Härmed stänger jag min sax-butik för ikväll(om jag inte kommer på nåt bra). detta är inte min likör men kallar man sina skivor sax-party ska man få vara med
KulaShaker: Kopplar vidare Roxy musics Brian Eno är medkompositör till Heroes och Robert Fripp, King Crimsons ledfigur, spelar gitarr på originalinspelningen. Så här kommer i princip Bowie, King Crimson och Roxy Music... alla favoriter!
{8839}: Apropå Stevie N, ont o gott. Här kommer exempel på en häxa som bara förstörde. dock finns ju saxofon med, så vi håller sax-temat, haha. Bifogar också en underbar kommentar från Youtube. Bifogar även en längre version eftersom 2 legendarer spelar ihop, den första påvisar bara Yoko Onos musikaliska fingertoppskänsla. Underbart att se Chuckens panikslagna blick!
'There are 3 types of legends in this video. John, chuck and the guy who turned off Yoko’s microphone'
Silly: Här kommer en saxofonlåt till, fast han sjunger bara om silver saxophone i o för sej, men den är ju inte kattskit och munspel är också en fint instrument. Så väl värd att höra igen
{8225}: Satt på verandan i morse och intog min frukost i ett stilla lugn! Då kom den här melodin upp i skallen. Jag tänkte direkt: Den där måste jag dela med mig :-)
KulaShaker: Ja, ett geni, minsann, fick en smärre chock när jag insåg hur Fleetwood lät innan Albatross mm
Ännu en repris, men låten min äldsta dotter(typ 3 år då) sjöng, långt innan Astrid Lindgren, fast berättade aldrig om textens innehåll. Men inte som man förknippar Fleetwood med på senare decennier
KulaShaker: Oj, tror t.o.m jag har nån LP, men inte lyssnat så värst, ska göra det nu. vissa LP köpte man/jag för coola omslag, sen blev dom liggandes, har hittat en massa pärlor
{8225}: Hittade David Bowie /From baby to 69 year old . Dettär en genomgång på han utseenden /hans olika stadier han har varit i musiken . enligt mig en stil ikon ..en man med många ansikten .
Bowie med Imagine en hyllning till Lennon ..kanon Manfreds alltid bra .!
{8225}: Här är två kanske bortglömda .. Sean Tyla /Breakfast in marin .. Sean hade en komp krupp som hette Ducks DeLuxe som gjorde en bra låt /Fireball Två skivor med Sean finns hos mig .