Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Farbror Barbro:Hihihihihi, nog är Luleå under skinnet på dig alltid sedan år tillbaka Sven-Barbro.
Väntar nu med spänning vad trollfabriken i Byske skall hitta på för trolleri om det blir klart att vi mötts i semin. Myser över oron din hihihihihi.
Blir mötet av kan mycket väl det ta stopp för oss men vi lär nog såra er ordentligt nu när gamla Luleå är tillbaka med kraften och blåmärkena, det Luleå som gjorde alla Skelleftebor till Lulefans så även Sven-Barbro enl vad du erkänt tidigare hihihihihi.
Farbror Barbro:
det är nästan så att man är lite synsk!
Arvidsson upkallad, alltså 9!!! spelare med en bakgrund i Sveriges bästa lag Skellefteå AIK som lirat i NHL i år då. Ifall Alm inte åkt på en allvarlig skada hade det vart 10. Imponerande, minst sagt.
Sen över till Qatar... orchernas smutsiga lag.
Abbot åker på en 3 matchers avstängning efter att ha plockat bort Frölundas bästa spelare för resten av säsongen. En mycket ful bentackling, helt i flit. Flens-Rick Moranis är såklart där och gnäller. Christina Abbot grinar också. Tredje gången Christina blir avstängd i år.
Nu är två tongivande spelare i Frölunda skadade, och så var det en avstängning. Jag hade tippat på 4 skador för Frölunda och 2 avstängningar för Frölunda innan kvarten är över, får se ifall de hinner komma upp i det innan kvarten är över?
Önskescenariot för oss är såklart att serien går till 7 matcher och att Qatar tar den sista matchen i förlängning. Förhoppningsvis kan sedan Frölunda svara med samma mynt och ta med sig några orcher i fallet. Näkyvä och Lassinantinen skulle jag vilja ha bort eftersom de är jävligt bra, sen Ledin och Granström för att de är så jävl hjärndöda och för att de är en skam för sporten ishockey tillsammans med Christina och Camilla Abbot, jättebäbisen Sylvegård, taliban-Janne, skallkrossar-Forsberg, knätacklar-Sigalet, sprattelgubben Fabricius, Daniel Säär... ja de är hjärndöda hela högen, hoppas Frölunda plockar bort så många de bara kan för att göra hockeysverige och dess publik en stor tjänst.
Farbror Barbro:
Och så var det dags för att gå igenom Qatars bidrag till världens bästa liga:
hihihihi!
Farbror Barbro:
sen såg jag att Melker Karlsson nätade igen, 13e kassen tror jag och han går från klarhet till klarhet.
Förrutom Melker så har alltså dessa killar med AIK-bakgrund lirat i NHL i år:
Jocke Lindström
Adam Larsson
David Rundblad
John Klingberg
Tim Erixon
Oscar Lindberg
Petter Granberg
8 stycken spelare, där Melker Karlsson och Adam Larsson stått för det bästa spelet hittils. Men många är unga och under utveckling. Sen har vi Arvidsson som går väldigt bra i AHL, kommer snart att bli debut för honom.
Och så var det dags för att gå igenom Qatars bidrag till världens bästa liga:
???
Farbror Barbro:
riktigt starkt gjort av dig klara av att utsätta dig för något så smutsigt och äckligt som att titta på en Qatarmatch i repris. Beundransvärt.
Såg du förresten att Linus Osmart, "storspelarn" hihihihi, nu är på semester? Inte direkt oväntat. Han har åkt omkring och levt på Moses och stulit poäng och solat sig i glansen ett helt år. De individuella poängen har tickat in, så han är nöjd.
För Skellefteå AIK och dess spelare är det bara en sak som gäller: Guld. Jimmie Ericsson och Oscal Möller är både nu i semifinal, även vår framtida målvakt Anders Nilsson är i semi i Oscar Möllers AK Bars Kazan. Det ska bli kul att följa dessa tre AIKare.
Har du:
jag förstår inte vad du menar? Vi kan inte göra en Qatar i år.
Vi har redan passerat kvartsfinal.
Vi har inte köpt in varenda spelare i laget.
Wallson förespråkar inte sargutdunkarmedley eller flipperspelshockey.
snowden:
Luleå kommer pressa saik till 6-7 matcher.
hihihihihi! Näe, det kommer de inte! Tippar 4-0, eller möjligtvis 4-1 om de har tur med domaren samt ramträffar och flipperspel en match.
Alltså, Qatar har sin egen speciella stil. Man grusar spelargången. Man skriker "låt han dö, låt han dö" när motståndaren ligger skadad på isen. Man skadar motståndarna i flit, genom bentacklingar, armbågar i huvudet, blindsidetacklingar i skallen. Man filmar vid minsta lilla beröring. Man glappar käft och provocerar och beter sig totalt hjärndött. Kort sagt, man står för allt som är ohederligt och osportsligt inom hockeyn. Den mörka sidan av hockeyn.
Men att det skulle räcka mot Skellefteå AIK, i ett slutspel. Tillåt mig småle.
Tack alla Bifare, vi är förstås skit glada! men det har varit tuffa och bra matcher ni bjöd på ordentligt motstånd skulle defenetivt unnat er ett par vinster!
lycka till nästa år tror ni kommer att gå som tåget!
Powerfade:
Ja, lär väl stämma in i kören.
Grattis till avancemanget, trots att det på förhand var ganska givet.
Tommy:
lycka till nästa år. Även om det måste svida med 4-0 och elva raka torskar mot oss så kan ni ändå vara nöjda med ert spel de första tre matcherna samt att ni tog er till slutspel istället för kvalserielir.
Segern ikväll smakade mumsfilibabba! Muuuumsig seger!
Blister Brigade:
Jag tycker att vi och Qatar B spelar ganska lika. När vi är 4 spelare och de är 5, som det sett ut drygt halva matchen, då ser det jämnt ut faktiskt.
Blister Brigade:
vi åker alltså på 2 minuter mer i den situationen.
Det har vart ett lag på isen i förstaperioden. Ändå drabbas vi av tio minuter. Ruggiga hemmadomare. Men det är faktiskt ganska jämnt när vi lirar fyra mot fem.
Barbro:
förstår du varför jag kallar Westerholms för damp-tvillingarna nu? Totalt hjärndöda, känns som gjutna Qatarköp. Flens-Rick Moranis sitter garanterat där och gnuggar händerna med ett ondskufullt litet flin och tänker "yippee, de är totalt hjärndöda, de ska vi ha!"
Bulan Bob har prövat allt, nu drar han till med sin gamla ohederliga fusktaktik från Qatartiden: tokfilma på varenda läge som ges"
Redigerad kommentar