1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27222 inlägg · 5186 ämnen
« · 236988 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ...sista matchen?
Joinzzon:
Opps man skulle kanske ha läst alla inläggen först:-(
Sorry

(Rögle)JoS o Jonas:
Jag är inte säker på vilket som stämmer, men det borde vara min länk tycker jag då den är från den 26/1-03 o Jonas länk är från den 17/8-02.

Sv: Kvalserien
H-vete också, bortamatch i sista omgången, och 80 mil väck också. Fast...det gick ju bra i SA ;-)

Mygel: Detta innebär att det blir bortaresa med AIA till STockholm första omgången. Kom igen o anmäl er alla nu direkt.
Hur ni anmäler kan ni se på AIA:s hemsida. Tilläggas bör att vi kommer att vara på plats imorgon på matchen o kan ta emot anmälningar.

bon scott:
1 Onsdag 2003-03-19 19.00 Hammarby IF - Rögle BK
2 Fredag 2003-03-21 19.00 Rögle BK - Skellefteå AIK / IFK Arboga IK
3 Söndag 2003-03-23 16.00 IF Björklöven / AIK - Rögle BK
4 Torsdag 2003-03-27 19.00 Linköpings HC - Rögle BK
5 Söndag 2003-03-30 16.00 Rögle BK - Brynäs IF
6 Onsdag 2003-04-02 19.00 Rögle BK - Hammarby IF
7 Fredag 2003-04-04 19.00 Skellefteå AIK / IFK Arboga IK - Rögle BK
8 Söndag 2003-04-06 16.00 Rögle BK - IF Björklöven / AIK
9 Torsdag 2003-04-10 19.00 Rögle BK - Linköpings HC
10 Lördag 2003-04-12 15.00 Brynäs IF - Rögle BK

Kvalserien
Nu är det spelprogramet klart.
Börjar borta mot Hammarby

Sv: Funderingar.
17srsen17RBK: Problemet är nog att spelarna i laget inte har något större förtroende för Lundmark.
Tycker att Walltin själv skall utse vem han vill samarbeta med.

Tillägg till fundering.
När det gäller Peter Lundmark, kanske har han andra funderingar,
inför nästa säsong kanske vill han inte fortsätta som assisterande
coach, utan vill prova på att vara huvudcoach i en annan klubb.
Vem vet.

Hälsningar
Jan-Åke

Funderingar.
Nu har Peter Lundmark varit assisterande coach till både
Jan Votruba och Roger Melin, tycker att Peter har gjort bra
i från sig och hoppas att Mats Waltin också tycker det och
väljer att arbeta med Peter nästa säsong.
När det gäller elitserie kvalet så kommer det att bli en
tuff serie.Utgår i från att Skellefteå inte klantar till det
mot Arboga som Bofors gjorde. I så fall kommer serien
innehålla följande lag. Rögle, Brynäs,Linköping, Hammarby
Skellefteå och Björklöven eller AIK.
Kommer bli väldigt tufft för för elitserielagen och det tycker
jag är bra, för jag tror att inte båda lagen kommer att
klara att komma tillbaka, hoppas Rögle kan gå hela vägen
men det kommer bli tufft, oavsett hur det går så har Rögle
gjort en kanonsäsong, vilket båda gott inför nästa säsong.

Önskar RBK lycka till i kvalet.

Hälsningar
Jan-Åke

JA!
ja nu är det bara 9 dagar kvar tills vi börjar man längtar nått otroligt ja tycker det play off tar för långt tid det hade räckt med ett playoff eller vad säger ni?? men men ni får ha D underbart alla rögle fans=) se ya

Joinzzon:
Alltså, jag tror några har tittat på fel spelschema. Kvalserien till allsvenskan spelas ju vid ungefär samma tid. Men följ Jonas länk så kan ni se att sista omgången för kvalserien till Elitserien är lördagen den 12:e april. Kvalserien till allsvenskans sista omgång är däremot söndagen den 13:e april.

Joinzzon:
Inte enligt Svenska Ishockeyförbundets spelschema (se länk) senast jag kollade, vilket var för 3 minuter sedan.

Jonas:
Söndagen den 13 April spelas den 10:e o sista omgången.

Svenne:
Sista omgången, lördagen den 12 april 15.00. Det har man ju antecknat sedan lång tid tillbaka :-)

(Rögle)JoS: Är det inte den 13:e ? Jag följde samma länk som dig...

Sv: U16 SM
U16 är klara för SM slutspel!

Sv: J-20
Spelade med j-20 mot räliga malmö igår..de va ingen höjdar match men vi hade en riktigt fjollig kalck emot oss.. dom va kanske 40-50 st med trumma, flaggor och ett litet plakat: hata RBK.
hörde att dom körde endel gamla "rögle" sånger...
den fulaste var nog: skalla, sparka, slå, på RBK hahaha

Odium:
Den sista kvalserieomgången är 12:e april.
Läs mer på www.swehockey.se

...sista matchen?
när kommer sista matchen att spelas i kvalserien? ska till italien så måste veta om jag kan köpa biljetter till alla matcher...

Sv: Transfer
OE: Hej Jag skrev följande till Kjell Nilsson (hockeybas)!

Hej Kjell!

Jag undrar om man kan lägga förslag till årsmöte eller liknande.

Jag har nämligen ett förslag som gäller spelarköp, att man inte får ta kontakt med andra klubbars tränare eller spelare förrän deras säsong är över (inga fler matcher).

Mvh Roger Eliasson

Hej Michael!
Kan vi ge ett generelt svar till detta?
Mvh Kjell N

Hej Roger!
Här kommer ett kort men snabbt svar på din fråga.
Hockeyhälsningar Kjell N

Ja,
det måste i så fall gå via en Elitserieförening eller Distriktsförbund. Vad menas med kontakt. Jag tror det är omöjligt att utforma en bestämmelse så länge tränaren eller spelaren är mottaglig för kontakt. Dessutom sköter agenten alla kontakterna för spelares och många tränares räkning vilket innebär att de inte har kontakt med dessa utan med agenterna. En bra tanke men omöjlig att realisera.

SYSTEMFEL!
Snacka om abstinens, det känns ju som säsongen är slut. Vore på sin plats att kvalspelsskaparna gjorde om systemet så att det inte
blev så långa uppehåll. Oliiiiidligt är var det är!

padde: NHL inte hhl.

OE: Det e förbjudet OFFENTLIGT. Det e ju självklart att de har gjort sina affärer klara mycket tidigare. Ta inte efter HHL. Det e bara skitsnack som låter bra juridiskt, betyder inte skit i praktiken.

Sv: Lördag
padde: Skål igen.

Lördag
Nu e de lördag.
Skål på er alla härliga rögle fantaster. Snart smäller det big time. Har biljett till alla hemmamatcher. Satan vad man längtar.
Ha de gott en gång till.

Skål en gång till förresten.

Jonas: Det är i alla fall dags att Sv. Ishockeyförbundet börjar öppna ögonen och inse fakta: Nu måste vi få samma regler som i NHL där det är strikt förbjudet att göra affärer under pågående säsong. Ofattbart att vi inte redan har sådana regler som ger ordentliga straff när de inte efterföljs, det är ju faktiskt mer än sex säsonger sedan Bosman-domen. Dela ut höga böter och avstängningar så kan jag lova att betydligt färre kommer skriva på för nya klubbar samtidigt som de spelar matcher för sin nuvarande.

OE:
Det borde vara straffbart att hålla på och "vänstra" med kommande eller potentiella motståndare under pågående säsong. Typ risbastu och spöstraff, eller nåt!

Jonas: Håller med! Mer Old time hockey och mindre business!!!

Trogen: Jag har också bröjat fundera på det ja.

Ebbe: Måste vara fel på din länk, det är ju helt fel på resultatet ju...

:=)

Följ matchen on-line,

Sv: Uppochnervända världen
Ebbe: Börjar det gå utför finns det tydligen ingen hejd på eländet!
Det är ändå synd på en anrik förening att släpas i skiten på alla sätt o vis, och det är synd om den skötsamma delen Tingsrydsanhängare.

På tal om upp och nervänd värld läs detta

www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,61573896_537__,00.html

Tinsgryd kanske borde bli kvar i ettan..

U16 SM
Följ Rögle U16 i kvalet till U16 sm!

J-20
J-20 imorgon 14.00 i Malmö om jag inte har fel. Nån som ska ditt
????

nicke:(o ni andra) Kan bara konstatera att jag gjort bort mig ordentligt, jag tänkte på Larsson hela tiden. Skönt att ni är vakna. Jag satt o tänkte ut en rälig insändare till BIF:s GB så jag var okoncentrerad. (Men det sista står jag för betr Larsson-Hansson)

QP: Sitter? Bya har vad jag vet lirat 13 matcher i SA. Eller vad menar du?

QP: Byström har väl knappast suttit och blivit kall?? snarare så att du har blivit lite kall om huvudet?? :=)

Mygel: Betr Byström så är jag inte förvånad, han har suttit o blivit "kall". Några kommer väl inte att få förlängt så han ser bara
om sitt hus, å andra sidan förstår inte jag varför han sitter o Roger
spelar back. Men det blir det tydligen ändring på i kvalserien

OE:
Visst, visst! Bara dom inte glömmer att spela hockey, mitt uppe i allt förhandlande och bytande. Det skulle kunna få ödesdigra konsekvenser.

Jonas: Månadsskiftet februari-mars är det mest hektiska för alla agenter. Nu rivstartar silly season. Många spelare bytar agenter och klubbar...

Mygel:
Jadå, till och med det....

Jonas: Även om man förhandlar om ett nytt kontrakt med nuvarande klubben?

Mygel:
Det gör i stort sett alla som är anslutna till SICO och vars kontrakt går ut.
Detta kan man inte dra några som helst växlar på.

Transfer
Jaha, då har Byström, som första Rögleit för denna säsong, satt upp sig på transferlistan.
www.algonet.se/~sico/

Sv: Arboga i Kvalserien?
Svenne: Finns en bra lösning. RBK åker till Jonstorp och tränar på deras miniatyrrink!!

nek97raj: Jepp, det ligger i Västerbotten, och jag har själv sett den gamla skylten som tidigare stod vid E4:an, men numera förkortats till "Noret".
Ligger strax söder om Lövånger.

Om ni hade sett på värsta språket så hade ni märkt att Lövånger tidigare hetter Kräkånger..
Namnet ändrades 1951 eller nåt.. för det var lite ja...
hej då..

Sv: MELIN ROCKAR
SLEMHELGE:

Hehe...Kanske läge att låta honom sjunga nationalsången innan sin sista hemmamatch. :-))

MELIN ROCKAR
Kolla in länken till kristanstadsbladets sport sida.Där visar Melin att han kan mer än hockey.

« · 236988 · »