Café

48312 inlägg · 1042 ämnen

Puffes frizon för god musik

« · 2064201 · » Till forumet


Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Om jag säger Girl med ?
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: En av mina favoriter, jag o en kompis brukade av nån anledning sjunga den varje gång vi bytte om till jympan o sen när vi duschade efteråt. Då var vi ju 'töntar' men klass vinner alltid. Gillar dock inte att man har svårt att hitta knastriga vinyl-ljud, atll ska ju vara så remastrat nu
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Måste lyfta detta igen då. Ramones gjorde en ynka låt där en kvinna fick sjunga lite, vem är hon?

www.youtube.com/watch?v=FRtMUrhtk0A
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Springer du själv, eller spelade du?
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Kan inte du visa Tommy Cooper mannen med Fezen
En av de roligaste komiker som funnits .
Det finns säkert många som inte vet vilken han är , låt dom ta del av hans konster
En favorit är han som karate mannen ....
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Han var faktiskt en stor inspiration till Monty Python, bara det...


www.youtube.com/watch?v=IeCED16VsHM
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Nu måste jag forska lite....Han i svart ser ut som nån snobbig gäst i nåt avsnitt av Fawlty Towers. Kan ha helt fel, men lite lika är dom
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Var han inte en skojare med sir- eller lordstatus som Basil sen ville spöa skiten ur? Bar runt på en väska med värdesaker, haha...
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: frimärkssamling va.....haha, det var inte den fina middagen, 'hette' ev. Lord Melbury, måste kika , fantastiskt kul, men är det samma människa?

Underbart, frågade inte stackars Basil polisen om han fick ge ett frislag i slutet av avsnittet. Oerhört kul detta,

Basil föll ju alltid för det 'fina folket'
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Min frågesport kring Ramones blev ju ingen hit, så en ledtråd med fransk anknytning

www.youtube.com/watch?v=EyWQ9oaaJxM
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: YOU BASTARD!!!
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Hade Greyhounds ett antal år och for runt och tävlade en hel del, från Landskrona i söder till Älvsbyn i norr... Var på 80-90 talet
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Wow, eller Voff, impressing. Var på en hundkappläpning i alingsås en gång, hundarna fick tag i tygtrasan och dessutom var det en öppning i sargen, så hela tävlingen blev försenad
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Hatar att googla, men mannen vi pratar om stal inte frimärken..måste vara när Basil ville ha fina middagar. Nån överste kom med sin fru , Mrs Small. oerhört kul. ska googla igen(skäms)

Är det samma man?

www.youtube.com/watch?v=k9-vdMjdZXw
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Man får inte skratta åt egna inlägg, men är inte detta briljant, så säg
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Satt han kanske vid bordet då Manuel kröp runt och letade efter sin gnagare. Pang i bygget kan man se om hur många gånger som helst...
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Exakt, finner nya saker varje gång, har sett dom tjogtals gånger
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Livet blir inte roligare än detta. Måste vi lyss till musik dessutom?

Kört denna förut
www.youtube.com/watch?v=xTA8HOzo2mM

men här är en annan variant

www.youtube.com/watch?v=lZTRpS3wAzQ
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Vad tyckte ni om Tommy ?
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Grattis , du skrev inlägg nr 1000, ville skriva nåt, men avvaktade, Vi snöade in på han som Tommy träffade i sketchen, haha. Ska se den igen, blev bara så fascinerad när jag såg nån från Pang i Bygget
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Sista franska låten idag, fast den är från Belgien
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: När var hur ? 1000 ..jag
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: inlägg 1000 på denna eminenta sida, haha. Tänk att vi kan prata om fiske , musik mm, oavsett klubbfärg mm o bara vara trevliga mot varann. Det behöver inte vara krångligare än så
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Om jag lever återkommer jag 14/7 , finns mer bra fransk musik
men nu nåt annat

www.youtube.com/watch?v=ejorQVy3m8E
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Helt klart en frizon man kan vara sig själv och vad skönt .
Du ..Boll Skafflers (Groda Boll ) Skifferi skafferi den duger också !
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Denna? Då känner jag en som varit med o tecknat detta, haha
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Kanske inte rätt ihåg kommet men nått liknande .. men Grodan Boll var det iallafall .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Samma som tecknade denna klassiker

Fel årstid , men jävligt bra...fast nu verkar det rökt att lägga ut fler låtar, hmm hur löser man det....
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: En höjdare .
Läggdags nu , klippa gräset imorgon för nu jäklar växer det så nu skall jag hämta kraft .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Kvällens sista dans.

M;inns inte vilka vi kört från detta eminenta album, troligen har jag redan kört denna, men den blir itne sämre av det
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Morgonens första, allt är så bra på denna LP
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Den LP:n alltså!
Var det enda jag önskade mig en jul för länge, länge sedan...
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Hoppas du fick den! Jag hade en storebror som 'tvingade' på mej Chicago, Santana o annan lysande musik. Växte ju upp med Beatles , så tog några år innan jag förstod(han var 7 år äldre) men så fantastiskt bra(om man gillar lite blås också).
Dom har ganska coola låt-titlar också, inte att förakta
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Jodå det var julen 72, lyckan fullkomlig! Hade hittat Chicago via en klasskompis som hade köpt femman men tyckte den sög... Det gjorde inte jag och sedan var jag fast.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Min bror dog, så ärvde hans samling av vinyl, men har inte koll exakt nu på numret, men kom det inte en dubbel-lp med bl.a. 25or 6 to 4. Den borde väl varit skiva 2 eller 3. den är också väldigt bra, får nog försöka starta upp nån grammofon igen.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Tycker alla är bra tom femman, det finns en dubbel live från 72 inspelad i Japan som är skitbra. År 72 och Japan är tydligen magiskt, tänk Deep Purple Made in Japan... heaven!
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: En God Natt-sång med Chicago-koppling
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Det var stämning vid Hässjö kyrka på onsdagen då sångerskan Maritza Pettersson från Söråker äktade musikern Gustave Alferd Horn från Schweiz.
Det var meningen att bröllopet skulle vara intimt, så endast den närmaste släkt- och bekantskapskretsen var inbjuden. Däribland räknas då även Svenne och Lotta Hedlund, som var närvarande vid vigselakten. Gustave Alfred Horn är nämligen basist hos dem.
Detta hände idag för 50 år sedan .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Ove ..Melissa - Maritza ..Dotter- Mor , detta vet du säkert , detta fanns i Sundsvalls Tidningen idag .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Travis med Why does it always rain on rain on me..
Kommer ni ihåg smärtan när hon gjorde slut när man var 15 eller när man ramlade in i brännässlorna eller när man låste in bilnycklarna i bilen för det hände mig för 2 år sedan när jag fiskade i Bergeforsen , tagit ut allt utom fiskespöna och bilnycklarna ligger på golvet i bagaget slänger in skorna och stänger luckan och går till framdörren för ta solglasögonen ...Dörren är låst alla dörrar är låsta , allt är låst .
.Min sko hade landat på bilnycklarna ..På låsknapps blippen !
En kompis kommer efter 1.5 timme med reservnyckeln ...om man tagit ut spöna !!
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
lmerClay.2: En annan med otur. en av mina favoritfilmer. 'En natt i New York'. Rekommenderas oavsett om man redan sett den eller ej.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Glad torsdag, här är det sommarvärma, ska ut o gräva ner tomatplantor mm i växthuset, frost vik hädan!
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe:
Imorgon är det fredag!
youtu.be/7HeC0b4__wc
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Spock: Haha, jobbig jävel, säkert djuuurgårdare
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe:

Som nästan 100 % hårdrockare vill man väl inte erkänna att man skulle vilja uppleva detta live, finns det nån större entertainer inom musikvärlden?

www.youtube.com/watch?v=04wofd-rZtE
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Hatar alltid att jag repriserar(får skylla på hjärnskada) men tänk om Modo hade denna publik bakom sej varje match, får bygga ut arenan först då. 2 kontorsnissar som skapar sån stämning
Kommentera


Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Jag var på matchen när Sture höll tal , det var min första gång i arenan ,
visst vat det lite långt men det vat ju för er han talade , och det måste man köpa !
Jag lyssnade också och applåderade några ggr .
Men en del fattar inte en del tydligen att det var ett svar på en hyllning till han som han gjorde .
Bedrövligt beteende av vissa .
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Clay.2: Jg förstår att man börja tjoa på sitt lag efter 10minuter, typ, men här började man skandera efter en sekund. är nog gammalmodig, men nån respekt bör man ha. Nu skiter vi i detta

gammal goding
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Den här har inte länkats till förut😂
Terry Kath “Best Guitarist in the Universe.” Sagt av Jimi Hendrix. Synd att han vådasköt sig till döds.
Kommentera

« · 2064201 · »