Fotboll

Grupper · 16937 inlägg · 42 ämnen

Champions League

Sv: Champions League
mattias - 74: För att kunna spela enklare så krävs det också att medspelarna gör sig spelbara. Allt gnäll på Zlatan blir bara fånigt, då man vet att han alltid blir geniförklarad när han lyckas med en dragning eller ett pass som resulterar i mål. Och sedan blir sågad så fort det tar emot, mest pga att laget som helhet går trögt. Det är samma mediatöntar i Italien som härhemma: det gäller att hitta EN syndabock när det går dåligt...

mattias - 74: Ordet enkel förstår nog inte han.. man måste dribbla 17 gånger, så man kommer ihåg målet =)

LL:

Håller med dig men han måste ändå lära sig att spela betydligt enklare...

mattias - 74: Zlatan var ju den ende utom Nedved som i alla fall försökte åstadkomma något. Resten av laget hade ju mer eller mindre gett upp redan innan matchen. Av de få halvchanser som Juve skapade hade Zlatan del i alla. Han var ju också den enda som inte var totalt chanslös i luften mot Toure och Senderos. Trezeguet gick mest omkring och såg ut som om han hade sålt smöret och tappat pengarna och rörde knappt bollen på hela matchen.

Projta:

Zlatan måste väl anses aspirera som årets hemvändare när han får bollen i Straffområdet. Han vänder alltid hemåt.

mattias - 74: Har han gjort nån assist någon gång...
Dom assister han kanke har fått, va vell fel träff då .

mattias - 74: Zlatan är Zlatan!!

Projta:

Zlatan borde också få lite. han släpper aldrig bollen. Han måste lära sig slå en passning!

mattias - 74: Okeej, det kan nog stämma ganska bra det...
Blir roligt och se vad Nedved får för kritik imorn, denna gång är det
inte Ibra hehe..

Projta:

Tror Första semifinalerna spelas den 19 April om jag hörde rätt dvs om 14 dagar

mattias - 74: Absolut !! Har svårt att tro att dom glammla rävarna hinner med Barcá, nog för att dom gjorde en slö match idag..
Men ja tror inte Milan håller....
Tror på Final mellan Arsenal - barcá

När spelas dom dära matcherna nästa gång?

Projta:

Vore kul men en helspansk final mellan Villareal och Barcelona. Villareal kan ju mycket väl slå Arsenal hemma med 1 eller 2 mål..

mattias - 74: Haha ja säger ju det, Juventus klarar inte av motgångar.
Det såg vi i dagens match och även den förra...

Roliga Semi-finaler dock..

Milan-Barcá framför allt..

mattias - 74:

Nu fick han ju inte korten för att han gnällde, utan för att han var lite övertänd. Sedan är han ju en rätt hyffsad fotbollsspelare...

Projta:

Fotbolleuropas största kärring Nedved visade vilken sopa han är och fick 2 gula kort. Bara gnäller den killen !

Milan - Barca

Villareal - Arsenal

Mummigt

Dags för CL ikväll...

Tror Milan tar det på hemma plan vinner med 2-0 . fast hoppas på Lyon

Inter får det nog svårt mot villareal. Tror på hemma seger med 2-1

Projta: matchen i går var ren och skär fotbollsporr. Oj, så underbart att se framför allt Henry och Fabregas springa i åttor runt Juventusspelarna - med bara lite, lite mer skärpa i avsluten hade det kunnat bli 5-0 till Arsenal utan att det hade varit missvisande sett till spelet. Och Vieira visade med eftertryck varför Wenger inte gjorde särskilt mycket motstånd mot att släppa honom till Juve. Han hinner helt enkelt inte längre med mot lag som klarar av att kombinera det traditionellt höga engelska tempot med ett bra passningsspel, något som allt fler lag i Premier League nu gör. Det syntes redan förra säsongen och det syntes absolut i går.

Cesc Fabregas är värd ett eget kapitel. Killen är 18 bast och inte bara äger mittfältet - han tog nog ta mig tusan ut hyra av Juvespelarna också för att de befann sig på hans gräs. Dessutom gör han ett mål och serverar Henry öppet mål till det andra. Och i Allsvenskan tycker vi att spelare som är 21 år och spelar från start i de flesta matcherna är stora talanger...

Bissett19: Absolut! och jag hoppas att städgumman "Camaronersi" åker på rejäla böter efter det som han gjorde.. Juve är väll inte vana att bli utspelad så..

Men det ser mörkt ut för Zlatan inför VM alltså..

Projta: Vilka idiotiska utvisningar av Camoranesi och Sebina,nu kommer dem säkert bli inkallade på Capellos "office" vid morgondagens träning på Sisport...

Frisco: Då kan man börja fira ikväll igen. Tror inte Juventus kan vända underläge 0-2 hemma på Del Alpi... Rättvist med seger för Arsenal

mattias - 74: Bara för att gå lite emot dej säger jag:

Arsenal
Milan
VillaReal
Barca

Bissett19:

Japp.. Jag säger Juventus, lyon, Barcelona och Inter eftersom jag tror att dom går vidare till kvarten vinner ajax säger jag villareal :)

mattias - 74: Ska du försöka slå mej den här gången då,jag ger dej chansen att tippa först:-)

scim:

Kvartsfinalerns spelas som följer.

Arsenal - Juventus

Lyon - Milan

Inter / Ajax - Villareal

Benfica - Barcelona

Ljungberg mot Zlatan... Intressant!!

Projta:

Kewell har väl fått en nytändning, tycker inte han skall få vara bänknötare. . Men jag tycker det är dags att nån sätter crouch på att försöka träffa mål på träningarna. Större målsumpare finns inte i hela fotbollseuropa..

mattias - 74: Fattar inte hur man kan köra med den dära Morientes! släng bort skiten lika så Kewell

Bissett19:

Crouch får alla domslut emot sig i straffområdet. Trist att se att vissa domare inte törs fria när långa spelare går opp i nickdueller med målvakterna...

wap.hockeysnack.com
Mattias:Man kan ju inte stå o falla med en finne o en Norrbagge......

Bissett19:

ja men hyppiä och riise borta i backlinjen så är det ett helt nykomponerat försvar... men men fotboll är så ibland.. 3 mål i 2:a så :-)

wap.hockeysnack.com
Mattias74:Jag berättade redan när lottningen föll att Benfica skulle slå ut Pool.....

brynasaren:

Liverpools försvar är bakis verkar det som. 0 - 1 av Simao och nu måste liverpool göra 3 mål..

mattias - 74: Jag tror att Arsenal, Milan,Lyon och Liverpool tar sig vidare.
För Arsenal och Milan blir det dock ganska tufft.

Bissett19:

jag tror som sagt liverpool, milan, lyon, och Real madrid

mattias - 74: Liverpool gör inga två mål inte......Det blir Benfica,Lyon,Bayern München,o Arsenal som går vidare!!

Bissett19:

Tror Milan liverpool och real tar sig vidare ikväll tillsammans med lyon...

Real Madrid kan vända 0 - 1 i London.. Liverpool vinner med 2 - 0 :-)

Bissett19: Hehe tur kan man säga i alla högsta grad...
Skulle tro Juve får möta Villareal, dom brukar ha tur i lottninegn oxå!

Projta: Ja det var en riktig groda som Werdermålisen Wiese stod för,bara för Emerson att tacka o ta emot!!TUR!!!

Bissett19: Det va ju inte direkt en skräll att Juve gör mål i 88,e minuten!
Tack vara ett skit mål.

Barcelona,VillaReal o Juventus vidare till Kvartsfinal efter kvällens matcher.........

mattias - 74:

Barca vann iaf efter att Chelsea felaktigt fått spela större delen av matchen med uno man mindre. Chelsea lyckades pressa på bra i början av andra men sedan tog det numerära underläget ut sin rätt och Barca tog över helt.

Såg f.ö. matchen på O'Learys här i Umeå där även större delen av Timrå dinerade och såg på sport. Warg, Styf och några till stod förresten ett tag och lirade blackjack för småpengar, men det såg inte ut att gå så bra.

mattias - 74: Håller med till 100% .. sen oxå att Juve åker på stryck

Projta:

Hoppas Barca vinner. Giller inte uppskrivna Chelsea det minsta...

mattias - 74: Ähh. inget går före fotbollen.. fast det blir väl att hoppa med kanalerna, måste tränna upp tummen till ikväll =)

Projta:

Ja men jag tror jag föredrar hockeyn ikväll!!

Värkar som att alla har OS sjukan =) . Fan Cheslea - Barcá på tv ikväll ;)

Projta:

Det beror ju på att fansen in älskar honom så han tröstäter...

mattias - 74: Ja inte bara ser. han e nu lika dålig! skulle tro att han hammnar i Inter nästa år med Adriano.. Vore rätt så skoj och se

Projta:

Ronaldo ser mer och mer ut som Brolin :-)

mattias - 74: Jaa real fiasko fortsätter att vara såå kassa asså!

« · 703029 · »