Fotboll

16158 inlägg · 40 ämnen

Forum

« · 2350612 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Premier League
puffe2:

Avgå Janne
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Engelsk fotboll dog för några decennier sedan. Nu är det oligarker och olje-shejker som styr. Totalt ointressant, men kul att Sverige leder mot Slovenien :)
Kommentera

Sv: Premier League
Klockan 1700 är det avspark mellan Huddersfield och Nottingham i kvalet till PL på Wembley, som en fanatiker av Engelsk fotboll så hoppas man Forest tar steget upp i PL, en klassik klubb med bra historia
Kommentera

Sv: Champions League Final
Fan vad salah har haft otur förlora afgon finalen, föll på hårstråt i PL titeln, förlora cl finalen, missade vm platsen
Kommentera

Sv: Champions League Final
Haha
Kommentera

Sv: Champions League Final
Yes Madrid!
Kommentera

Sv: Champions League Final
Kom igen nu Liverpool
Kommentera

Sv: Champions League Final
Rip Kirby:

Skönt och ha Fabinho och VVD tillbaks, Fabinho är en av världens bästa på sin position, jag tror och hoppas mitt kära Liverpool fixar detta och tar en trippel denna säsong

När nästa säsong drar igång är nog spelare som Mane Salah Milner borta. Milner avslutar nog i sin moderklubb Leeds.
Kommentera

Sv: Champions League Final
Rip Kirby: Thiago kommer till start. Nu verkar matchen kunna göra det också. Amatörmässigt av UEFA, pinsamt!
Kommentera

Sv: Champions League Final
Dansken 29: Real Madrid favoriter på förhand med Benzema i spetsen. Frågan är vad Liverpool som det ser ut nu innan start kan göra utan Thiago på mittfältet. Visst, det är bara en spelare men inte vilken spelare som helst ändå.

Tipset: 1-1 e. 90 minuter. Sen avgör hur lagen orkar med mentalt och fysiskt spel i 30 min. övertid plus ev. straffar.
Kommentera

Sv: Champions League Final
Dansken 29: jag håller på Falu rödfärg.
Kommentera

Champions League Final
Vad tror ni finalen slutar
Kommentera

Sv: FA-cupen/Ligacupen
mattias - 74: QPR ;)
Kommentera

Sv: FA-cupen/Ligacupen
JD:

Antar att du håller på Spurs eller Arsenal ;)
Kommentera

Sv: FA-cupen/Ligacupen
mattias - 74: Huvudsaken var att Chelsea förlorade.
Kommentera

Sv: FA-cupen/Ligacupen
Snart dags för FA Cup finalen på Wembley mellan Chelsea - Liverpool.

Förlorar Chelsea ikväll blir dom den första klubben att förlora 3 raka FA Cup finaler.

Vinner Liverpool tar dom sin 2a titel för säsongen.

Nu kör vi. YNWA ;)
Kommentera

Sv: Premier League
Som Liverpoolsupporter så är det skönt och se United såhär usla ;)
Kommentera

Sv: Premier League
Skönt med Premier League igen, alldeles för mycket landslagsfotboll på slutet ;)

YNWA
Kommentera

Sv: Vmkval
Axle San: Tycker Janne är ett geni, dock brottas han med dålig form och brist på försvarsspelare. Att sedan anfallet inte sätter nåt mål med alla chanser är trist. Men Janne är ingen Erik Hamren, han kan fotboll. Detta landslag kommer att växa så in i bomben
Kommentera

Sv: Vmkval
Axle San: Hasse Backe är en pajas men faktum är att 1 halvlek är bra men sen kommer Karlström helt fel och dessutom helt onödigt att gå in så tufft på en kille med ryggen mot målet!
Sen faller Sverige igenom totalt och det är endast tack vare Robin Olsen det inte blir 5-0 till Polen!

Mike.F
Kommentera

Sv: Vmkval
Axle San:
Tyvärr tappar man allt efter 2 - 0, hjälper inte alls varandra eller visar att man vill ha bollen.
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: pissmatch även om Hasse Backe är nöjd, totalt onödig straff och andra målet en jävla groda. Defensiven suger och med dålig svensk effektivitet skulle vi ju klarat 0-0 i alla fall. Ruttet taktiskt upplägg av Janne tyvärr.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: ni behöver VAR för att vinna precis som sist! men så kan det ju bli!

Mike.F
Kommentera

Sv: Premier League
Tack Tottenham

Titelracet lever ;)
Kommentera

Sv: FA-cupen/Ligacupen
puffe:

Boro tog en skalp i förrgår och gav united respass, kanske är det Tottenhams tur nu?
Kommentera

Sv: FA-cupen/Ligacupen
mattias - 74: Bra att QPR åkte ur så all fokluas kan läggas på uppflyttning :)
Kommentera

Sv: FA-cupen/Ligacupen
Lottning FA cupen 5:e omgången

Luton - Chelsea
Crystal Palace - Stoke
Peterborough - Manchester City
Liverpool/Cardiff - Norwich
Southampton - West Ham
Middlebrough - Tottenham
Nottingham/Leicester - Huddersfield
Everton - Bornemouth/Boreham Wood
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: O lyckligare blir man, Övre Volta klara för semi efter 1-0 mot Tunisien.

www.youtube.com/watch?v=vQsLURXR50c
Kommentera

Sv: Vmkval
Stort avbräck för Komorerna ikväll, nu när dom äntligen får spela slutspel. Alla 3 målvakterna är indisponibla. En stackars utespelare får stå. Tips från coachen i Kamerun.

Gå hårt på målvakten
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: Övre Volta slog enkelt ut Gabon i åttondelsfinalen, 8-7 efter straffar. Nu är man lycklig
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: Måste bara få promota en underbar serie från SVT. 'Allsvenskan, här kommer Degen' Har ni inte sett avsnitt 1, se det. Elitidrott när den är som bäst. Har förankringar i Degerfors, detta är något som värmer ett idrottshjärta
Kommentera

Sv: Vmkval
Charliejfz: Värnamo, så imponerande. Gläds också att att Komorerna precis blev klara för åttondelsfinal i Afrikanska Mästerskapen. Följer mest Övre Volta(Burkina Faso numera) men vem unnar inte Komorerna en stor framgång?
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: synd att Halmstad inte är kvar i allsvenskan. Men Värnamo fick en plats i finrummet. Ett Värnamo som gjort en i imponerande resa genom superettan.
Kommentera

Sv: Premier League
Silly: metoo men det är jobbigt just nu å de senaste 7 åren:(

Mike.F
Kommentera

Sv: Premier League
Manchester City - Chelsea just nu på tv. 1an mot 2an

Hoppas på Chelseapoäng så ligan lever lite till
Kommentera

Sv: Vmkval
Charliejfz: Kul och skänker en extra tanke till Masse, Rögle i topp o Helsingborg tillbaka. Går bra där i nordvästra Skåne nu :) Enda smolken i bägaren är väl att Tambellini kanske vill 'hem' nästa säsong
Kommentera

Sv: Vmkval
HIF tillbaka i Allsvenskan! Stort grattis!
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: När den mänskliga faktorn kan spela en faktisk roll kan ju det mesta i alla fall i teorin gå käpprätt åt helvete.
Kommentera

Sv: Vmkval
Rip Kirby: Satans vad nervösa pamparna kommer att vara då. Tror dom kommer att plocka bollar ur fel urnor igen, om det blir TV-sändning. Vill minnas att en lotto-boll rullade iväg från maskinen ner på golvet en gång när Razzel skulle visa Lottodragningen
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: Man gick precis ut med att man ska göra om lottningen.
Kommentera

Sv: Vmkval
Rip Kirby: Jag misstänker ju alla stora idrottsförbund vara svårt korrumperade, men den här lottningen blev ju underhållande minsann. Lite tryckt stämning bland UEFA-kollegorna på scenen
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: I vilket perspektiv då menar du?
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: Nu får jag ta tillbaka min pudel. UEFA lyckades verkligen göra dagens lottning i Champions League till en fars. Tur man håller på QPR så man slapp ha starka könslor ilottningen ändå :)
Kommentera

Sv: Vmkval
Axle San: Med tanke på dagens lottning får jag göra en pudel.

Italien och Portugal kom i samma grupp, så jag har inga fler funderingar på att UEFA och FIFA är korrumperade. Liksom att jag även anser att IOK också är en organisation, helt fri från korruption.

Tar fram skämskudden för mina grundlösa anklagelser.
Kommentera

Sv: Vmkval
Sportkanalen visar lottningen för Play-off från kl. 17 idag
Kommentera

Sv: Vmkval
Axle San: Blir dock spännande att följa. Vi har ju teoretiskt 50 % chans till hemma-match i en eventuell final. 3 dar till lottning
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: Ja det lär fuskas ordentligt vid lottningen i vanlig ordning.
Kommentera

Sv: Vmkval
puffe: Nu försöker jag göra en opartisk utredning om Sveriges chanser att nå ett icke-VM i ett vidrigt korrumperat Quatar.

Jag förutsätter kallt att Sverige tillhör de 6 'andra'lagen' som seedas.

Dessutom förutsätter jag att vi slår ut ett icke-seedat lag, genom hemmaplan om inget annat.

Sen börjar problematiken. Det icke-korrumperade UEFA/FIFA vill såklart inte se att Italien och Portugal får mötas, så det sker nog via 'lottningen' att Portugal-Italien inte är på samma 'spelplan'.

Då har vi en chans på 3 att slippa dessa stor-nationer.

Och skulle vi lottas mot dem så är det nog 99 procents chans att vi lottas som bortalag.

All min konspirations-teori faller sönder om Portugal och Italien kommer i samma grupp, men där pratar vi 1 %
Kommentera

Sv: Vmkval
Tarasov: Man vet ju aldrig, men för att Sverige inte ska seedas måste föjande ske.



* Att Wales vinner hemma mot Belgien...

.+ .samtidigt som något av dessa scenarion inträffar:

* Turkiet vinner med fem mål eller mer mot Montenegro samtidigt som Nederländerna tar minst en poäng mot Norge.

* Norge vinner med minst fem mål mot Nederländerna samtidigt som Turkiet vinner sin match mot Montenegro minst fyra mål.


Vi har ju inte haft drömlottning senaste mästerskapen, så kan vi få lite tur nu då.

2 hemma-matcher och slippa Portugal och Italien kanske.

Men oavsett motstånd lottas vi hemma i finalen så har vi goda chanser , oavsett motstånd
Kommentera

Sv: Vmkval
Tarasov: Inte klart ännu, vi kan få dem på bortaplan faktiskt.
Kommentera

« · 2350612 · »