Fotboll

16148 inlägg · 40 ämnen

Fotbolls-VM i Qatar 2022

2427604 · » Till forumet


Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74:
Vilken final!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Frankrike är riktigt bleka idag
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Det bruk alltid var oavgjort i 80min !
Argentina ville inte det och överraskande Fransosen __ inte sjysst !
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov:

Nu hoppas vi att Messi får kröna sin karriär med ett vm guld men Frankrike har ett sjujäkla lag på planen.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso:
Holland kanske de har några finaler, Portugal 🇵🇹 kanske.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Frankrike 🇫🇷
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Känns bra att VM är slut snart, så slipper man se Infantino på ett tag :). Väldigt mal placé VM, både i tid och rum. Men en final med 2 värdiga lag.

Dock hoppas jag att matchen får ett tidigt mål, så det blir en sprakande final, typ 3-2 till Argentina. 2 lag med spets framåt borde kunna bjuda på en minnesrik match

Men blir det tillknäppt och går till straffar så har ju Argentina även en vass keeper.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso: Hjärtat säger Sverige, men kan Marocko bli det? Dom är imponerande faktiskt. Holland har jag slutat tro på.

Häftigt om ett lag utom Europa/Sydamerika vann

Sen har ju Norge, en ny Northug, fast bollsparkare
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: och inte får vi något nytt land som vinner detta mästerskap heller.
Undrar när och vilket land som bli nästa nya att bärga guldet
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso: Fast Kroatien har ju en väldigt bra målvakt. Hoppas på öppen match där Marocko vinner med 3-2.

Är det inte ovanligt bra målvakter på straffar i detta VM?

En parentes, men under denna korta tid ett fotbolls-VM pågår så hinner simning ha ungefär 2 VM o 3 EM. Simning är en mästerskapsdopad sport , minsann
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: 0-0
Marocko vinner straffarna
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Du är ju bra tippare, ge oss fattiga något, så vi kan betta på Marocko-Kroatien. Man vill ju kunna köpa en julklapp :)

Unnar dock Marocko ett brons, även om Kroatien är ett litet land, men med stort fotbollskunnande
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Ja, dom har imponerat väldeliga.

Nu får vi hoppas på ett tidigt mål i finalen så det blir offensivtänk i minst 90 minuter.

Hoppas på europeiska förluster i kvarvarande matcher
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator: Fy fan, går den på fyran? All sport blir så mycket sämre när flams-TV sänder i ställer för stats-TV. Vinterstudion med längdåkning var en fröjd, men nu när TV6 sänder så orkar man knappt titta längre
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Hoppas du satte en dagspenning på slutresultatet :)
Kommentera


Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Det blev väl till slut den väntade drömfinalen på söndag.
Nu är man bara lätt orolig för vilka kommentatorer TV4 kastar fram så dags.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Marocko är en flock skenande vild hästar ..livsfarliga åt alla håll .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Och där kom 1 - 0 tidigt ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Ja Marocko imponerar sannerligen men jag tror Frankrike får ett tidigt mål sedan stänger de matchen med att göra 2 - 0 i slutet av första
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Då får du hålla på Argentina nu då.

Argentina-Frankrike i final kan bli en sprakande fest eller helt tillknäppt. Hoppas på ett tidigt mål i den matchen så blir det propaganda.

Marocko imponerar ju, men lär ta stopp ikväll

För övrigt, Infantilo är en sån där grabb som köper sina kompisar. Undrar vad Beckham fick för att sitta där o mysa
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74:
Vägrar att titta på WM fotboll det här året,
Har inte kollat 1 minut på det.
Annars har man alltid tittat.
Nu bojkottar jag det totalt.
Vilket jag tycker Media också borde göra.
När inte dom fega landslagen våga göra det.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Jag hade gärna sett Argentina eller Kroatien som segrare för att jag unnar Modric och Messi sitt efterlängtande VM Guld, 2 spelare som burit sina landslag under många år.

Frankrike har ju vunnit så sent som för 4 år sedan.

Dessutom skulle det va första gången som samma 2 lag möts i 2 vm finaler i rad om det blir Frankrike - Kroatien i Final.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Ärligt så överväger man att hoppa över finalen ..lagen har tappat glansen eller glansdagarna .
Stjärnorna har slocknat och inga nya drar ögonen till sig 😢
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Hoppas det blir Marocko-Kroatien i final och 120 minuters sövande bolltrillande, 0-0 innan straffar vidtar.

Infantila Infantino o Quatar förtjänar inte en minnesvärd final mellan 2 lag som är offensivt lagda(dock ingen kritik mot Marocko o Kroatien)

Men Infantino lär sitta o le ändå, han kikar väl på senaste konto-utdraget
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Det här vi ser när en filmare tar sig på fel ställe är förskräckligt !
Man undrar om dom har alla hemma och inte vet att vi ser det .
Att inte det kan beivras är förståligt för domarna inte är exakt där då .
Efter döma skulle man kunna göra ?!
Det är svårt att även göra det på ett bra sätt .
Ibland känns domarna köpta och en del spelare även så när misstag är så tydliga.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Tycker inte Lahm slängt sig överhuvudtaget. Vilken professor han var, vunnit allt och tagit noll röda kort under hela karriären. Sjukt att han la av för att han tyckte att han inte höll måttet - Något helt annat än att åka till MLS för att peta in lite extra till pensionen.

Fattar inte att folk står ut med oligarkägande i Premier League/England/Frankrike /Italien /Spanien, riktigt obehagliga typer som har lagen som PR/leksaker.

Antar att det viktigaste är att vinna oavsett om spelarna bryter mot allsköns regler eller pengarna kommer från en tvivelaktig källa.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae:

Messi har såklart slängt sig han med som alla stora spelare men Ronaldo och neymar är hästlängder ifrån honom.

Jag håller på Liverpool och när Suarez började med sina dumheter såsom filmningar och bett mm så ifrågasatte jag varför han inte blev straffad för det, slutade med att jag blev hotad och folk ifrågasatte om jag verkligen höll på Liverpool.

Skulle jag ha Neymar i Liverpool skulle jag stänga va Tvn

Han är en äcklig jävla filmare
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae: flåt...Prestationer, Hollands distansskytte 1974 kan bara mätas med Eder 1982
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Topp i prestationer eller skådespeleri? XD
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae: Holland peakade 1974 tycker jag. Argentina -78. Mario Kempes, mumma.

Sverige får sin absoluta topp närsomhelst
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Ronaldo och Neymar även Messi har en hel del kontaktlösa förstärkningar.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Haha, satt funderade om jag skulle hämta ett klipp, han är väl den sämste fuskaren någonsin?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Messi har ju även han tagit simborgarmärket.

Argentina är ju i paritet med Brasilien. Mycket märkliga beteenden senast mot Nederländerna och även Tyskland 2014.

Sedan var Nederländerna i sin tur osportsliga i kvartsfinalen nyss samt finalen 2010...
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Av Neymar Ronaldo och Messi så är Messi den jag unnar ett VM guld, likaså Modric,

Hade Neymar och Ronaldo filmat mindre hade de haft mer respekt, folk snackar om Brasilien som samba men när jag såg Rivaldos filmning 2002 så tappade jag respekt för deras fotboll.

www.youtube.com/watch?v=OiW0IPrv1Ro
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Uppskattar de lag som spelar mest sevärd fotboll, brukar vara Tyskland nuförtiden.

Vill att det skapas chanser och att skådespelandet hålls till ett minimum.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae: Det var Gud, inte Messi som viftade bort bollen med handen, så Gud skulle haft gult kort om någon. Messi är bara en bollsparkande knegare.

Om någon minns Forlan i Uruguay, en liten stjärna, men oerhört laglojal, synd att det är så få av dom
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Ronaldo, Messi, Neymar, Suárez eller Pepe vem avsågs?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Modric kom undan med en hel del i gruppspelet, på den tiden pratade studion om "ikonrabbat", kanske samma med Messi...
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Ja, fotbollen har fortfarande stora problem med diverse otyg. Filmningar, sparka bort bollen efter avblåsning, avbytare/ledare som rusar in på planen under pågående spel, divor som ifrågasätter domslut på ett provokativt sätt(uppvigling av publik heter det väl).....Listan är lång på saker som borde ge gult kort. Värst är dock när ett lag i ledning ställer sej o maskar vid hörnflaggan efter en hörna för att fördriva tid.
Inför frispark för passivt spel vid sådana tillfällen, eller låt försvararen kapa allt som rör sej utan domaråtgärd.

Korruptionen inom fotboll orkar jag inte ens älta(Guds hand verkar alltid vara på Argentinas sida :))

För övrigt är fotboll en kul sport att idka och titta på.

Tror på Argentina-Frankrike i final
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Det pratas om filmningar i svenskhockey bla i Timrås sista match som kostade en spelare 5000 kr .
Herre gud hur mycket skulle en filmning kosta i detta VM ?
50000kr
500000kr
5000000kr
Löne baserat !
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov: Ingen straff, men en minnesvärd målvakt från Sydamerika, han gjorde väl en hel del frisparksmål dessutom, om jag minns rätt

www.youtube.com/watch?v=TRj3dKKp9tI
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov: Ursäkta sent inlägg, men såg matcherna i efterhand. Inget personligt mot någon, men underbart att filmaren Pepe och dryga Portugal blir historiska genom att Afrika får ett lag i Semifinal för första gången. Som bonus åker England ur efter ännu en straff-miss. Dock blir man trött när Hasse Backe hyllar andra straffen, Backe är en 'expert' vars kommentarer man knappast kommer att sakna
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Axle San:
Finns det någon statistik på hur många de sätter jämfört med andra länder? Vet att det är relativt ovanligt att sydamerikanska lag förlorar straffläggningar men kanske för att det ofta är Arg/Bra som är inblandade och därmed rätt så skickliga lag.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov: England och straffar 😅😅
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74:
We are going home 😀
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov:

Nu håller vi på England 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 😁
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov:

Vilken bragd
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74:
Heja Marocko 🇲🇦
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Ronaldo bänkad igen.
Kommentera

2427604 · »