NuMo: För att vara Ibra anhängare så gör han nog sin tröttaste match. Verkar som han sparar allting till 2:a halvleken. Han trippar mest om kring... trippar är väl att ta i.
Ni som gillar att zappa så har ni Belfast mot Kristiana på Viasat 1. (kanal 105, om ni har ComHem)
NuMo: sitter och kikar på slutet av NI-Danmark. Danmark har haft ett skott i stolpen och borde nog också ha haft en straff alldeles nyss, en nordirländare räddade på mållinjen med utsträckt arm.
LL: Zlatan och Rosenberg som skall jaga förlupna bollar där uppe. Vad Rosenberg anbelangar så spelar det ju knappast någon roll om bollarna är förlupna eller inte, han är ändå inte i närheten. Zlatan å andra sidan, han jagar inte förlupna bollar.
Bissett19: Ryssland-matchen hade vi helgarderad. Vi är ett gäng på jobbet som har kört bolag ett par veckor nu, första veckan var vi sex minuter (plus tillägg) ifrån tretton rätt, men sedan dess har det varit alldeles för många skrällar.
Jag får trösta mig med att LHF överraskade samtliga (inklusive sig själva?) med att ta tre poäng borta mot SSK i dag.
mattias - 74: Slut, 2-1. England måste dock ta minst en pinne av Kroatien hemma. Nu är väl kroaterna klara för EM, så det ser onekligen rätt ljust ut för England.
mattias - 74: Att England har så svårt jämt kanske beror på att det är mer utlännängiar än Engelsmän i klubblagena. Skulle resten ab öarna vägra skicka spelare så dog PL.
Et tu Brute: Vad snackar du för skit? Allsvenskan är ju skitbra, titta bara hur bra förra årets mästare går nu i europa.
Fast galan har nog inte fattat hur bra fotbollen i Sverige är, jag menar var Andreas Isaksson som varit både bänkad och skadad nominerad till årets målvakt då vi exempelvis här i Timrå har en kille som höll nollan sju matcher i rad i korpens division 3? Pajasvarning.
Årets fotbollsgalefrischa ventilerade om nya kategorier av fotbollspriser.
Årets Träben och Årets Snedsparkare hade varit klockrent. Tänk vad spännande när 70-80% av samtliga allsvenska spelare är nominerade till samma pris. Eller när det till tittarnas förtjusning vevas incidenter från samtliga matcher i årets allsvenska.
mangan: Vad begär du utav TV4. Kör detta på en lördag istället så sändningarna kan starta runt 1800. Hittills så håller jag med dig att det är värdelöst.
scim: Ja, när det gäller promillen håller han inga nollor precis.. Annars tycker jag att det är skandal att inte all priser delas ut i direktsändning. Magnus Uggla och The Ark får ursäkta, men det är ju fotbollen som ska hyllas. En av de sämsta fotbollsgalorna hittills.
Frisco: Vilken av TV 4:as fotbollsgalor menar du? Och vilken är den vanliga av dem?
Skojar bara..
Jag tycker att nomineringarna och vinnarna känns lite tveksamma i en del fall. Isaksson - skadad eller på bänken över halva året. Varför i h-e är han ens nominerad när vi har en allsvensk målvakt som höll nollan i hälften av sina spelade matcher, tex?
mattias - 74: Kommer ihåg när Brage var i Allsvenskan senast, i början på 90 talet. Har för mig dom fick stryk med 7-1 eller 7-0 i premiären. Var det mot Malmö?
Skulle vara kul om dom kommer tillbaka, till superettan till att börja med.
Ni som gillar att zappa så har ni Belfast mot Kristiana på Viasat 1. (kanal 105, om ni har ComHem)