« Föregående · 525331 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: FBK-SSK: part 1/7
Sibbe:
Rönnmark missade dock en straff för Södertälje. Eller var det bara jag som tyckte att det var straff?
Sv: FBK-SSK: part 1/7
Seger i semifinal nummer 1!
4-2 skrevs sifforna till efter två mål av Prestberg som verkar trivas mot SSK. Motståndarna var precis lika bra som jag trodde förutom de 100 sekunderna eller vad det nu var när FBK gjorde 1-2 och 1-3 eftersom SSK-backarna fick hybris och stannade kvar i anfallszon. Misstag som inte håller mot FBK...
Gerber var kung som vanligt och ett extra plus till bl.a. Robin Jonsson som verkligen tar för sig, kanske han får lite speltid även om Chara är tillbaks på måndag.
Det största plusset ska dock domare Rönnmark ha som skötte matchen utmärkt. Ärlig kamp på isen blev det och en bra nivå på utvisningarna. Mer sånt!
4-2 skrevs sifforna till efter två mål av Prestberg som verkar trivas mot SSK. Motståndarna var precis lika bra som jag trodde förutom de 100 sekunderna eller vad det nu var när FBK gjorde 1-2 och 1-3 eftersom SSK-backarna fick hybris och stannade kvar i anfallszon. Misstag som inte håller mot FBK...
Gerber var kung som vanligt och ett extra plus till bl.a. Robin Jonsson som verkligen tar för sig, kanske han får lite speltid även om Chara är tillbaks på måndag.
Det största plusset ska dock domare Rönnmark ha som skötte matchen utmärkt. Ärlig kamp på isen blev det och en bra nivå på utvisningarna. Mer sånt!
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
Emma no15:
Men hallå, -86 står det ju att hon är född. Döh. Liksom alla fattar att du bara är femton år... ;)
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: "om Foppa nu är så himla bra, varför är han då alltid skadad så att han inte kan bevisa hur bra han är??"
Nej, för han har ju verkligen aldrig bevisat hur bra han är. Du är född igår va?
Nej, för han har ju verkligen aldrig bevisat hur bra han är. Du är född igår va?
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: Att du säger stt foppa är skit få ju en att undra om du har sett honom överhuvudtaget
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
Modoante: bara för att jag tycker att Foppa är skit eller för att jag inte orkar diskutera det??
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: ok nu har du bevisat hur lite du kan om hockey
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
Dawidovski: håller verkligen inte med dig...jag tycker att dom är skit...om Foppa nu är så himla bra, varför är han då alltid skadad så att han inte kan bevisa hur bra han är??
Sv: FBK-SSK: part 1/7
Svanru:
Disciplinerat blir det utan tvekan, tufft och tätt med många hårda smällar! Härlig hockey med andra ord ;)
Första målet tror jag blir oerhört viktigt. SSK:s starka sida är utan tvekan målvakten och försvaret, fungerar vårt anfall lär vi vinna denna matchserie tror jag. Vårt försvar + Gerber tror jag starkt på, och med Chara med på måndag blir det knappast sämre.
Skulle denna semin spelats ifjol hade jag kanske varit orolig för underskattning, men spelarnas inställning är detta år fantastisk och moralen likaså.
Mitt tips lyder: 1-2 (FBK-seger)
Disciplinerat blir det utan tvekan, tufft och tätt med många hårda smällar! Härlig hockey med andra ord ;)
Första målet tror jag blir oerhört viktigt. SSK:s starka sida är utan tvekan målvakten och försvaret, fungerar vårt anfall lär vi vinna denna matchserie tror jag. Vårt försvar + Gerber tror jag starkt på, och med Chara med på måndag blir det knappast sämre.
Skulle denna semin spelats ifjol hade jag kanske varit orolig för underskattning, men spelarnas inställning är detta år fantastisk och moralen likaså.
Mitt tips lyder: 1-2 (FBK-seger)
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: Varken Gerber eller Foppa är skit, båda håller hög klass, foppa lite högre klass än Gerber.
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
Gerber_leker: varför skulle man inte kunna säga så för då??det stämmer
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: Hur kommer det sig att han har rekordet i slutspelet da 1,67 c.a, insläppta mål per match.
Å en räddningsprocent på 94,5 typ
Du får nog ändra åsikt e jag rädd
Gerber kör hårt
Å en räddningsprocent på 94,5 typ
Du får nog ändra åsikt e jag rädd
Gerber kör hårt
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
Gerber_leker: men asså Gerber är skit!!precist som Foppa!!
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: Pensionär, den va bra ska du inte hitta på att Chara e liten mä
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
Gerber_leker: äh...Gerber verkar bara vänta på pension...han är inte alls lika bra längre...inte vad jag tycker!!
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
I morgon smäller det, vi ska krossa Södertelje utan Chara !!!!!!!!!
Men även med honom de resterande 3 matcherna !!!
Men jag är ändå imponerad av Söderteljes kvartsfinalsseger över Linköping visst många skyller på att det är för att Linköping inte är nåt slutspelslag, men då tror ja mer att det beror på Stania å att dä har varit en jävla laginnsats.
Men nu tar slut tyvvär för er Södertälje fans !!!!
Säger bara en sak Älska Gerber
Men även med honom de resterande 3 matcherna !!!
Men jag är ändå imponerad av Söderteljes kvartsfinalsseger över Linköping visst många skyller på att det är för att Linköping inte är nåt slutspelslag, men då tror ja mer att det beror på Stania å att dä har varit en jävla laginnsats.
Men nu tar slut tyvvär för er Södertälje fans !!!!
Säger bara en sak Älska Gerber
Länkar:
http://www.farjestadsbk.se
http://www.farjestadsbk.se
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: Jag tror att Gerber är sämre förlorare än Jönsson.
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
fbk_lover_86: Varför var dom glada i din klass i ö-vik? för att Chara blev avstängd eller?
Sv: Chara?
Hur i helvete kan Chara få två matcher för de dä lilla !!!
Hinote börjar slå på Chara (Utan hanskar)
, å Chara vevar tillbaka.(med handskar)
Chara slänger handskarna med pricis när bråket håller på att sluta !!!
Fråga två ?
Varför tog det sån lång tid, Jag är inte säker på att Hinote hade fått samma straff ?
Hinote börjar slå på Chara (Utan hanskar)
, å Chara vevar tillbaka.(med handskar)
Chara slänger handskarna med pricis när bråket håller på att sluta !!!
Fråga två ?
Varför tog det sån lång tid, Jag är inte säker på att Hinote hade fått samma straff ?
Länkar:
http://www.torebodahf.org
http://www.torebodahf.org
Sv: Chara?
Svanru: Jo man e ju lite rädd frölunda skall ha degat ner sej efter så lång vila måste jag säga. Hoppas dom kan varva upp redan i första matchen. DIF impade inte på mej mot TIK som visserligen inte imponerade heller. Men dom stretade emot och vann. Effektiv tråkhockey. Hoppas jag slipper se den.
Chara ja... lite oväntat han skulle få fler matcher men det beror ju på att han vart avstängd tidigare. Han får passa sej nu så han inte hittar på fler dumheter för då blir han väl avstängd än längre. Tacksams och ligga på han och hoppas han ballar ur :)
Chara ja... lite oväntat han skulle få fler matcher men det beror ju på att han vart avstängd tidigare. Han får passa sej nu så han inte hittar på fler dumheter för då blir han väl avstängd än längre. Tacksams och ligga på han och hoppas han ballar ur :)
Sv: Nu har vi tystat modoiterna för denna säsong :-)
Svanru: det hörs att du inte var i min klass i tisdags...bor i övik och ALLA i klassen betede sig som att modo hade vunnit sm-guld eller nått sånt...*lol* dom är då för bra korkade =)
Sv: FBK-SSK: part 1/7
Korrigering av tidigare resultat FBK vann sista matchen med 2-1 dvs rätt rad är:
2-0, 0-0, 3-2, 1-2, 6-4, 2-1 (FBK´s siffror först)
2-0, 0-0, 3-2, 1-2, 6-4, 2-1 (FBK´s siffror först)
FBK-SSK: part 1/7
Part 1 kommer bli ställningskrig mellan två mycket diciplinerade lag. matcherna i grundserien slutade med följande:
2–0, 0–0, 3–2, 1–2, 6–4, 1–2.
Detta tyder på att första matchen kommer att sluta med mitt tips
1-0 till FBK
2–0, 0–0, 3–2, 1–2, 6–4, 1–2.
Detta tyder på att första matchen kommer att sluta med mitt tips
1-0 till FBK
Sv: Timrå elr DIF?
Dawidovski: Då kommenterar jag det nu. Jag tror SSK kommer att ryka! Men jag tror dom kommer att ge er en ordentlig match. Några andra kommentarer har jag jag inte! =) Lycka till!
Sv: Timrå elr DIF?
Modoante: Troligen! vi får väl se på lördag, och alla andra dagar det visas semifinal:)
Sv: Timrå elr DIF?
Dawidovski:
Ja det gäller att få hål på fantomen Stana så fort som möjligt i SSK-målet. Vårt försvar plus målvakt är vattentätt just nu känns det som, det är i anfallet det måste stämma om vi ska avancera till final för femte (!) året i rad...
Första matchen i Södertälje blir dock vääldigt tuff utan Chara igen. Att Johnson stack ser jag inte som ngt större avbräck. Bäcker lär ta hans plats och lirar han som senaste matchen mot Modo blir det kanon!
Ja det gäller att få hål på fantomen Stana så fort som möjligt i SSK-målet. Vårt försvar plus målvakt är vattentätt just nu känns det som, det är i anfallet det måste stämma om vi ska avancera till final för femte (!) året i rad...
Första matchen i Södertälje blir dock vääldigt tuff utan Chara igen. Att Johnson stack ser jag inte som ngt större avbräck. Bäcker lär ta hans plats och lirar han som senaste matchen mot Modo blir det kanon!
Sv: Timrå elr DIF?
Frisco: Jo, precis... för Färjestad har ju blivit långsammare nu, och ssk har blivit snabbare!
Jag tror stenhårt att, om FBK bara har viljan, så är det FBK som kommer köra ifrån SSK, och då blir det botbänken för roddarn popovic! (han med åran)
Jag tror stenhårt att, om FBK bara har viljan, så är det FBK som kommer köra ifrån SSK, och då blir det botbänken för roddarn popovic! (han med åran)
Sv: Timrå elr DIF?
eltifoso: SSK är ju tungt, men tråkigt och renhårigt. Jag rekommenderar dem att sätta på sig dubbla hjälmar och försöka hålla klubban högt.
Sv: Timrå elr DIF?
Frisco: Det tror jag också, men FBK är inte kända för att vika ner sig, med samma goda kämpainsats så ska vi nog kunna ruska om även SSK och med lite tur så grejas ännu en finalplats, men SSK verkar grymt tunga. Blir en oerhörd svår nöt att knäcka detta. Betydligt värre än Modo som knappt tacklas
Sv: Timrå elr DIF?
Dawidovski: Jag vill kommentera att ni fick SSK i semin. Men inte i denna felaktiga tråd. Samtidigt vill jag säga att det är ganska fånigt att du skriver Real-modo. Ungefär som jag skulle skriva Kaffe-Kameleonterna i varje inlägg. Nej bort med fåneriet nu.
Jo jag kan kommentera i alla fall. SSKs numera snabba hockey kommer att ge många hakningsutvisningar för Bollklubben tror jag.
Jo jag kan kommentera i alla fall. SSKs numera snabba hockey kommer att ge många hakningsutvisningar för Bollklubben tror jag.
Sv: Timrå elr DIF?
Emma no15: Lägg ner nu!!! du kommer ingen vart här, ingen kommer att erkänna nånting här, precis som det var på eran GB medans Real-modo fortfarande sprattlade! vore roligare om du ville kommentera att vi fick SSK i semin:)
Sv: Timrå elr DIF?
Dawidovski: Det är inte gnäll. Jag undrar bara hur ni eventuellt ska ta er förbi Frölunda med våld. För det var det ni höll på med mot Modo.
« Föregående · 525331 · Nästa »
Nja, tveksamt där. Men säger jag det som FBK: are så var det väl straff eftersom jag är lite färgad ;)
Tycker dock han inte var helt sopren som man borde vara, men jag förstår SSK-supportrarnas frustration. Bortsett från den tveksamma situationen så var han nästan helt felfri, framförallt nivån han tillät ska han ha en eloge för!