Fotboll

16160 inlägg · 40 ämnen

Forum

« · 2545036 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Premier League
mattias - 74:
"
Newcastle, de lyckades med sin satsning denna säsong, skall bli intressant och se vad de får för lag kommande säsong.
"

Med andra ord, hur mycket "sponsring" kan Saudiarabien ge utan att fastna i FFP.
Den stora frågan inför nästa säsong är väl om Qatar får ett lag i ligan.

Håller med om att Thailand borde klarat sig kvar. Men det blir svårare och svårare när plånböckerna får större och större omkrets.
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp:

Leicester, Leeds och Southampton åker ur PL, att Leicester åker ur ser jag som ett stort fiasko, med den truppen borde de tillhöra den övre halvan, blir intressant och se vart Madisson och Barnes hamnar b.la

2 spelare som håller hög klass.

Mitt kära Liverpool får knappt godkänt denna säsong.

Flipp : Newcastle, de lyckades med sin satsning denna säsong, skall bli intressant och se vad de får för lag kommande säsong.

Flopp: Måste säga Leicester, bedrövlig säsong sett till truppen.
Kommentera

Sv: Superettan
Så här blev det med den matchen och vem fan är förvånad?
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Ja, var bara en idioträddning som skilde oss från det målet. Vore helt rätt match att få det att vända mot Gefle. Har ju en rent ut sagt usel statistik mot dem på bortaplan. Skeptisk även denna gång. Men gärna Hallenius från start.
Kommentera

Sv: Superettan
Herminator: Hallenius var ju nära på att göra 3 - 0. En får hoppas att utdelningen börjar komma nu, han har haft åtminstone två avslut som bara är någon centimeter åt fel håll. Mot Gefle kanske det vänder.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Såg oerhört ihåligt ut i Brages backlinje, nästa gång de känner för att spela på det viset kan det få stå GIF Sundsvall på motståndartröjan.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

Önskar att båda lagen förlorar faktiskt. Gick nästan bara på Bajens matcher då jag bodde i Sthlm. På gamla SöS. Ville ha den där känslan att hänga med arbetarklassen även om jag inte riktigt har den bakgrunden. Så Hammarby var perfekt och jag avskydde de andra två lagen. För din skull kan jag försöka att unna din gamla polare en framgång även om det inte är helt enkelt 😅
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:

Ja verkligen

Stockholmsderby idag

Min bästa barndomskompis är AIK:are så önskar honom en seger och han är på plats.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

Såg det. 4-1. Stora siffror. Dags att spöa ÖFK härnäst?
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:

Brage fick storstryk av J Södra. Suck
Kommentera

Sv: Superettan
Herminator:

Förstod vad du menade första gången 👍
Kommentera

Sv: Superettan
Herminator: Eh, menade involvering i anfallet, trött...
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Bra att det lossnar för Hallenius, kan bli nyttigt om han kan fortsätta näta på detta sätt.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Ja, som något slags hjärta 💔
Kommentera

Sv: Bundesliga
DJ Hemp: "Straffar då också som jag minns det?"

Stämmer bra det!
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: "Förresten undrar man om Skövde har snott idén till sitt klubbmärke från MoDos tidigare dito. Rent formmässigt alltså."

Ser onekligen likt ut.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Känns helt ok med Luton. Ett lag som åkt berg- och dalbana genom systemet i många år. Coolt att de är tillbaka i PL 😎
Kommentera

Sv: Bundesliga
Pinaceae:

Sorry, borde ha kollat upp fakta (som jag oftast brukar göra) i stället för att bara höfta (som jag nu gjorde). 2012 var året och inte 2008, då Chelski torskade finalen mot Man United. Straffar då också som jag minns det…
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Luton!!!!
Kommentera

Sv: Bundesliga
Pinaceae: Just det. Man hade tio raka redan innan matchen idag.
Kommentera

Sv: Bundesliga
Rip Kirby: "Man behöver ju vinna matchen.
Istället har vi ett Bayern München som tar sin tionde raka titel i Bundesliga."

Till och med elfte raka.
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp: Klokt val. Matchen verkar gå mot straffar och om jag tolkar text-rapporteringen korrekt så har Coventry typ tagit över spelet och skapar också flest chanser i förlängningen där skador också börjar ta ut sin rätt. Och där gör Luton 2-1!!!! Med bara minuter kvar haha.. the drama....

Nä, man tar bort målet??
Kommentera

Sv: Bundesliga
DJ Hemp:
"Har lite svårt för Bayern, men inget allvarligt. Gillar dock att de förlorat två CL-finaler på ytterst dramatiska sätt mot engelska lag (1999 och 2008).
"

2008 ska vara 2012 mot Chelski. Misstänker jag att du menar.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Okej, har en del av deras kanaler också men den matchen ville bara inte dyka upp när jag zappade. Dock ingen katastrof. Nöjer mig med att ha sett Giffers vinstmatch i mobilen medan man satt i solen ☀️
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp: Viaplay har rättigheterna där.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Håller med angående hesgoal.com. Har nu betalat för att ha tillgång till det mesta, men Coventry vs Luton hittade jag inte. Synd, för det hade varit spännande att följa den matchen till slutet.
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp: hesgoal var ju klockrena innan man tyvärr stängdes ner för en tid sen. Nu är det ju nästan omöjligt att hitta vad som nu är aktuellt..
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Hittade tyvärr inte någon kanal för denna match.
Kommentera

Sv: Premier League
I championsship playoff-finalen, eller "miljardmatchen", är ställningen 1-1 med dryga 10 minuter kvar. Luton tog annars ledningen i den första halvleken men Coventry kvitterar efter ca. 20 min in på den andra halvleken. Där är vi nu. Galen dramatik värt sjukt mycket pengar haha
Kommentera

Sv: Bundesliga
dempa: :(
Kommentera

Sv: Bundesliga
Bäckis69: jag följde bägge matcherna samtidigt på varsin skärm. Sorgligt att bayern lyckades vinna igen, och i _89:e_ 🤮
Kommentera

Sv: Bundesliga
Det här är fotbollssidan pöjk
Kommentera

Sv: Bundesliga
Hockeysnack
Kommentera

Sv: Bundesliga
Bäckis69:

Du har många herrans år på dig att få uppleva nya framgångar med Dortmund. ;)
Kommentera

Sv: Bundesliga
Kommer bara vara neutral i framtiden.. Men även neutraler ville att Dortmund skulle vinna..
Kommentera

Sv: Bundesliga
Rip Kirby:

Har lite svårt för Bayern, men inget allvarligt. Gillar dock att de förlorat två CL-finaler på ytterst dramatiska sätt mot engelska lag (1999 och 2008). Annars ett tröttsamt vinnarlag.
Kommentera

Sv: Bundesliga
DJ Hemp: Bäckis står för Bäckström :) föresten han gick på min skola och en av mina lärares söner har spelat med Linus Ölund :) är dock väldigt ledsen för att Dortmund inte gjorde sitt... Kommer aldrig att få en sån har chans igen...
Kommentera

Sv: Bundesliga
DJ Hemp: Bayern 2010, Dortmund såväl 2011 som 2012, sedan enbart vinster för Bayern. I ligan alltså. Så helt utan framgångar är inte Dortmund.
Kommentera

Sv: Bundesliga
DJ Hemp: nej för att Bäckis var taget och 69 är ett roligt nummer haha
Kommentera

Sv: Bundesliga
Bäckis69:

Det förklarar saken. Tänkte att du kanske var född -69 😀
Kommentera

Sv: Bundesliga
Har kollat på sport sedan 2018.. jag är 18 år
Kommentera

Sv: Bundesliga
Bäckis69:

Dortmund vann ju CL-finalen mot Juventus 1997, men då kanske du inte ens var född? ;)

Annars kan jag hålla med om att det är rätt enerverande med Bayerns dominans i Bundesliga.
Kommentera

Sv: Bundesliga
Bäckis69:

Tror att vi bara har en enda seger mot er sedan 2005, så statistiskt sett måste ni vara favoriter på onsdag.
Kommentera

Sv: Bundesliga
Sen vill jag att det ska gå bra för Gefle också antar jag...
Kommentera

Sv: Bundesliga
Sport är så jävla brutalt.. Det känns omöjligt.. Ändå gången jag har fått känna en av mina favorit lag vinna något var när Dortmund vann cupen och Milan vann Serie a.. Men känner mest för Brynäs, Spurs och Dortmund.. Det är så jävla brutalt..
Kommentera

Sv: Bundesliga
Rip Kirby: Asså jag gråter.. Ville bara att Dortmund skulle vinna... De har alltid varit mitt andra lag...
Kommentera

Bundesliga
Högstapriset till dagens ickevinnare bara måste gå till Borussia Dortmund. Före sista matchen i ligan hade man 2 poäng mer än ligadominanten Bayern München i tabellen. Ett Bayern som mötte Köln borta gjorde tidigt 1-0 och när bortalaget på gamla Westfalenstadion gör både 1-0 och 2-0 inom 25 minuter är ju Bayern osannolikt nog i topp igen.

Men dramat var inte över än. Nej, för i 81:a minuten kvitterar Köln, och här är då Dortmund mästare. Ända tills nyligen inbytta Jamal Musiala gör 2-1 för sitt Bayern. Dortmund gör sedan två mål och får med sig oavgjort, men det räcker inte. Man behöver ju vinna matchen.
Istället har vi ett Bayern München som tar sin tionde raka titel i Bundesliga.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Gif, gif, giffarna, här vare, här vare giffarna!
Kommentera

Sv: Superettan
Tre stabila poäng till slut. Även om det krävdes en utvisning. Ett decimerat Skövde kunde inte stå emot. Två riktigt snygga mål. Hallenius förarbete till Anderssons avslut och Lundströms snurrfint fram till Simbas spik i kistan var klass.
Kommentera

Sv: Superettan
Allt annat än tre stabila poäng mot ett Skövde som inlett säsongen klappkasst vore rena skandalen idag, men vem vet? Förresten undrar man om Skövde har snott idén till sitt klubbmärke från MoDos tidigare dito. Rent formmässigt alltså.
Kommentera

« · 2545036 · »