Fotboll

16154 inlägg · 40 ämnen

Fotbolls-VM i Qatar 2022

« · 2423016 · » Till forumet


Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
falconuggla: Kul dock att laget som vågade i förlängningen vann!!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Vilken upphämtning av Nederländerna! Bara WOW!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74:
Kul med Kroatien 😀
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Messi slipper undan gult kort för århundradets mest solklara hands.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby:

Och jag håller på England om inte Sverige är med, dels pga tipsextra och uppvuxen med Engelsk fotboll samt att Engelsmännen är fantastisk trevliga.

Varit över 3 gånger och sett Liverpool på Anfield och blivit så väl omhändertagen
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby: Ni får försöka tolka vad jag skrev, för det är knappt jag gör det själv..😅🙈 Alltså, de gånger som Sverige deltagit, vilket inte varit precis varje gång, då har Brasilien varit mitt säkra kort. Vi kan kalla det så.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso: När Sverige inte deltagit i VM, vilket iofs är allt som oftast 🙈😅, så har Brasilien varit mitt andralag ända sedan just VM -82. När man nu lyckas med att inte göra fler mål så lackar jag ur, inte helt, mer kontrollerat kan vi kalla det. Rättvist sett till lagen som helhet, absolut. Du kan inte kliva in från början i en VM-turnering där du har två spelare i laget som vägrar delta i försvarsspelet. HUR märkligt är inte det?

Sedan måste ju Kroatiens försvarsspel nämnas också. Där har man 10 utespelare som är på rätt plats och där alla VILL delta! Jag kan fan inte smälta vad fan som får pågå, på den här nivån. Vi snackar fucking forbolls-VM här! Helt stört är det??

Grattis Kroatien och lycka till i fortsättningen!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby: Jag var en förkrossad 10 åring
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby: Rossi va het i det slutspelet, men som sagt, då dog en del av fotbollsintresset
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby:

Jag tippar att Nederländerna vinner med 2 - 1
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: En 11-åring har aldrig lidit mer än när Italien/Paolo Rossi slog ut Brasilien ur VM den gången.
Nä, bra löd i dojan där.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby: Ja, var ett riktigt Dream-Team, förutom att man glömde att försvara sej,

Eders vänsterfot var inte att leka med
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Ett Kroatiskt skott på mål under hela matchen och det går in.
Det är effektivitet det mina herrar...
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Nu hoppas jag på Argentina - Frankrike i final
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby:

Skönt och se fotbollsvärldens största pajas ligga i gräset och lipa.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso: Zico, Eder, Socrates och Falcao. Mumma 🇧🇷👏
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Känns som fördel Kroaterna nu. Mindre press plus momentum efter sen kvittering.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
eltifoso:

Nej så är det, Tror Kroatien vinner på straffar nu.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Brasilien och defensiv har inte gått hand i hand sedan jag började följa vm 1982
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby:

Där kom 1 - 1
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Borde vara tunga ben hos Kroaterna som fått spela försvarsspel merparten av matchen. Modric är nog nyckeln. Men orkar han?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Rip Kirby:

Tycker kroaterna har lyckats bra med sin gameplan och spela defensivt mot Brassarna,

Nu blir det tufft

Tycker synd om Modric , unnar honom ett VM Guld.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Gol do Brazil!!! 🇧🇷👏❤️
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Dags för Kvartsfinaler, Kan Kroatien skrälla eller är brassarna för bra

Blir det Argentina eller Nederländerna som vinner den sena matchen ikväll, jag tror Holland vinner på straffar. Vore kul om VVD fick avgöra ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Vi möts nästa säsong

I SHL såklart ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: men går det till straffar....då får öborna spanska nerver, nä nu stundar en liten seriefinal i den nobla puck-sporten(dock på en blygsam nivå i seriesystemet)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Det kommer bli en riktigt rolig match och kolla på.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: vet att du gör det :), men Frankrike lär bli deras omvända Waterloo
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Jag hoppas på England, de har ett av de bättre lagen på länge, håller alltid på England när inte Sverige är med ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Nu hoppas jag på Brasilien - Frankrike i final. Synd att Argentina inte var på den 'lättare' halvan
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Gött att Spanien lagt tusen timmar på att träna straffar dessutom. Ingen spanjor ville lägga straff, såg det ut som
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Ronaldo bänkad av disciplinära skäl. Äntligen en tränare som inte tar massa gnäll, han är säkert gubbgrinig för att han blev utbytt sist.

Ingen är större än laget

Bra gjort av Santos
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Grattis Marocko, Spanien är så tråkiga
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator:

Hoppas Spanien åker nu, de spelar så tråkig och förutsägbar fotboll.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: DÄNN TAR I STÅLPÄÄN, menar du? =)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Kör ljudlöst
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator:

Jösses vilket bra försvarsspel Marocko spelar. Spaniens spel är sönderläst för längesedan

Synd att man skall behöva lyssna på Hanna Marklunds dialekt haha

avskyr den ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Säg inte det, Japanerna har skrällt tidigare i turneringen, det kan gå igen.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator:

Där blev det 1 - 1 tror inte japanerna orkar med tyngden i Kroatien nu, det slutar med att Kroatien vinner efter 90
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Japaner, japaner, japaner.
Nu leder de mot Kroatien dessutom, med ett, för ovanlighetens skull, mål i första halvlek.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae: Det är för få matcher för att få vettiga siffror.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Intressant att Tyskland hade högst xG i hela gruppspelet men ändå inte har flest mål.

Kanske dags att se över xG, då den sällan brukar stämma med det faktiska utfallet, någonstans har något blivit snett.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Jag hoppas på Japan-Sydkorea i finalen och att Japan tar hem det.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Och där var Giroud Frankrikes meste målskytt genom tiderna, inte illa för en spelare som får epitetet målsumpare av många, han är bättre än Greizman och är en otroligt bra ersättare till Benzema, tror han vinner skytteligan om Frankrike går till final vilket de såklart kan göra,
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae: Häftigt läge igår när både Spanien o Tyskland var ute, men glädjande dock att Tyskland rök. Har hållit på dom i många år(mest för att vara anti-England) men som deras ledare betedde sej mot Sverige i VM 2018 så kan dom gott gå åka hem med svansen mellan benen andra VM:et i rad
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Bronsmedalj har de allt vunnit ändå, sedan hade de nog behövt Lukaku från start.

KDB i all ära men Belgiens spets är bredare än så.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Ja Kroatien är riktigt bra. Deras mittfält är kanske Vm-s bästa.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Näe, vi har inte haft ett kanon-år, men av topplagen i europa känns Belgien mest på väg ner. Dom får gärna fortsätta ha interna konflikter över kommande gruppspel.. Kroatien däremot är ett litet, men stort fotbollsland, så smarta.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Kanske men Sverige är ju inte speciellt bra heller nu men Belgien är absolut inte märkvärdiga tycker jag, de har 2 spelare som är bäst på sina positioner i världen enligt mig, de är KDB och courtois
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Kanske bra för Sverige ändå, att vi fick FIFA-rankade världstvåan i kvalgruppen till EM då.

Polens ickefotboll borde dessutom granskas av Allmänna Reklamationsnämnden.

Fotbollen borde efterlikna brottning och kunna utfärda passivitetsvarning och från hockey kan man ta efter att börja spela effektiv tid
Kommentera

« · 2423016 · »