scim: Visst, de äldre blir ett år äldre men samtidigt blir de yngre också ett år äldre. Jag pratar t ex om Nani, Gibson och Macheda. Jag tror också att Berbatov, som verkar få lämna, är en energitjuv. Kan vi ersätta honom med en bra forward som kan ge Rooney understöd så har vi ett plus.
Sedan finns det ett kort till, Sir Alex. Han har en kuslig förmåga att få ut det bästa ur ett lag.
Det som oroar mig är att backlinjen varit så skadedrabbad. Fortsätter det nästa år kan vi få problem, men om de får vara friska och hela har vi ett suveränt försvar.
scim: Näe, det hade jag ingen aning om.
Tänk förresten att du tog så illa upp av de två smeknamnen, helt plötsligt. Assenall, Manure och Shitty med flera har ju varit vardagsmat länge.
Jag är för övrigt ganska övertygad om att det blir dessa två lag som gör upp nästa år, igen. City, Pool, Arsenal, Hot Spurs, Villa m fl får slåss där bakom.
scim:
Bara att gratulera Chelsea. Deras lagbygge är imponerande och det betalar sig verkligen. Som Fjellström sa under sändningen är det väl bara Schevchenko som kan ses som nån form av flopp av alla värvningar även om jag anser att Ballack hamnar i det facket också. Nästa år får vi nog se även Aguero på topp i Chelsea som redan ryktas vara klar.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky:
Inte blir man gladare som poolsupporter när man läser det här..
Jag börjar mer och mer tro på att dom lär sälja antingen Gerrard eller Torres om de skall få ihop pengar. Nej in med nya ägare och bygg den där arenan nu så man kan satsa på att vara ett av europas bästa lag inom en snar framtid.
T T:
Frågan är hur resultatet hade blivit om Bennet visat ut Huddlestone. I mitt tycke kommer han jävligt billigt undan med endast gult kort för stämplingen på City spelaren. Men jag var hur som helst imponerad av Spurs i 2:a halvlek. Dom var ju det enda laget som verkligen gick för 3 poäng.
scim:
Med tanke på att filmen är upplagd sommaren 2006 så tror jag att du har rätt.
Redigerad kommentar
sylf:
Jag ogilar Ballack mer och mer. maken till gnällkärring finns inte i hela fotbollseuropa. sedan borde inte Mascherano vrida sig i plågor som om han blivit skjuten med en kanonkula varje gång han får en smäll. FJANT!
Poffa: jodå, det förstod jag. Och jag håller med om det komiska i det hela, fast jag tvivlar på att Sur-Alex ser det från den sidan :-)
LL: Jag var ju, som du säkert förstår, inte allvarlig i min anklagelse gentemot Gerrard. Men det är ju roligt att han slår en sådan passning, som ger sådana konsekvenser, i en match som redan innan har stämpeln "lägg-match" över sig.
Jag anser dock, precis som de sa i studion, att det är en horribel bakåtpassning. Det är ju inte så att Drogba ligger på rulle och överlistar Gerrard utan han får ju bollen mer eller mindre rakt på sig.
mattias - 74: Solklar straff, han snubblar ju på sina egna fötter på grund av den knuff som han får precis innan.
NuMo:
ser man reprisen ser det ut som om Chelsea spelaren snubblar på sina egna fötter. Kontakt absolut men ingen solklar straff.
LL: Ja jag skulle inte tro att Gerrard slog den där passingen med syftet att hjälpa United. Han har som du beskriver slagit sådan där förut. Chelsea vinna ändå nu!
Poffa: fast grejen är att Gerrard har gjort sådana där passningar förut, tex den här:
Henry sade efter matchen att han visste att Gerrard gärna slår den sortens passning så han tjuvade och tog således bollen. Dessutom hade ju Henry gjort samma manöver för Frankrike i EM 2004 vilket ledde till straff för Frankrike och vinst med 2-1 i matchen.
Redigerad kommentar