{7804}: Brukar kolla Arvidssons mål och nyligt vann de med 7-1 mot ett blått lag som hade en clown i mål. När jag kollade närmare såg jag clownen hette Nilsson och förstod då det var Vancouver. Vad han höll på med den matchen förstår jag inte, liknade förnedrande pantomim med målvaktsskydd. Så tydligt de tvingats få honom glömma allt från sin felaktiga skolning utbildning han fick i Luleå HF. Nu när han inte bara ska föreställa plywoodskiva ser han ut som en nybörjare i mål. Pinsam insats hursom och man skämdes och rodnade som norrlänning, som svensk.
Det skotträdde jättebäbisen Anders Nilsson i folkmun kallad för ”Sållet” slår till med en 80% 7 insläppta. Jag visste att han hade det i sig! Ja det märks att han är skolad i ”akta dig för pucken”-träning.
Kikar vi då på statistiken så ligger han faktiskt just över 90%, inte under än nu. Det blir plats 49, 11 från botten om man räknar målvakter som stått 13 matcher eller mer, och den sämsta svenska insatsen. Vilket såll!
Näe nu ska jag sluta retas. Brynäs har inget att skämmas över. Det var ändå dynastiernas dynastiförening på andra sidan isen. Riktigt riktigt ursnygga mål, ren och skär hockeyporr skulle jag säga. Älskar man hockey som det ska spelas så älskar man guldfavoriten dynastiernas dynastiförening.
{7804}: Löjligaste inlägget jag läst på länge gör om gör rätt! Ett nykomlingslag kan ha lite tur ibland :)... Undra vilka/vilket lag som aldrig varit ur högsta ligan och som har mest SM guld?????
Jag tycker att det är lite konstigt att mumsbiten tycker att det är så hemskt att förlora mot dynastiernas dynastiförening. Han har ju fått ganska mycket träning på att förlora mot oss kan man ju lugnt säga. Det kan då inte direkt komma som någon chock.
får man crosschecka folk i ryggen? Det visste jag inte.
Tre stycken stensäkra poäng. 27 vinster på 29 försök då. Utklassning kanske är att ta i, men det är inte direkt jämnt när vi tar i.
Stabil match rakt igenom och OS-kedjan har lekstuga varje gång de är på isen. Det ser faktiskt på riktigt ut som det är Sovjet på 80-talet som lirar hockey.
Guld-Jimmie är där och signerar tröjor med en tomteluva i paus. Otroligt fint att se! Först räddar han Lejonström från ekonomisk ruin, sen kritar han på för dynastiernas dynastiförening, och nu står han där och bjuder till för hemmapubliken.
jag tycker att vi är guldfavoriten, ja! OS-kedjan kan gå på vatten om de vill, juniorkedjan gör det även bra. Backspelet i egen zon och framför eget mål är bra i år, även målvaktsspelet har vart riktigt bra. BP är grymt! Däremot har andra-tredjekedjorna inte riktigt kommit igång, och PP2 har vart svagt. Vissa har vart formsvaga, andra småskadade och så har vi saknat spelare. Men fullt lag och lite kemi i andra tredje så kommer vi att plocka guldet. Snart kommer guld-Jimmie in i laget och Anderson är förhoppningsvis tillbax efter skada, och då blir det en eriksgata fram till guldet tippar jag.
{7804}: Tycker inte ni imponerar nämnvärt. Förstalinan är bra men det är också allt. Hyfsade målisar, för dåliga backar...fjärdeplatsen kommer ni inte hålla med lag som LHC och Frölunda strax bakom. Märkligt att du sitter och pratar om klappklapp-lir...enda klappandet som hörs är de monotona läktarapplåderna.
Vi då? Näe, bara att konstatera att vi har svårt för er. Vi slår lag som Växjö men här är det svårare. Vårt bogeyteam...
Helt ärligt, tycker du verkligen ni är ett lag för guld i år?
Ja det är 2-0 efter en period. I underkant! Det är allmänt dynastiiet lir med klapp-klapp, finter, snabba rörelser och skott i krysset, Brynäs hänger inte med. Det är kattens lek med råttan. Brynäs får även smaka en hel del sarg vilket är fint.
Men å andra sidan har Mannberg inte riktigt trampat igång ännu. Ett varningens ET-finger för honom!
{7804}: Vet inte vilket AIK man får se ikväll, dunkel form. Kul och intressant med Linus Andersson i 2a med Bud och Adam. Albin Eriksson som 13e och hoppas han får tid också. Hoppas Ortio börjar prestera anständigt.
Jag kan förstå valet av din profilbild, passar som handen i handsken!
Jag tror vi vinner ikväll. 4-0 5-0, både Gnomström och Mannberg lämnar isen poänglösa. Vi får checka in här efter matchen. Hoppas att domarn inte faller för Brynäsfasonerna!
jag är då inte helt säker på att vi vinner. Enligt statistiken är det bara 93% chans, ni vinner faktiskt var 14e match.
Guldpuckenvinnaren Joakim Lindström i folkmun kallad för Gud... mannen som ska leda vårt OS-lag... han ska du minsann hacka på? Fokusera du på Mannberg och Gnomström, två stycken förbrytare ni avlönar. Den ena brukar veva på krogen och den andre är allmänt hjärndöd och hånar människor med diagnoser.
{7804}: Ja ni brukar ju vinna mot oss. En ful ovana.
Själva får vi se upp för Lindströms farliga klubba, och då tänker jag inte på skott på mål eller så. Nej, Lindström har ju den fula ovanan att medetet peta folk uppe i ansiktet med sin klubba. En ovana han mirakulöst slutade upp med när han spelade i NHL och KHL konstigt nog. Han visste väl vad som väntade, en uppläxning på isen med osilkeslena vantar...
Noterar att Qatars fans vill skrota hyenan som står på sne på tröjan deras.
Ytterligare ett steg i rätt riktning om så blir fallet. Nu försöker de ju spela med några egna spelare. Flensis fick sparken, Ledin likaså. Väntar nu bara på att de ska sluta upp med Qatarmanövrarna samt sargutdunkarmedleyt. 50 års klubbhistorik på det så de har lite anor, ja då skulle de nog vara en klubb som man inte såg ned på lika mycket som nu.
Sen ikväll får vi spela mot Brynäs. Det ska bli spännande. Som alltid när vi möts vill jag lyfta ett varningens ET-finger för Mannberg. Inget vet vad han kan hitta på ifall han får utrymme att briljera i offensiv zon. Se även upp för Gnomström. Han kan gnoma sig och vara totalt sabla hjärndöd, skulle nog säga den näst mest hjärndöda efter Ledin.
jag förväntar mig mer av Hetta som fallt tillbaka efter en bra inledning.
Ser själv stor offensiv potential i Olofsson, och Söderlund. Ruggigt snabba på rören, aviga, irattionella. Jag skulle använda dessa som yttrar i andra/tredjekedjan, där guld-Jimmie och Holloway lär matchas också.
Holloway har i år vart en stor besvikelse, förväntar mig mer av honom. Hoppas han kan komma igång nu och producera mer, vi vet att han är en riktigt bra spelare med ett otroligt vasst skott och med bra spelsinne.
Jag skulle nog sätta Hetta i en fjärdefemma där även Petterström lär husera. Två spelare som är bra på att checka.
{7804}: Läser runt och det spekuleras kring kedjor och jag har också mina funderingar. Viktigast är ändå känslan att det fanns en lucka, vi var en spelare kort innan Jimmie.
Nu under JVM med Linus och Tim borta borde ändå Matts återkomst väga upp. Jimmie spelar ju enligt utsago knappast före nyår. Blir värre under OS om vi får med 3 killar.
Nåja Hetta tycker jag fått på tok för undanskymd roll länge och är en riktig arbetshäst likt Melker som borde komplettera Jimmie bra. Tim S tycker jag också är värd ett bättre öde. Flyttats runt överallt och nästan alltid lyft sin formation.
Viktigt om Pontus kan flyttas över till några av de unga duktiga men tre ganska lätta är en för mycket. När Linus L är tillbaka tror jag en 4e lina blir mer lagom än 3e.
Som jag sagt tidigare och som jag minns det efter kollat statistik gjorde Adam-Matt-Bud en mindre succé några matcher i höstas.
Viktigast. Pontus och Hetta måste få ordentliga rejäla uppgifter och ges ett stort ansvar.
Jimmie hoppas jag ger trygghet, klass och ordning i spelet. Han kommer höja nivån i sin kedja.
Matt äntligen med rätt omgivning, då tror jag vi har en till toppkedja.
Olsson,Wingerli,Krekula och Tim som ofta spelat ihop och blivit för små och för lika blandas äntligen upp med säg Pontus och eller Linus L.
Olofsson vill jag se mer som en joker som kan komma in och blixtra till i olika formationer. Inte en permanent stor roll i toppkedjorna.
Mannen, myten, legenden, alfahanen, generalen, iskrigaren guld-Jimmie har nu kritat på kontrakten. Ja det är svårt att finna alla superlativ när man ska beskriva honom.
Knegare kan ju gå ned på alla fyra och dra ned byxorna för fienden bäst han vill, den femtekolonnaren är ingen AIKare.
{7804}: En saga som borde ges ut och skrivas av dig likt en David Lagercrantz. Det var en gång en guldmakare som bodde i staden och hette Jimmie Ericsson...
Brukar kolla Arvidssons mål och nyligt vann de med 7-1 mot ett blått lag som hade en clown i mål.
När jag kollade närmare såg jag clownen hette Nilsson och förstod då det var Vancouver. Vad han höll på med den matchen förstår jag inte, liknade förnedrande pantomim med målvaktsskydd.
Så tydligt de tvingats få honom glömma allt från sin felaktiga skolning utbildning han fick i Luleå HF. Nu när han inte bara ska föreställa plywoodskiva ser han ut som en nybörjare i mål.
Pinsam insats hursom och man skämdes och rodnade som norrlänning, som svensk.