Det elfte Guldet
« Föregående · 2945943 · Nästa » Till forumet
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Ja det är alltid farligt då det låter lite för bra innan sesången med att Jörgen kommer hem och tunga nyförvärv osv som bäddat för en besvikelse, tycker att zohorna är det svåraste bottennappet hittils det krävs tyvärr mycket mer när man tjänar så grova pengar.
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Zohorna har infriat förväntningarna minst hittills , får se när säsongen är slut
Laget i helhet har väl gått som jag trodde ungefär, tippade oss som sexa och det tror jag vi har chans att nå. Tar tid med ny tränare och spelsystem
Laget i helhet har väl gått som jag trodde ungefär, tippade oss som sexa och det tror jag vi har chans att nå. Tar tid med ny tränare och spelsystem
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: dock skall tilläggas att Zohorna har gjort lika många mål som Steen, och lite mer poäng än Steen också
Sv: Det elfte Guldet
Madison Mashuga 23 år hela 165cm och har spelat i Minnesotas Universitetslag. Verkar vara en hyfsad målgörare.
Sv: Det elfte Guldet
Örebro borta ikväll, ett lag vi brukar ha det bekymmersamt mot. Hoppas på vinst, inte minst för att bibehålla ett hälsosamt avstånd till lagen under oss i tabellen.
Sv: Det elfte Guldet
Nä, det verkar inte gå vägen idag heller. FBK ser ut som ett gäng trötta och förvirrade korpenspelare. Inga linjer i spelet i första perioden. Ny förlust på g.
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Nej, den sprack ju nu 😜.
Åsa räddar oss med sin kvittering. Det mesta såg bedrövligt ut innan, men det öppnade för mer fart från vår sida. Diskutabelt om vi är värda en ledning men man tackar och tar emot.
Åsa räddar oss med sin kvittering. Det mesta såg bedrövligt ut innan, men det öppnade för mer fart från vår sida. Diskutabelt om vi är värda en ledning men man tackar och tar emot.
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Hemmadomare som vanligt i Örebro också
Starkt att ändå vara med resultatmässigt , inte många tror väl på poäng ikväll
Starkt att ändå vara med resultatmässigt , inte många tror väl på poäng ikväll
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: ruggigt starkt att vända underläge till seger trots 4-12 i utvisningsminuter
Kul att få läsa lite glada inlägg här nu efter segern
Håhåjaja håhåjaja
Kul att få läsa lite glada inlägg här nu efter segern
Håhåjaja håhåjaja
Sv: Det elfte Guldet
FBK, laget som bara inte kan hålla en ledning i tredje perioden.
Men skönt med seger till slut. Och jag noterar med belåtenhet att vi inte började försvara ledningen direkt vid första nedsläpp i tredje.
Men skönt med seger till slut. Och jag noterar med belåtenhet att vi inte började försvara ledningen direkt vid första nedsläpp i tredje.
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Riktigt hårt och välplacerat , och han som var helt slut enligt många 😅
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Ja riktigt skön seger efter underläget
Alltid skönt med segrar där man legat under
Alltid skönt med segrar där man legat under
Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Yes hurra! 2 poäng mer än vi trodde innan
Extra skönt med seger efter underläge också , och gött att Karlstadkillen fick avgöra som inte var värd vatten ens tidigare i år
Extra skönt med seger efter underläge också , och gött att Karlstadkillen fick avgöra som inte var värd vatten ens tidigare i år
Sv: Det elfte Guldet
Vi är bara 23 pinnar efter VF blir förmodligen 26. Detta tyder på att vi har haft en fantastisk säsong förmodligen med 72% mindre poäng. Betydligt färre gjorda mål tror att det är 18 men mer frapperande är vårt sk igelkottsförsvar med målvakter som räddar oss har vi släppt in 22 fler mål. Det är tydligt att vår defensiva hockey är succéartad. Gå gärna in på olika FBK gruppsiter på t ex FB. Fansen är otroligt frusterade och besvikna över tråkhockeyn med alla brister som finns t ex passningsspelet. Men vi hoppas att det löser sig vi har trots allt 11 pinnar ned till negativt kval det känns otroligt tryggt men då vi vinner en match på ÖT förlorar en match på ÖT och dessförinnan två förluster dvs 3 pinnar av 12. Fortsätter vi så hamnar vi på 56 pinnar dvs en pinne mindre än HV (14:e plats) hade förra säsongen dvs negativt kval. Att är positivt eller hur.
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: känns som mitt tips att de ska komma 6’a ligger inom räckhåll nu trots nya tränaren, och skador på nyckelspelare
Negativt kval som flera tror? Ja kanske men det tror jag vi undviker ännu ett år, tappat räkningen på antal säsonger nu där det ropas på kval under hösten, men det slutar med slutspel ändå,
Håller tummarna för ännu ett år med slutspel kommande vår också
Men nu njuter jag av segern som väl ändå ingen trodde på inför nedsläpp ?
Ska se matchen i repris snart med julmust och vörtbröd
Håhåjaja håhåjaja hör va de blåser i träa idag
Negativt kval som flera tror? Ja kanske men det tror jag vi undviker ännu ett år, tappat räkningen på antal säsonger nu där det ropas på kval under hösten, men det slutar med slutspel ändå,
Håller tummarna för ännu ett år med slutspel kommande vår också
Men nu njuter jag av segern som väl ändå ingen trodde på inför nedsläpp ?
Ska se matchen i repris snart med julmust och vörtbröd
Håhåjaja håhåjaja hör va de blåser i träa idag
Sv: Det elfte Guldet
Edmonton Oilers är inte mitt favo-lag i NHL, men jag har följt dem lite med ett halvt öga eftersom Tomasek spelar där. Jag noterar dock att det nu är ganska längesedan han fanns med i deras laguppställning. Är han skickad till farmarligan? Nån som vet mer?
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Ännu en svår bortamatch
Idag möter vi regerande mästarna som förstärkt sin trupp rejält sista tiden.
Att tro på poäng vore naivt, det tar vi typ aldrig där uppe i solens stad.
Så för er egna sinnesro, förbered sinnena på förlust
Men, det bästa med idrott är att allt kan hända, till och vårt relativt sett svaga damlag vinner emellanåt
Idag möter vi regerande mästarna som förstärkt sin trupp rejält sista tiden.
Att tro på poäng vore naivt, det tar vi typ aldrig där uppe i solens stad.
Så för er egna sinnesro, förbered sinnena på förlust
Men, det bästa med idrott är att allt kan hända, till och vårt relativt sett svaga damlag vinner emellanåt
Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Eftersom Sven Savage har sagt att Luleå kommer att lyfta nu, "Kanske redan på lördag mot Warulfven", så lär vi få det rejält svårt där uppe. Bäst alltså att ligga ordentligt lågt i förväntningarna 🤐
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Det bör man alltid göra bort mot Luleå
Kan på rak arm bara minnas en seger där, den var iofs desto skönare och viktigare än en serielunkmatch
Kan på rak arm bara minnas en seger där, den var iofs desto skönare och viktigare än en serielunkmatch
Sv: Det elfte Guldet
Sådär, nu postade jag det 3000:e inlägget under rubriken "Det elfte Guldet".
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
janersa: och jag har satt 200spänn på att luleå vinner, pengar som jag såklart hemskt gärna blir av med.
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Det verkar som din insats gör susen så här långt...
Kanske det är melodin att betta på motståndaren? Vi får göra ett rullande schema här i FBK-boken där vi turas om att satsa på motståndaren för att på så vis öka sannolikheten för FBK-vinst.
Kanske det är melodin att betta på motståndaren? Vi får göra ett rullande schema här i FBK-boken där vi turas om att satsa på motståndaren för att på så vis öka sannolikheten för FBK-vinst.
Sv: Det elfte Guldet
Nu kommer den där nedrans tredje perioden där vi är i ledning. Hade vi inte varit FBK så hade man ju redan lutat sig tillbaka nu och firat med en god grogg, men man vet ju bättre...
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
Dra mig på en liten vagn! Zohorna 2-5 i boxplay. Nu börjar t.o.m. jag fundera på groggen.
+ 1
Sv: Det elfte Guldet
Underbart att det höll och skön seger som vi förtjänade. Är dock osäker på om det berodde på att vi var jättebra eller på att Luleå var oväntat bleka. Förmodligen en kombination av bägge.
Sv: Det elfte Guldet
janersa: Riktigt skön och oväntad seger får man säga
Nu väntar vi bara in kommentarerna hur tråkigt vi spelar med JJ också
Själv tar jag en vörtmacka och njuter av andra raka segern och utökat avstånd till kvalstrecket
Håhåjaja håhåjaja hör va d blåser i träa idag
Nu väntar vi bara in kommentarerna hur tråkigt vi spelar med JJ också
Själv tar jag en vörtmacka och njuter av andra raka segern och utökat avstånd till kvalstrecket
Håhåjaja håhåjaja hör va d blåser i träa idag
Sv: Det elfte Guldet
Bataille: Gött att än en gång vända underläge till seger på bortais
Bra karaktär i laget
Bra karaktär i laget
Sv: Det elfte Guldet
Då drar det ihop sig till match igen, Örebro hemma.
Resultaten mot Öret så här långt:
11/10 FBK-ÖRE 2-1
4/12 ÖRE-FBK 2-3
Så om man ska tro statistiken så vinner vi en målsnål match med uddamålet imorgon.
Resultaten mot Öret så här långt:
11/10 FBK-ÖRE 2-1
4/12 ÖRE-FBK 2-3
Så om man ska tro statistiken så vinner vi en målsnål match med uddamålet imorgon.
Sv: Det elfte Guldet
2-0 Philp. Påpassligt av Studenic att ta pucken från Öretbacken. Vet inte om han fick ass på den, men han är på hugget ikväll!
Sv: Det elfte Guldet
FBK inge vidare i andra. 2-1 nu och vi skjuter inte. Bara 8 skott 12 minuter in.
Sv: Det elfte Guldet
Skitperiod sånär som på ett par bra anfall. Öret nästan lika usla. Inte ett sömnpiller till i tredje nu.
Sv: Det elfte Guldet
Säga vad man vill men vi vet hur man drar på sig utvisningar och tappar ledningen i tredje perioden. Men Lodin ger oss en ny chans, 3-2.
« Föregående · 2945943 · Nästa »