigt som det ger grabbarna energi, är det frustrerande för motståndarna.I dessa lägen skall trycket ökas hela tiden,och den övriga publiken dras med.För att få full effekt kanske en "dirigent" skall utses, som till sin hjälp skall ha "underdirigenter" utplacerade på srategiska platser.skall ha en bra kommunikation med varandra.Dessa oerhört viktiga perssoner skall snacka ihop sig innan matchen, lägga upp en strategi och välja ramser.Varje "underdirigent" informerar den sektionen som är hans/hennes verksamhetsområde,och kampen kan börja.Resurserna finns,ni är redan bra,men allt kan bli bättre.Tillsammans skall vi bli bäst!!
Jag önskar alla Röglesupportrar lycka till och ser det som en självklarhet, att vi alla som vill Rögles bästa går med i våran supporterklubb AIA.Det råder en härlig stämning i klubben och inte minst har AIA variten en av många som dragit sitt strå till stacken.

Jonas: Öhh. Ja, det låter ju roligt. Vilken spexig kille. Om jag stirrar tillräckligt länge i övre hörnet så kommer jag att se honom, menar du. Det ska jag nog prova. En annan dag...

Jonas: *moooahah* åfasiken..? Så pass?

Furca:
Jo, om du sitter uppkopplad och stirrar på skärmen en hel dag, så dyker han upp i övre högra hörnet ibland. Precis under rubriken "TJUVKIKA" i menyraden.
Någon gång sticker han fram snudan strax ovanför "ÖVERSIKT" uppe till vänster också. Men det är mest för att spexa till det lite. Säkrast till höger, uppe alltså.
Du känner igen honom på den roliga lösnasan.

Furca: jo, det finns han sækert oxå. Men gå in på AIA:s sajt och klicka på "Medlem". Du hittar hans e-postadress en liten bit ner på sidan.

Pyttemjuk: Finns han inte här på forumet då?

Furca: vænd dig till Stellan. Det ær nog det bæsta alternativet. Jag skulle tro att du kan komma i kontakt med honom via AIA:s sajt. Se lænktips.

Sånger
Om man tror att man har sångskrivar-talanger. Vem ska man vända sig till då? Har börjat grubbla på bra ramsor när jag inte kan sova...

Sv: Bofors på onsdag
Chrille Nilsson: Härligt... tveka inte. Mail finns hos dig nu..

Mot Karlskoga væsterifrån
En lite påminnelse, bara... om det nu (mot førmodan?) ær någon som bor eller av olika anledningar uppehåller sig længs vægen Lillehammer - Hamar - Skarnes - Magnor - Charlottenberg - Arvika - Karlstad - Kristinehamn - Karlskoga och som vill se morgondagens drabbning: det finns plats i bilen. Droppa ett mess i min mailbox, så får du mitt mobilnummer...

Sv: Nytt från Bofors hemsida
Mygel: Næ, det ær sant. Men å andra sidan borde ju FBK gjort bedømningen att Steen ær ett bættre val æn Sundin. Nåja, vi får se imorgon vad "rockaden" innebær...

Mygel:
Nä Sundin är skitbra. Har dock aldrig fått en riktig chans i Färjestad ..... sedan e han ju från Avesta oxå ;-)
En djävulsk bra målskytt i rätt omgivning.
I Söndags fick han spela i Färjestads första femma ihop med Jögge det blev måldirekt o som tack, en enkel biljett till Bofors .....

Pyttemjuk: Vad jag kommer ihåg så var inte Fredrik Sundin så illa pinkad han heller.

Nytt från Bofors hemsida
Bofors har sålt Calle Steen till Færjestad før 350000 pix. Med omedelbar verkan. Så kan det gå.

Sv: klacken
Ljunggren: håller med dig också... det är AIK och Hammarby-sånger upp i dagen...

Sv: Bofors på onsdag
Svenne: Jag är sugen på att hänga med om det fortfarande finns plats. Jag har skickat ett mail till dig också.

badkar: klart som korvspad att Hasse håller på RBK! Men han måste ju leva också... och Pørrssi brukar ju betala bra. Om du spelar slutstrofen på Hasses "MIF-platta" baklænges, så ska du se att det helt sækert hørs en uttalad førbannelse øver MIF - i bæsta Black Sabbath-stil. *høh*

Sv: POSITIV VÄNTAN??
QP: Frågan ær væl om RBK ær redo att ta klivet upp redan i år. Jag skulle visserligen inte gråta om RBK "ramlade upp" i ES efter en eventuell kvalserie, men det ær låååååång væg dit. Dæremot tycker jag att man ska gøra en ordentlig satsning næsta sæsong, om pengarna før detta finns och då ska ju naturligtvis Melin vara en del av en sådan satsning. Kontinuitet måste vara nyckelordet. Det kan inte hålla i længden med en ny trænare infør varje sæsong. Melin verkar ha gjort underverk med RBK. Spelarna gillar honom och fansen ælskar honom. Som jag ser det, så ær det Melin som åstadkommit årets framgångar, genom att låta alla talanger i RBK få blomma ut. Kan RBK behålla Melin æven næsta sæsong (och næsta igen), så tror jag att RBK æn en gång kan chocka det sk "hockeyetablissemanget".

Jag tycker att det är helt rätt att spela Hasse Anderssons klassiska Röglelåt men jag är inte alls säker på att han håller på Rögle. Nej han kan mycket väl hålla på MIF eftersom han året efter det att han skreva Heja Rögle skrev en låt till dem.

POSITIV VÄNTAN??
Att svaret dröjer från herrMelin tolkar jag som han börjar tveka om
RBK vs något elitserielag. En tvekan som troligen är till RBK:s fördel. Han kanske förstår att han en stor mission att fylla här och att det kan gå fort att komma dit vi alla vill. Redan nästa säsong kanske. Låt oss hoppas!

fillart12: Herregud! "RBK är de bästa"...
Det är VERKLIGEN en ramsa som INTE passar i ängelhoplms ishall!
Inte heller "Ni kan dra åt helvete".
Det är ramsor som var och varannan "klack" har på sin repetoar.
Vi kan bättre, vi har eget, det är DE ramsorna som ska dras och inga andra!

Sv: Vad har hänt med LMN-kedjan?
Jonas:
Ang Tomas så var han lysande mot AIK sådär mot Mora o Oskarshamn o totalt osynlig mot Bajen.
Däremot gjorde Togge en förhållandevis bra comeback mot Bajen.
Jag vill se Togge i Karlskoga på Onsdag.

skovdepeter:
Det var många hyllningar till Hasse A, skåne och Rögle.
Stilla undrar jag då om det inte varit bättre om du pallrat dig de dryga 10 milen till Karlskoga och förstärkt Rögleklacken istället för att se en sunkmatch i korpserien?

Killer Bob: Dans på Vejby ängar är och Änglahund! Har du inte hört att klacken sjunger med i de sångerna?
Klart de ska spelas!
Är de ingen äkta skåning eller?

Ja råkade spela Dans på Vejby ängar i går då jag hade två Gbg här!
Den ena sade; Vad är de du lyssnar på?
Den andra svarde; De e ju kvinnabuske...

Me de orde säger jag!
Länge leva Hasse!

Låt mig få sjunga med i Dans på Vejby ängar nästa gång jag kommer hem o ser mitt grön vita favorit lag!

På onsdag tänker jag se; Skövde Ik - Jonstorp

fillart12: hade vatt rätt häftigt ja

Inte för att slänga salt på laxen, eller lök i såren, men Tomas var med i laguppställningen mot Hamarby men syntes knappt.
Togge gör dessutom rätt mycket nytta i försvarsarbetet och i boxplay. Om han nu inte lider av sin skada, tycker jag han ska fortsätta. Det lossnar nog när vi behöver det.
Desstutom så är det inte den femman som släpper in mål i spel fem mot fem!

klacken
jag tycker en del av klacken skulle stått på andra sidan på ungdomsläktaren så hade de varit coolt om den ena sidan sjöng rbk är dem bästa o den andra heja heja heja rögle med mera men ta vara på förslaget ha D

Sv: En klack i hallen?
Fransson: Jaså jag tänkte också det. De lät inget iallafall..
Undra om vi hade tillåtit samma sak? att hemmafans hade stått hos oss borta.. hm.. Nu för tiden får dom nog det.. men förut.. hmm.. aja!
trevlig kväll Fransson..

Sv: En klack i hallen?
HasseT: Med många Röglefans

En klack i hallen?
Bara en fråga. Var det SAIKs klack som stod på bortastå?!

Mygel: Tror att Tomas spelstil passar bra mot Bofors. Att det inte gått så bra för Tomas i grundserien tror jag beror på omgivningen. Det är inte så jäkla lätt att gå in och spela bra hockey om alla tre är lika gröna.

HasseT: Jag sade innan SA att Hammerstad än så länge var den enda som hade tagit sig en plats. Thomas imponerade i matchen mot Mora + att han inte gjorde bort sig mot Oskarshamn. Togge däremot har tappat rätt mkt, antagligen på grund av sina skador. Då är det bättre att släppa fram en spelare som kan göra det bästa jobbet. Anledningen att Thomas försvann lite under Södra allsvenskan var ju alla hans skador. Nu sitter Togge i samma sits o då är det bättre att spela Thomas.

Ebbe: Förut sa alla att Skugge och dom inte skulle få så mycket chans för att vi behövde ett mer toppat lag. Vad får er att ändra er?! allting går ju bra nu, ändrar vi lite så kanske deras kedje släpper in ett mål. Oj jaja lite skitsnack från min sida där.
Ajaj!.

Mygel: Du har helt rätt. Thomas klassas som överårig när han spelar med J20.

Ebbe: Tycker det börjar bli svårt att använda benämningen junior på Thomas nu.Jag menar han är inte så super ung längre precis.

HasseT: E du rädd för att ge juniorer chansen?

HasseT: Jag är för Thomas jag... Togge har det väldigt tungt nu. Varför inte prova mot Bofors? Tror Togge känner av sin sträckning i höften som han ådrog sig mot Mora. Samtidigt behöver Måssa en riktigt snabb spelare sidan om sig...Gör en 4:e line med Palm, Togge och Skugge istället. De behöver en rutinerad spelare. Jaja, Melin har nog bra koll.

Alltid där: Jo jag vet.
Men jag tror ändå det är bättre att Löwgren finns där. Thomas kan ju hoppa in. Men jag tycker nog att Löwgren skall starta de kommande matcherna..
Hasse

HasseT: Det var ju Tomas inhopp som fick fart på laget i Löven matchen om jag inte missminner mig

HasseT: Tror knappast att det är felet...

Alltid där: Vi behöver meriterade spelare....

Mygel: Hehe .. ja man kan ju undra ...

NiC: Ja, det är nåt som inte stämmer. Både Löwgren och Månsson har kommit bort lite nu under SA. Den femman fick mycket bättre fart när Tomas Andersson ersatte Löwgren, tycker gott att han kan få en ny chans. Tomas har verkligen kapaciteten och han verkar väldigt spelsugen, så in med honom igen tycker jag!!

Alltid där: Hmm, telepati?

« · 202859 · »