Fotboll

16154 inlägg · 40 ämnen

Fotbolls-VM i Qatar 2022

« · 2409778 Till forumet


Fotbolls-VM i Qatar 2022
Idag drar VM i fotboll igång, och för oss fotbollsälskare ser det ut och bli den mest intressanta VM turneringen någonsin, att VM spelas i Qatar är ju som det är, bara gilla läget tyvärr.

Hade jag inte varit så intresserad som jag är av Fotboll hade jag bojkottat turneringen med.

Först ut. Qatar - Ecuador 1700.

Tips - 1 - 2 ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Ecuador är köpta, säkert tips är att Qatar vinner.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Axle San:

0-1 nu

Detta bör inte bli problem för Ecuador

Qatar är med bara för att man arrangerar VM

Hade hellre sett VM spelats i Europa eller i Sydamerika där fotbollen är stor
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Axle San: Sett så många turneringar under årens lopp, men här är det pengarna som styr i alla lägen, från att hela VM:et är köpt till att vad vet man hur många spelare, ledare eller domare har fått en massa pengar. Tyvärr så hoppar jag detta VM. :(
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
UbbeNils:

Fattar inte hur Qatar vunnit asiatiska mästerskapen

Kan va den sämsta nationen jag sett i VM historien

fantastiskt usla 😂😂😂
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
UbbeNils: Inte bara dom som direkt är involverad i fotbollen, även så många andra är köpta:

VM i Qatar är i gång.

Under invigningen talade bland annat hollywoodstjärnan Morgan Freeman ? trots att han för tolv år sedan kampanjade för att USA och inte Qatar skulle få VM.

? Jag misstänker att det finns pengar inblandat, säger TV4:s krönikör Olof Lundh i sändningen
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Oddsen på att även det var ett köpt mästerskap? 😆😂🤣
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Fotbollen är stor i Afrika också, icke att förglömma.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae:

Dagens matcher

14:00: England-Iran SVT Play & SVT1

17:00: Senegal-Nederländerna SVT Play & SVT1

20:00: USA-Wales TV4

Bir spännande och se Mane mot VVD, 2 spelare som betytt oerhört mycket för Liverpools framgångar de senaste åren.

Förövrigt räknar jag med att England vinner ganska komfortabelt mot Iran.

USA - Wales känns öppet. Luktar x ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
UbbeNils: VAR domarna var köpta i alla fall och gjorde vad de kunde för att Qatariterna skulle vinna.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Ströks inte Mane helt bort från VM väldigt sent?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby:

Jo det gjorde han, my bad.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
3 - 0 till England efter 45 min med en massa tillägg kvar, Iran är nästan lika kassa som Qatar, ibland undrar man vad vissa nationer gör i VM. Pinsamt faktiskt
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Skulle tro att just Iran har lite större saker att tänka på än fotboll just nu.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso:

Absolut men är man med i världens största idrottsevenemang borde man kanske försöka bjuda till. Men jag kanske resonerar fel. Som tränare hade jag skält ut dom rejält i paus.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Dom får säkert höra ett och annat , frågan är om de är mottagliga med tanke på situationen i hemlandet

Stora siffror händer ju, minns ngn final där Brasilien torskade med 6(?) -0
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso: tänker du på nån kvartsfinal mot Tyskland de torskade med 6 eller 7-1?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
dempa: kan stämma? Minns bara att det var slutspel 😊
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso: Såg att Irans lagkapten uttalade sig ganska starkt emot regimen och för folket.
Bra där!
Lär väl svida vid hemkomst men han kanske blir kvar i Qatar?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator:
Lyssnade på en intervju i P1 och tydligen finns det en historik i att fotbollslandslaget markerat mot regimen. Det skall då vara ”folkets lag”
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov:

Dags för match 2. Senegal är såklart rejält försvagade utan Mane, men det finns ändå en hel del kvalitet ändå, man har Sarri, Mendy på Diasom nyckelspelare framåt samt Koulibaly och Mendy från Chelsea.

Nederländerna är ändå rättmätiga favoriter. Kryllar av kvalitet.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: seriöst, vilket pissVM
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Axle San: Det var ett piss-VM redan när dom blev tilldelade det! Anser mig vara fotbollsnörd, men tänker inte titta. Känns så jävla fel och korrupt.

Lika korrupt som Man City, Chelsea(under Roman), PSG, Newcastle, allt som är fel med den moderna fotbollen.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Confusius: Men fotboll kan man väl titta på ändå , landet å dom styrande har en egen uppfattning på rätt å fel … å FIFA samma där.
Det ger oss en föraning hur det styrs bakom kulisserna över allt !
Vi har ingen aning !!
WM fotbollen kan man se i allafall eller är den även korrumperad ..när det tror inte jag !!
Danmark har väl inget Otyg i bakfickan.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Håller med dig.

Nu är det dags för Argentina att gå in i turneringen, blir nog en ny slakt som den England stod för igår.

Tippar 5 - 0
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Brassarna ? Finns dom nu på världskartan .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: WM’s Östersund tog ledningen mot Argentina
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Saudierna har vänt på matchen inom loppet av några minuter

Argentina är helt klart skakat
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Har du tänk på att Den Nord Koreanska frisyren är väldigt populär i WM .. haha
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Blev en rejäl skräll, men tror Argentina vinner gruppen till slut. Pausade varje gång Saudi-publik zoomades in. Såg minst 2 kvinnor på hela matchen. Har landet tappat koncepterna helt?

Sedan borde fotboll införa effektiv tid, kan väl inte vara så svårt? Efter att de 8 tilläggsminuterna i andra halvleken gått, vet ingen hur länge matchen fortsätter ändå. Spela 2*40 effektiv tid eller liknande
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Känns på något sätt som att Argentina alltid sviker när de är favoriter, kanske att många överskattar dom?
0-0 mellan Danmark och Tunisien med 3 ´+ tillägg kvar, också en skräll såklart om det står sig.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Tur det inte blev straff. VAR lägger i sej alldeles för mycket. Starkt av domaren att stå emot.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Nu blir det förmatch mellan Mexico - Polen som jag tror för övrigt kommer bli den bästa i Vm hittills.

Huvudmatchen är självklart den mellan Malmö - Leksand klockan 19 ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Jag har en förkärlek till Polen . ..hoppas att dom klarar av denna match med sin världsspelare .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Ja han och Boniek är ju helgonförklarade i hamlandet.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Du har ju en årgång från -74 också, med flera legender.

Denna är lång, men en tribut till en Superstar i Polens mål. Ronny Hellström-klass där och då

www.youtube.com/watch?v=ZCTIS6GM8m8
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Grymt.

Han var en fröjd att se när han spelade

www.youtube.com/watch?v=yHVnCP9qVYg
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Nu ser vi en match som har allt å lite till .. men inga mål .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Grym match hittills
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Själv gillar jag Mexico. Dom går alltid vidare(enklaste kvalet), men dom har alltid en hängiven o stor publik, oavsett var VM spelas
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Personligen tycker jag att det handlar om att stå upp för mänskliga rättigheter, det viktigaste vi har.
Vad händer när fler och fler börjar tumma på det?

Och lägger man för första gången någonsin ett VM mitt i vintern för att det är för varmt i landet ifråga, dessutom i ett land som pissar på mänskliga rättigheter. Och på det förstör säsongerna för alla dom största ligorna, med omänskliga spelscheman. Ja då tar jag för givet att FIFA är korrupta.

Då får mitt fotbollsintresse faktiskt ta ett steg tillbaka.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
dempa: Tyskland 7 - Brasilien 1 i Brasilien! Semifinal VM 2014.
Dängornas dänga.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Confusius: Hur var din inställning till de tidigare slutspelen?
Följer du premier league?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: obotlig optimister är dom också !
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Tyskland - Japan 1-2!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator: Vad är det för VM?, Gick ut o grejade lite efter första halvlek(ointressant match typ...), åsså vänder Japan till seger. Kul för världsfotbollen, dock jobbigt för Europa, och speciellt för Tyskland som verkar ha svårt för asiatiska lag
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator: Japan 🇯🇵 otroligt roligt att dom kunde slå dom stereotypa Tyskarna .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Tittar man på Tysklands startelva så är det ingenting man får stånd av " ursäkta " ;)

Muller Neuer som är till åren, Rudiger och Kimmich är klass, detta är nog en av de sämsta upplagor Tyskland haft i VM

Havertz har inte alls lyckats i Chelsea och ändå startar man honom före sane

Sane Goeretzka och Brandt på Bänken, 3 spelare som går före många i det där laget. Men de kommer såklart gå vidare från gruppen, de kallas ju för den tyskal maskinen och de kommer bli bättre ju längre turneringen lider men guld blir det inte.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Blir ju inte bättre av en ful tröja, har alltid hållit på Tyskland vs omvärlden(England), men efter deras beteende mot Sverige senaste VM så bryr jag mej lika lite om båda lagen
Kommentera


Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Jag håller alltid på England om de inte möter Sverige såklart.
Kommentera

« · 2409778