Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen
« · 521214 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Melodifestivalen

Albert Hall:

Och förresten, finns ingen som kan slå Martin och Magnus, de är bara snyggast.

Caroline Wennergren.....jo tjena....


Sv: Melodifestivalen

Albert Hall:

Jag tror att Stenmarcks låt kan få många poäng av östländerna, det borde vara en låt som passar dom.

Alcazars låtar är lika allihop, ingen större variation där inte, eller förresten kan det vara så att vi inte förstår oss på det??


Sv: Melodifestivalen
Sannes:

Stenmark kommer säkert inte att göra bort sig helt i Kiev. Låten är så slätstruken att folk inte kommer att minnas den och därför kommer att för säkerhets skull ge den en slätstruken placering på plats runt åtta.

Alcazars låt har jag hört förr. Med Alcazar dessutom. Kan dom bara göra en låt?

Sen är Caroline Wennergren snyggare än Magnus Carlsson. Nästan lika snygg som Stenmark till och med

Sv: Melodifestivalen

Albert Hall:

Fel låt vann inte, tror jag alltså. Som jag skrev tidigare: låten blir bättre och bättre sen tror jag inte att låten kan hävda sig i Kiev, eller?!

Men i kvällens startfält kunde jag inte se en enda låt som skulle kunna lyckas till 100 % i Kiev. Skulle kanske vara Alcazars låt, i den gruppen finns dessutom kvällens andra snygging, Magnus Carlsson, och dessutom så är han väldigt trevlig.


Sv: Melodifestivalen

mattias - 74:

Jag sätter emot, lätt. Om du menar Stenmarck med ck på slutet, i alla fall...


Sv: Melodifestivalen

Albert Hall: Flera rätta förlorare än felaktiga vinnare. Den rubriken vill jag se nångång.


Sv: Melodifestivalen
Sannes:

Ja vi tycker olika. Vi verkar inte ens kunna enas om att fel låt vann...

Sv: Melodifestivalen

Sannes: Eller som den finska pinnen Mark sa...

Smaken är som baken, vissa har så mycket mer än andra.


Sv: Melodifestivalen

Albert Hall:

Tjejen hade utstrålning och bra röst, men låten...Nej inget för mig. Helt ärlig tyckte jag låten var förfärlig. Men det är detta som gör Melodifestivalen så spännande och intressant, alla tycker olika.


Sv: Melodifestivalen
Sannes:

Fattar inte hur han kan vinna, säkert en massa småtjejer som ringde för flera tuden på deras föräldrars telefon, Låten passar bättre i en Musikal!!

Nanne eller Jimmy Jansson eller Alcazar skulle ha viunnit...

Stenmark kommer sist i kiev! Nån som vill sätta emot?

Sv: Melodifestivalen
Sannes:

Det var bara Caroline Wennergren som hade klass.

Av dom tävlande alltså, i en klass för sig stod ju Rolf Nygård.

Sv: Melodifestivalen

Hälge:

Antagligen är det modernt men lik förbaskat var det fruktansvärt fult. Carolas klänning var inte heller någon höjdare, där tror jag att min mamma varit framme och skänkt de gardiner som vi hade på 70-talet.....


Sv: Melodifestivalen
Sannes: Lila strumpbyxor...om hon haft dessa på sig när hon tävlade med "Det gör ont", då hade hon inte vunnit.

Sv: Melodifestivalen

Hälge:

En kortare variant av min farmors klänning och dessutom så hade hon varit i mormors byrålåda och hämtat strumpbyxorna (eller vad det nu var).


Sv: Melodifestivalen
Sannes: Vad var det Lena Ph. hade på sig för något, då ?

Sv: Melodifestivalen

knaskamilla:

Under Nannes låt så satt jag bara och väntade på när öronen skulle bli större.

Några är säkert blinda, men inte så många så att det "stör" röstandet, tror jag alltså.....

Men usch vad surt det måste vara att förlora med 3 poäng, känns som tidningarna kommer att skrika ut, fel låt vann.


Sv: Melodifestivalen

Sannes:

Nu när du säger det - det är kanske på framträdandet Nanne (som så många gillar) skulle ha haft en chans i ESC då, för låten var i alla fall inte bra. De såg ju lätt galna ut på scenen...

Well, well, jag är nöjd. Ingen superlåt, men den är bra och showen funkar. För inte fan är väl de som kollar på ESC blinda, va?


Sv: Melodifestivalen

Snyggast vann och låten blir bättre och bättre för varje gång jag hör den.

I slutändan så kommer det kanske att bli riktigt bra i Kiev. Nuförtiden så är det inte enbart låten som avgör utan även framträdandet, det fick man ju bevis för när Ruslana (stavningen?) vann förra året med sin Wild Dance, eller vad den nu hette.


Sv: Roliga länkar

[url=www.nyhs.org/pages/main/Far%20Side%20Gallery.htm]

The New York Herpetological Society's

Comic Gallery[/url]


Sv: Hitta bilden!

Salle: Då NuMo vill göra det lite svårare så gör jag ett tillägg till min önskning.

Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®. Fast bilden får inte vara tagen på ett Legoland®.


Sv: Hitta bilden!
Salle: Jo, men jag ville inte göra det för lätt. Det blir så löjligt då. Typ: Jag vill se en bil.

Sv: Hitta bilden!

NuMo: Okrå... Hittade en förklaring (tyvärr på utrikiska)

Technically, the super-hero in the red outfit with the lightning bolt and the white cape is not SHAZAM. SHAZAM is the egyptian wizard who grants Billy Batson the ability to transform himself into Captain Marvel.

Part of the confusion regarding the name SHAZAM is that "SHAZAM" is a much more distinctive name than "Captain Marvel". Marvel Comics have had a number of characters of the name "Captain Marvel" and hold the current trademark on the name. Thus, "our" Captain Marvel comics are published under the title of SHAZAM.
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/#whois]Who is Shazam?[/url]

Så då vill du se en bild på den Egyptiska trollkarlen. Kunde du inte ha skrivit det :-).

[bild]members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/cover7.jpg[/bild]

Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®


Sv: Hitta bilden!
Salle: Jo, Captain Marvel har alla krafter som vissa medlemar i en supergrupp har. När han kallar på kraften så får han krafterna från Shazam. - Typ. jag kommer inte ihåg detaljerna riktigt. men det är inte så svårt att leta reda på de rätta. Jag litar på ditt kunnande i internetsökning.

Sv: Hitta bilden!

NuMo: Hmmm

Hur förklarar du denna dårå...
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/SupvsCap.jpg]Superman vs. Shazam≠[/url]


Sv: Hitta bilden!
Salle: Nej, men det är fina bilder på Captain Marvel.

Sv: Hitta bilden!

NuMo: Är detta rätt dårå???

[bild]www.kenpiercebooks.com/shazam.jpg[/bild]

Nog är Sannes bild bra lik...


Sv: Hitta bilden!
Sannes: Nix. det är inte Shazam.

Sv: Hitta bilden!

NuMo:

Jag har aldrig hört talas om Shazam, men kan detta var rätt tro?!


Sv: Hitta bilden!
NuMo: Jag ändrar mitt önskemål till att gälla den tecknade varianten av Shazam.

Shazam var det alltså.

Sv: Roliga länkar
Salle: ooops. Ser att några av de länkade bilderna bara blir halva då de bestod av flera bilder. Kolla bara länken och skratta istället

Sv: Roliga länkar

Är visserligen trött som få men en del bilder här är j-t roliga i sin makaberhet.

Några toppar så här långt:
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0410ly.jpg]Bunny Suicide[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0243nm.jpg]Bunny Suicide II[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0175ep.jpg]Bunny Suicide III[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/077ir.jpg[Bunny Suicide IV[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/3_008.jpg]Bunny Suicide V[/url]

Över & Ut


Sv: Hitta bilden!
Salle: Nej, det är ett misstag eftersom jag i all brådska bara kopierade knas önskan som hon skickade till mig i en bubbla. Men en bild på karelins flirtande hade ju säkert blivit godkänd av poffa.

Sv: Hitta bilden!

NuMo: Så du menar att nedanstående CtrlC+CtrlV är en önskning...

"NuMo: Önskar mig en bild på en HS:are som är tagen utan personens vetskap?"

Är krumeluren i slutet på meningen ett önsketecken numer. Ja se den moderna svenskans utveckling.


Sv: Hitta bilden!
Salle: håller med. jag önskade enlig knas önskemål, men det blev inget av det.


Sv: Hitta bilden!
knas-kamilla: Starkt av dig att förlåta.

Sv: Hitta bilden!

Bissett19:

Okejrå. Du är förlåten.  


Sv: Hitta bilden!
knaskamilla:Jag är lessen,can you forgive me??


knaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskaknasknaskamknaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamknaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamillknaskamilla

Sv: Hitta bilden!
NuMo: Önskar mig en bild på en HS:are som är tagen utan personens vetskap?


(Fast egentligen vill jag se en bild på Karelin när han flirtar med kameran.)

Jag har inte tid att godkänna, men poffa litar jag på.

Sv: Hitta bilden!
Poffa: Tack för det. Jag skall ta en dusch så får vi se vad jag vill se.

Sv: Hitta bilden!

NuMo:

Snygg bild. Den är så klart godkänd.


Sv: Hitta bilden!

Helg Ernest:

Never! Du får väl förresten efterlysa HS:arna i de böcker där de troligast skriver, om du absolut vill veta vilka de är.

Nå, släng fram en bild på Poffas önskan nu... 


Sv: Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Ja men ni är ju i maskopi MoDo iter som ni båda är !

Sv: Hitta bilden!

Helg Ernest:

Det är ju upp till den som begärt bilden att godkänna den.


Sv: Hitta bilden!
Poffa: Hur skall vi då kunna veta att ni har rätt eller inte ?
Är ju liksom bara att skicka på en bild på i princip vilken som hellst som ser ut att ha hockey intresse och säga här har du en
Kan det inte bevisas så är det för mig ogiltigt

Sv: Hitta bilden!

Helg Ernest:

Jag vet att minst en av personerna på bilden är HS:are, och att han inte visste när bilden togs att han blev fotograferad. Eftersom jag önskade bilden kan jag därmed ge Poffa godkänt. Fusk hade han inte kommit undan med... 


Sv: Hitta bilden!

Helg Ernest:

Här namnges ingenting. Inte utan deras specifika medgivande. Vi vill inte bryta mot PUL.


Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: MEN HAALLÅÅ ! Stopp i bussen.
Hur vet vi att det där är HSare då ? Namnge dom är väll det minsta ni kan göra. Tänk ni Modoiter försöker fuska i alla lägen ( c :

Sv: Hitta bilden!

knaskamilla:

Ja, men då fixar vi väl det.

Jag önskar mig en bild på en HS:are som är tagen utan personens vetskap.


« · 521214 · »
Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja