1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18381 inlägg · 1109 ämnen

Silly season 2017

« · 1813620 Till forumet


Silly season 2017
Nu lämnar vi denna trôksäsong bakom oss och riktar blickarna mot den mer spännande löjliga säsongen!

Vilka ska bort, vilka ska vara kvar och vilka ska in. Let the games begin!
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Bengt:

Ni har det tungt igen, HV är lite för bra.

En sak son jag tänkt på är att ni fortsatt satsa på stora starka spelare, likt Qatar gjort i Norrbotten. Hockeyn har gått vidare, och den här ryggsäckshockeyn fungerar inte u dagens SHL. Tycker ni istället borde satsa PP lite kvickare spelare likt Nygårds som är bra.

Lycka till nästa säsong, övertygad att ni kommer igen!
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Bengt: skön snubbe den här nygren......
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Yoda Marklund: ja säsongen tog slut, vi och Växjö ut samtidigt det är väl helt ok att åka i kvarten som sjundeplacerade , men att åka i kvarten som seriesegrare är ju ett direkt fiasko

Nya tag till hösten
Kommentera

Sv: Silly season 2017
smallround: Jo han gör sig bättre på isen än i kôrvkôn
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso: Delad placering med Växjö, Saik, Linköping.. får väl anses ok så här i efterhand. De övriga nämnda tre föreningarna är nog inte lika nöjda.

Martin Johansson, välkommen tillbaka! Härligt.

Joel Eriksson Ek, debuternas man, mål direkt i NHL efter att kommit över nu efter slutspelet
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso: Utan kvalserie skulle inget allavenskt lag gå upp sades det

Ikväll mosade Mora ut Leksand utan pardon..👏👏

Ner och upp, upp och ner
Leksand ser vi aldrig mer🙏
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso: fast de gav oss en massa poäng😜
I Götet händer konstigt nog alltid tvivelaktiga domar insatsen eller andra incidenter inte för att jag tycker om SAIK eller BIF men mot SAIK tre videobedömningar alla till VFs fördelar och igår tre-fyra man i utvisningsbåset (radion sa 4 men GP 3) mot en vfare efter slagsmål i slutminuten+ Även om en av dem var för att tränare skrek Pinsamt vilket jag håller med om.
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Svanru: Är det inte klockan så är det... De kan sina tricks här nere i sillstryparland.
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso: Tyvärr lär LIF sticka upp sitt fula dalatryne från en gatsten nära dig inom kort.
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso:
Nu har man skjutit upp "stängningen" till säs 18/19, så tillvidare är det som vanligt dvs ett lag upp:) Kan för intyga att Jens Westin är en flitig herre på gymmet, dessutom ser han till att träna ordentligt när han väl är.där. Tränade alltid efter matchdag, tom en gång på lördagkväll.
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Bengt: Välkommen tillbaka till Karlstad Dick! Våran Dick är störst i hallen😎
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso: Våran Dick är störst i hallen! :-)
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Bengt: Förövrigt roligt med alla tennissiffror i fettavlagring slutspel

Samtidigt skönt att äntligen har medias fokus minskat sitt fokus på tacklingar och domarinsatser och skriver om sporten mer igen, måtte det fortsätta på denna bana

Otroligt menlöst och på lång sikt, förödande för sporten att efter varje match analysera ett eller flera domslut in i minsta detalj

Bra jobbat media, fortsätt denna nya trend
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso: Påskafton idag och match#2 i U18vm , denna dag mötet vi Tjeckien

I seniorsammanhang slog som väntat Brynäs ut sillastryparna, detta trots att knappt något brynösfan gillade tränaren i vintras eller sin målvakt förra veckan😄

Mot Hv blir det lite intressantare, två lag som inte varit final på länge länge , till och med vi har spelat final senare än dessa kombattanter

Får väl följa det hela med ett öga iallafall , hoppas media fortsätter skriva om hockey istället incidenter med tacklingar och domslut, även om vissa fans inget mer önskar att just sådant skall granskas, märkligt

Matchen mot Tjeckien ikväll tror jag vi tar komfortabelt, borde ha slagit ryssarna också, men som vi sett i SHL kan allt hända

Glad påsk, mumsa ägg
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso:
Denna grabb skall underhålla på svenska rinkar nästa säsong, kul!
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso:
Nån som var i Krakow ifjol?
Kommentera

Sv: Silly season 2017
tjugo8:
En av mina favoritstäder vad vill du veta :)
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Tarasov:
Hur är hemmasupportrarna (huliganer eller vettiga) o deras lilla hall?
Kommentera

Sv: Silly season 2017
tjugo8:
Hallen har jag noll koll på. När det kommer till fans har staden forbollsfans som är komplett galna, har en känsla av att en viss försiktighet bör intas även om det är hockey man skall på. Nu är inte jag typen som tycker man skall springa runt och vara rädd för än det och än det andra, med tanken på kulturen hos fotbollsfansen så är det iaf "heads up" för att använda en hockeyterm.
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Tarasov:
Ok
Tack för input!
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso:
Vad tror ni om Röymark?
Kommentera

Sv: Silly season 2017
Tarasov: Det första ordet som dyker upp när jag hör Röymark är "Nyttig"

Efter några sekunder till så komponerar fantasin ihop en lina med Björklund- Rundqvist - Röymark

Eller har någon av ovan nämnda lämnat Modo inför denna säsong?
Kommentera

Sv: Silly season 2017
eltifoso: rundkvist har lämnat
Kommentera

« · 1813620