Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1906448 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
KulaShaker: Aha.... en bisarr form av humor! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos: Men, han var ju rolig för en gångs skull!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag är dålig på att kommentera i boken nu, men då säsongen börjar kommer jag väl igång lite. Jag läste också Aftonbladets frågor till olika "profiler" och såg Ostens svar. Hahahaha, vilken looser den mannen är! Han är sååååå bitter att AIK haft sådana framgångar jämfört med Lulä senaste 10 åren. Han kan inte ens svara seriöst på frågorna utan att hans önsketänkade skiner igenom. Vilken nolla!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hur tror du det går för arbetsskygge Ledin?

Ryan Johnston verkar bli en härligt kostsam soppa för Luleå HF. Ingen vill ha killen som gissningsvis har 250-300k/mån men är värd 60-70k.

Roligt med Isac Lundeström också. Killen som ville börja hos oss men AIK vägrade betala seniorlön för en 16 åring som Luleå gjorde.
Jo han har börjat bra på något läger och kanske blir han kvar där borta eller så kommer han hem och får svårt ställa om rent mentalt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

egentligen borde man bli orolig.

Den argsinte farbrorn har ju tidigare vart långt före sin tid. Tänker på det här bruna som sprider sig i landet nu.

Han var tidigare förbundskapten för Österrike, innan det blev rabalder i SHL när han stod och gastade SVIIIINJEEFLA REGEL emot mörkhyade motståndare. Laget körde mest bunkerförsvar och några blixtanfall under hans ledning. I den egna tidning NSDAP basunerades hatpropagandan ut. Han stod mest där och skrek, viftade på armarna och den anmäldes och överklagades, reglerna gällde ej honom.

Det man kan trösta sig med, det är det hockeymässiga. Han är i Brooklyn Tigers division ett, vi har 7 finaler på 8 år, snart 8 på 9. En riktig jäkla dynasti som du korrekt påpekar Barbro. Tillsammans kan vi stoppa dessa mörkerkrafterna!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hehehe Läste i luleåboken, tydligen har AB intervjuat Osten av alla hur SHL-säsongen slutar.
Slemmet måste tagit ordentlig skada av vår dynasti.
Jo vi åker ur. Jo vi blir största floppen.
Försöker han skämta?
Knappast. Mer troligt äckelpellen mår riktigt dåligt och har gjort det sedan 2006/07.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Backsidan är nog inget att oroa sig för. Får Berggren/Linus L ett lyft så kanske de kan sätta press på Altanen och Olimb.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Håller med om att det är mycket som känns bättre i år.
Sedan kan jag inte släppa Lindgren antytt det ska in en till forward. Nu har han visat stor kyla med rätta för vi sitter inte i sjön.
Är det inte i september gallringarna sker i de högre ligorna.
Jag vill se en ganska ung hungrig på väg upp med hög energi och accepterar alla roller.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Får börja med att berömma Bolzano. Ett klart bättre lag än jag trodde. De håller kanske inte riktigt SHL klass, men de skulle inte vara strykpojkar. Topplag i allsvenskan i alla fall. Väldigt luriga och de har två kedjor som skulle gå in i ett flertal SHL lag.

Men vi borde ha vunnit med ett gäng mål med normal tur, har aldrig någonsin sett så många ramträffar. Helt jävla otroligt, snuskigt missflyt.

Vi visar fina intentioner i spelet och ser starkare ut än ifjol. Måste städa bort svackorna ur matchen, BP ser riktigt dåligt ut, och så här tidigt på säsongen är det några rookiemisstag på tekning, puckhandling etc som säkert städas bort när pucken släpps i SHL.

Holloway ser ut som en ny spelare, Berggren är en magiker när han behandlar pucken och slår pass, Granberg är otroligt dominant på backen. Hedberg och Norén ser väldigt rörliga och bra ut. Jocke Lindström, satan i gatan vilken spelare han är!

Faktiskt ganska trevligt med CHL hockey i år känns det som. Kul att vara med.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det är fan helt jävla otroligt. 7 jävla skott i ramen. Totalt osannolikt, går det att ha mer missflyt, nytt rekord.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Du tror inte det har något att göra med att det är Kalle Anka Trophy?

Det ser ut som vi lirar PP hela andra, Bolzano kör som Qatar med att knalla sarg ut och jaga efter blindpucken. 5 puckar i målramen hittills, helt jävla otroligt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:Sitter o ser eran match mot italienarna o undrar var är publiken? Har ni alltid så där lite folk på matcherna? Tycker f.ö. att ni spelar jättebra, men ni måste ju göra mål.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ibland börjar jag tro AIK är lite som när man äter.
Man måste vila mellan tuggorna och låta maten sjunka ner sen kan man trycka in ett guld igen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: ni kommer inte att vinna guld i nåt!! Möjligtvis i DM:)

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Aurocorrect, skulle ha vart banning

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Sen när dynastiernas är på isen och pucken släpps, då finns det bara två mål i sikte: seger och guld. Vi ska ta guld i CHL och guld i SHL. Det finns inget annat. Men vi kommer säkert att förlora några matcher på vägen, men det är gulden vi ska ha tillslut.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ser att vår CHL match går på SVT1 kl 15. Riktigt kul! Undrar om man får se några fler trix av magikern Jonathan Berggren?

Har inte sett alla våra matcher, men är positivt överraskad över den offensiva bredden vi visar upp. Visste att vi har ett riktigt bra försvar, men trodde inte att ungdomarna och nyförvärv som Hedberg skulle vara så här bra! Riktigt stark bredd i år, och länge sedan dynastiernas visade upp en sådan här spelglädje. Vi ser riktigt starka ut faktiskt, har en grym potential i laget.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En bra period sedan alibi i två vore inte det något?
Man gasar och testar om allt sitter sedan packar man ihop grejerna utan att det blir för tydligt.
Eller så gör målisen några "Lassinanttinen".

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Lite kluven är jag inför mötet i CHL kl.15.
Naturligtvis vill man se spelglädje och att saker börjar sitta.
Men vi har två matcher kvar i början av oktober mot finnarna och redan de inkräktar på SHL.
Jag vill absolut inte att vi går vidare ur gruppen men som försäsongsmatcher är nog CHL perfekt.
Ganska lustigt lulefansen som hyllat CHL aldrig kommer spela en enda match i turneringen framöver. Helt säker.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Bantning... säg Jimmie om du menar Jimmie 😂

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Säg Jimmie om du menar Jimmie. Tungviktarn är bara en försköning av det mer allmänt vedertagna ”fläskberget”.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jocke med kniven.

Tandläkarnas, käkkirurgernas och ögonläkarnas bäste vän.

”I aim to kill! Or hurt severely!”

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Och åter till dynastiernas guldresa, eller kanske det bara blir silver?

En kul grej idag på jobbet idag är att kollegorna själva, en efter en, kontaktar en med klipp på magikern Jonathan Berggrens mål. Vem är han undrar de? Det snyggaste målet de hade sett, ungefär, och de flesta av dem är ju indijaner.

Jag har knaprat alvedon nu i två dagar för fick huvudvärk av att se den där backen bli så uppsnurrad. Stackarn. Men det blir lätt så när man möter dynastiernas, ingen skam ska falla över honom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

så du menar att jag ljuger när jag skriver att det var du som drog upp landningsbanan och dambasketen, och att du skrivit om landningsbanor här inne på dynastiernas tre gånger (eller fyra gångar nu då)?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nu ljuger du igen!
Det är ju du som pratar landningsbanor hela tiden.
Varför förstår ingen för det här är ju ett hockeyforum.

För övrigt vann våra stenhårda damer svåra bortamatchen i premiären mot Linköping med klara 3-0.
Blir nog 3:e guldet på 4 år till våren.
Hur gick det för era damer för visst är ni med i högsta serien?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

När jag försökt prata hockey, Berggrens finter, dynastiernas 8-1 seger, 7 finaler på 8 år... dynastiområden... då har DansbandsHjon vid tre tillfällen skrivit om Qatars förträffliga landningsbana som minsann är mycket längre än vår.

Jag tycker att det är ganska komiskt att han börjar med landningsbanor på motståndarens hockeyforum faktiskt. Tycker inte du det?

Jag tycker absolut att vi borde få diskutera Qatars landningsbana här, samt dambasket som han också brukar dra upp. Men om du tycker det är ett problem som skräpar ner, kanske vi kan skapa en egen tråd som handlar om landningsbanor och dambasket? Eller ta bort hans inlägg och banna honom?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter: Att Luleå har färre sm-guld än ett bottenlag i Allsvenskan som stavas M-O-D-O säger en hel del..

Inget ont mot ditt Modo, ni är nog snart på fötterna igen och slår ut Mora, kanske Örebro.. Timrå rör ni inte, SHL behöver alla norrlandslag vi kan få upp :)


Kärlek åt alla, tillochmed åt lillebror som får gå tillbaka till 90-talet för att uppleva sina få minnen.. Om lulebor nu har något "minne".. Men vet ju aldrig. :D <3

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Toppenpunktnu:

Lite komiskt att det är en skellefteåfan som kommer upp med meningen

"...fullständigt rövknullad av sin egen storebror"

Ni förnekar inte er där uppe...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag uppmanar er att sluta prata landingsbanor. Vem fn bryr sig?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Det bästa vore förstås om moderatorn rensade upp och städade bort Qatarhjonens infantila försök att provocera. Sen lite bantning på det. Då kan vi hockeyälskare diskutera magikern Jonathan Berggrens solonummer, dynastiernas fina spel, guldjakten, Sovjets lir på 80-talet och allt annat man förknippar med årets dynastigäng.

På Qatars forum får de gärna läsa tabellen upp och ner och hejja på dambasket, digga landningsbanor och dyrka pygmén som vann DM i hockey om de nu tycker att sådant är mäktigt?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Toppenpunktnu: Åhå en nyreggad skribent som i sitt första inlägg både får med orden rövknullad och pack, grattis.

Vill bara upplysa hen att föreningen Luleå Hockey tog SM- guld förra säsongen.
Hur många guld tog ditt AIK?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf: Svider 3-11 krossen fortfarande? ;) #LIllebrorhängerintemed

2013 då luleåborna blev fullständigt rövknullade av sin egen storebror, det va grejer det haha ;D

Hur har er finalstatistik sett ut efter det? haha

Luleå är bara ett pack med nollor hela bunten.

Men kul att ni iallafall har nåt att glädjas åt när ni aldrig får uppleva kvart/semi/finalspel något mer ;)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såhär från sidlinjen, så skulle det vara trevligt om man diskuterade laget Skellefteå AIK något mer seriöst än vad som görs i dagsläget spelare spelsätt etc. Men deltagarna i en tråd väljer ju självklart vilket innehåll man vill fylla den med.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja pygmén mopsar upp sig, knuffar och spottar och har sig innan gong gongen ljuder. Den hör gången ska jag ta tungviktarn tänker han, och glömmer bort att han har blivit utknockad 20 gånger på 20 matcher.

Tungviktarn tänker jösses, att pygmén aldrig lär sig?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det är gulligt att Qatarhjonen på riktigt tycks tror att de kan mäta sig med dynastiernas. Det är en sån fröjd att ha dem till rival. Kan faktiskt inte tänka mig att ha en mer tacksam rival, går det?

Tänk dig, du är en tungviktare i den absoluta världstoppen. Du går med bestämda steg mot ringen, tung hip hop spelas och du ser allmänt hård ut under luvan.. stiger in i ringen och hälsar på publiken som vrålar... i den andra ringhörnan står en pygmé på 40 kg och värmer upp. Du tittar på honom och han går fram för att göra sin stare down, du tänker: allvarligt??? hihihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Asså det är så snyggt! Bland det snyggare man sett, påminner en hel del om Sovjet på 80-talet faktiskt.

Men frågan är vad som var snyggare från gårdagens matcher? Magikern Jonathan Berggrens artisteri? Eller sprattelgubben Fabricius sarg ut vi ställningen 0-0 där i andra perioden? Hugget som stucket!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja sen har ju Qatar försökt sig på att spela ishockey. Som väntat blev det en riktig målfest! Anmärkningsvärt är väl att Qatar, som ligger ovanför polcirkeln, ställer upp med hela noll stycken från den egna kommunen.

Eller vänta nu... de kvoterade visst in en no name junior som 13e, och vi vet alla att han kommer inte att bli nåt. För han var ju från Qatar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

man kan inte påstå att polackerna är jättebra, ungefär jämna med Qatar skulle jag gissa på. Men det är en riktig läckerbit. Som jag skrev, en typisk dynastimanöver

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: back o målvakt är å köper korv där:) men det är en sak att glänsa mot polska mästarna som knappt håller allsvensk klass om ens det!! Snyggt är det dock!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

jag såg det nu. Uj uj uj UJ! Kollade reprisen ett par gånger, och blev tyvärr väldigt yr. Synd om backen. Och målisen. Publiken drog vinstlotten däremot, en typisk dynastimanöver skulle jag sammanfatta det som.

Får suga på karamellen ett tag, vilket smeknamn ska vi hitta på till MAGIKERN JONATHAN BERGGREN!!!

Eller... magikern Jonathan Berggren, det var väl ett bra smeknamn? Lite långt men väl så beskrivande

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jonathan Berggrens 3-1 mål ikväll ujujuj
Yoda du får nog börja fundera på ett smeknamn till magikern.
Lika bra du tar till ordentligt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Det är ett klassiskt exempel av det psykologiska fenomenet projektion.

Qatar har ju haft noll, en eller vid ett fåtal tillfällen haft två stycken spelare från den egna kommunen detta decennium. Vi har däremot haft en majoritet ur egna led och har vart den klubb i SHL som har vart bäst på att fostra egna spelare.

Lägger man sedan till de enorma skillnaderna i framgång, underhållningsvärde, skicklighet och värdegrund, då är det inte konstigt att det brinner några säkringar uppe i Qatarland.

Även Trump kallar andra för skurkar, omoraliska, lögnare... i försök att desinformera och blanda bort korten.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

För motståndarna, ja. Men oroa dig inte, ni lirar ju i de lägre divisionerna! ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Varför kallas ni för "Köpelaget". Kan du svara på det också?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ser ut som en skräckfilm.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Nog tusan blir man ruggigt sugen på att gå och se dynastiernas dynastiförening efter en sådan grym reklambanner. Halvguden Jocke med tuff min, sen: Bygdens lag. Uj uj uj vilken bild. Världsklass!
Uppladdat:

450x300-bygdenpng.pngbygdenpng.png


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Jag tror att det ungefär är lika stor chans att dynastiernas åker ur som att Qatar skulle vinna. Noll procent.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Vissa hockeyälskare tror visst att Skellefteå åker ur SHL. De bor tydligen norr om er. Vad säger du om detta?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja de här Dychy eller vad de heter som vi mötte, deras landningsbana är ju bara 2014 meter lång. Qatars landningsbana är enligt uppgift 2481 meter. Detta, tillsammans med Glader utnämning till förbundskapten för Danmark damhockey samt att det faktiskt är en Qatarbördig som ansvarar för Mauretaniens pingislandslag... det gör en grön av avund, eller hur?

Det man kan trösta sig med, det är att vi har hockeyn att luta oss emot. Hockeysnack är ju en site för hockeyintresserade så det känns tryggt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En stor framgång för Qatar. Glader blir förbundskapten för Danmarks hockeydamer. Först besegrar Qatar Japan damer och sen blir han kapten för Danmark hockeydamer. Livet leker för Qatar damhockey!!!

« · 1906448 · »