1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18401 inlägg · 1109 ämnen

Det tionde guldet

« · 2232738 · » Till forumet


Sv: Det tionde guldet
mattias - 74: Fint försök till jinx mot ditt hatlag🥳
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso:

Har du sett statistiken mellan lagen när fbk spelat hemma?
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
mattias - 74: Hoppas du får rätt , men sett till dagsform är ni stora favoriter . Får se om ni pallar pressen
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Vi skall vara glada över en pinne då masarna totaldominerade matchen.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Inte oväntat. Precis som jag skrev hade de en bättre dagsform
Skönt att ta poäng med flera underlägen
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Får se om Dominik Furch blir en förstärkning vetifan om han inte får hjälp av utespelarna.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Oj man såg direkt att Dominik kommer bli en rejäl förstärkning! Osade klass om honom redan ikväll

Färjestad gör en riktigt bra bortamatch och vänder några tvåmålsunderlägen till oavgjort

Utan de turliga klubbskaftsstyrningarna som hemmalaget lyckades med så tror jag på tre poäng till de grönvita

Men detta bådar gott! Fullt med offensiv styrka och nu en klassmålvakt också
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ny tuff match dag på bortaplan , ännu ett möte mot ett lag ovanför oss i tabellen och dessutom med Rydahl avstängd

Håll i hatten lär bli drag i arenan och på isen
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Undrar om man får ta i hand med domarna utan att bli avstängd.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: gick ju vägen idag trots våra avbräck på klasspjäser. Strongt
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Laget har fantastisk förmåga att måla sicket speed vissa av dom har men försvarsspelet. Hela tiden hamnar man långt ned i egen zon och blir rejält tillbakatryckta och med en normal målis hade det blivit 0 pinnar.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja dom visar en härlig offensiv, underhållande
Alltid skönt och starkt att besegra lag ovanför oss i tabellen, inte minst på bortais
Bra jobbat

Tänkte på vad tyst det var på läktarna för en lördagsmatch .. märkligt
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Hemmafajt mot Ärkerivalen från huvudstaden ikväll
Kommer bli en tuff match som vanligt, men skoj med hockey
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Har med mig biljardbollar vid TV:n och går det uselt tänkte jag hämnas Loob:en.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Det var nära att biljardbollarna kom till användning men vilket jäkla dåligt försvar vi har 13 skott med 4 mål som resultat bedrövligt att sedan offensiven levererar men mot bättre motstånd är vi rökta.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Åfan, ni lyckades vända mot bottenlaget DIF ser jag. Djurgården är i rejäl kris nu.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Känner mig trygg i offensiven, detta trots tunga avbräck ikväll

Det andra sätter sig så småningom , det viktiga är att vi kan göra mål och vända underlägen
När defensiven sitter blir vi än mer svårslagna

Vi snittar nu över tre insläppta per match och har ändå tagit poäng i 7 av 8 matcher

Riktigt starkt
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Får se ikväll om de kan hålla tätt bakåt och ändå prestera framåt. 13-0 i repris vore inte så dumt:)
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Börjar jävligt bra med ett ytterligare mål i arslet i PP bedrövligt.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Oskars tar över fullständigt närmare 0-13 än 13-0
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
där satte vi kvitteringen tursam styrning men det ser jäkligt rörigt ut
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Vi vann nog rejält skotten i första men en riktig hönsgård i vår försvarszon och inga riktiga målchanser för de våra. Tursamt oavgjort efter en perre.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
tydligen 14-4 i skott men de är vi vana med att 25-30% av skotten från motståndarna går in medan vi behöver 14-20 skott för att göra ett mål..
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Hönsgården i egen zon fortsätter 1-2 naturligtvis
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Så jävla dåligt nu till Tv4 och bytt eller bytt
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Uselt och mera uselt kommer tillbaka från TV:n och vi har inte presterat något inte förvånande. Vi har mycket att ta tag i hafsigt och slarvigt spel . Kollar dock på sista perren men tror inte att vi lyckas då det ser förjävla dåligt ut.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Studsar inte med denna match
Men kunde kännas värre, man kunde heja på Brynäs
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Det mest usla jag sett på länge. Vi har många problem får se om det löser sig men jag är tveksam. Idag mer än bedrövligt bakåt inkl. målis och framåt nja inget.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
och om Brunsås förlorar bryr jag mig nada men vi levererar inte uselt och mera uselt. Bedövigt dåligt.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Skäms Färjestad våra välbetalda spelare levererar ingenting. Idag lika dåligt försvar som vanligt och anfall fanns det överhuvudtaget. Nja det krävs en ordentlig holmgång i båset. Ge alla sk stjärnor ledigt med löneavdrag och släpp fram hungriga U-18,20 spelare. Det kan bara bli sämre
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Yes vi vann skotten. Vi gjorde ett turmål på 39 skott Fantastiskt så jävla bedrövligt. Skämmes
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Match idag, boys. Själv spelar jag tennis match när hockeymatchen går. Så får kolla efteråt.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Charliejfz: Yes batalj idag mellan två grönvita lag. Kommer också missa den tyvärr
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Såna matcher kommer och går även säsonger som blir guld. Minns 0-13 på hösten samma säsong som vi tog guldet

Att Oskars sprattlar till emellanåt får mig inte att tro de hamnar före oss i tabellen och sen skall det avgöras framåt våren
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ja spelar vi som vanligt med ett vidöppet försvar och en målvakt som inte toppresterar samt ett jäkligt bra men ytterst ojämnt anfallsspel lär det bli stortorsk ikväll.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja så är det , och spelar vi riktigt bra vinner vi
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ingen risk. 3-14 i skott i första och 1-3 i mål. Det lär bli som vanligt mot bättre motstånd. Stjärnorna levererar inte.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Då blev vi förnedrade ytterligare en gång. Totalt överkörda i första perioden. Stjärnorna presterade negativt genom ta en massa utvisningar. Dags att börja snegla nedåt i tabellen och för att undvika kvalspel krävs nog en hel del attitydförändringar hos många av spelare och ledare för att komma ur det som speglat oss de senaste tio åren att det saknas hjärta, kämpa och vilja.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: ok, hade ingen koll på matchen. Men det blir bättre nästa match. Fbk har ett riktigt bra lag.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Charliejfz: Såg inte heller matchen så kan inte säga så mycket
Men en sjätteplats känns väl ok med de skador vi haft
Ser fram emot våren
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ny match på torsdag mot Örebro. Ett hungrigt Örebro mot ett försvarslöst FBK kan tyvärr bara sluta på ett sätt. Alla pinnar är en big surprise men håller tummarna men är oroad för en total katastrof. Och om mina destruktiva föraningar slår in är det dags att börja förändringståget mot nytt ledarskap och piskning av våra sk superspelare.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Kändes kassaskåpssäkert ikväll, stängde ner Örebro i sista ordentligt

Detta trots avsaknaden av tunga pjäser som Linkan, Virtanen och Vestin

Åldern på backarna denna segerkväll känns rekordung
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Övriga matcher gick väl som väntat.
Starkt av Oskars att segra på hovet
Möjligen oväntat nere i botten att Brynäs skulle tappa poäng dock

Starkt av leksand får man väl säga också, men tycker mig hört att Lule saknar typ halva backbeu
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Idag var vi inte försvarslösa och fick välbehövliga poäng i bottenstriden.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Tuff match idag igen och ännu en match utan suveräne Linkan
Undrar när vi får tillbaka honom!?
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Det syntes verkligen inledningsvis att vi saknade lite pjäser
Men från andra perioden och framåt kändes det hur tryggt som helst

Visst missade domarna några utvisningar på de vit röda, men det kan kvitta en match som denna

Håhåjaja håhåjaja…
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ja i första blev vi utspelade och vi hade turligt bara 0-1. I andra hade vi flyt med två snygga mål + ett till fast Timrå saknade inte chanser. I tredje var Timrå bättre med en massa målchanser där vi hade turen att raka in pucken i öppen kasse.
Totalt nja en som vanligt blek insats där vi turligt fick tre poäng dock välbehövligt i bottenstriden.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja fy tusan, verkligen turligt 🤩
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Dä är snart en fjärdedel av serien spelad

Journalister och random fans gråter sig harmynta över Färjestads insatser hitills

Själv sitter jag småleende tillbakalutad och ser ett lag med stor kapacitet

Trots avstängningar , skador och kort med tid för att spela ihop sig så har vi endast tre förluster vid full tid på 12 matcher. Inget annat lag har mindre nollpoängare

3-1 målet igår visade en glimt av vad som komma skall och 2 insläppta varav det ena på en oturlig sargatuds på de två senaste matcherna visar på vad som kan presteras defensivt

Detta ser bättre ut än vanligt och att vi ska komma top10 och därmed slutspel räknar jag kallt med redan , starkt 🤩
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Kollat flera repriser på 1-1 målet. Målet borde ha dömts bort utan tvekan. Sedan har varvat katastrofinsatser med underbara mål får se hur det slutar. Nu har vi två tuffa matcher framför oss Lule borta (lång bussresa) och Fusklunda hemma. Får vi några pinnar i dessa matcher kanske vi kan slippa att titta nedåt.
Låst ämne

« · 2232738 · »