Fotboll

Grupper · 17189 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Dragan 2k: Van der Sar känns inte precis som en målvakt med sina bästa dagar framför sig, så om det är så mycket bättre för United än Howard vete fanken för av det jag har sett av Van der Sar den senaste säsongen så tycker jag att han har sett rätt fladdrig ut. Rent spontant känns det som en lite märklig värvning. United borde ha pengar till att värva ett mycket säkrare kort.

Fast som Arsenal-supporter ska jag väl egentligen vara tyst om andra lags målvakter. Slår man upp "instabil" i en ordbok får man väl antagligen se en bild på Jens Lehmann...

scim: Då följer jag ditt fina initiativ att skriva i denna fina tråd, Såg att favoriterna nu är överrens med en Van Der Sar om ett 2 års kontrakt. Detta enligt soccernet.com. Vore skönt som Man U supporter att man ser ett stabilt alternativ till den inte alltid stabile jänkaren Tim Howard i målet.

Nästa år blir det titel igen. Mästerskapet ska hem till Norra England.

Ja, då kan man skriva om West Ham i den här tråden då iom att de alldeles precis kvalificerades sig till nästa års Premier League genom att helt rättvist vinna över Preston med 1-0 på Millenium Stadium i Cardiff.
Man hade ett visst övertag matchen igenom och visade speciellt i andra halvleken att man var det bättre laget. Detta genom ett mycket bättre passningsspel och att man stressade Prestonspelarna högre upp på plan. Detta gav till slut utdelning och inte helt oväntat blev det #25 Bobby Zamora som blev hjälte för Londonlaget.

Välkomna till Premier League.

Det blev precis som väntat Preston som tog sig vidare från semifinalen och därmed möter Westham i en direkt avgörande match om spel i Premier League nästa år. Derby stretade dock på bra i gårddagens match och båda skadade spelarna Rasiak och Idiakez var med från start.
Båda lagen skapade många chanser men avsluten lämnade ofta en del att önska. Med kvarten kvar av andra halvlek fick Derby straff och en gyllene chans att kunna ta sig till final (två mål krävdes) men Rasiak satte straffen klockrent i stolpen och där gick luften ur Derby.

Premier League
Såg precis att West Ham slog Ipswich med 2-0 i andra semifinalen i kvalet till Premier League. I finalen möter man antingen Preston eller Derby som ännu ej spelat sin andra semifinal, men det är klar fördel Preston efter 2-0 i första matchen och med tanke på att Derby har sina målsprutor Idiakez och Rasiak på skadelistan. Ska det bli så att West Ham gör en Crystal Palace och kvalificierar sig för Premier League som sista kvallag?

Spännande må jag säga, hoppas finalen visas på någon av den uppsjö av kanaler man har till sitt förfogande.

Föresten, måste kommentera vår tokige coach Stuart Pearce som bytte ut Claudio Reyna mot vår andremålvakt Nicky Weaver i den senaste matchens slutskede, och slängde upp James på topp, vilket höll på att sluta i succé, då James var en indirekt orsakt till att City fick en straff i 93:e minuten, men tyvärr lyckades inte Fowler förvalta den och den sista UEFA-platsen till istället till motståndet för dagen, Middlesbrough. Men men, vilket drag av Pearce och tänk om det gått vägen! Hursomhelst, jag glädjs ändå åt den bästa säsongen på väldigt länge.

CTID!

« · 550376