BIK Karlskoga

HockeyAllsvenskan · 2306 inlägg · 470 ämnen
« · 305181 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mammas pojkar
MrAce: Det låter bra.

DanneAndersson:

Okej bra ! anser då vårt sk "problem" utrett :)

MrAce: Det har du rätt i. Jag ber om ursäkt. Det var inte meningen.

Nej det har du helt rätt i men vad en person/personer gör går inte att kontrollera till den grad man vill. Var inte med i BIKsupport styrelsen förra året men jag kan säga att vi jobbar på att få "rötäggen" att sluta bråka. Inte sluta gå på hockey men att få dom att sluta bruka våld

Oj, här var det mycket testosteron.

DanneAndersson:
Du skrev "Ni" (betyder fler än en person) vilket jag tar åt mej på, hade du skrivit "Den där pundade supporten" så hade jag inte tagit åt mig..

Ni bör väl inte dela ut brödkavlar och motverka våld om ni vill slåss eller ?

MrAce: Trevligt.. ta med den där pundade supportern som ville bråka förra året! Så kan vi göra upp en gång för alla!!!

Detta skrev Jo
Så jag skriver inte en massa bullshit

DanneAndersson:

Vad menar du med att göra upp ? Kom f*n inte och hitta på massa bullshit nu...

Ni säger att ni ska göra upp med dom men varför gjorde ni inte det sist.

Skulle aldrig tillåta att någon skoterraggare stod i bikklacken

Carlzon:
Nehe okej, jag kan bara tala om vad jag har fått för uppfattning om er. Men det är jag det, stämmer säkert inte så..

MrAce: Vet inte om jag skulle vilja kalla dem för "bråkstakar". Under de resor jag har varit med så har det aldrig blivit något bråk, så det är inga "bråkstakar" med i bussarna.

Carlzon:
Duktigt att man förespråkar mot våld, sen har man massa bråkstakar med i supporterbussen... Borde väl kunna rensa ut de, man vet väl oftast vilka det är som åker med endast för att bråka ?

jo1: Jo det kanske stämmer, men jag tror inte någon av dem skulle upp till mora imorgon. Om de inte åker privat.

Carlzon:

ba de skulle ju vara där och bråka!
Sen kom ju vakten & si & så...

Sv: Nybro-BIK
Grattis till en härlig start i serien.

jo1: Ville någon bråka förra året? Det enda jag minns var att 3 BIKare var och hälsade på i er klack.
Men om det är dom du tänker på så tror jag inte att de kommer...

DanneAndersson:

Trevligt.. ta med den där pundade supportern som ville bråka förra året! Så kan vi göra upp en gång för alla!!!

Jag och Carlzon kommer dyka upp och härja i alla fall

jo1: Det kommer upp folk. Men inte många.

Mammas pojkar
Kommer det upp någon från Bofors imorgon? svagt att inte åka upp isåfall!
Skulle vara kul att se er här uppe igen(?)

Sv: Nybro-BIK
Bafucin: Det är bara hålla med. Underbar vändning! Hoppas bara de spelar som de gjorde i tredje hela matchen mot mora, för annars kan det bli svårt där.

Nybro-BIK
Härlig upphämtning ikväll. Att vända 4-1 efter två perioder till 4-6 efter tredje är starkt och visar vilken moral det finns i BIK. Lovar gott inför framtiden. Synd att inte samma sak hände i Ljungby oxå. Fast det verkar visst svårspelat där. Rögle fick bara med sig en pinne idag.

Sv: Troja - Bofors
Jag upplever att matchen slutar 3-6. Bofors börjar trögt men samlar ihop sig på slutet och vinner komfortabelt.

Jag tror på 5-1 till Bofors

Carlzon: Jag tror Bofors vinner men ger mig inte på tippning.

Troja - Bofors
Vad tror ni om matchen mot Troja imorgon? Själv tippar jag 5-2 till Bofors.

Sv: SUPERALLSVENSKAN
Nej, men du skrev tre lånade spelare så då kan folk utifrån tro att alla tre är från fbk

DanneAndersson: Jovisst har vi bara 1 FBK spelare, något annat har jag väll inte sagt?

Nu tar vi troja på onsdag...

Carlzon: Om man ska vara petig har vi bara en fbk spelare och två från skåre.

Sedan har vi persson som inte vet vem han har kontrakt med

Lundström 6: Det känns som "övriga sverige" har fått det där lite om bakfoten. FBK kan inte ta våra spelare hur som helst, vi har i nuläget bara tre lånade spelare. resten av spelarna tillhör BIK.

Sv: Aftonbladet
Bafucin: Även Expressen hade en sida om BIK, kul att kunna läsa om BIK i båda kvällstidningarna.

Aftonbladet
Aftonbladet skriver om BIK. Se länk.

Bafucin:

Bara inte FBK tar och plockar era bästa spelare,
när ni behöver dom som mest.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Sv: Seriefinal
Bafucin: Den var mycket tyst..

Det blev som jag önskade. Seger mot HC och det utan allt för stora problem. Ibland sjönk BIK ner i deras tempo och då såg det inte så bra ut men med farten kom framgången. Härligt med derbyseger.
Härlig publiksiffra oxå. Över 4000 var mer än jag vågade hoppas på.

Var inte HC klacken väldigt tyst??

Lundström 6: Tja, fortsätter det lika bra som hitills så skall det inte vara alltförstora problem.

Vilken underbar seger men det var ändå inte en topp match av Bofors spelarna tyckte jag. Nu får vi hoppas på över 3 000 personer på fredag mot Arboga. Det skulle vara kul.

SUPERALLSVENSKAN
Kommer ni att klara av att ta er till Superallsvenskan.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Sv: Endast Arboga bryter mönstret.
Helt klart så är derbygrupperna mycket orättvisa.

Endast Arboga bryter mönstret.
När sju matcher är spelade är Arboga enda lag ifrån norra derbygruppen som inte är samlat tillsammans med övriga.
Plats 1-5 innehas av "nordmän".

Visst har Örebro börjat bra, det kan ingen ta ifrån dom. Fast på söndag får vi hoppas att BIK kommer upp i sin normalt höga klass och spelar skjortan av HC Örebro. De behöver tas ned på jorden lite.
Det kan bli en riktig fest i Nobelhallen. Mycket folk+BIK seger. Det vore dåligt om vi inte kan klättra över 3500 pers på matchen.
Låt Jensa stå igen. Mot Rögle klarade han sig ju galant och jag tror att han tänder till extra mot Örebro oxå.

Väl mött imorgon.

Carlzon: Det blir en match att se tillbaka på förhoppningsvis.

Carlzon: Visst är det oväntat. HC har börjat mycket bra. Fast på söndag åker de på däng. Nåt annat finns inte....!

Seriefinal
Jag trodde nog aldrig att ett derby mot hc örebro samtidigt skulle kunna innebära en tidig "seriefinal" av södra allsvenskan. Men på söndag är det dags för derby mot ärkerivalerna och samtidigt är det "seriefinal".
Och det lär inte bli någon lätt match för BIK, jag var inne och tittade på hcö - VIK idag och örebro spelade riktigt bra.

Så nu ser vi på läktaren till att vara extra på hugget så BIK kan ta tre nya pinnar.

Sv: Nu är vi på gång...
Bafucin: åjo. lite oväntat var det väl ändå?
ja det ser onekligen ut som Rögle är i en djup svacka iallafall... börjar nästan bli lite orolig för om det ens bli en plats till superallsvenskan, men det tror jag nog man ska fixa till slut..
Sälj Kåberg till Norge!!!

Kom just in och slog på radion och får höra det trevliga att det står 3-0 till BIK nere i Ängelholm. Härligt, men inte oväntat.

Fredrik: Inget Ängelholm idag tyvärr.

Men underbart att dom leder med två-noll bara en period kvar. Håll det här nu

DanneAndersson: Ja ni kommer inte få mycket gratis, Rögle har mycket att ta revanch för..
Ska bli kul och se hur Kåberg står upp mot Foppa...
Ses i Ängelholm idag? Ha d

Hoppas vi tar Rögle idag. Jensa får hålla det han lova igår

Skönt att se att det här forumet är tillbaka. Även om det numera heter SportSnack..

Bafucin: Japp om vi spelar som mot Mörrum på fredag så kommer ni att få poäng med er hem. Men Rögles spel är lite upp och ner just nu beror säkert på en del nya spelare men framförallt en ny tränare och ett nytt spelsystem

« · 305181 · »