Fotboll

16173 inlägg · 40 ämnen

EM

« · 1505761 · » Till forumet


Sv: EM
NuMo: Zlatans träff på det inlägget var dock inte speciellt menlös. Ja, jisses!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: EM
NuMo: Zlatan har tydligen dessutom fått den fria rollen som "menlös" på mittplan.
Kommentera

Sv: EM

Otroligt vilken usel kvalitet vi har i vårt passningsspel. Speciellt när det avgörande passningar.

Kommentera

Sv: EM

foppa78:

Undrar hur stor sannolikheten är att Spanien och Kroatien spelar 2 - 2 ikväll? Ett resultat som Italien missar kvarsfinal på oavsett vinst och som dom varit med om förut som vi minns ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: EM

Poffa:

Vet du varför SVT inte visar mer matcher? har dom bara avtal att visa 2 gruppspelsomgångar? Tv sport 4 extra kommer ju visa en match varje kväll nu tillsammans med tv 4. Jävla horkanal :/

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: EM
Poffa:Nä skämt å sido Poffa det är bara att inse att vi är inte bättre!
Kommentera

Sv: EM

Poffa:

Nog var det väl ändå Em vi tog oss till ? ;)

Håller med dig i övrigt, hade inte allt för stora förhoppningar på det här laget. har faktiskt tippat dom sist i gruppen, känder det på mig

Hamren tar ut ett lag som jag tror de flesta förbundskaptener tagit ut. Man skall inte skylla på enskilda spelare efter sveriges 2 inledande matcher, sverige är tyvärr inte bättre än så här, vi saknar en enorm bredd i landslaget. Gårdages motståndare England har bredden 3 gånger om men saknar den riktiga toppen .

Blir ett intressant Vm kval mot B.la Tyskland, förhoppningsvis med ett revanschsuget lag som dessutom får tillbaks Guidetti.

Kommentera

Sv: EM
Poffa: Fiasko fiasko fiasko
Kommentera

Sv: EM

foppa78: Fiasko? Vi tar oss till VM, vi pressar England och vi spelar en positiv fotboll i den här matchen. Det är inte ett fiasko, det är relativt bra med tanke på vilken medioker fotbollsnation vi verkligen är. Allsvenskan är rankad 24:a i Europa, ändå är vi bland de 16 bästa lagen och kan i våra bästa ögonblick pressa några av världens bästa lag. 

Tycker man det är fiasko, fiasko, fiasko så är man jävligt naiv.

Kommentera

Sv: EM
NuMo: Fiasko fiasko fiasko inget mer behövs sägas!
Kommentera

Sv: EM

Som lök på laxen. Menlösheten Rosenberg på slutet. Det är ett hån mot oss själva.  

Kommentera

Sv: EM
T T: Först gör Isaksson en jätteräddning följt av en jättetavla. Varför är det så här?
Kommentera

Sv: EM
Mycket fail för Glen Johnson i den sekvensen.   :)
Kommentera

Sv: EM
Bara Tyskarna kvar att gilla efter ikväll då.
Kommentera

Sv: EM
NuMo: Amen
Kommentera

Sv: EM
supertr?tt: Saknar Schwarz, Mild, Martin Dahlin. Spelare som maler ner motståndarna hänsynslöst.
Kommentera

Sv: EM

Hälge: Inte ofta jag håller med i det du skriver men nu gör jag det :)

Det ser väldigt ängsligt ut.

Kommentera

Sv: EM
NuMo: Jag tycker att vi ser rädda ut. Vi skapar ingenting alls.
Kommentera

Sv: EM

Jag fattar inte vad vi håller på med i passningsspelet. Vi passar bakåt, bakåt, bakåt, bakåt, tills vi passar bort oss, trots att vi inte har någon press på oss.

Kommentera

Sv: EM
mattias - 74: Adjö Sverige allsvenskan kan starta igen!
Kommentera

Sv: EM

Berka:

Englands troliga startelva

Målvakt: Joe Hart

Backar: Johnson, Terry, Lescott, Cole

Mittfält: Milner, Gerrard, Parker, Young

Anfall: Welbeck, Caroll


Som jag ser det är det kvalitet överallt i laget, famförallt på mitten. Detta blir jobbigt för Sverige. Ashley Cole som jag för övrigt ogillar starkt var asbra mot Frankrike.

Kommentera

Sv: EM
renen: Som du säger så är det bra att bara ta sig till stora mästerskap, från ett land på drygt 9 milj. invånare, en dålig inhemsk liga, ett land där Rolf Göran Bengtsson är landets största ikon och med bara en stor stjärna i laget!

Jag tror dock på ett kryss, låt säga 2-2
Kommentera

Sv: EM
renen: Sveriges chanser rök när vi fick stryk mot Ukraina och få stryk mot just Ukraina säger väll allt Vi har inte i ett em att göra med det spel vi visar upp!

Tips Sverige-England 1-3
Kommentera

Sv: EM

Berka: Vi kryssar ikväll å sen blir det här berömda om dom teoretiska chanserna å sen klappar vi ihop mot Frankrike.. Over and out.

Med den inhemska liga vi har så gör vi det jäkligt bra som lyckas ta oss till diverse slutspel med jämna mellanrum.

Kommentera

Sv: EM
Frella: En sak är iaf säker, vinner sverige ikväll så blir det troligast EM guld å förlorar Sverige så åberopas fiasko!

Sveriges mediadrev är lika upp å ner som en vanlig dag i brynäsboken, väldigt tunna linjer mellan himmel och hellvete!
Kommentera

Sv: EM
mattias - 74: Tror du har väl hög tro på England. Ett av de fyra sämsta lagen i turneringen tillsammans med Grekland, Sverige och Irland av det man sett hittills.
Kommentera

Sv: EM

Hahl Bundy:

Då lär Sverige upp 300 snäpp om dom skall lyckas. England skall tydligen starta med Carroll för att Hodgson ser svagheter i det svenska försvaret. Taktiskt drag av Roy, tror jag.

Kommentera

Sv: EM
Hahl Bundy: vad fan är england?
Kommentera

Sv: EM
Nu pissar vi på England!
Kommentera

Sv: EM
mattias - 74: :) sköna fans Irland har 0-4 å dom sjunger som satan.. Fields of Atheny.. den käner vi väl igen från Anfield?
Kommentera

Sv: EM

Blizzard:

Skönt att förbundskaptenen inser Torres vikt i landslaget när han byter ut honom med 20 min kvar.

Kommentera

Sv: EM

Torres har börjat hitta mål!

Kommentera

Sv: EM
mattias - 74: Ogillar Strömberg 110ggr mer, killen glappar ju HELA tiden, inte en sekund håller han käften! fyfan! tur de går på SVT.
Kommentera

Sv: EM

renen:

Nån som begriper vad Daniel Nannskog gör i studion?

Kommentera

Sv: EM
Frella: ja vilken skandal! Skicka hem hela laget, samt avgå alla.
Kommentera

Sv: EM
Wayne Gresky: Tog inte EM slut igår? Fortsätter man alltså spela trots att Sverige bollat gris och straffat den som torskar med att pricka röv. Skamligt. Hade XPs fotbollsjournalister på plats haft nåt att säga till om hade det nog inte ens blivit en artikel. Ett blogginlägg på sin höjd.
Kommentera

Sv: EM

mattias - 74: Två mål räcker väl?

Kommentera

Sv: EM

Blizzard:

Tungt för Holland, chansen finns dock, vinst med 3 mål eller fler mot Portugal samtidigt som Tyskland slår Danmark så tar dom den 2:a platsen. Eller?

Kommentera

Sv: EM

Detta är som men Timrå, ett sopgäng man vet ska förlora, endå längtar jag som en jävla tok på matchen på fredag. man är arg som fan efter förlusten sen går det nån dag och då är kärleken där igen!

Sverige-England 2-1

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: EM
Blizzard: Gomez, Gomez, ? #DieMannshaft
Kommentera

Sv: EM

Holland - Tysklnad, mina favoritländer (när inte sverige spelar) emot varandra =)

Kommentera

Sv: EM
NuMo: Skön portugisisk seger :-)
Kommentera

Sv: EM

Vilket snyggt danskt mål. Man kanske inte skall räkna bort dem i den här matchen än.

Kommentera

Sv: EM

renen:

Kenny sågar Sverige men nämner Zlatan och dessutom Chippen som utropstecken.

Kommentera

Sv: EM

renen:

Ja Sveriges grupp är ju den som bjudit på minst undehållning trots lag som Frankrike och England.

Kommentera

Sv: EM

Efter att man sett Polen-Ryssland är det bara att inse att vi är långt ifrån i Europa..

Kommentera

Sv: EM

Fotboll är en skitsport!

Ola Toivonen????

Kommentera

Sv: EM
mattias - 74: Tråkigt att Larsson och Elm som kommer från fantastisk säsong inte var bättre!

Tråkigt att em är över efter 1 match, kanske borde man göra färre grupper med fler lag i så alla landslag får nån gruppspelsmatch till?!
Kommentera

Sv: EM

mattias - 74: Källström var väl inte alls med igår. Förutom passningen till målet urusel precis som Elm. Bytena blev till det bättre med Anders Svensson som största skillnaden. Toivonen förstörde vänsterkanten och visade med all tydlighet att han är för speldum för att ta en kant.

Mot England på fredag ser jag gärna att Granqvist spelar till höger och att kanske Antonsson går in med Mellberg då Olsson och Mellberg inte klickat för fem öre. Defensivt på mitten får man gärna spela Svensson och Wernbloom medan Källström kan ta plats till vänster. Elmander given på topp.

Kommentera

Sv: EM

NuMo:

Vänsterkanten var så usel som jag förutspådde. Tycker Synd om Hamren som skall leda det här usla landslaget, man vinner inga matcher med 1 , 2 bra spelare. ( Läs Zlatan och Källström ) Känns som ett nytt VM 1990 :/

För övrigt håller jag med dig om Rosenberg, sämre anfallare har vi aldrig haft.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1505761 · »