1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 301225 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Spännande att se Tomas idag!
Idag får vi se vår utlånade forward i hammers. Tomas är för mig en mycket bra forward och blev fundersam när Rögle lånade ut honom. Såg honom som vår bästa junior.

Dessutom får vi se våra gamla spelare Daniel Larsson o Johan Lindgren. Förhoppnings vis spelar Daniel som vanligt och tar på sig massa onödiga utvisningar!

Sv: Jocke målskytt
OE: Brukar snacka med honom på hans pub som heter PL 13 . Har ni inte besökt den så är det dags att göra det.. Många "kändisar" där.

Sumo: Jo, han vann ju skytteligan i Div 4 ifjol innan han bytte till Torekov i femman för att spela med sin bror. I år har det blivit sju mål för Jocke och 23 för Jimmy.
Kvalmatch nästa lördag mot Häljarp. Vinnaren går vidare till nästa omgång.

Sv: Buss till Halmstad
Tyvärr så hinner jag inte med bussen idag! Det var väldigt synd. För det är ju halva nöjet. Men vi ses i Halmstad ändå!

varför går bussen så tidigt som 14.15 från Hbg? jag vill ju med i bussen..
Men det kommer fler tillfällen.. Som Växjö t.ex.

Buss till Halmstad
Visa era röglehjärta nu när grabbarna behöver vårt stöd som bäst.
Vi kan ju inte bara låta Häämmers vinna på läktaren så mot halmstad alla.
Det finns fyra platser kvar i bussen upp till Halmstad. Info finns på AIA:s sida om pris och avresetider.
Vill du med så ring 0737092558 eller 0704466975.

[U][F][K]OBS avresa från HBG är flyttad till Snaps utanför knutpunkten OBS [/U][/F][/K]

Sv: Har vinden vänt för torped hockeyn??
Ebbe: Vi hoppas på det och att det blir krossande av "Häääämmers" (hur många "ä" uttalar halläningarna det med?) i eftermiddag!

OE: om du inte visste det så har han varit målkung i ödåkra innan....
Det med klacken låter kul...

Har vinden vänt för torped hockeyn??
Ja kanske har den det för idag slog Djugårdens torpder Förlunda med 5-0.

Sv: Kräsen publik och gnälliga supportrar!
Yngligen:
Så vad då .......

Joinzzon: Men gemför man mä Växjö så...

Fredrik:
Du kan ju inte jämföra med Mora ..... Befolkningsunderlaget i Mora gör ju att man inte kan ha så mycket folk på sina matcher om du jäför med Rögle.

Broder Daniel: åja Det finns nog bra mycket mer kräsen publik i andra hockeystäder. Rögle är fortfarande ett lag som drar ganska mycket publik jämfört med de andra lagen i allsvenskan. Kolla Mora, som ligger före RBk i tabelen, dom tar under 1000 i varje match. Är väl bara Bofors Växjö och Västerås som skulle dra mer. Men jag tycker iochförsig också det borde komma mer folk. Men jag tycker inte Rögle har spelat så bra, kanske nu senast var lite bättre än tidigare..

Jocke målskytt
Jocke Jonsson, vår gamle ståplats kung, gjorde ett av målen när Torekov slog Hjärnarp med 2-1 idag. Nu väntar kvalmatcher till Div 4 för Jocke och hans bror Jimmy. Hade varit coolt med en klack på plats för att hylla vår gamle vän!!!

Sv: Ett lag på gång
jugga: Första perioden var den bästa i år..kanske är så att man sänker sina krav?

Sv: Varför???
Förstår inte vad ni har emot den stackars missförstådda ynglingen Dan. Han hälsade ju tillochmed klacken när han var på besök med sitt Mörrum direkt efter sitt klubbbyte. Han lyfte iallafall sin klubba.

(Finns lite ironi i inlägget)

gasolin: Min kompis!!?? Nog för att jag har många skumma polare, men O´Connel är inte är inte en av dem! Synd att inte huvudet flög av när han ändå fick en armbåge empot det!

Gnälliga supportrar? Vad fan kan man kräva av Rögle? Bra spel så klart. Dom splear ju så jävla lättläst.. Det måste bli någon förändring så att laget får en tändning. En ny back t.ex!

Ljunggren: Jag såg din gamla kompis på dansk tv ärkesvinet Dan o'conell han fick en armbåge i huvudet så han åkte i isen, domaren såg inget, nästa byte gjorde O'connel en bentackling som var riktigt ful...

Belix: 2500 skulle vatt en bra siffra...Rögle spelade bra igår de håller ja mä om. Men man måste ta vara på sina chanser plus att värva en libro!
Utan någon effektivitek kan man ente göra några mål hur bra spel man än har...

Broder Daniel:
Nu får du nog räkna med att få diverse påhopp när du skapade den rubriken :-).
Men jag håller med dig i sak. Vi vill ha ett lag som ska kriga om en elitserieplats men herre gud då måste vi ha en publik som är elitmässig och då är inte 1800 mot en förväntad toppkonkurent tillräcklig.
Alla lag har sin beskärda del av medgångare och internet är ett alldeles utmärkt ställe att gnälla på så där lagom anonymt.

Broder Daniel: Håller med.. spelet var ändå riktigt bra igår.. Rögle var ju mycket bättre än Bofors på många plan ibland.. synd bara att Jesse hade sånn tur och flyt! Men det är ju kul för honom och laget..

Kräsen publik och gnälliga supportrar!
Ängelholmspubliken måste vara något av det kräsnaste jag varit med om, att det inte kom mer folk till Bofors matchen fattar jag inte!

Sluta nu gnälla på hur Rögle spelar, det vänder när som helst! Spelet är det inget större fel på! Sen att det knyter sig i målskyttet det kan hända, det vet alla som någon gång sysslat med en sport!

Hade Rögle gjort mål på sina otaliga chanser igår hade laget höjts till skyarna! Eller????

Det vänder... redan mot Halmstad!!!!

Sv: Halmstad
Dorza: Inga problem att vinna klackmatchen mot dom för dom har ju ingen klack...

Sv: Trenden måste vändas.
Ebbe: De tror ja mer på!

Ebbe: Rahm är fortfarande i Österrike, men inte så länge till kanske!!!!!
Som vanligt när det gäller klubbar i europa så fattas det pengar, så vem vet vi kanske har Rahm tillbaka snart...Ses på bussen i morgon, som gammal supporter när det gäller bortamatcher så ska man ta det lungt med kröken så jag tar bara med mig 1 brun lemonad..man har ju träffat på Sumo så det gäller att ta det lugnt...

Dorza: Men Rögle skulle väll kunna sattsa på en utlädskspelare nu?
Om man tar hit han nu kan man ta han på så kallad artistskatt. Finns det ingen Sersen nr 2??..

Yngligen: Är Rahm fortfarande i Österike eller?

Sv: Matchbilder Rögle-Bofors
Belix: Man tackar. Kul att se när man inte kunde vara på plats.

KÄMPA RBK,KÄMPA !!!!!!
Vändningen kommer snart.

Ge inte upp !!!!!!!

Yngligen: va? helt från vettet eller? Ska vi bli ett nytt linköping eller mif kanske?! Mot Mora såg vi vad killarna kan, jag har mitt fulla förtroende för de spelare som idag finns i truppen. Tror du på allvar att EN bra spelare skulle vinna alla matcher åt rögle eller?

Nu piskar vi Halmstad på söndag, på läktarn och på isen, sen är det bara att sikta spikrakt mot toppen igen!

men lägg ner inga fantasivärvningar nu för f*n

Tuborg: Eller satsa lite pengar på nångon bra spelare från elitserien. O lägga ner lite pengar på de

Sumo: Rahm skulle vatt nåt....han är jö lite bekant i hallen!

Halmstad
Nu ser vi framåt pågar!

Hoppas att alla sluter upp i Halmstad, vårt stöd behövs nu!

Alla till Halmsatd, för inte ska vi väl läta bönderna tro att dem ska vinna klackmatchen!?

Sumo: Ja och då ska de inte va nån överskotts spelare från elitserielagens 4 femma. Ska det vara ett riktigt tillskott måste det vara
något bättre. Jag fattar inte varför styrelsen stirrar sig blinda på överblivna Elitseriespelare. Varför inte värva toppen av de allsvenska spelarna? De är minst lika bra!!

Come on Rögle FORZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rahm har jag hört men det är lösa rykten..

Sv: Är det det rätt att byta målvakt?
Sumo: Min personliga uppfattning är har man 2 stk jämbördiga målvakter som skall man alternera med att spela varannan match.

Bo

Sumo: Rykten om ett nyförvärv, vet du vem det skulle kunna vara??

Bo

Är det det rätt att byta målvakt?
Är det vekligen rätt att byta målvakt inför varje match? Man måste ha en förstemålvakt som matchas i form..

Mitt tips : Satsa på en målvakt så denna kan vinna matcher åt oss...

Junior: håller med dig att det måste hända någonting! Rögle ser inte ut att ha ett lag för kvalserien!

Hört rykte om att nyförvärv är på gång, men hjälper det? En jävligt bra libero och en avig målskytt av klass är vad som behövs.

Sv: Helgernas matcher flyttade till Jonstorp!!!!
För er som inte vet vilken dag är det Rögle - Luleå idag lördag och Rögle - Modo på söndag.

Sv: Helgernas matcher flyttade till Jonstorp!!!!
J20s matcher ihelgen spelas som föjande:

Rögle - Luleå 18:00 i Jonstorp
Rögle - Modo 13:00 i Tyringe

Jag förvånar mig att så många bra hockeyspelare kan göra så lite.
Förlust mot Hammer´s på söndag så hoppas jag verkligen att något görs. För detta håller inte.

Dags för nyförvärven att vakna också. Carlsson,Eriksson & Tano har inte ett gjort ett skit. Var stolt, och visa det, att ni får ha "äran" att lira i Rögle!

Thomas17Srsen:
Jag hålle med dig. Nu när spelet gått i baklås så behöver laget allt stöd dom kan få.
Det finns platser kvar i bussen upp till Halmstad. Info finns på AIA:s sida om pris och avresetider.
Vill du med så ring 0737092558 eller 0704466975.

[U][K][F]OBS avresa från HBG är flyttad till Snaps utanför knutpunkten OBS[/K][/F][/U]

Thomas17Srsen: Gör de ente d så är det katastrof...Rögle måste te superallsvenskan!

Trenden måste vändas.
Är visserligen fortfarande 75 poäng att spela om, men den negavtiva trenden måste vändas, för att målet om super-allsvenskan skall infrias,
utgår i från att RBK,s styrelse har räknat in i sin ekonomiska budget för denna säsong,att det blir superallsvenskan.. I dom 3 kommande matcherna mot Halmstad borta
och Växjö Hemma, Örebro hemma får jag hoppas att det lossnar.
Gör det inte det så kommer jag att få nervproblem, det är sant jag påverkas på det sättet, när det inte fungerar.
Jag har ett stort Rögle hjärta i medgång som motgång, finns tyvärr för
många medgångs-supportrar gäller inte bara RBK utan i alla lag.
Håller tummarna att det vänder på söndag.

Hälsningar
Jan

Mindreader: Du måste skämta , du kan inte mena på fullaste allvar att du var nöjd med spelet igår.

Sv: Tack
Bra uthållighet i klacken igår!!!!!!!!!!! Men de va väl det ända positiva med gårdagens match. Katastrofalt dåligt spel. Det va inte många målchanser som Rögle hade i 5 mot 5, knappt en enda.
Rögle måste värva en ny libero plus en stor stark målskytt!!

Det va väldigt synd att man snåla (som allt för ofta) och inte gav Magnus Eriksson ett riktigt kontrakt!

Matchbilder Rögle-Bofors
Bilderna från gårdagskvällens match är uppe på bildsidan

jugga: Hela inlägget vitjar ju om att dina kunskaper om hockey är katastrofala, Detta kommer att ta tid, spelet igår var jag nöjd med, till skillnad från Mörrummatchen så var det ju riktigt kvalificierad avslut denna gång, men en tokjesse och stolparna räddade Bofors. Det är bara att gilla läget och jobba vidare så lossnar det.

PS: VI har inga små mesiga forwards, och om du nu skulle tycka så, varför då inte ta och framföra det på en träning till dom.....*S*

Sv: Tack
The Punisher: Da va mycke bra stöd igår. Rögles måsta ta vara på sina chanser. Att bara sätta 1 av 41 skott är fakiskt dåligt. 3-4 mål med alla dom skotten hadde varit mer normalt. Ja såg att wågstöm spelade igår. Trodde ente han skulle komma tebax från söndag.

« · 301225 · »