1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18401 inlägg · 1109 ämnen

Forum

« · 2379646 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: jo det kan kännas bättre men som bollsparkargänget pinsam katastrof.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Ja för spelarna är det nog pinsamt, men för mig som supporter har det gått över, inte jag som gjort bort mig.
För mig är det en match på en lång sträcka och det är en ny redan på torsdag, dessutom om jag tycker det är en gnutta jobbigt, så räcker det att kolla slutspelet på youtube en stund och minnas glädjen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Fortfarande pinsamt kämpa för böveln för lönen ni får
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Saik-Småland: Ja, sånt som händer under en lång säsong, vi har förlorat med både 13-0 och 8-0 under guldsäsonger, inget att haka upp sig på direkt

Detta var väl en väntad hemmavinst, vi vann väl bara en mot er på bortais förra året , iofs en väldigt viktig sådan i kvart #1
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Siffrorna är väl missvisande det var ju betydligt jämnare enligt Radiosporten men vi hade vår nye målvakt LINUS SÖDERSTRÖM i toppform ikväll då kan blir sådana siffror!!
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Vi brister som tio säsonger tidigare i försvarsspel, utvisningar, effektivitet och kämpa
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Japp, klickar inte ännu, påminner om 0-8 i julas som sen slutade med guld 😎
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Möjligen blir nästan en lika pinsam förlust som mot Luleå förra säsongen. Vi är oerhört ineffektiva.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Tycker Färjestad dominerade denna period, spel och skottmössigt, men två tillfälligheter ger oss 2-0 till hemmalaget i en tyst halvtom arena
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Ser inte speciellt bra ut. Det är spel mot ett mål
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Tuff bortamatch ikväll om mindre än en timme

Peppe Lundh tillbaka, bör stadga upp fjärdelinan, törs man hoppas på lika bra intensitet som i kvarten i våras? Då skaiken var första skägget att raka på vägen mot torget
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Snygg upphämtning men många missade chanser och utvisningar, Annars ganska nöjd med inledningen.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Underläge med 3-1 hämtades in och en fin poäng bärgades på bortais. Tyvärr torsk på straffar, tur inte det är ngt som används i ett eventuellt slutspel

Ligger klart bättre än förväntat efter tre omgångar och på andra håll i Sverige börjar det redan svettas betydligt mer
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Strax omgång 3, intressant motstånd idag i form av hårt satsande Linköping.
Nyckeln blir väl som vanligt hårt jobb och lita på mitells system

Linköping är ett av tre lag som inte vunnit ännu denna säsongen och lär vara rejält taggade
De två övriga ickesegrande är Växjö och Brynäs , får se efter dagens matcher om något lag fortsatt står på noll segrar
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Charliejfz: Tack detsamma, mycket som inte klickar ännu i spelet, men lyckats knipa två segrar ändå.

Tufft på lördag mot ett lag som kommer strida som besatta för att ta första segern
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Charliejfz: Tackar är imponerad över vårt spel framförallt i försvarszon där vi har fallerat i många år
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Grattis till vinsten!
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Snart dags att bege sig
Tycker tredjekedjan ser intressant ut ikväll

34. Lindqvist, Michael
59. Johansson, Linus
11. Nygård, Joakim

Bra bredd om dessa lirar tredjefiolen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Kul att höra pod efter första omgången , lyriska över draget i fullsatt Löfbergs arena och utnämnde Lennström till seriens troligen bästa back, det bådar gott
, sågade Tomkins tät i kassen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Charliejfz: Ja det var verkligen en skön seger och gott med tre poäng ner till kvalstrecket.
Nya tag på torsdag mot ännu ett tippat topplag, men klarade vi leksand finns chans även mot Växjö med Jörgen vid spakarna
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Charliejfz: Tack tack
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Grattis till tre poäng,
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Missade matchen tyvärr
Men alltid trevligt med tre poäng i premiären
Vi ligger alltså redan före storheter som skaik med flera
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: nedsläpp om 10 timmar
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
mattias - 74: Kul, ja det brukar bli bra med bortafölje från leksand som fyller på vår kassakista under dessa matcher

Rolig inramning också förstås inte bara mer inkomster som det medför
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Leksand kommer med 350 fans från Dalarna tyckte jag mig läsa någonstans samt de som såklart är och bor i Värmlandstrakten som också är leksingar ;)
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Ryktas om slutsålt redan första matchen, men det kanske det är på alla arenor i premiären, borde ju vara så iaf
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Två dagar till nedsläpp
En säsong vi tar oss an som regerande mästare, det var ett tag sedan sist. Men långt ifrån lika länge sedan som det är för våra premiärmotståndare Leksand.

Vad ska man tro om årets säsong och om matchen på lördag? Svarar ovisst på båda frågorna

Vi får väl se, men känner mig trygg med Mitell
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Draget på läktarna ser jag nu att det är polackerna som står för, för en värmlänning är det svårt med skillnaden på polska och skånska tydligen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Kollar på Rögle i chl just nu, har inte mer att göra här i sjukstugan
Bra drag på läktarna och ett bra hemmalag, såhär i efterhand känns det fortfarande underligt att vi slog ut detta starka Rögle i våras.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Två matcher i det sk Europamästerskapet för klubblag. 13-1 är facit hitintills. Hoppas att ingen blir skadad i kommande matcher.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Och trillade den nordamerikanska Centern in, 27 årige Remi Elie, spännande karaktär.
Då blev vi några snäpp starkare då
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Tarasov: Sett över förväntan ut hittills
Sticker inte ut tempomässigt , som många kanske befarade
Bra tyngd, ligger rätt och farlig i den PP formation han får spela, det har skiftat
Men igår lirade han med Åslund, nygård, lilliz, och Pokka ( om jag minns rätt ) i PP alltså

Tror han kommer hamna mellan 12-15 mål, inte illa för den lönen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:
Skall blir kul att se vilket avtryck Björklund gör.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Sista träningsmatchen avklarad då med ännu en seger.
Nästa vecka startar tävlingsmatcherna äntligen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Charliejfz: Låter högst troligt, tror även två lag (ovisst vilka) kommer få spela negativt kval
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: japp, tror det blir mycket spänning fram till slutspelet. Och att ett eller två lag överraskar och går långt, kanske till och med spelar final.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Charliejfz: Tror det blir en jämn bra säsong överlag. Vad tror du själv ?
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: vad tror ni om säsongen. Många lag som har förstärkt trupperna.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Alltid gött att knäppa Röde Roger på näsan bra start vilket är ovanligt trots att massor av spelar borta pga skador
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Seger igen och Björklund 2 mål, han kan bli nyttig för de hyfsat låga 65’han har i månaden
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Noterade att vi ställde upp med en hyfsad fjärdelina i förra matchen

10. Nilsson, Marcus
79. Lundh, Patrik
41. Björklund, Henrik

Bra bredd även i år
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
mattias - 74: Inte jag heller, bara highligts på expressen

Pokka var inblandad i mycket bra och även nye backen Max
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Hur var matchen igår?

Kunde tyvärr inte se den
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Läste detta nu

”Jens Westin är långtidsskadad medan både Joel Nyström och Mikael Wikstrand har genomgått operationer under sommaren.

Addera att Theodor Lennström och nu även Mattias Göransson ådragit sig skador under försäsongen.

Det innebär fem spelare.”

Tråkigt med fem ordinarie backar skadade redan, men vi får klara oss med det vi har
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
mattias - 74: Ja han var duktig

Förövrigt ruggigt glest i Färjestads lineup ikväll, har man inte bettat leksand än, vilket gjordes igår, så gör det nu gott folk
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Läste att Martin Sevcs ” stavning ” lägger av

En personlig favorit då det begav sig
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Match mot leksand imorn, ett leksand som brukar gå bra på försäsongen och sämre på våren

De vann som brukligt sin första match och lär väl även vinna imorn nu med matchen i benen och deras större fokus på matcher tidigt på försäsongen

Men trots förväntad förlust så är det såklart roligt att det kickar igång igen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Jag med , men det räcker om han kommer runt jul, typ som Mitell och Lennström gjorde
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: håller med men önskar mig någon toppforward till
Kommentera

« · 2379646 · »