Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74: Deltar de i andra idrotter också eller?

Poffa:

Jag tror Liverpool kommer vinna 4 titlar nästa säsong.

scim: Visst, de äldre blir ett år äldre men samtidigt blir de yngre också ett år äldre. Jag pratar t ex om Nani, Gibson och Macheda. Jag tror också att Berbatov, som verkar få lämna, är en energitjuv. Kan vi ersätta honom med en bra forward som kan ge Rooney understöd så har vi ett plus.

Sedan finns det ett kort till, Sir Alex. Han har en kuslig förmåga att få ut det bästa ur ett lag.

Det som oroar mig är att backlinjen varit så skadedrabbad. Fortsätter det nästa år kan vi få problem, men om de får vara friska och hela har vi ett suveränt försvar.

Poffa: Ungefär som modolider etc. Jag tycker det är lika löjligt varje gång.

Ang nästa säsong så är jag inte lika säker som dig, avståndet i toppen har sällan varit så litet och även om Chelsea förmodligen kommer kunna hålla undan så saknar United helt enkelt resurserna i dagsläget. Det gamla gardet har blivit säsong äldre och man behöver lyckas med åtminstone någon chansvärvning för att hålla Arsenal, City och Tottenham bakom sig.

Liverpool då? Ja det ser väl ut som för United fast med ett mycket sämre utgångsläge.

scim: Näe, det hade jag ingen aning om.

Tänk förresten att du tog så illa upp av de två smeknamnen, helt plötsligt. Assenall, Manure och Shitty med flera har ju varit vardagsmat länge.

Jag är för övrigt ganska övertygad om att det blir dessa två lag som gör upp nästa år, igen. City, Pool, Arsenal, Hot Spurs, Villa m fl får slåss där bakom.

mattias - 74: Ja det är väl inget snack egentligen, även om det bara blev med en poängs marginal. Vinner man dubbeln mot sina huvudkonkurrenter och slår målrekordet så är man värdiga vinnare. Som City-supporter känns det bra att City är det enda lag som lyckas vinna båda sina möten mot mästarna!

Poffa: Assenall och Shitty...är du fjorton år eller? Arsenal är f.ö. också ett rött lag, iaf du inte visste det.

scim:

Bara att gratulera Chelsea. Deras lagbygge är imponerande och det betalar sig verkligen. Som Fjellström sa under sändningen är det väl bara Schevchenko som kan ses som nån form av flopp av alla värvningar även om jag anser att Ballack hamnar i det facket också. Nästa år får vi nog se även Aguero på topp i Chelsea som redan ryktas vara klar.

Redigerad kommentar

scim: Ja, det är väl enda chansen för Shitty och Assenall att få några.

Poffa: Så bra, dom kanske kan sälja dom då!

scim: De har 18 titlar var, istället.

sylf: Inte rött då antar jag för de röda lagen i PL har ju inga.

T T: Money is the colour!

Blue is the colour!

Wayne Gresky:

Inte blir man gladare som poolsupporter när man läser det här..

Jag börjar mer och mer tro på att dom lär sälja antingen Gerrard eller Torres om de skall få ihop pengar. Nej in med nya ägare och bygg den där arenan nu så man kan satsa på att vara ett av europas bästa lag inom en snar framtid.

T T: Det så kallade "kvalet" ser jag som en del av tävlingen.

Wayne Gresky: De blir utsparkade av Gnaget i kvalet. :-)

T T:

Frågan är hur resultatet hade blivit om Bennet visat ut Huddlestone. I mitt tycke kommer han jävligt billigt undan med endast gult kort för stämplingen på City spelaren. Men jag var hur som helst imponerad av Spurs i 2:a halvlek. Dom var ju det enda laget som verkligen gick för 3 poäng.

Wayne Gresky: Rättvis seger men de är inte i Champions League än.

Wayne Gresky: Nja det var typ pest eller kolera :)

Kul med Tottenham i Champions League, efter kvällens match känns det helt rättvist. Man City får köpa spelare för några miljarder till i sommar, så kan de kanske ha chansen om ett år.

scim:

Med tanke på att filmen är upplagd sommaren 2006 så tror jag att du har rätt.

Projta:

Han har rätt. Personligen är rooneys karaktär ganska lik :)

scim: Jag vet faktsikt inte , möjligt att du har rätt. men roligt är det iallfall :)

Projta:

Hur kul som helst :)

Wayne you little :)

Projta: Men väldigt gammalt, det där spelades väl inför senaste mästerskapet?

Ni som inte såg Fotbollskanalen europa igår !
Så jädra roligt klipp

Tredje gången den här veckan som jag ser syrgas användas. Vad är det för nytt pjosk? Förr räckte det med en tvättsvamp.

Redigerad kommentar

ang bakåtpassningen så hade man trott att det var en läggmatch om det hade varit i Italien. Inte ens jag som var en kass vänsterback har slagit en sådan dålig passning hemåt.

sylf:

Jag ogilar Ballack mer och mer. maken till gnällkärring finns inte i hela fotbollseuropa. sedan borde inte Mascherano vrida sig i plågor som om han blivit skjuten med en kanonkula varje gång han får en smäll. FJANT!

LL: Jag har inte sett det hela utan läste vad ni skrev.

Frisco: hur då, i så fall? Indirekt frispark blir det om man springer in framför motståndaren och stänger löpvägen, en fällning bakifrån blir aldrig en indirekt frispark.

LL: Låter som det skulle kunna blivit indirekt frispark?

Poffa: det kan man säga.

LL: Och där dog nog spänningen kring ligan.

Poffa: jodå, det förstod jag. Och jag håller med om det komiska i det hela, fast jag tvivlar på att Sur-Alex ser det från den sidan :-)

sylf: Knuff eller kontakt, det är samma sak i det här fallet. Kalou skär in framför Lucas och kontakt uppstår. Straffen är solklar.

LL: Jag var ju, som du säkert förstår, inte allvarlig i min anklagelse gentemot Gerrard. Men det är ju roligt att han slår en sådan passning, som ger sådana konsekvenser, i en match som redan innan har stämpeln "lägg-match" över sig.

Jag anser dock, precis som de sa i studion, att det är en horribel bakåtpassning. Det är ju inte så att Drogba ligger på rulle och överlistar Gerrard utan han får ju bollen mer eller mindre rakt på sig.

sylf: fast det spelar ingen roll, det ska vara straff ändå. Han hindrar Kalou i sin löpning utan att spela på bollen och då ska det blåsas.

Poffa: Jag ser ingen knuff, jag tycker bara han försöker undvika kontakt.

Poffa:

Jag köper straffen för att det var Lucas ok :)

mattias - 74: Solklar straff, han snubblar ju på sina egna fötter på grund av den knuff som han får precis innan.

NuMo:

ser man reprisen ser det ut som om Chelsea spelaren snubblar på sina egna fötter. Kontakt absolut men ingen solklar straff.

LL: Ja jag skulle inte tro att Gerrard slog den där passingen med syftet att hjälpa United. Han har som du beskriver slagit sådan där förut. Chelsea vinna ändå nu!

Poffa: fast grejen är att Gerrard har gjort sådana där passningar förut, tex den här:

Henry sade efter matchen att han visste att Gerrard gärna slår den sortens passning så han tjuvade och tog således bollen. Dessutom hade ju Henry gjort samma manöver för Frankrike i EM 2004 vilket ledde till straff för Frankrike och vinst med 2-1 i matchen.

Redigerad kommentar

T T: Domaren har fått kalla fötter och väljer att hellre fria än fälla. Det andra var straff, fast kanske inte så lätt att se utan repris.

Liverpool spelar som nackade höns emellanåt. Babel dribblar tills han slår knut på sig själv och Aquilano lever fortfarande inte upp till sin prislapp på långa vägar. Det är inneffektivt över hela linjen. Chelsea kommer att vinna den här matchen utan att egentligen behöva förta sig speciellt mycket. Liverpools ineffektivitet kombinerat med sina misstag ger några enkla kontringar.

Poffa: Gerrard avslöjar vad han vill i alla fall...     

Jaha, Gerrard har alltså fått betalt för att hjälpa Chelsea till ligaguldet. Men kunde han inte gjort det lite smidigare?

scim: ah, det hade jag bommat. Tackar för upplysningen.

scim:

Du kan vara lugn, never gonna happen. Vinst idag vill jag ha iaf.. 

mattias - 74: Ja, tar Liverpool fjärdeplatsen äter jag upp mina avlagda vinterkängor ;)

« · 1262512 · »