Fotboll

16210 inlägg · 40 ämnen

Forum

« · 2409991 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae:

Dagens matcher

14:00: England-Iran SVT Play & SVT1

17:00: Senegal-Nederländerna SVT Play & SVT1

20:00: USA-Wales TV4

Bir spännande och se Mane mot VVD, 2 spelare som betytt oerhört mycket för Liverpools framgångar de senaste åren.

Förövrigt räknar jag med att England vinner ganska komfortabelt mot Iran.

USA - Wales känns öppet. Luktar x ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Fotbollen är stor i Afrika också, icke att förglömma.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Oddsen på att även det var ett köpt mästerskap? 😆😂🤣
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
UbbeNils: Inte bara dom som direkt är involverad i fotbollen, även så många andra är köpta:

VM i Qatar är i gång.

Under invigningen talade bland annat hollywoodstjärnan Morgan Freeman ? trots att han för tolv år sedan kampanjade för att USA och inte Qatar skulle få VM.

? Jag misstänker att det finns pengar inblandat, säger TV4:s krönikör Olof Lundh i sändningen
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
UbbeNils:

Fattar inte hur Qatar vunnit asiatiska mästerskapen

Kan va den sämsta nationen jag sett i VM historien

fantastiskt usla 😂😂😂
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Axle San: Sett så många turneringar under årens lopp, men här är det pengarna som styr i alla lägen, från att hela VM:et är köpt till att vad vet man hur många spelare, ledare eller domare har fått en massa pengar. Tyvärr så hoppar jag detta VM. :(
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Axle San:

0-1 nu

Detta bör inte bli problem för Ecuador

Qatar är med bara för att man arrangerar VM

Hade hellre sett VM spelats i Europa eller i Sydamerika där fotbollen är stor
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Ecuador är köpta, säkert tips är att Qatar vinner.
Kommentera

Fotbolls-VM i Qatar 2022
Idag drar VM i fotboll igång, och för oss fotbollsälskare ser det ut och bli den mest intressanta VM turneringen någonsin, att VM spelas i Qatar är ju som det är, bara gilla läget tyvärr.

Hade jag inte varit så intresserad som jag är av Fotboll hade jag bojkottat turneringen med.

Först ut. Qatar - Ecuador 1700.

Tips - 1 - 2 ;)
Kommentera

Sv: Champions League
I morgon drar det minst intressanta och mest korrumperade fotbolls-VM någonsin igång? Putins oligarker är väl hyvens killar , jämfört med FIFA , UEFA och IOK-pampar.

Hoppas Quatar vinner hela skiten, gärna mot Saudiarabien i finalen.


Men, det som smärtar mest, QPR har bara en poäng på de fem senaste matcherna, brrrr
Kommentera

Sv: Champions League
Skapliga åttondelar

Så lottades alla åttondelsfinalerna i Champions League
Manchester City–Leipzig
Benfica–Club Brugge
Real Madrid–Liverpool
Tottenham–Milan
Napoli–Frankfurt
Chelsea–Dortmund
Porto–Inter
Bayern München–Paris Saint-Germain
Kommentera

Sv: Premier League
Malmö vann mot HIF med 2-1. Hoppas att HIF kan lyfta någon placering i tabellen. Degerfors endast en poäng före.
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Nu har du ett ytterligare skäl att äta Schwarzwald-tårta! ;-)
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: Fick precis ett lag att hålla på i tyska ligan, tack :)
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: Fel o fel, tänkte lite fiffigare. Tycker England ör en diktatur, vägrar låta frisinnade skottar bilda eget land mm
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: Tottenham is owned by majority shareholder ENIC Group, a British Investment Company created by Joe Lewis.
ENIC also owns all of THL's convertible A shares.

Det ägs alltså av en oligarks investmentbolag.

Riktigt dystert i jämförelse med exempelvis SC Freiburg som ägs av medlemmarna i föreningen.
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: QPR är också ägt. Som sagt är det Tyskland som gäller om man vill slippa klubbar som styrs av diktaturer och oligarker.
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Nej där har du fel! TOTTENHAM ägs av Engelsmän.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Eftersom Björn Hellberg håller på Sunderland, har jag all respekt för de Svarta Katterna
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:Min bästa kompis håller på Hull...märkligt, men sånt är livet
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2:

min fd jobbarkompis håller på Sunderland, det är ju kul att de är uppe i Championship
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: Lite offside då, ni som bara gillar de stora lagen, där allt styrs av diktaturer...

Kul att QPR börjat frejdigt :) Ett lag med rugby-randiga tröjor bör alltid premieras

www.youtube.com/shorts/D8ht8sL0-8Q
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Chelskis nya ägare verkar vara både mer inne och petande än den gamla, samtidigt som han är okunnig. Stackars Graham, PSG vibbar deluxe.

Men kul för honom om han slipper ägaren flåsande i örat, vilket ju är ett av många problem i de fem stora ligorna förutom den tyska (de har kvar 51%-regeln).
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:

Och där blev det officiellt att Potter tar över Chelsea

Vilken resa han har gjort

En av Englands populäraste tränare just nu

Blir intressant och se hur han gör med laget nu
Kommentera

Sv: Premier League
Lucas-jonasson:

Snackas om att Graham Potter skall ta över
Kommentera

Sv: Premier League
Att Chelsea sparkar deras tränare Thomas Tuchel efter en knackig start på säsongen anser jag som ett historiskt dumt beslut. Under hans tid i Chelsea hann han vinna Champions League, vinna världs mästerskap för klubblag, komma 2:a i Carabao cup och likaså i FA-cupen. Chelsea kommer vara en klubb med nedgång efter detta beslut
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Ja väldigt skönt för dem. I år blir Premier League mer spännande än någonsin tror jag. Tror inte Liverpool och Manchester City kommer vara lika dominerande. Tror och hoppas såklart att mitt kära Spurs kommer vara där uppe och kriga, tror också att Arsenal tyvärr kommer göra det.
Kommentera

Sv: Premier League
Lucas-jonasson:

Härligt med en rejäl urladdning igår för Liverpool efter en knackig start i ligan.
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: Den matchen längtar man skapligt till! Kommer bli oerhört mycket känslor i den matchen, "bara" derbyt mot Chelsea var oerhört hett och mycket känslor i. Tänk dig, Cristian Romero med matchavgörande i sista minuten, hade blivit så mycket känslor och han är inte rädd provocera
Kommentera

Sv: Premier League
Lucas-jonasson: När de möter oss så får vi en värdemätare vad Arsenal står.(TOTTENHAMN)
Kommentera

Sv: Premier League
Fan Arsenal börjar se riktigt farliga ut. Man hoppas ju att det är en positiv trend för dem som bara håller några matcher och tar slut, brukar vara typiskt Arsenal att bli dåliga när det väl gäller, fast nu ser dem på allvar bra ut... Jesus ser riktigt pigg ut och kommer nog utmana om skytteligan
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: 30 år det har du gjort bra! Är själv 16 år och har varit spursare sedan födsel, var ner till London nu i maj och var på plats första gången, en otrolig upplevelse med en stämning som är svår att föreställa. Håller med, med Conte kan vi gå hur långt som helst
Kommentera

Sv: Premier League
Lucas-jonasson: Bra val är också TOTTENHAM-fan sen 30 år tillbaka i år blir vi farliga.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Förstår inte heller varför han gick dit utöver pengarna. Borde ändå vara större för en spelare att vara tok hyllade och älskad i ett lag, ett lag som dessutom gav han en omstart i sin karriär, ett lag där han hade varit en absolut storstjärna och där han hade varit med på Brentfords resa för att etablera sig i Premier League istället tar han United för pengarna. Är själv Tottenham supporter och vad jag har förstått det som så gav vi han aldrig ett kontrakt förslag, fast det känns ändå som han högg oss Tottenham supportar i ryggen genom att välja United när han ändå hade kunnat stannat i Brentford
Kommentera

Sv: Premier League
Lucas-jonasson:

Harry är så kass, ronaldo verkar in bry sig, fernandes är kass, vad händer med united?

jag borde va skadeglad men nu vet uniteds supportrar vad vi liverpoolfans gick igenom under Hicks / Gilett

Frågan är ändå varför Eriksen går till en klubb som united som är i totalt förfall, pengar såklart
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: 4-0 mot Brentford i halvtid, tror inte det finns någon på denna jord som kan rädda United
Kommentera

Sv: Premier League
Skönt man inte är United supporter

Herregud vad dåliga de är ;)
Kommentera

Sv: Premier League
Äntligen drar världens bästa liga igång, först ut ikväll, Crystal Palace - Arsenal

Men imorgon börjar det på allvar när Liverpool möter Fulham på Craven Cottage ;)
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Det är väll just att lägga av som Serie A är till för? Ligan där presspel inte krävs av anfallare, perfekt för Zlatan och CR7 samt Pogba trots att han inte är anfallare.
Kommentera

Sv: Diverse
Perreman: Utan att ha sett jättemycket av sverige hittills i EM. Så är det bara att konstatera att Sveriges tid som stormakt är över. Nu kommer de klassiska länderna med turbofart. Vilket tempo och spel mellan England och Spanien.
Kommentera

Sv: Diverse
jonsson: Mjo, minst sagt. Hoppas de isolerat fort och slipper mer spridning, fast med tanke på vilket virus det är så är det nog kört.

Skön seger mot Portugal senast åtminstone, såg ut att vara ett helt annat lag på banan än mot Schweiz. Hoppas de kan krya på sig ordentligt och orka ta sig vidare ifrån kvarten.
Kommentera

Sv: Serie A
Och Zzzzzzlatan förlänger med Milan.

Fattar inte varför han bara lägger av
Kommentera

Sv: Diverse
Clay.2:

3 covidfall i em truppen, kan bli jobbigt på Fredag.
Heja
Kommentera

Sv: Diverse
Clay.2: ingen saknar Seger .
Hon är ingen strateg nu .
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: absolut !
Ibland undrar man om damfotbollen har utvecklats eller är det bara materialet som gjort det
Det är inte bra passningsmässigt, trögt å mycket bolltapp .
Seger.. bollkontakt typ 10 ggr är hon en ledande spelare då , ser inte storheten i henne alls
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: nä det gör dom faktiskt inte men det är nån kombination av lokal dialekt och det där nasala som stressar mig 😵‍💫
Kommentera

Sv: Diverse
Olle:

HAHA typ

Pratar alla sådär drygt i Skellefteå? ;)
Kommentera

Sv: Diverse
puffe2: Jag hade önskat att Leif Boork hade varit kommentator istället för Marklund.
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: Köper hennes underbara dialekt 8 dar i veckan, speciellt om man jämför med predikanten Markus Johanesson, som är så trist att t.o.m klockorna stanna
Kommentera

Sv: Diverse
Duger denna tråden för Dam EM eller? Hur är intresset här inne för Damfotboll? Jag blir bara trött på Hanna Marklunds dialekt ;)
Kommentera

« · 2409991 · »